Danielek211 Opublikowano 22 Grudnia 2014 Opublikowano 22 Grudnia 2014 (edytowane) Mam audi a4 b7 2.5 tdi 164 km. Akumulator Centra 85ah/760 da radę? W katalogu Centry pisze że taki powinien być do niego, co o tym sądzicie? Edytowane 22 Grudnia 2014 przez Danielek211
erchi Opublikowano 22 Grudnia 2014 Opublikowano 22 Grudnia 2014 Rosyjska ruletka, jak trafisz dobrą, to da radę. Centry się posypały w ostatnich latach. Aku nowe i doładowane na 100%. Myślisz , że to z winy naładowanego do obucha aku? 3 dni było ok a aku też było naładowane. Teraz wracam z trasy i patrze na wskaźnik a tam ok 13.5. Zatrzymałem się , miernik w łapę i tak wyszło. Teraz sprawdzałem na pełnym obciążeniu i na śrubie alternatora jest 13.5-13.8 i skacze jak głupie. Według mnie coś jest nie tak Cęgi by się przydały, czy czasem przy tak niskim napięciu więcej nie odpływa z akumulatora niż wpływa z alternatora.
Rotor Opublikowano 25 Grudnia 2014 Opublikowano 25 Grudnia 2014 Mesiah Czy razem z alternatorem podmieniałeś także regulator napięcia, który na nim siedzi? Jeśli tak, to moim zdaniem pozostaje jeszcze jeden niewyjaśniony wątek poderzanie dużego spadku napięcia na przewodach. Przewód jak to przewód, jeżeli styki są OK to trudno sobie wyobrazić żeby się przetarł gdzieś w środku, ale różne cuda się zdarzają. Może omomierzem na wszelki wypadek sprawdzić rezystancję (przy wyłączonym silniku). eryczek93 Jak kupisz akumulator za 450zł typu Bannerr czy coś tej klasy to powinien bez gadania pochodzić 5-6 lat a nie 2-3.
erchi Opublikowano 25 Grudnia 2014 Opublikowano 25 Grudnia 2014 Spadek napięcia zawsze będzie. W przypadku auta przyjmuje się 3,5% (zsumowany spadek na przewodzie masowym i plusowym).
Rotor Opublikowano 25 Grudnia 2014 Opublikowano 25 Grudnia 2014 Nie jestem ekspertem od elektryki samochodowej ale bez przesady - między akumulatorem i alternatorem są tam chyba grube przewodziska i żeby na nich zgubić 0,5 V to trzeba raczej coś popsuć.
erchi Opublikowano 25 Grudnia 2014 Opublikowano 25 Grudnia 2014 Na plusowym łączenie przy alternatorze, następnie dwie końcówki przy rozruszniku i dalej kolejne przy klemie. Na "masie" dwa przewody - między silnikiem a karoserią i między karoserią a akumulatorem, przy każdym po dwie końcówki. Proponowałbym dać nowy przewód bezpośrednio między śrubą alternatora a klemą dodatnią, dobrze zaprasowany lub zalutowany.
Rotor Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Na plusowym łączenie przy alternatorze, następnie dwie końcówki przy rozruszniku i dalej kolejne przy klemie. Na "masie" dwa przewody - między silnikiem a karoserią i między karoserią a akumulatorem, przy każdym po dwie końcówki. Proponowałbym dać nowy przewód bezpośrednio między śrubą alternatora a klemą dodatnią, dobrze zaprasowany lub zalutowany. Gdyby tak liczyć to do na żarówkach mielibyśmy już najwyżej po 8V.. Aż wezmę chyba i u siebie zmierzę.
erchi Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Żeby liczyć, trzeba znać wartość prądu i rezystancję przewodów.
Radeksc Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Chyba powoli muszę się rozglądać za akumulatorem, dzisiaj ledwo odpaliłem. Do tej pory siedzi oryginał audi. Pytanie, jaką firme wybrać? Widzę, że Banner zbiera dobre opinie. W poprzednim samochodzie siedziała Varta i też niczego sobie. Co jest na dzień dzisiejszy lepsze?
