patryk10015 Opublikowano 12 Listopada 2013 Opublikowano 12 Listopada 2013 no zdjęć lub filmu z wystrzału nie mam ale w mojej ocenie poduchę wywalilo tak jak powinno i spełniała swoje zadanie, nie było takiej sytuacji że np. słobo ją napompowało czy wogóle, no jak ta poduszke wystrzeloną mogę zabrać dopiero jak wszystko się wyjaśni wiec trochę to jeszcze potrwa ---------- Post dopisany at 15:10 ---------- Poprzedni post napisany at 15:09 ---------- albo powiem inaczej poduszka pasażera i kierowcy wyglądała nie mal identycznie pod względem objętości ---------- Post dopisany at 15:12 ---------- Poprzedni post napisany at 15:10 ---------- a co do tego jacka danielsa za zdjęcia to bardziej przyda mi się wasze doradztwo i pomoc w szukaniu i kompletowaniu gratow jak pieniążki wpłyną
Bart-S Opublikowano 12 Listopada 2013 Opublikowano 12 Listopada 2013 Nadal bez odpowiedzi pozostaje kwestia czy ta poduszka przy jednym ładunku PRAWIDŁOWO spełniła swoją funkcję... nasuwa się pytanie czy moc tego podłączonego (żółtego) ładunku jest taka sama jak w kierze B6?Bo może ma tylko połowę jego mocy i pełną skuteczność gwarantuje dopiero wystrzelenie dwóch ładunków? A może (w pełni optymistyczny wariant) jest tak, że każdy z ładunków ma po 100% mocy tego co siedzi w kierze B6 i ten drugi pełni tylko rolę zapasowego (zaostrzone normy bezpieczeństwa?)? Tj. działa tylko w przypadku gdyby ten pierwszy z niewiadomych przyczyn nie zainicjował procesu napełniania airbaga (komputer nie zanotował w określonym czasie zmiany rezystancji żółtego naboju) i najszybciej jak to możliwe wysyła sygnał detonacji do zielonego. Ma ktoś dostęp do poduszek wystrzelonych w kaście B7 by zbadać czy jeden czy oba ładunki zostały zdetonowane podczas dzwona? Luksusem byłby dostęp do dokumentacji, która rozwiałaby powyższe wątpliwości... Tą kwestię już omawiałem - nie ma mowy o wysterowaniu siły detonacji. Sterownik airbag podaje napięcie i wtedy zapalnik odpala... Jeśli zakładamy poduszkę 2 nabojową do systemu 1 nabojowego to detonacji ulega tylko jeden (główny) zapalnik. Drugi jest po to aby jeszcze raz napełnić poduszkę i zamortyzować drugie uderzenie głową o kierownicę (w momencie wypadku uderzamy raz, potem odbijamy się o fotel/zagłówek i uderzamy jeszcze raz). Także poduszka spełnia swoją funkcję ale w zgodzie z pierwotnym 1 nabojowym układem (2 nabojowy powstał po to aby było jeszcze bezpieczniej).
BeyerBrown Opublikowano 12 Listopada 2013 Opublikowano 12 Listopada 2013 Tą kwestię już omawiałem - nie ma mowy o wysterowaniu siły detonacji. Sterownik airbag podaje napięcie i wtedy zapalnik odpala... Jeśli zakładamy poduszkę 2 nabojową do systemu 1 nabojowego to detonacji ulega tylko jeden (główny) zapalnik. Drugi jest po to aby jeszcze raz napełnić poduszkę i zamortyzować drugie uderzenie głową o kierownicę (w momencie wypadku uderzamy raz, potem odbijamy się o fotel/zagłówek i uderzamy jeszcze raz). Także poduszka spełnia swoją funkcję ale w zgodzie z pierwotnym 1 nabojowym układem (2 nabojowy powstał po to aby było jeszcze bezpieczniej). Rozumiem, czyli teoretycznie żółte ładunki w kierach B6 i B7 mają tę samą moc A dysponujesz może jakąś dokumentacją na potwierdzenie tej tezy? no zdjęć lub filmu z wystrzału nie mam ale w mojej ocenie poduchę wywalilo tak jak powinno i spełniała swoje zadanie, nie było takiej sytuacji że np. słobo ją napompowało czy wogóle, no jak ta poduszke wystrzeloną mogę zabrać dopiero jak wszystko się wyjaśni wiec trochę to jeszcze potrwa---------- Post dopisany at 15:10 ---------- Poprzedni post napisany at 15:09 ---------- albo powiem inaczej poduszka pasażera i kierowcy wyglądała nie mal identycznie pod względem objętości Doświadczyłem wystrzelenia jaśków... nim się obejrzałem a były już sflaczałe Dlatego śmieszy mnie trochę jak w filmach pokazują, że bohaterowie walczą z poduchą by wydostać się z auta
