Skocz do zawartości
IGNOROWANY

bardzo słabe ogrzewanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Mój problem dotyczy ogrzewania wnętrza w audi a4 b6 1.9tdi 130km 2001r. Termostat został wymieniony, silnik ładnie trzyma temperaturę 90 stopni po niedługim czasie. Dolny przewód, który idzie do nagrzewnicy jest gorący a górny zimny. Stwierdziłem wiec, że nagrzewnica jest niedrożna, domowymi sposobami próbowałem ja dzisiaj przepłukać tzn. za pomocą kreta, octu oraz obiegiem wody. Przez nagrzewnicę wszystko leciało aż miło, jest drożna. A więc złożyłem wszystko do kupy. Próba podczas jazdy i zaczęło się lekko nagrzewać przy 90 stopniach, ale gdy zaparkowałem pod domem i auto pracowało na biegu jałowym nagle we wnętrzu zaczęło robić się zimno, więc zdjąłem górny przewód od nagrzewnicy i ku mojemu zdziwieniu nie było obiegu, lecz gdy dodawałem gazu płyn zaczął lecieć. Próbowałem jeszcze chwilę odpowietrzać układ poprzez otwór w wężu, ale gdy puszczałem gaz obieg został zatrzymany, jeszcze dodam, że gdy układ był drożny, czyli był obieg we wnętrzu zaczęło gwałtownie lecieć ciepłe powietrze. Patrząc po przewodach układu chłodzenia odkryłem jeszcze jedno miejsce przez które przepływa płyn a mianowicie z tyłu silnika na wysokości góry głowicy jest zamontowany tak jakby zawór do którego doprowadzony jest czujnik. Pomóżcie, bo być może on jest przyczyną moich problemów z ogrzewaniem. Pozdrawim

Opublikowano

Tak na szybko to może coś nie tak robisz przy odpowietrzaniu układu albo może pompa nie domaga

Opublikowano

Pompa wraz z rozrządem została wymieniona na nową, ale tak moim skromnym zdaniem, gdyby pompa nie domagała to by silnik sie strasznie przegrzewał, a co do odpowietrzania rzeczywiście mogę robić błąd, ale pilnuje stanu w zbiorniku wyrównawczym po czym zdejmuje górny przewód od nagrzewnice na tyle, żeby przez otwór w tym przewodzie wyleciało ewentualne powietrze po czym płyn, gdy płyn zacznie wylatywać nakładam wąż do końca i tak kilkakrotnie kontrolując tan poziomu w zbiorniku wyrównawczym

Opublikowano

Mi się też wydaje że coś dobrze nie odpowietrzony. Sam napisałeś że przez nagrzewnicę płyn przechodził więc raczej coś po stronie odpowietrzania.

Opublikowano

witam no sam już zgłupiałem!pare osób które pytałem to mi powiedzieli że w audi układ sam sie odpowietrza no i wierzyłem bo mam a3 w benzynie wymieniałem w niej płyn nie raz i nie była zapowietrzona ale jak wiecie jak to dobrze zrobić to bardzo prosze o porady.Mam jeszcze prośbe żeby ktoś mi wytłumaczył co to za "zawór" za silnikem u góry głowicy w nim jest czujnik przez niego przechodzą przewody chłodzące moze to on nie puszcza bo jest skopany?

Opublikowano

Miałem ostatnio problem z ogrzewaniem ale u mnie była inna bajka , wiec nie bd sie rozpisywał , chciałbym tylko sie odnieść co do odpowitrzenia układu , dla mnie mechanik podosił sam przód i wtedy odpowietrzał , gdyż gdzies kiedys czytałem że audi tak maja zrobiony układ , żeby odpowietrzyć porzeba mieć przód auta w górze , poszukaj dokładnie na forum , jak znajde to podeśle link, możesz spróbować wjerzdżajac gdzies pod dobra górke i wtedy spróbować.

Opublikowano

Miałem ostatnio problem z ogrzewaniem ale u mnie była inna bajka , wiec nie bd sie rozpisywał , chciałbym tylko sie odnieść co do odpowitrzenia układu , dla mnie mechanik podosił sam przód i wtedy odpowietrzał , gdyż gdzies kiedys czytałem że audi tak maja zrobiony układ , żeby odpowietrzyć porzeba mieć przód auta w górze , poszukaj dokładnie na forum , jak znajde to podeśle link, możesz spróbować wjerzdżajac gdzies pod dobra górke i wtedy spróbować.

