Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki akumulator kupić ? od A do Z


mariusz-ysko

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Śledzę ten wątek dość długo ale dopiero teraz zabieram głos gdyż właśnie mija 3 rok użytkowania mojego akumulatora. Kupiłem audika z martwym aku o czym się dowiedziałem dzień po zakupie :wallbash: . Kupiłem aku Auto-part z Mielca. Co do firmy to był przypadek, telefon do ojca, odpowiedź prosta kupuj auto-parta - wszystkie ciężarówki u niego na tym jeżdżą a poza tym ma na nie duże zniżki :naughty:. Kupiłem i myślałem że to nie wychodzi gwarancji i tu moje zdziwienie, auto 3-eci rok pod chmurką, warunki ciężkie ( północny-wschód, nie ma zimy żeby nie było -30stC) i aku nadal kręci jak szalony, przez okres 3 lat dwa razy go doładowywałem. Aku ma 88Ah i mogę go polecić z czystym sumieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padł mi aku w MkII mam w nim 1.9tdi Ahu i wypadało,by włożyć aku tak z 74 ah,więc wpadłem na pomysł kupić nowy do Audi,a ten przełożyć do gufra,ale w A4 mam 95ah Varty(nie mam do niego najmniejszych zastrzeżeń),więc lipa...Alternator z Golfa nie naładuje tak mocnego aku??

Pozostaje kupić 74ah tak jak powinien być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padł mi aku w MkII mam w nim 1.9tdi Ahu i wypadało,by włożyć aku tak z 74 ah,więc wpadłem na pomysł kupić nowy do Audi,a ten przełożyć do gufra,ale w A4 mam 95ah Warty(nie mam do niego najmniejszych zastrzeżeń),więc lipa...Alternator z Golfa nie naładuje tak mocnego aku??

Pozostaje kupić 74ah tak jak powinien być?

Nic sie nie stanie jak nie doladuje mialem w golfie 3 100aH i smigałem 2 lata a pozniej sprzedalem auto. Gorzej jak przeładowuje. Nawet nie ladowalem prostownikiem. W a4 tez powinien byc 74aH a masz 95...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padł mi aku w MkII mam w nim 1.9tdi Ahu i wypadało,by włożyć aku tak z 74 ah,więc wpadłem na pomysł kupić nowy do Audi,a ten przełożyć do gufra,ale w A4 mam 95ah Varty(nie mam do niego najmniejszych zastrzeżeń),więc lipa...Alternator z Golfa nie naładuje tak mocnego aku??

Pozostaje kupić 74ah tak jak powinien być?

Nic sie nie stanie jak nie doladuje mialem w golfie 3 100aH i smigałem 2 lata a pozniej sprzedalem auto. Gorzej jak przeładowuje. Nawet nie ladowalem prostownikiem. W a4 tez powinien byc 74aH a masz 95...

mam 2.5tdi na wypasie,więc pewnie tak ma być.

Kupiłem dziś Vartę Blue 74/680. 320zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie do speców..jaki najmocniejszy aku można zamoncić do mojego rs-a tdi ? ile max alternator może ładować ?

mam dużo sprzętu zamontowane i mi cały czas pada więc trza kupić coś mocniejszego..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w AVF-ie mam alternarnator 140A i aku 74AH (wyposażenie bez żadnego wypasu), sprawdź po kodach wyposażenia jaki masz aku i alternator i do 10% pojemności możesz spokojnie kupić większy aku ale to będzie już max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie do speców..jaki najmocniejszy aku można zamoncić do mojego rs-a tdi ? ile max alternator może ładować ?

mam dużo sprzętu zamontowane i mi cały czas pada więc trza kupić coś mocniejszego..

Dużo zależy jak użytkujesz auto. Jak smrodzisz sie po warszawie z włączonym audio po 2 km i gasisz/zapalasz auto to większy aku nic nie da. Jak robisz trasy to można pokusić sie o coś większego ale to i seryjny aku powinien dawać radę. Może obecny alu już ma dość i dlatego takie szopki są.

Ja bym założył coś przewidzianego przez producenta w granicach 80Ah bo pewnie masz seryjny alernator 140A i jak większy aku to od razu altek też i mniej muzy na postoju i po kłopocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakby założyć mocniejszy alternator ? różnią się czymś od tych co są w b8 ?

ps. u siebie mam ori z awx i nie wiem czy były takie same w avf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakby założyć mocniejszy alternator ? różnią się czymś od tych co są w b8 ?

ps. u siebie mam ori z awx i nie wiem czy były takie same w avf

Trzeba by na allegro zobaczyć czy takie same mocowania mają i jak wyglądają ich moce. Podejrzewam, że najmocniejsze będą z diesla z silnikami V ale czy mocowania będą pasować? Należało by zadać to pytanie komuś kto ma etkę.