Bart-S Opublikowano 12 Listopada 2013 Opublikowano 12 Listopada 2013 Tą kwestię już omawiałem - nie ma mowy o wysterowaniu siły detonacji. Sterownik airbag podaje napięcie i wtedy zapalnik odpala... Jeśli zakładamy poduszkę 2 nabojową do systemu 1 nabojowego to detonacji ulega tylko jeden (główny) zapalnik. Drugi jest po to aby jeszcze raz napełnić poduszkę i zamortyzować drugie uderzenie głową o kierownicę (w momencie wypadku uderzamy raz, potem odbijamy się o fotel/zagłówek i uderzamy jeszcze raz). Także poduszka spełnia swoją funkcję ale w zgodzie z pierwotnym 1 nabojowym układem (2 nabojowy powstał po to aby było jeszcze bezpieczniej). Rozumiem, czyli teoretycznie żółte ładunki w kierach B6 i B7 mają tę samą moc A dysponujesz może jakąś dokumentacją na potwierdzenie tej tezy? Ładunek nie musi mieć tej samej siły - pewne jest jednak, że dwa ładunki w poduszce 2-nabojowej mają różną siłę właśnie po to aby druga detonacja dobiła jeszcze raz poduszkę (jej zadaniem nie jest napełnienie jej od zera). Sygnał wyzwalający detonację jest taki sam....
patryk10015 Opublikowano 12 Listopada 2013 Opublikowano 12 Listopada 2013 no i obiecane zdjęcia panowie udowadniające wybuch poduszki b7
BeyerBrown Opublikowano 12 Listopada 2013 Opublikowano 12 Listopada 2013 Ładunek nie musi mieć tej samej siły - pewne jest jednak, że dwa ładunki w poduszce 2-nabojowej mają różną siłę właśnie po to aby druga detonacja dobiła jeszcze raz poduszkę (jej zadaniem nie jest napełnienie jej od zera). Sygnał wyzwalający detonację jest taki sam.... No to teraz już wszystko jasne Swoją drogą czy warto inwestować w wzmacniane odboje (lub jak kto woli: kły, strefa zgniotu)? Podobno w pełni amortyzują uderzenia do 15km/h, prawda to? Odboje te wchodzą w skład wyposażenia o kodzie 2K2 - reinforced bumpers. PS. Ciekawy jestem czy był ktoś odważny, co przełożył cały system bezpieczeństwa z B7 do B6 ;-)
cool506 Opublikowano 13 Listopada 2013 Autor Opublikowano 13 Listopada 2013 Ładunek nie musi mieć tej samej siły - pewne jest jednak, że dwa ładunki w poduszce 2-nabojowej mają różną siłę właśnie po to aby druga detonacja dobiła jeszcze raz poduszkę (jej zadaniem nie jest napełnienie jej od zera). Sygnał wyzwalający detonację jest taki sam.... No to teraz już wszystko jasne Swoją drogą czy warto inwestować w wzmacniane odboje (lub jak kto woli: kły, strefa zgniotu)? Podobno w pełni amortyzują uderzenia do 15km/h, prawda to? Odboje te wchodzą w skład wyposażenia o kodzie 2K2 - reinforced bumpers. PS. Ciekawy jestem czy był ktoś odważny, co przełożył cały system bezpieczeństwa z B7 do B6 ;-) To juz dla mnie rzeźbiarz samobojca..... ori to ori Sent from my GT-N8000 using Tapatalk 4
Bart-S Opublikowano 13 Listopada 2013 Opublikowano 13 Listopada 2013 Ładunek nie musi mieć tej samej siły - pewne jest jednak, że dwa ładunki w poduszce 2-nabojowej mają różną siłę właśnie po to aby druga detonacja dobiła jeszcze raz poduszkę (jej zadaniem nie jest napełnienie jej od zera). Sygnał wyzwalający detonację jest taki sam.... No to teraz już wszystko jasne Swoją drogą czy warto inwestować w wzmacniane odboje (lub jak kto woli: kły, strefa zgniotu)? Podobno w pełni amortyzują uderzenia do 15km/h, prawda to? Odboje te wchodzą w skład wyposażenia o kodzie 2K2 - reinforced bumpers. PS. Ciekawy jestem czy był ktoś odważny, co przełożył cały system bezpieczeństwa z B7 do B6 ;-) To juz dla mnie rzeźbiarz samobojca..... ori to ori Sent from my GT-N8000 using Tapatalk 4 A gdzie tam... to tylko elektryka
