Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki akumulator kupić ? od A do Z


mariusz-ysko

Rekomendowane odpowiedzi

hortomagiko, to przewertuj sobie jak jest zbudowany akumulator i w jaki sposób osiąga się te mega wypasione prądy. I schowaj swój sarkazm do kieszeni, bo nigdzie nie napisałem, że nie powinni ich produkować.

Po drugie ile wg ciebie ciągnie rozrusznik ze świecami załóżmy w największy mróz? Bo z Twojego posta wynika, że trzeba mieć ze 2000A prądu na rozruchu, żeby auto odpaliło. Wyobraź sobie, że wystarczy 300A :shock3:

Wystarczy więc logicznie pomyśleć, że bez sensu jest kupować aku z mega prądem, gdzie ryzyko uszkodzenia (np. przez przegrzanie cel) jest dużo większe od jego bliźniaka z mniejszym prądem.

Tak więc nie zawsze to co drogie i okrzyknięte jako super extra jest najlepsze. Ja dziennie robię trasę 2x25km i do swojego auta włożyłem najtańszą Vartę 80Ah. Jak dotąd zero problemów. Trzeba tylko pamiętać, żeby od czasu do czasu zajrzeć do aku i np uzupełnić poziom elektrolitu. Bo to, że aku jest bezobsługowe nie jest w 100% jednoznaczne.

Tak na szybko znalazłem ciekawy cytat który może koledze hortomagiko rozjaśni troszkę umysł:

"Teoretycznie im wyższy prąd rozruchowy przy danej pojemności, tym akumulator jest lepszy, jednak zwykle też bardziej delikatny (poprawę własności elektrycznych uzyskuje się poprzez stosowanie większej liczby cieńszych płyt, które są niestety bardziej wrażliwe na wstrząsy). "

Źródło: By akumulator wkrótce cię nie zawiódł - Motoryzacja w INTERIA.PL - auta używane, testy samochodów używanych, ocena stanu auta, opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Parę dni wcześniej byłem skłonny kupić akumulator Molla gdzie jego cena oscyluje w granicach 530zł za 85 Ah gdzie przy wspomnianej w tym temacie Centra Futura oscyluje na poziomie 470 za również 85Ah.

Trochę kolegę poniosło z ceną tego MOLL'a...

85ah m3 plus jest do wzięcia za 440 pln... :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hortomagiko, to przewertuj sobie jak jest zbudowany akumulator i w jaki sposób osiąga się te mega wypasione prądy.

Nie muszę niczego wertować, bo w fabrykach akumulatorów to ja bywam, (i to nie na kawie, a na wszystkich etapach produkcyjnych). Nie czytam o nich w prasie typu Auto Świat, Motor itp., tylko poznaję raz na kilka lat zmiany zachodzące u czołowych producentów, będąc u Nich osobiście. U producenta tego akumulatora z obrazka z artykułu co wkleiłeś, tego, co masz u siebie zamontowanego, byłem w zeszłym roku. I nie jedziemy tam na godzinę lub dwie, tylko mamy dzień lub dwa na to.

Po drugie ile wg ciebie ciągnie rozrusznik ze świecami załóżmy w największy mróz? Bo z Twojego posta wynika, że trzeba mieć ze 2000A prądu na rozruchu, żeby auto odpaliło. Wyobraź sobie, że wystarczy 300A

Nie wiem, gdzie znalazłeś te 2000A.

Ponadto wiem (nie muszę sobie wyobrażać), że 300A starczy, wiem, też, że starczy i mniej, ale wszystko zależy od konkretnego modelu auta.

i do swojego auta włożyłem najtańszą Vartę 80Ah.

