bogi Opublikowano 23 Stycznia 2012 Opublikowano 23 Stycznia 2012 U mnie się poprawiło po wywaleniu DPF`a ( też troche telepało na jałowym biegu ). Przed tym zabiegiem miałem problem głównie z przybywającym olejem i dymieniem z wydechów. Także nie wiem czy to pomoże ale warto sprawdzić co u Ciebie jest z tym DPF
ssadam Opublikowano 24 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2012 Przybywający olej i dymienie to typowe objawy wtryskiwaczy lejacych, ale że dpf może takie cyrki wyprawiać to nie slyszalem. U mnie ani nie przybywa oleju ani nie dymi...Auto jest wlasnie w aso wyciagaja wtryski i maja dać nowe uszczelnienia, zamontuja zaadoptuja i zobaczymy.
ssadam Opublikowano 24 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2012 Jestem już po oględzinach w ASO i wyszło tak: wyciągneli wszystkie wtryski, zmienili uszczelnienie, wsadzili spowrotem zaadoptowali i niestety problem się nie rozwiązał. Okazało się że lewa głowica jest ok, tam praca wtryskiwaczy nie budzi zarzutów natomiast problem jest w głowicy prawej. Zmierzyli ciśnienia i wyszły po 23bary czyli regeneracja zaworów pomogła gdyż przed naprawą było 15 bar w 2 cylindrach. Generalni 100% pewności nie ma że to wina wtryskiwaczy ale wszyscy stawiają na nie. Trzeba wymienić 3 wtryski i powinno pomóc.
przemik Opublikowano 24 Stycznia 2012 Opublikowano 24 Stycznia 2012 Zaloguj teraz grupy 72-77. Cisnienie na szynie sprawdzone ??
ssadam Opublikowano 24 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2012 Blok 13 : (wartości pływają) 0.38 -0.56 0.19 Blok 14: (wartości są stabilne) -0.14 0.00 0.05 Blok 72 : 12/0/0 Blok 73 : 0/0/0 Blok 74 : 14/28/6 Blok 75 : 22/26/6 Blok 76 : 26/32/4 Blok 77 : 18/38/12 Tak to wygląda. Tak dla upewnienia blok 72,73,74 to głowica od pasażera ? ASO sugeruje aby wymienić 3 wtryski w głowicy od pasażera, tam gdzie wartości odchyłki dawki paliwa pływaja. Zastanawia mnie jedna rzecz, wtryski 72 i 73 są najlepsze i skoro są w głowicy od pasażera to czemu tak pływają dawki i po co je wymieniać skoro niby są najlepsze? Z tego co wiem to tłoki chodzą tak 142536 , i jak nie domaga wtrysk np 4 (który jest w głowicy od kierowcy) to czy wtrysk następny czyli 2 stara się wyrównać pracę silnika korygując dawke. I tak naprawdę to wtryski w głowicy od kierowcy siedzą? czy tak może być czy to wtryski siedzą te które pływają????
bogi Opublikowano 24 Stycznia 2012 Opublikowano 24 Stycznia 2012 Przybywający olej i dymienie to typowe objawy wtryskiwaczy lejacych, ale że dpf może takie cyrki wyprawiać to nie slyszalem. U mnie ani nie przybywa oleju ani nie dymi...Auto jest wlasnie w aso wyciagaja wtryski i maja dać nowe uszczelnienia, zamontuja zaadoptuja i zobaczymy. Też tak myślałem i na początku wymieniłem same wtryski (mimo iż stare nie miały wcale dużych odchyłów). Niestety problem nie minął (troszkę się poprawiło ale nie do końca) i w drugim rzucie poszedł DPF. Tym razem było po problemie. Piszę to tylko tak dla wyjaśnienia bo nie upieram się, że u Ciebie jest ten sam problem, a nawet myślę, że to coś innego. Pozdrawiam
ssadam Opublikowano 24 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2012 Tzn co było z dpf i co zrobiłeś ?