A co dokładnie tak Ci prąd zżera? Może masz coś źle podączone i na postoju kradnie jak silnik nie pracuje? SPrawdzałes ile pobiera prądu w stanie spoczynku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad wymianą AQ bo jak auto postoi trochę na większych mrozach to tak odpala z problemami. Niemiec wsadził jakiś AQ 85Ah Ca/Ca (nie pamiętam ile EN), a Wy tu piszecie, że 75Ah będzie w sam raz. Niestety u mnie nie znalazłem wlepki z kodami ani tam gdzie koło zapasowe ani w książce serwisowej (bo jej nie mam :) ). To jak myślicie szukać 85Ah czy 75Ah, który jest sporo tańszy :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad wymianą AQ bo jak auto postoi trochę na większych mrozach to tak odpala z problemami. Niemiec wsadził jakiś AQ 85Ah Ca/Ca (nie pamiętam ile EN), a Wy tu piszecie, że 75Ah będzie w sam raz. Niestety u mnie nie znalazłem wlepki z kodami ani tam gdzie koło zapasowe ani w książce serwisowej (bo jej nie mam :) ). To jak myślicie szukać 85Ah czy 75Ah, który jest sporo tańszy :gwizdanie:

To zalezy jak używasz auta? Jak auto stoi i odpalasz je i ruszasz w trasę ponad 100km to czym większy tym lepszy. A jak jeździsz do sklepu po bułki i z powrotem to lepszy taki jak fabryka chciała lub nawet ciut mniejszy.

Należy kierować się zasadą lepszy mniejszy aku a dołądowany niż duży a niedoładowany.

Jak wiadomo jak aku niedoładowany spoczywa w samochodzie to jego żywotność skraca sie o 50%. Więc nawet jeśli kręcimy rozrusznikiem aż aku padnie to nie zostawiamy go w aucie aż np. wóricmy z pracy i go wtedy spokojnie ładujemu. Należy to zrobić jak najszybciej no chyba, że spimy na kasie i nam nie zależy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zalezy jak używasz auta?

Na razie auto pokonuje małe odległości (ok 4km) do pracy w jedną stronę, ale od lutego zmieniam miejsce zamieszkania i będzie to jakieś 10km. Zawsze w któryś weekend miesiąca autko pokonuje między 300 a 600km w zależności czy jadę do teściów czy do swoich rodziców. Hmmm .... sporo osób ma AQ ok 75/77Ah. Jeszcze poczytam co inni wybrali i się zobaczy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zalezy jak używasz auta?

Na razie auto pokonuje małe odległości (ok 4km) do pracy w jedną stronę, ale od lutego zmieniam miejsce zamieszkania i będzie to jakieś 10km. Zawsze w któryś weekend miesiąca autko pokonuje między 300 a 600km w zależności czy jadę do teściów czy do swoich rodziców. Hmmm .... sporo osób ma AQ ok 75/77Ah. Jeszcze poczytam co inni wybrali i się zobaczy ;)

A co z Twoim jest nie tak, że chcesz zmieniac? Pisałeś, że słabo kręci ale to moze wina słabej masy lub coś już rozrusznika niedomaga a może Ci sie wydaje, że słabo chechła bo diesla w mróz dobrze zmrożonego ciężko jest ruszyć.

Dobrze zdiagnozuj auto, żebyś nie wywalił kasy w błoto. Polecam kupić przy takim użytkowaniu to co zaleca producent. Polecam produkty moll i naszego polskiego zapa/piast czy sznajder.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z Twoim jest nie tak, że chcesz zmieniac?

Na darmo kasy nie chcę wydawać ;) na arzie tylko się zastanawiam nad taką opcją. Poprostu ze dwa razy odpalałem go z ręką na sercu ale AQ mógł być niedoładowany po jeżdżeniu krótkich odcinków w mieście i z włączonymi odbiornikami. Teraz już jest sporo lepiej bo częściej w weekend mam wyjazd w dłuższą trasę. Dzięki za zainteresowanie i pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

W aucie mam 1.5 roczny aku 54Ah i samochód latem ledwo na nim odpala, zimą potrafi raz zakręcić rozrusznikiem i potem stoi, zgodnie z z aleceniami kolegów sprawdziłem po kodach jaki było fabryczny:

J1P = Battery 220 A (44 Ah)

8GD = Alternator 90A

Dla testów wrzuciłem inny (jeszcze starszy - chyba 5lat) aku 65Ah i ten nawet przy mrozach -20C i gdy auto stało 4 dni nie jeżdżone, z trudem, ale odpalił.

W związku z tym moje pytanie, jaki aku do tego silnika (1.8 ADR) przecież jak wsadze 44Ah to go zajeżdże zanim się jeszcze zima skończy.

Może to wina rozrusznika?

Co Wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

W aucie mam 1.5 roczny aku 54Ah i samochód latem ledwo na nim odpala, zimą potrafi raz zakręcić rozrusznikiem i potem stoi, zgodnie z z aleceniami kolegów sprawdziłem po kodach jaki było fabryczny:

J1P = Battery 220 A (44 Ah)

8GD = Alternator 90A

Dla testów wrzuciłem inny (jeszcze starszy - chyba 5lat) aku 65Ah i ten nawet przy mrozach -20C i gdy auto stało 4 dni nie jeżdżone, z trudem, ale odpalił.

W związku z tym moje pytanie, jaki aku do tego silnika (1.8 ADR) przecież jak wsadze 44Ah to go zajeżdże zanim się jeszcze zima skończy.

Może to wina rozrusznika?

Co Wy na to?

Dokładnie wina stoi po stronie rozrusznika lub połaczeń kablowych. Może słaba masa jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...