majkel_majki Opublikowano 14 Października 2015 Opublikowano 14 Października 2015 Jeżeli śruby wahaczy górnych były odkręcane i nie są zapieczone to zdjęcie zwrotnicy i wybicie łożyska młotem/ wyciśnięcie na prasie wychodzi najszybciej. Zmieniałem oba łożyska przednie i nie wyobrażam sobie sensownego demontażu na aucie.
biggVv Opublikowano 23 Października 2015 Opublikowano 23 Października 2015 zamiast tak się produkować to czy nie lepiej jest wyjąć zwrotnice?ja tak zrobiłem i dzięki temu nie traciłem czasu zajechałem do mechanika i za przysłowiową flaszkę wszystko wyprasowane i zaprasowane bez nawalania młotkiem,jedynie odkręciłem w domu śruby te na spline,3 poszły bez problemu a czwartą obspawałem klucz i rurka i puściła ale te śruby ori to jakiś szajs metal,jeszcze jeden opór jaki napotkałem to zdjęcie pierścienia wewnętrznego,ale nagrzałem lekko i poszło,nie spodziewałem się że piasta jest tak jak by dwu stopniowa,łozysko fag w sklepie u mnie w mieścinie 189zł ja chyba też zwale zwrotnice...fajny patent ten na ceownikach ale raczej nie będe się w to bawił...łożysko jest dwu-rzędowe kulkowe, swoją drogą bardzo dobra cena jak za FAG'a. ja wyrwałem SNR'a za 168 ale to znajomy mi cenę wydusił tutaj dla mnie liczył się każdy grosz bo to z powodu piast całość wymieniałem :/ jakiś debil niereformowalny mi je miedzią posmarował i zrobiły się purchle teraz staram się sam autko robić co oczywiście wiąże się z niemałymi kosztami za to wiem co jest zrobione i jak coś spierd.... to samookaleczanie i pretensje tylko do siebie dobra Panowie - łożyska wydłubane prasą, puściły dopiero przy 5T, amelinium ze zwrotnicy na łączeniu mega mocno utlenione z lekkimi wżerami. szczerze to nie wyobrażam sobie jakiegoś wybijania na aucie..... z tego co czytam to kwestia farta - u jednego zejdzie u jednego nie. każdy sposób dobry byle skuteczny także nie bede tu oceniać plusów/minusów ściągania zwrotnicy. jedno jest pewne - robota idzie sprawnie i bez pałowania się wyjdzie czy nie wyjdzie.
dziadekM Opublikowano 3 Listopada 2015 Opublikowano 3 Listopada 2015 Jakie jest oznaczenie klucza torx do odkręcenia łożyska. Wiem że śruba M12 ale klucz będzie T?
majkel_majki Opublikowano 3 Listopada 2015 Opublikowano 3 Listopada 2015 Oryginalnie siedzi śruba na klucz spline, nie torx, rozmiar bodajże 10.
GreGoriO Opublikowano 3 Listopada 2015 Opublikowano 3 Listopada 2015 Spline M12 Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
dziadekM Opublikowano 3 Listopada 2015 Opublikowano 3 Listopada 2015 Spline M12 Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Podziękował.
biggVv Opublikowano 9 Listopada 2015 Opublikowano 9 Listopada 2015 (edytowane) Spline M12 Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Podziękował. kolego dziadekM wszystko jest napisane przez założyciela wpisu - SPLINE nr 12 drobna rada, nie próbuj udarem bo gniazdo główki pójdzie (jest możliwe że ząbki się zetrą przy takim kN) - najlepiej użyj klucz z przedłużką (mam grzechotkę 1/2'' z wysuwaną rączką jako przedłużenie) i mocno się zaprzyj. powinno pójść (przynajmniej u mnie tak było i nic nie zerwałem). dodatkowo końce gwintów od strony kotwiczenia w korpusie łożyska popsikaj jakimś typowym penetrantem (wurth'a, forch'a) nie mylić z WD40 i odczekaj ze 20 minut. taki zabieg nie zaszkodzi a na pewno trochę pomoże "poluzować" wsad. powodzonka! Edytowane 9 Listopada 2015 przez biggVv
dziadekM Opublikowano 2 Stycznia 2016 Opublikowano 2 Stycznia 2016 Walczyłem, walczyłem i jakoś poszło. Z prawej strony nie było za bardzo problemu bo chyba poprzedni właściciel zmieniał to i ładnie wyszło. Założył Optimal to nie dziwota że długo nie pochodziło. Minęło prawie dwa miechy i przyszła pora na drugą drugą stronę bo mam jakieś dziwny nawyk że jak coś wymieniam to przeważnie profilaktycznie z obu stron. Tu już łożysko trochę czasu siedziało i nieźle się zapiekło w zwrotnicy. Wykorzystałem sposób który wymyślił kilka postów wcześniej mario814. Równie nadciąć uszy, wsadzić jakiś twardy płaskownik (ja użyłem starego dłuta) i idzie jak ta lala. Tylko jak wyczyściłem ten syf z gniazda w zwrotnicy to później łożysko weszło bez problemu w palcach i tak się zastanawiam czy to dobrze jak trzyma się praktycznie na samych śrubach a nie jest mocno wciśnięte w zwrotnicę
tomek0710 Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Opublikowano 29 Kwietnia 2016 Czy do A4 B6 jest tylko jeden rodzaj łożyska na przód? Ewentualnie ma ktoś może z forumowiczów w sprzedaży takowe łożysko?