Nie trzeba przodu samochodu do góry podnosić , wystarczy że odkręcisz zbiorniczek wyrównawczy i podniesiesz go do góry i coś pod niego podłożysz na czas odpowietrzania

witam no sam już zgłupiałem!pare osób które pytałem to mi powiedzieli że w audi układ sam sie odpowietrza no i wierzyłem bo mam a3 w benzynie wymieniałem w niej płyn nie raz i nie była zapowietrzona ale jak wiecie jak to dobrze zrobić to bardzo prosze o porady.Mam jeszcze prośbe żeby ktoś mi wytłumaczył co to za "zawór" za silnikem u góry głowicy w nim jest czujnik przez niego przechodzą przewody chłodzące moze to on nie puszcza bo jest skopany?

No to tych pare osób sie trochę myli bo z tego co ja wiem to Audi A4 samo się nie odpowietrza

Opublikowano

Witam! Mój problem dotyczy ogrzewania wnętrza w audi a4 b6 1.9tdi 130km 2001r. Termostat został wymieniony, silnik ładnie trzyma temperaturę 90 stopni po niedługim czasie. Dolny przewód, który idzie do nagrzewnicy jest gorący a górny zimny. Stwierdziłem wiec, że nagrzewnica jest niedrożna, domowymi sposobami próbowałem ja dzisiaj przepłukać tzn. za pomocą kreta, octu oraz obiegiem wody. Przez nagrzewnicę wszystko leciało aż miło, jest drożna. A więc złożyłem wszystko do kupy. Próba podczas jazdy i zaczęło się lekko nagrzewać przy 90 stopniach, ale gdy zaparkowałem pod domem i auto pracowało na biegu jałowym nagle we wnętrzu zaczęło robić się zimno, więc zdjąłem górny przewód od nagrzewnicy i ku mojemu zdziwieniu nie było obiegu, lecz gdy dodawałem gazu płyn zaczął lecieć. Próbowałem jeszcze chwilę odpowietrzać układ poprzez otwór w wężu, ale gdy puszczałem gaz obieg został zatrzymany, jeszcze dodam, że gdy układ był drożny, czyli był obieg we wnętrzu zaczęło gwałtownie lecieć ciepłe powietrze. Patrząc po przewodach układu chłodzenia odkryłem jeszcze jedno miejsce przez które przepływa płyn a mianowicie z tyłu silnika na wysokości góry głowicy jest zamontowany tak jakby zawór do którego doprowadzony jest czujnik. Pomóżcie, bo być może on jest przyczyną moich problemów z ogrzewaniem. Pozdrawim

odpowietrz jeszcze kilka razy układ a potem

sprawdz VAG-iem czy klapa na nagrzewnicy pracuje prawidłowo

Opublikowano

Mój sam sie odpowietrza.

Jak dla mnie to coś z pompą nie tak skoro płyn leci tylko jak dodasz mocniej gazu. W dieslach często ukręcają sie wirniki od pomp wiec może to własnie nastapiło. Obieg wymusza ciśnienie wytworzone przez gorący płyn.

Opublikowano

28 listopada 2011 wymieniałem w serwisie skody komplet rozrząd wraz z pompa wody i nie był to zamiennik. Jeżeli pompa wody byłaby nie wydajna wydaje mi się, że silnik by się grzał chociaż trochę, a ja przez dobre 2 godziny nagrzewałem go w garażu. Poza tym, temperatura na wskaźniku i klimatroniku nie przekraczała 90 stopni ani nie malała. jeszcze moge dodać, ze puszczałem wodę przez nagrzewnice grawitacyjnie bez ciśnienia i była drożna.

Opublikowano

28 listopada 2011 wymieniałem w serwisie skody komplet rozrząd wraz z pompa wody i nie był to zamiennik. Jeżeli pompa wody byłaby nie wydajna wydaje mi się, że silnik by się grzał chociaż trochę, a ja przez dobre 2 godziny nagrzewałem go w garażu. Poza tym, temperatura na wskaźniku i klimatroniku nie przekraczała 90 stopni ani nie malała. jeszcze moge dodać, ze puszczałem wodę przez nagrzewnice grawitacyjnie bez ciśnienia i była drożna.

