dj_bobo Opublikowano 13 Stycznia 2012 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Ah nigdy nie za dużo. Masz wyposażenie, musisz mieć elektrownię. Tyle w temacie.
pastaldo Opublikowano 13 Stycznia 2012 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Przy sprawnym alternatorze pojemność aku ma w sumie tylko wpływ na rozruch. Chocby zrobić w samochodzie centrum łaczności to i tak altek wydoli. A nikt normalny nie korzysta z niewiadomo czego na postoju także nominalne akumulatory wystarczą. No chyba że ktos ma zamiar grać na maxa pod remiza to co innego
daniels Opublikowano 13 Stycznia 2012 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Przy sprawnym alternatorze pojemność aku ma w sumie tylko wpływ na rozruch. Chocby zrobić w samochodzie centrum łaczności to i tak altek wydoli. A nikt normalny nie korzysta z niewiadomo czego na postoju także nominalne akumulatory wystarczą. No chyba że ktos ma zamiar grać na maxa pod remiza to co innego a przecież rozruch to podstawa-u mnie teraz pali baardzo szybko,po za tym większy aku dłużej wytrzyma,testowałem w volvie zalecane były 180Ah wytrzymały 2 lata,póżniej dałem 220Ah tej samej marki i śmigają 4 rok :gwizdanie: ale jeśli niektórym większy aku od katalogowego kojarzy się z remizą to gratulacje :gwizdanie:
wicio82 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Opublikowano 13 Stycznia 2012 zakupilem BOSCHA S5 77Ah / 780 dalem 355zł po rabacie:) W sklepie zachwalali ze bardzo dobry aku, no sie zobaczy
BASTO Opublikowano 13 Stycznia 2012 Opublikowano 13 Stycznia 2012 ja kupilem Moll rok temu...bardzo dobre akumlatory,ida na pierwszy montaż..
marec-ki Opublikowano 14 Stycznia 2012 Opublikowano 14 Stycznia 2012 Gdybym nawet nie sprawdził po kodzie daty produkcji to dziś i tak bym pojechał wymienić AQ. Auto stało od niedzieli nieużywane, temperatura była plusowa cały tydzień - rano ledwo zakręcił. Nikt mi nie wmówi, że leżakowany (bez comiesięcznego doładowywania) akumulator jest w pełni sprawny. Wsadzili AQ z października. Zobaczę czy będzie lepszy.
SZYNKAR Opublikowano 14 Stycznia 2012 Opublikowano 14 Stycznia 2012 "Auto stało od niedzieli nieużywane, temperatura była plusowa cały tydzień - rano ledwo zakręcił." PRZYPUSZCZENIE/OPCJA/MOŻLIWOŚC Jest też możliwość że coś w aucie rozładowuje akumulator. Wystarczy jedna żaróweczka np. z bagażnika żeby przez tydzień padł. Akumulator ze sklepu sprawny ma 12,5-12,6V
Duds Opublikowano 14 Stycznia 2012 Opublikowano 14 Stycznia 2012 "Auto stało od niedzieli nieużywane, temperatura była plusowa cały tydzień - rano ledwo zakręcił." PRZYPUSZCZENIE/OPCJA/MOŻLIWOŚC Jest też możliwość że coś w aucie rozładowuje akumulator. Wystarczy jedna żaróweczka np. z bagażnika żeby przez tydzień padł. Akumulator ze sklepu sprawny ma 12,5-12,6V Sory za OT, ale co jeszcze może rozładowywać aku oprócz żarówek? U mnie auto postoi dwa dni i już nie odpalę przy takich temperaturach jak teraz :wallbash:
sołtys85 Opublikowano 14 Stycznia 2012 Opublikowano 14 Stycznia 2012 "Auto stało od niedzieli nieużywane, temperatura była plusowa cały tydzień - rano ledwo zakręcił." PRZYPUSZCZENIE/OPCJA/MOŻLIWOŚC Jest też możliwość że coś w aucie rozładowuje akumulator. Wystarczy jedna żaróweczka np. z bagażnika żeby przez tydzień padł. Akumulator ze sklepu sprawny ma 12,5-12,6V Sory za OT, ale co jeszcze może rozładowywać aku oprócz żarówek? U mnie auto postoi dwa dni i już nie odpalę przy takich temperaturach jak teraz :wallbash: Radio
SZYNKAR Opublikowano 14 Stycznia 2012 Opublikowano 14 Stycznia 2012 Instrukcja coś mówi o pomiarze prądu "spoczynkowego" z akumulatora do instalacji. Powinien być 50mA=1/20 A, baardzo mały. Dla porównania to 3-5 świecących diodek led tyle pobiera. Trzeba zmierzyć ten prąd i będzie wiadomo. Druga opcja to niesprawny aku - samoczynnie się rozładowuje. Na nowym napięcie po ładowaniu spada do 12,5V i tak się utrzymuje, mam w szkole takiego trupa który po odłączeniu za chwilę ma 6V bez żadnego obciążenia. Coś pomiędzy odpali silnik ale nie po tygodniu.[br]Dopisany: 14 Styczeń 2012, 18:43_________________________________________________50mA=0,05A[br]Dopisany: 14 Styczeń 2012, 18:43_________________________________________________Kiedyś radio miało taki włącznik że jak zrobił pstryk to było wyłączone na 100% Obecnie jakiś układ czuwania cały czas pobiera znikomy prąd, alarmy nie ori i inne wynalazki też coś biorą itd.