Papla Opublikowano 28 Grudnia 2014 Opublikowano 28 Grudnia 2014 (edytowane) Witam serdecznie po świątecznie Proszę o pomoc w wyborze akumulatora do autka jak w podpisie (A4 B7 2.0 tdi BLB). Moje typy to: 1. Banner Uni Bull 80Ah 700A Numer katalogowy: Banner 50500 (dł. 278 mm) 2. Moll Start Stop EFB 12V 70Ah 760A Numer katalogowy: Moll 82070 (dł. 278 mm) 3. BOSCH SILVER S5 008 - 77Ah 780A P+ (dł. 278 mm) ze wskazaniem na dwójkę ale proszę o uwagi i ewentualne lepsze propozycje. Nie wiem jaki aku siedzi teraz, brak nalepki i jakichkolwiek oznaczeń. Pozdrawiam i dzięki z góry za pomoc. PS. Akumulator już wybrany, Banner Running Bull AGM 570 01 (70 [Ah] / 700 [A]), niestety dłuższy nie mieści się, brakuje końskiego paznokcia :-) Stary akumulator poszedł zupełnie na szrot, napięcie mierzone po przejechaniu około 15 km to 7,59 [V] z tendencją spadkową. Edytowane 29 Grudnia 2014 przez Papla
Kasparov Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Witam. U kogo z forum można zakupić aku? Sent from out of space!
Rotor Opublikowano 30 Grudnia 2014 Opublikowano 30 Grudnia 2014 (edytowane) (...) Akumulator już wybrany, Banner Running Bull AGM 570 01 (70 [Ah] / 700 [A]), niestety dłuższy nie mieści się, brakuje końskiego paznokcia :-) Stary akumulator poszedł zupełnie na szrot, napięcie mierzone po przejechaniu około 15 km to 7,59 [V] z tendencją spadkową. Nie za mała pojemność -70Ah? Na pewnoi potrzebujesz tak drogiego akumulatora? Masz i używasz systemu start-stop? Jeśli sprzedasz samochód za 3-4 lata to chyba lekka przesada wydawać ponad 500zł na baterię. Edytowane 30 Grudnia 2014 przez Rotor
drozduu Opublikowano 30 Grudnia 2014 Opublikowano 30 Grudnia 2014 czytam to forum i zgłupiałem - jedni piszą tak jedni tak czy do 1,9 BKE gdzie standardowo J0R akumulator 380A (80Ah) brac lepiej future 77Ah 760A czy 85Ah 800A (nie wiem czy wejdzie) z góry dzięki
POWER-KRIS Opublikowano 30 Grudnia 2014 Opublikowano 30 Grudnia 2014 380A to stara norma. Teraz jest mniej/więcej razy 2, czyli min 760A
Onkel Opublikowano 30 Grudnia 2014 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Zmierz. Wymiary masz podane. Ja wybrałbym 85.
POWER-KRIS Opublikowano 30 Grudnia 2014 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Uzupełnij profil bo nikt nie wie co za auto. [emoji12]
drozduu Opublikowano 30 Grudnia 2014 Opublikowano 30 Grudnia 2014 (edytowane) Zmierz. Wymiary masz podane. Ja wybrałbym 85. niby wole większy ale czytając forum piszą, że za duży nie będzie ładowany przez alternator, że szybciej padnie aku albo alternator najlepiej byłoby kupić 80Ah ale znowu futury nie ma 80Ah co przemawia za 77 a co za 85 ?? wejśc wejdzie - stary ma 310mm długości i jest troche luzu a 85 futury 315 tyle czy nie będzie za duży Edytowane 30 Grudnia 2014 przez drozduu
Rotor Opublikowano 30 Grudnia 2014 Opublikowano 30 Grudnia 2014 (edytowane) Jeśli producent mówi 80Ah to raczej brał pod uwagę akumulatory o długości 315mm więc myślę, że spokojnie wejdzie. Chyba większość baterii o tej pojemności ma już taki rozmiar. Jeżeli chcesz mieć równo 80Ah a nie 77 czy 85 to weź Centrę Plus zamiast Futury. Też będzie dobrze. Jak weźmiesz 85AH też będzie dobrze a nawet lepiej. Doładować trzeba tyle ile się pobrało z akumulatora niezależnie od jego pojemności, więc przy zachowaniu jakiegoś rozsądku (czyli nie wkładać baterii 2 razy większej niż trzeba) nie powinno byc żadnych kłopotów z niedoładowaniem. To raczej legendy. Za 77 przemawia cena a za 85 większy zapas prądu. Edytowane 30 Grudnia 2014 przez Rotor
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się