pitek_z Opublikowano 28 Września 2008 Opublikowano 28 Września 2008 Wytrzymał dlugo bo pewnie był starannie obsługiwany. Dzisiejsze akumulatory tradycyjne nazywa sie bezobsługowymi a to nie do końca prawda- trzeba wody destylowanej dolewać jeśli poziom elektrolitu spadnie. Warto sie zastanowic nad akumulatorem żelowym- w niskich temperaturach nie rozładowuje się tak szybko jak zwykły.
mrog Opublikowano 1 Lipca 2009 Opublikowano 1 Lipca 2009 [b5 ADP 1.6] Mam takie pytanie według naklejki z kodami powinienem miec akumulator 175A 36 Ah aktualnie mam (pada) 44Ah 210 A. Czy ten z kodu nie jest za mały patrząc na wyszikiwarke Varty to min. powinno byc 44 Ah i 400A!? Spory rozrzut. Jaki kupić teraz?
Marecki{*} Opublikowano 24 Lipca 2009 Opublikowano 24 Lipca 2009 Mam audi A4 2001r i silnik 1.8 turbo w benzynie i sekwencje na gaz,mam problem z odpalaniem auta kazdego dnia,po 1 dniu stania juz wogole nie dam rady go odpalic...czy chodzi o akumulator??jaki kupiz zeby byl dobry??pomozcie...
siodmy Opublikowano 28 Lipca 2009 Opublikowano 28 Lipca 2009 Witam, Jaki mam zakupic akumulator do mojej A4 z silnikiem 1.8 benzyna ?[br]Dopisany: 28 Lipiec 2009, 19:15_________________________________________________ Mam audi A4 2001r i silnik 1.8 turbo w benzynie i sekwencje na gaz,mam problem z odpalaniem auta kazdego dnia,po 1 dniu stania juz wogole nie dam rady go odpalic...czy chodzi o akumulator??jaki kupiz zeby byl dobry??pomozcie... Sprawdz ladowanie akumulatora na mierniku ale pod 'obciazeniem'. Wydaje mi sie ze przyczyna nie lezy po stronie ak. lecz alternetora. Odpalanie jest takie same jak i na BP i gazie ??
Marecki{*} Opublikowano 30 Lipca 2009 Opublikowano 30 Lipca 2009 niestety juz wiem,ze to napewno nie wina bateryjki....problem jest coraz wiekszy,bo juz drugi elektryk mowi ze wszystko wskazuje na akumulator a jednak to nie jest to(sprawdzalem na nowym i ta sama historia-2 dni i nawet nie zakrecil...)Czytalem o podobnych problemach i dzisiaj wyjalem bezpieczniki od modulu komfortu tylko wydaje mi sie,ze on raczej bedzie mial kilka zrodel zasilania...
tomcio1600 Opublikowano 30 Lipca 2009 Opublikowano 30 Lipca 2009 niestety juz wiem,ze to napewno nie wina bateryjki....problem jest coraz wiekszy,bo juz drugi elektryk mowi ze wszystko wskazuje na akumulator a jednak to nie jest to(sprawdzalem na nowym i ta sama historia-2 dni i nawet nie zakrecil...)Czytalem o podobnych problemach i dzisiaj wyjalem bezpieczniki od modulu komfortu tylko wydaje mi sie,ze on raczej bedzie mial kilka zrodel zasilania... alternator kolego alternator... pomiary na wolnych obrotach bez obciazenia i pod pełnym obciazeniem, pomiary powtorzyc przy obrotach rzedu 2500-3000 i bedzie wiadomo czy go cos boli. Jesli rozładowuje baterie przy postoju - bez jezdzenia - to cos kradnie prąd - i mogą to byc diody w alternatorze badz zwarcie na regulatorze.