mar_92 Opublikowano 14 Stycznia 2012 Opublikowano 14 Stycznia 2012 Sory za OT, ale co jeszcze może rozładowywać aku oprócz żarówek? U mnie auto postoi dwa dni i już nie odpalę przy takich temperaturach jak teraz :wallbash może alarm ,jak masz
sołtys85 Opublikowano 14 Stycznia 2012 Opublikowano 14 Stycznia 2012 Radio ?? W jaki sposób ? Radio posiada pamięć, która zużywa prąd w stanie czuwania. MOje radio alpine pobiera nawet 20w w stanie czuwania jak sie źle przewody podłączy. Możesz słuchac radia bez włączonego zapłonu? Drugą opcją jest alarm.
marec-ki Opublikowano 14 Stycznia 2012 Opublikowano 14 Stycznia 2012 Mogę słuchać radia bez zapłonu w wolniejszej chwili zmierzę ile pobiera prądu auto w stanie spoczynku
Duds Opublikowano 14 Stycznia 2012 Opublikowano 14 Stycznia 2012 A ja nie mogę słuchać radia bez zapłonu. Alarmu nie mam. Myślę, że akumulator padaka
nex Opublikowano 15 Stycznia 2012 Opublikowano 15 Stycznia 2012 A ja nie mogę słuchać radia bez zapłonu. Alarmu nie mam. Myślę, że akumulator padaka bo nie masz fazy + podtrzymującej odpowiednio podpiętej, Kwestia przepięcia kabelków
sołtys85 Opublikowano 15 Stycznia 2012 Opublikowano 15 Stycznia 2012 Mogę słuchać radia bez zapłonu w wolniejszej chwili zmierzę ile pobiera prądu auto w stanie spoczynku Najłatwiej wpiac sie w bezpiecznik chyba 16 i będzie wiadomo ile pożera.
nex Opublikowano 15 Stycznia 2012 Opublikowano 15 Stycznia 2012 Mogę słuchać radia bez zapłonu w wolniejszej chwili zmierzę ile pobiera prądu auto w stanie spoczynku Najłatwiej wpiac sie w bezpiecznik chyba 16 i będzie wiadomo ile pożera. Nie wprowadzaj kolegi w błąd. Napisał wyraźnie że chce zmierzyć ile pobiera prądu auto w stanie spoczynku, a nie dany odbiornik. Pobór prądu mierzy się rozpinając jedną z klem i wpinając w obwód amperomierz, jak masz zwykły miernik pomiarowy tam też można ustawić amperarz.
SZYNKAR Opublikowano 15 Stycznia 2012 Opublikowano 15 Stycznia 2012 Pobór prądu mierzy się rozpinając jedną z klem i wpinając w obwód amperomierz, Należy najpierw zmierzyć całkowity pobór prądu a potem dochodzić gdzie to "leci": radio alarm samoróbki itd.
sołtys85 Opublikowano 15 Stycznia 2012 Opublikowano 15 Stycznia 2012 Mogę słuchać radia bez zapłonu w wolniejszej chwili zmierzę ile pobiera prądu auto w stanie spoczynku Najłatwiej wpiac sie w bezpiecznik chyba 16 i będzie wiadomo ile pożera. Nie wprowadzaj kolegi w błąd. Napisał wyraźnie że chce zmierzyć ile pobiera prądu auto w stanie spoczynku' date=' a nie dany odbiornik. Pobór prądu mierzy się rozpinając jedną z klem i wpinając w obwód amperomierz, jak masz zwykły miernik pomiarowy tam też można ustawić amperarz. [/quote'] Czytaj ze zrozumieniem rozpatrujemy przypadek radia i jego podłaczenia (z pominięciem włączenia zapłonu i po nim) A po co szukać klucza do odkręcenia klemy jak można zdjąć dekiel od bezpieczników i bez brudzenia sobie rąk zmierzyć ile pobiera radio? Jak znikome wartości to dopiero można grzebać dalej i się brudzić. Jak zacznie od radia to prawdopodobnie zaoszczędzi sobie zbędnej roboty. Jeśli zmierzy na klemie pobór prądu i wyjdzie, że jest ponad normę to i tak będzie musiał skorzystać z mojej metody. A z reszta zrobi jak zechce ja bynajmniej lubię sobie ułatwiać pracę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się