Jeśli masz Vartę 80Ah, to masz Vartę Blue z prądem 740A, czyli nie najtańszą Vartę, ale z segmentu średniego tego producenta, o podwyższonych :naughty: parametrach rozruchowych w stosunku do najtańszych produktów tego producenta. Najtańsze akumulatory, o standardowych parametrach rozruchowych Varty to Varta Black

Tak na szybko znalazłem ciekawy cytat który może koledze hortomagiko rozjaśni troszkę umysł:

"Teoretycznie im wyższy prąd rozruchowy przy danej pojemności, tym akumulator jest lepszy, jednak zwykle też bardziej delikatny (poprawę własności elektrycznych uzyskuje się poprzez stosowanie większej liczby cieńszych płyt, które są niestety bardziej wrażliwe na wstrząsy). "

Następnym razem nie szukaj na szybko, tylko poszukaj głębiej i co najważniejsze cytuj w całości fragmenty, które autor nierozerwalnie ze sobą przedstawił. W dalszej części cytatu powinno znaleźć się drugie zdanie z tego samego akapitu: "Co będzie więc dobre w samochodzie klasy średniej, niekoniecznie musi się sprawdzić w brutalnie eksploatowanym samochodzie terenowym. " Nie trzeba być omnibusem, wnioski, co do tego stwierdzenia, niech każdy wyciągnie sobie sam.

Będąc na forum A4, gdzie większość aut to auta klasy średniej i powyżej średniej (rozpatrując po poszczególnych modelach), staram się doradzić (coś tam jednak o tym wiem) jak najlepiej potrafię i odnoszę się właśnie do aut, które użytkujesz Ty i reszta kolegów z forum. Ponadto gdzieś we wcześniejszym poście napisałem, że nie zawsze akumulator z najwyższej półki (z najwyższym prądem rozruchowym) danego producenta okaże się lepszy, dłużej wytrzyma niż akumulator z najniższej półki (na standardowej płycie ze standardowym prądem rozruchowym) tego producenta.

Źródło: By akumulator wkrótce cię nie zawiódł - Motoryzacja w INTERIA.PL - auta używane, testy samochodów używanych, ocena stanu auta, opinie

Od wielu lat bardzo rzadko zaglądam do takich opracowań, bo zwykle po przeczytaniu dwóch, trzech akapitów, które jeszcze nie dotykają sedna artykułu wiem, że napisał to redaktor, któremu szef na kolegium zlecił coś takiego, a za kilka dni będzie on pisał o oponach, potem o wahaczach i jeszcze później będzie specjalistą z dziedziny blacharz-lakiernik. Generalnie w tych artykułach nie jest źle, ale problem jest, gdy siądzie taki redaktor, poszpera w necie i sklei artykuł z wielu źródeł, coś pozmienia i wychodzą takie kwiatki, jak oscyloskop do zbadania spadku napięcia przy rozruchu. :facepalm: Jeszcze któryś z czytelników, zagłębiając temat poleci i kupi oscyloskop za 250-300PLN, a może jakiś lepszy za 1000PLN, a później się dowie, że taki spadek napięcia przy rozruchu to sobie zmierzy woltomierzem za 20PLN z Castoramy czy innego Obi.

Od takich opracowań, to sobie bardziej cenię rozmowę ze specjalistą z działu technologicznego fabryki akumulatorów.

I na koniec

I schowaj swój sarkazm do kieszeni

Rzeczywiście, po przeczytaniu swojego wpisu ponownie, sam stwierdzam, że zabrzmiało to sarkastycznie. Jeśli uraziłem, to przepraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hortomagiko, no to widzisz mamy coś wspólnego - też zdarzyło mi się audytować jedną z fabryk produkującą akumulatory i dlatego napisałem to co napisałem i swoje zdanie podtrzymuję. A cytat zaczerpnięty na szybko - nie spodziewałeś się chyba, że wkleję tu skany dokumentacji technicznej :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radekst

6km do szkoły... Masz dwa wyjścia: albo wyjeżdżaj co weekend w trasę albo przejdź do wątku o ładowarkach do akumulatorów, bo jakiej baterii byś nie kupił to ona długo nie pociągnie. Taniej będzie raz kupić prostowniczek niż co 3 lata nowy akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli pozostaje mi kupic nowy aku i co jakis czas go podladowywac pod prostownikiem.

