siemian Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 żeby nie było że jestem gołosłowny to tak wyglądają tarcze po wczorajszej wieczornej przejażdzce po mieście. Żadne szaleństwa, jeden bok na rondzie, z 2 razy hamowanko z 170 do 30, pare dohamowań...
SID Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 niestety nie ma na polskim rynku dobrych tarcz do tego setapu, są jakieś wynalazki za ponad 1300 zł ogólnie sporo S4 B5 (300-500ps) jezdzi na tych setach i nikt się nie skarży na jakość hamowania. Więc tarcze Zimmermanna nie są złe dla tego setu, myślę nad zrobieniem rowków niebawem i to powinno poprawić odprowadzanie "syfu". Jakieś teorie że taki setap jest skuteczniejszy od ori S4 B6 o jakieś 1,5% to śmiech na sali i pozostawiam to bez komentarza. Klocki Ferodo DS2500 do tych setów są po 720-800 zł
Dev Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 nie SID, zaden smiech, sprawdzone i co sam przyznales jest to zasluga ch...ujowej tarczy
SID Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 napisalem tak o tarczy 345x32mm poniewaz tarcza wiercona lub skręcana jest dla mnie dobrą tarczą, a nie gładka. w sumie to moze masz racje i dlatego powinni w nowych mocnych autach +500ps zakąłdac zamiast 6/8 tłoczkowych zacisków wąłśnie te żeliwne 1-no tłoczkowe, to jest myśl
Dev Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 SID rozwazamy tu konkretne auto, w tym przypadku A4 w/g mnie należałoby "przezbroic" cały ukłąd hamulcowy od A do Z-et wówczas sie zgodze że układ jest o wiele bardziej skuteczny zmiana tylko jednego elementu a w tym przypadku zacisków ma niewielki na to wpływ przyjrzyj sie japończykom tam nie ma takich hamulców, max 4 tłoczkowe zaciski japonce poszli nie na mase (wielkość) ale na jakośc i dobrze na tym wychodzą
SID Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 ta, w takim razie w Nissanie GT-R będą musieli założyć teraz mniej tłokowy zacisk, nie ominie to też LF-A i IS-F i kupe innych aut japońskich.
Dev Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 po co ? przeciez tam jest wszystko jak nalezy
kileeer Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 robi się ciekawie... . może się przekonam do prosiaków....
solto1 Opublikowano 5 Lutego 2012 Opublikowano 5 Lutego 2012 Witam No więc około 2 tyg temu dołączyłem do grona posiadaczy zestawu 320/288. Teraz coś o kosztach: -kompletne ori zestawy- zaciski ,jarzma ,ori tarcze(przód 29,4 mm , tył 11,5mm), ori klocki(zużyte w 20%)-900 zł -klocki założyłem jednak inne z powodu na pylenie poszły ATE Ceramic przód +tył - ok 610 zł -na tył nowe blachy kryjące tarcze (aso audi) -184 zł -płyn ATE SL-ok 35 zł -zestaw do czyszczenia i malowania MOTIP-90 zł -dystansy alu 17mm + dłuższe śruby do stalowych 16' na zimę - 250 zł -przetoczenie tarcz - 90 zł -montaż własnoręczny - 0 zł(kilka browarów ) Razem ok 2200 Efekt-wizualny super , skuteczność też wzrosła ,aczkolwiek czytając czytając inne opinie myślałem że będzie troszkę lepiej. Jak już ktoś już tutaj pisał przy dziadkowej jeździe nie ma praktycznie żadnej różnicy, ale przy sportowej da się zauważyć na plus.
siemian Opublikowano 5 Lutego 2012 Opublikowano 5 Lutego 2012 jeśli wyznacznikiem jest dla Ciebie pylenie klocka to już wszystko wiem na temat Twojego podejścia do hamulców ... Zresztą widać to również potem... Jeśli ktoś zaczyna rozmowe od tego jak będzie to wyglądać to wiem czego się spodziewać. Skuteczność może wynikać z tych używanych tarcz choćby... Myślałeś że kotwice wkładasz do auta? Jeśli masz 16' pewnie jeszcze w rozmiarze 205 i to zimówce to jak chcesz żeby to przeniosło siłe hamowania na asfalt... Różnica polega na tym że 320 rozgrzewa się do czerwoności 2 razy dłużej niż 288... Sprawdzałeś czy zaciski są sprawne, czy równo chodzą, nie są krzywe? To ja nawet zauważyłem mega róznice pomiedzy 288/245 a 320/288....