Marecki{*} Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Wczoraj razem z znajomym elektrykiem podpielismy amperomierz za akumulatorem i okazuje sie,ze mam pobor pradu na postoju rzedu od 0,001 az do 0,4 A!!!!!!!!Zaczelismy wszystko odlaczac kolejno.Az doszlismy do licznika i tu cos dziwnego.Chodzi o to,ze przychodza tam 2 duze kostki i jesli jedna podlaczona lub druga to pobor jest zerowy(przy odlaczeniu wszystkich innych urzadzen)Ale jesli sa obie podlaczone to pobor rosnie .Jakby tego bylo malo 0,4A przeciez to strasznie duzo!A zeby tego bylo smieszniej ten pobor nie jest jednostajny tylko rosnie od 0,001 stopniowo do 0,4 po czym znowu spada powoli do 0,001 i tak caly czas....Dodam,ze sprawdzalismy jeszcze na 2 roznych licznikach i to samo....
MARCIN607 Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Opublikowano 4 Sierpnia 2009 koledzy jaki aku do AVF? bo na moim starym nie ma oznaczenia(przynajmniej ja nie widzę)
Skyliner89 Opublikowano 7 Października 2009 Opublikowano 7 Października 2009 Witam . Spotkała mnie nie miła niespodzianka:confused4:. Akumulator w Audi padł i niestety reanimacja nie pomogła... Teraz mam pytanie jaki akumulator polecacie. Zbliża się zima i trudny okres dla samochodów, więc przydał by się jakiś dobry akumulator. Pytam, bo pierwszy raz coś takiego mnie spotkało. Czy te wymienione przeze mnie akumulatory będą dobre i czy 63Ah nie będzie za mało? http://www.allegro.pl/item759334848_bosch_s5_74ah_750a_2_lata_gwarancji_tylko_355_zl.html http://www.allegro.pl/item763690230_akumulator_bosch_silver_s5_63ah_610a_gwa_krakow.html a może inne polecacie? Za wszelką pomoc bardzo dziękuje. Pozdrawiam. Widzę, że nie moge liczyć na pomoc... no cóż
moicz Opublikowano 16 Października 2009 Opublikowano 16 Października 2009 myślę że spokojnie możesz kupić tego http://www.allegro.pl/item759334848_bosch_s5_74ah_750a_2_lata_gwarancji_tylko_355_zl.html ja mam 1.9 tdi i kupiłem bosch s4 74H
marcin6622 Opublikowano 16 Października 2009 Opublikowano 16 Października 2009 kolego ako ktore kupiles pasuje dobrze do auta?? bo tez mam tdi i czeka mn wymiana chyba bo w chlodne noce(przymrozki) juz mi pika wykrzyknik,ten model s5 ktory podales w linku jest chyba wiekszy?w sumie ten s4 chyba starczy co,niewiem jak cena bo sie nie orientowalem?[br]Dopisany: 16 Październik 2009, 10:10_________________________________________________ok juz znalazlem odpowiedz na moje pytanie,wedlug strony warty pasuje akumulator w wymiarach 278/175/175 lub wiekszy 315/175/175 ,obydwa pasuja bo jest tam mocowanie i chyba dwa gwinty na srube ,jeden pod wymiar 278 a drugi 315 ,tak mysle.
endriuu Opublikowano 16 Października 2009 Opublikowano 16 Października 2009 Witam . Spotkała mnie nie miła niespodzianka:confused4:. Akumulator w Audi padł i niestety reanimacja nie pomogła... Teraz mam pytanie jaki akumulator polecacie. Zbliża się zima i trudny okres dla samochodów, więc przydał by się jakiś dobry akumulator. Pytam, bo pierwszy raz coś takiego mnie spotkało. Czy te wymienione przeze mnie akumulatory będą dobre i czy 63Ah nie będzie za mało? http://www.allegro.pl/item759334848_bosch_s5_74ah_750a_2_lata_gwarancji_tylko_355_zl.html http://www.allegro.pl/item763690230_akumulator_bosch_silver_s5_63ah_610a_gwa_krakow.html a może inne polecacie? Za wszelką pomoc bardzo dziękuje. Pozdrawiam. Widzę, że nie moge liczyć na pomoc... no cóż kolego do ADRa mozesz brac Boscha S4 60Ah. wiecej nie potrzeba
czesiek1 Opublikowano 16 Października 2009 Opublikowano 16 Października 2009 Dziś kupiłem akumulator Moll 80Ah, 640A po tym jak mój przy -0.5C ledwo obrócił wałem ale zapalił
mech15 Opublikowano 16 Października 2009 Opublikowano 16 Października 2009 Dziś kupiłem akumulator Moll 80Ah, 640A po tym jak mój przy -0.5C ledwo obrócił wałem ale zapalił cena??