a juz aku wiem jaki kupuje, zdecydowalem sie na Boscha S5 74aH 750A :smiley:

dzieki chłopaki za pomoc :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a co powiecie o akumlatorach z Centry? mam w swoim założony centrę 96 Ah i nie wiem czy dobry w tym aucie czy go zmienic?

czy 96Ah w silniku 1,6 to nie za dużo, sprawdź kod z naklejki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się że może być troszkę za duży ale akurat taki byłem sobie w stanie załatwic. Chyba samochodowi nic zlego sie nie stanie jak trosze wiekszy niz norma będzie mieć?

chyba nie, ale co jakiś czas powinieneś go podładować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi kolego Matek9292

Na poprzedniej stronie tego wątku ktoś zadał dokładnie to samo pytanie i dostał wyczerpującą odpowiedź. Było to 27-02-2013 o 21:03. Poza tym fora są pełne takich pytań oraz odpowiedzi.Wystarczy 5 sekund szukania w sieci i mamy: Za duży akumulator-fakty i mity - elektroda.pl

NIE BĄDŹ LENIEM ŚMIERDZĄCYM!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie o akumulatorach firmy Jenox? Potrzebuję 2 szt. do mercedesa ciężarowego 140Ah i nie wiem czy brać tego jenoxa czy boscha T4? Jenox daje 18 mies. gwarancji (bosch na ciężarowe tylko 12), jest o 70 zł tańszy od boscha, ma korki czyli można kontrolować stan elektrolitu - tylko nie wiem jak z ich żywotnością? Brać jenoxa czy boscha?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys kupilem jenoxa i po 16 miesiacach padl,gwarancji nie uznali stwierdzili ze to wina ladowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie o akumulatorach firmy Jenox? Potrzebuję 2 szt. do mercedesa ciężarowego 140Ah i nie wiem czy brać tego jenoxa czy boscha T4? Jenox daje 18 mies. gwarancji (bosch na ciężarowe tylko 12), jest o 70 zł tańszy od boscha, ma korki czyli można kontrolować stan elektrolitu - tylko nie wiem jak z ich żywotnością? Brać jenoxa czy boscha?

Zbyt mała różnica w cenie, żeby w tym przypadku wybierać Jenoxa (dziwnie, bo z reguły to około 100PLN lub nawet ponad 100PLN). Jeśli bierzesz na fakturę, to różnica na 2 sztukach wyjdzie de facto nieco ponad 100PLN. Uważam, że nie ma nad czym debatować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy, kupiłem bosche T4. Kupowałem w sklepie u kumpla więc dał mi chyba w miarę dobrą cenę - po 480 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielę się doświadczeniem z akumulatorem Moll 75ah m3 plus, kiedyś tak zachwalanym...

Pierwszy zakupiony ok 4 lat temu wytrzymał 1,5 roku... gwarancja 24 miesiące także się ucieszyłem, że będę miał nowy i to jeszcze "sprawdzonego producenta..."

Drugi z nową gwarancją, ten sam model Moll 75 ah m3 plus wytrzymał 2 lata i 4 miesiące...

Komentować chyba nie trzeba... to już nie jest ten sam Moll co wsadzali na pierwszy montaż i wytrzymywał 6-8 lat...

Teraz chyba kupię centre, ojciec ma u siebie 6 rok i nie narzeka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj niestety padl kilka dni temu

mialem taki ori numer 8E0 915 105H 340A 70Ah czesc naklejki jest niestety urwana ale wnoskuje to to byl MOLL

Idac do aso i zamawiajac nowy podalem ww numer i typ stwierdzil ze to od nowosci byl bo stary numer(rok prod auta 2004)

nowy bodajze ma 72Ah o ile dobrze pamietam(jutro zerkne i sprawdze dokladniej) ciekawe ile ten wytrzyma....

a no i cena 118 funtow nic dodac nic ujac :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeszcze niedawno tak bardzo (co niektórzy) zachwalali na forum słynnego molla :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...