przemik Opublikowano 25 Stycznia 2012 Opublikowano 25 Stycznia 2012 Z tego co wiem to tłoki chodzą tak 142536 Wg mnie kolejnosc zaplonow w tym silniku to 1-4-3-6-2-5
ssadam Opublikowano 25 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2012 Możliwe, że jest taka kolejność.
bogi Opublikowano 25 Stycznia 2012 Opublikowano 25 Stycznia 2012 Tzn co było z dpf i co zrobiłeś ? po prostu wywaliłem ( oczywiście mechanicznie i programowo ) od tej pory nie mam już problemów z trzęsieniem, dymieniem i przybywającym olejem.
ssadam Opublikowano 25 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2012 Czy ktoś może się wypowiedzieć na temat procesu ustalania odchyłek dawki paliwa na poszczególnych wtryskach, mianowicie od czego zależy : 1) Czy odchyłka dawki paliwa wtryskiwacza 1 jest zależna tylko od wygenerowanej mocy w poprzednim suwie cylindra 1.Czyli układ sterowania zmieniając dawkę paliwa na konkretnym wtryskiwaczu bierze pod uwagę poziom wytworzonej mocy w poprzednim suwie tylko tego cylindra w którym pracuje ten wtryskiwacz. 2) Czy odchyłka dawki paliwa wtryskiwacza 1 jest zależna od bezpośrednio poprzedniego cylindra w którym była generowana moc (który leży w przeciwnej głowicy ). 3) A może te 2 różne układy są w jakiś sposób sprzężone ? Zna ktoś odpowiedź na to pytanie :D?? Znając tą odpowiedź będzie można łatwiej określić dokładne miejsce awarii, tzn którą głowicę rozbierać albo który wtrysk wymienić.
przemik Opublikowano 26 Stycznia 2012 Opublikowano 26 Stycznia 2012 O mechanizmie stabilizacji biegu jalowego mozna poczytac na forum. W pewnym stopniu opiera się on o kolejnośc zapłonów i polozenie wału korbowego. Ale... Na podstawie odczytów z VAG/VCDS... nie mozna podjąc decyzji o wymianie wtryskiwaczy tylko diagnoza w serwisie Bosch ktory ma sprzet do sprawdzania wtrysków piezo.
pme Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 sprawdż pompe zasilającą ma dawać na jałowym od 3,5 -7 bar jak pulsuje ciśnienie to wina pompy i z tąd odchyłki w dawkach.
ssadam Opublikowano 10 Lutego 2012 Autor Opublikowano 10 Lutego 2012 Pompa jest ok, bo korekty latają tylko na jednej głowicy.[br]Dopisany: 02 Luty 2012, 18:54_________________________________________________Witam ponownie, podjąłem kolejne kroki w celu zlikwidowania nieszczęsnego huśtania silnikiem na biegu jałowym, mianowicie : zostały wymienione 3 wtryskiwacze na głowicy po stronie pasażera z powodu latających korekt dawek paliwa (blok 13) , w efekcie korekty dawki paliwa zarówno na głowicy od pasażera jak i od kierowcy są niemal idealne, oscylują wokół 0 z maksymalnymi odchyłkami +/- 0.2. Ten zabieg poprawił pracę silnika jeśli chodzi o wydawane dźwięki tzn: pracuje bardziej miękko...Jednak przykrością stwierdzam, że problem kołysania silnikiem na biegu jałowym nawet w najmniejszym stopniu nie został rozwiązany Zostały sprawdzone ciśnienia w cylindrach i wyszły ok 24 bary +/- 0.3 bar, czyli są ok . Kołysanie zaczyna się tylko i wyłącznie na obrotach 750 kiedy motor jest rozgrzany, jak jest zimny i utrzymuje wyższe obroty pracuje idealnie... Podobnie jest po trasie, na biegu jałowym pracuje ok ale jak sobie popracuje chwile to zaczyna kołysać. Z parametrów silnika wynika, że jest extra ale i tak jest lipa, wtryski nie pomogły i cholera wie co to może być. Ma ktoś jakieś pomysły?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się