BeyerBrown Opublikowano 13 Listopada 2013 Opublikowano 13 Listopada 2013 Zastanawiam się czy nie dałoby się tym sposobem domontować poduszek kolanowych w B6 cabrio I może też w pozostałych wariantach nadwozia, o ile są w standardzie bądź opcji, niestety nie orientuję się w tym temacie. Seat Exeo wiem, że posiada, ale to auto jak wiadomo jest mixem sedana (nadwozie) z cabrio (wnętrze/kokpit)
darecy Opublikowano 13 Listopada 2013 Opublikowano 13 Listopada 2013 A jak odnieść sie do poduszek z b8 lift? Tam jest juz tylko jeden zapalnik, drugi to jakiś rezystor leżący na płask w obudowie połączony jakimś sznurkiem... (Zobaczcie na moje wcześniejsze zdjęcia z postów wyżej) W nowym a3 nie ma nawet juz tego "rezystora"?! Czyli co, audi odchodzi od tego 2 zapalnika?
POWER-KRIS Opublikowano 13 Listopada 2013 Opublikowano 13 Listopada 2013 Fabryka szukała oszczędności i zrobili pojedyncza na stare moduły wiec fabrycznie drugi oszukali. ;-) Sony Xperia Tapatalk 4 Pro.
darecy Opublikowano 13 Listopada 2013 Opublikowano 13 Listopada 2013 To co? Odwrotna sytuacja: mając b8 wkładamy poduchy z polifta które mają jeden zapalnik a drugi jakiś oooo opornik... Czy system będzie działał ok? Ja mam kierę od rs czy esy ścięta z dołu, poducha siedzi z A3 - te same parametry, ale jeden zapalnik, drugi oszukałem tak jak to robi w poliftach audi... 1
grafusdz Opublikowano 7 Grudnia 2014 Opublikowano 7 Grudnia 2014 Widzę, żę temat stanął w 2013. Natomiast ja mam podobne pytanie jak darecyCzy poducha z B8 odpali w B6???
Johny85 Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Opublikowano 23 Sierpnia 2015 dobre pytanie, tez czeam na info w tej sprawie
krisuumax Opublikowano 21 Stycznia 2016 Opublikowano 21 Stycznia 2016 (edytowane) Czyli wnioskujac na sam koniec. Podlaczyc normalnie jak w b7 czyli dwa zapalniki w poduche i kostka w tasme tak ? Edytowane 24 Stycznia 2016 przez krisuumax
pawelosinski83 Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Odkopię trochę... Wiem, że wszystko się wyjaśniło już dawno temu, ale po przeczytaniu całego wątku jedna rzecz mi się nasuwa na myśl... Nikt o tym nie napisał wprost; poduchę można odpalić "bateryjką" tudzież akumulatorem itd... nie ma mowy o jakichś dziwnych sygnałach i megahercach... W komunikacji między sterownikiem a czujnikami itd - ok, ale nie na detonator... Tam idzie prąd i jest jebudu i tyle w temacie. To, że 2 ładunki spięte równolegle (mostek w kostce jak na audizone z początku tematu) mogą nie odpalić jest możliwe i ma uzasadnienie - prąd na detonatory się podzieli i każdy ładunek dostanie go tylko połowę... ale to też tylko w sytuacji, gdy jest on wymuszony i ustalony na jakąś zadaną wartość przez sterownik.
czachapll Opublikowano 28 Lipca 2017 Opublikowano 28 Lipca 2017 Odświeżam, kierownica a4 b8 lift odpali?
bobikos Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Opublikowano 7 Sierpnia 2017 Nie pozostaje Ci nic innego jak sprawdzić samemu bo nikt Ci nie odpowie na to pytanie. Jest spora szansa że nie odpali. 1
kqba Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Na Audizine gość napisał, że miał zmostkowane i wypaliła MFSW Info for the B6 - Single Stage Airbag - Page 7 WWW.AUDIZINE.COM Had a couple of requests awhile back to gather the information together from my MFSW install I recently finished up. I know this information is out there, it's just takes some digging to pull it all up. Hopefully this helps some...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się