To jak wszystko jest tak cacy to dlaczego nie grzeje :mysli:

Jak dla mnie jak zdejmie sie waż od nagrzewnicy to powinien syatematycznie wylewać sie z niego płyn. A tak niestety nie jest. Dopiero po dodaniu gazu piszesz, że coś tam poleci. Normą jest to, że w dieslu temp spada podczas postoju jak sie ogrzewanie włączy ale to świadczy tylko o dobrej cyrkulacji wymuszonej przez pompę.

Jakby obieg był zapowietrzony to by w ogóle nie grzało.

Opublikowano

Dzisiaj byłem na Vag-u i nie wykazał żadnych błędów odnośnie elektroniki i mechanik powiedział, żejego zdaniem jest to pompa wody, jest to dla mnie dziwne, bo pompa wraz z rozrządem była wymieniana w listopadzie, ale nie wiem dokładnie co oni tam włożyli, bo nie było mnie przy tej wymianie

Opublikowano

a pompa wygląda wogóle na nową?

Opublikowano

a pompa wygląda wogóle na nową?

No z tymi serwisami czy warsztatami to różnie bywa , zostawisz im samochód na parę godzin , wracasz i płacisz grubą kasę nie wiesz za co , dlatego ja w miarę możliwości wszystko wymieniam sam.

Mam kolegę który pracuje w Toyocie i to co mi opowiada co tam sie dzieje przekracza ludzkie pojęcie . W cale też nie twierdzę że ci tej pompy nie wymienili ale wszystko na to wskazuje że właśnie chyba coś pompa nie domaga , bo jeżeli wszystko z tym odpowietrzaniem robisz tak jak byc powinno to już nie wiem w czym tkwi problem.

Opublikowano

Masz żle odpowietrzony układ.Przejdz do ZRÓB TO SAM tam masz wszystko opisane.WYMIANA TERMOSTATU I ODPOWIETRZANIE UKŁADU NA PODSTAWIE SILNIKA AJM.

Opublikowano

Witam :hi: ja mam A4 B6 2.0 ALT i dokładnie to samo co kolega opisał mechanik kilku krotnie odpowietrzał rozrząd komplet wymieniony w sierpniu termostat 2 dni temu a na wolnych obrotach zimno a na wysokich grzeje brak pomysłów VAG nic nie wykazał :wallbash:

Opublikowano

Jakby pompa padła silnik by się grzał, jak zdejmiesz górny przewód to bez dodawania gazu wygląda jakby nie było obiegu dodasz gazu i obieg będzie, chodzi o obroty silnika a tym samym pompy wody bo jest na rozrządzie. Ja miałem ten sam problem. Sprawdziłem pompę chodź rozrząd wraz z pompą był wymieniany 2 m-ce wcześniej wszystko OK wymieniłem termostat i nic nie dało. Płukałem nagrzewnicę niby OK. Sprawdziłem na VAGU nastawy podstawowe klimy - silniczki i klapki działały. W końcu skapitulowałem pojechałem do ASO Audi. Diagnoza za 350zł - zapchana nagrzewnica. Wróciłem do domu - mechanik wymiana nagrzewnicy i wszystko działa ogrzewanie jest. Słyszałem od znajomego mechanika że A4 wszystkie tak mają błąd konstrukcyjny z prowadzeniem węży co powoduje gromadzenie kamienia. Pozdro i powodzenia w naprawie.

Opublikowano

Wymontuj termostat i paluchem :decayed: włożonym w jego miejsce powinieneś namacać wirnik pompy cieczy chłodzącej i ocenić jego stan, oraz czy nie lata luzem po wałku pompy :cool1:

Opublikowano

Witam jak już napisałem mam ten sam problem metodą prób i błędów doszedłem do wniosku że czeka mnie wymiana nagrzewnicy :shocked: bo cała reszta jest wporządku więc po wymianie dam znać czy ok pozdrawiam :hi:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...