Krystian1987 Opublikowano 16 Października 2009 Opublikowano 16 Października 2009 Witam. No to i ja napiszę też coś o swoim AQ. Rok temu ( przy tych strasznych mrozach padł i ładowałem go). Dlatego też na tegoroczną zimę chcę kupić nowy. W aucie mam ako AD 66Ah 600A, z kodów auta na tej stronie wyczytałem J0R = Battery 380 A (80 Ah). Aczkolwiek sądzę, że 80Ah to za dużo jak na auto bez klimy i ze zwykłym, seryjnym audio. Na stronie Vatry zaś: ULTRA dynamic 70Ah, 760A SILVER dynamic 85Ah, 800A BLUE dynamic 74Ah, 680A BLACK dynamic 70Ah, 640A Na stronie Bosch: Akumulator Bosch S3 70Ah, 640A, Akumulator Bosch S4 74Ah, 680A, Akumulator Bosch S5 77Ah, 780A, Na stronie Centry: Centra Futura 77Ah, 760A Centra Plus 74Ah, 680A Centra Standard 70Ah. 680A W sumie myślę, że 70Ah 640-680A będzie rozwiązaniem optymalnym. Co szanowni klubowicze sądzą na te temat?
Musashi Opublikowano 16 Października 2009 Opublikowano 16 Października 2009 pojemność akumulatora dobiera sie nie w zaleznosci od osprzetu lecz w zależności od wydajności układu ładowania. dopuszczalna tolerancja to 10%. instalacja akumulatora o zbyt dużej pojemności proawdzi do jego ciągłego niedoładowania, natomiast zbyt małej pojemności do przeładowania. jedna i druga sytuacja prowadzi do przyspieszonego zniszczeina akumulatora. sugeruje sprawdzać kody wyposażenia pojazdu i dobierać akumulator wg nich. ew. po nr VIN sprawdzic jaką pojemność przewiduje producent.
Krystian1987 Opublikowano 16 Października 2009 Opublikowano 16 Października 2009 pojemność akumulatora dobiera sie nie w zaleznosci od osprzetu lecz w zależności od wydajności układu ładowania. dopuszczalna tolerancja to 10%. instalacja akumulatora o zbyt dużej pojemności proawdzi do jego ciągłego niedoładowania, natomiast zbyt małej pojemności do przeładowania. jedna i druga sytuacja prowadzi do przyspieszonego zniszczeina akumulatora. Wiem o tym, wiem. Sugeruje sprawdzać kody wyposażenia pojazdu i dobierać akumulator wg nich. ew. po nr VIN sprawdzic jaką pojemność przewiduje producent. Co do kodów to pisałem, że mam napisane J0R = Battery 380 A (80 Ah), ale wg mnie to chyba za dużo tych Ah jest ;|
czesiek1 Opublikowano 16 Października 2009 Opublikowano 16 Października 2009 Dziś kupiłem akumulator Moll 80Ah, 640A po tym jak mój przy -0.5C ledwo obrócił wałem ale zapalił cena?? Cena dosyć spora - 490 PLN. A kupiłem 80Ah bo taki ma być, zresztą w kodach to pisze. A Moll, bo jest dawany jako oryginał przez audi (mercedes, porsche również je montuje) i z tego co przeczytałem chwalony. Dla ciekawostki wysokość jego wynosi 19cm i wchodzi bez problemu, nic nie wystaje. Prawdziwym testem dla niego będzie -20C, -25C w tedy się okaże co jest wart.
endriuu Opublikowano 16 Października 2009 Opublikowano 16 Października 2009 taa ostatnio tez byłem w sklepie tylko z akku (istnieje chyba z 40 lat) i gosciu wcisnal mi Molla mówiąc: "Panie Boscha to można w d*pę sobie wsadzić" :gwizdanie:
Musashi Opublikowano 16 Października 2009 Opublikowano 16 Października 2009 gosciu wcisnal mi Molla mówiąc: "Panie Boscha to można w d*pę sobie wsadzić" a Molla innym?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się