lexyy Opublikowano 8 Maja 2016 Opublikowano 8 Maja 2016 Witam, ja wymienilem lozysko w prawym przednim kole bo huczalo glosniej jak skrecalem w lewa strone.Wymienilem na skf ale nie przestalo, zaminilem kola lewy z prawym i dalej robi sie glosniej przy skręcie w lewo co sprawdzić jeszcze?
biggVv Opublikowano 17 Maja 2016 Opublikowano 17 Maja 2016 Witam, ja wymienilem lozysko w prawym przednim kole bo huczalo glosniej jak skrecalem w lewa strone.Wymienilem na skf ale nie przestalo, zaminilem kola lewy z prawym i dalej robi sie glosniej przy skręcie w lewo co sprawdzić jeszcze? wydaję mi się że jest to charakterystyczny objaw uwalonej półośki... jeśli nie to to kolejne co można sprawdzić to w jakim stanie jest magiel i wspomaganie ZF wytrzymuje 200kkm i koniec, nie ważne czy jezdzone po niemieckim stole czy naszym pięknym kraju Walczyłem, walczyłem i jakoś poszło. Z prawej strony nie było za bardzo problemu bo chyba poprzedni właściciel zmieniał to i ładnie wyszło. Założył Optimal to nie dziwota że długo nie pochodziło. Minęło prawie dwa miechy i przyszła pora na drugą drugą stronę bo mam jakieś dziwny nawyk że jak coś wymieniam to przeważnie profilaktycznie z obu stron. Tu już łożysko trochę czasu siedziało i nieźle się zapiekło w zwrotnicy. Wykorzystałem sposób który wymyślił kilka postów wcześniej mario814. Równie nadciąć uszy, wsadzić jakiś twardy płaskownik (ja użyłem starego dłuta) i idzie jak ta lala. Tylko jak wyczyściłem ten syf z gniazda w zwrotnicy to później łożysko weszło bez problemu w palcach i tak się zastanawiam czy to dobrze jak trzyma się praktycznie na samych śrubach a nie jest mocno wciśnięte w zwrotnicę trochę ciekawej lekturki na wolną chwilkę http://zssplus.pl/publikacje/publikacje09.htm
adrian242424 Opublikowano 2 Września 2016 Opublikowano 2 Września 2016 Panowie mam pytanko, coś mi buczy z przedniego lewego koła przy jeździe na wprost, w okolicach ok 70 jest to najbardziej słyszalne, przy delikatnym skręcie w prawo buczenie jest bardziej słyszalne, a przy skręcie w lewo ustaje całkowicie,czy wszystko wskazuje na uszkodzone lewe łożysko? Na filmie schychac dzwiek, nagrywając skrecałem kierownicą w prawo i lewo, dźwięk najbardziej słyszalny ok 9s.
marcin120383 Opublikowano 3 Lutego 2017 Opublikowano 3 Lutego 2017 Witam jak można sprawdzic łożysko czy jest uszkodzone w domowych warunkach bo dochodzą mnie jakieś dzięki ale sam nie wiem Z tyłem była prosta sprawa po uniesieniu auta i zakręceniu kołem i poruszaniem nim wszystko było jasne pozdrawiam
marcin120383 Opublikowano 4 Lutego 2017 Opublikowano 4 Lutego 2017 Witam czy po zakręceniu kołem jeżeli czuje wibracje na drążku kierowniczym to jest to znak o rozwalonym łożysku bo takie opinie też wyczytałem jak sprawdzić łożysko gdzieś na necie to może być prawda pomoże ktoś
marcin120383 Opublikowano 7 Lutego 2017 Opublikowano 7 Lutego 2017 Z jaką siłą musi być dokręcone łożysko przód ile Nm i stopni
GreGoriO Opublikowano 8 Lutego 2017 Opublikowano 8 Lutego 2017 80Nm +90stopniWysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
marcin120383 Opublikowano 8 Lutego 2017 Opublikowano 8 Lutego 2017 Ale chodzi o tą srube co trzyma przegub tak Zawartość dodana 0 minutes later A te 4 od zwrotnicy Zawartość dodana 42 minutes later Ale chodzi o tą srube co trzyma przegub tak A te 4 od zwrotnicyZ jaką siłą
GreGoriO Opublikowano 8 Lutego 2017 Opublikowano 8 Lutego 2017 Pytasz o łożysko, a ono siedzi w obudowie, i całość przykrecana jest 4 srubami do zwrotnicy. I o nich mówię. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
marcin120383 Opublikowano 8 Lutego 2017 Opublikowano 8 Lutego 2017 A ta duża co trzyma przegub to z jaką siłą
GreGoriO Opublikowano 8 Lutego 2017 Opublikowano 8 Lutego 2017 Nie pamiętam. Powiem po poludniu. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się