Dev Opublikowano 5 Lutego 2012 Opublikowano 5 Lutego 2012 Solto1, ode mnie dostałbyś wszystko na nowych czesciach klocki przód ori, tył Ferodo, tarcze Ferodo zaciski z jarzmami pomalowane proszkowo na dowolny kolor za 2400zł sorry za auto reklamę, ale nie odważyłbym sie zakładac dużej starej tarczy, mimo że przetoczona płyn zmien na Ate Typ200
siemian Opublikowano 5 Lutego 2012 Opublikowano 5 Lutego 2012 Solto1, ode mnie dostałbyś wszystko na nowych czesciach klocki przód ori, tył Ferodo, tarcze Ferodo zaciski z jarzmami pomalowane proszkowo na dowolny kolor za 2400zł sorry za auto reklamę, ale nie odważyłbym sie zakładac dużej starej tarczy, mimo że przetoczona płyn zmien na Ate Typ200 dokładnie to miałem na myśli ale nei chciałem pisać tak wprost też miewam takie komplety w podobnych cenach i jeśli nie mam tarczy z pewnego zródła (np. ode mnie z auta) to nigdy bym nikomu nie polecił zakładać używek, szczególnie na przód...
solto1 Opublikowano 5 Lutego 2012 Opublikowano 5 Lutego 2012 do siemiana- chciał bym poznać twą opinię na kilka tematów , bo widzę że zdążyłeś mnie już poznać. A jaszcze dodam że mieszkam na wsi i jestem rolnikiem żeby ci było łatwiej. Widzę również że zdążyłeś się wypowiedzieć na tym (nie wiem jak na innych)forum już prawie 2000 razy, oraz z racji wieku posiadasz z pewnością olbrzymie doświadczenie. Więc do rzeczy. Baza - auto 150-180 km , przeznaczenie - auto do wszystkiego(miasto ,trasa,zabawa,rodzina,POLSKA) 1.hamulce z 300 konnego auta -pewnie dla bezpieczeństwa?! 2.koła 235/35/19 - pewnie dla bezpieczeństwa?! 3.zawias -40mm - pewnie dla bezpieczeństwa?! 4.kierownica R8 - pewnie dla bezpieczeństwa?! 5.skąd wiesz gdzie i od kogo i w jakim stanie kupiłem graty? 6.czym różni się klocek (nie kolor tylko właściwości) ten który założyłem od ori lub ferodo? Pozdrawiam MISTRZA
siemian Opublikowano 5 Lutego 2012 Opublikowano 5 Lutego 2012 do siemiana- chciał bym poznać twą opinię na kilka tematów , bo widzę że zdążyłeś mnie już poznać. A jaszcze dodam że mieszkam na wsi i jestem rolnikiem żeby ci było łatwiej. Widzę również że zdążyłeś się wypowiedzieć na tym (nie wiem jak na innych)forum już prawie 2000 razy, oraz z racji wieku posiadasz z pewnością olbrzymie doświadczenie. Więc do rzeczy. Baza - auto 150-180 km , przeznaczenie - auto do wszystkiego(miasto ,trasa,zabawa,rodzina,POLSKA) 1.hamulce z 300 konnego auta -pewnie dla bezpieczeństwa?! 2.koła 235/35/19 - pewnie dla bezpieczeństwa?! 3.zawias -40mm - pewnie dla bezpieczeństwa?! 4.kierownica R8 - pewnie dla bezpieczeństwa?! 5.skąd wiesz gdzie i od kogo i w jakim stanie kupiłem graty? 6.czym różni się klocek (nie kolor tylko właściwości) ten który założyłem od ori lub ferodo? Pozdrawiam MISTRZA nie rozumiem Twojego szyderczego tonu wypowiedzi, który świadczy o tym że do końca w temat się nie zagłebłeś. Moim zamiarem nie było ani obrażenie Ciebie, ani naśmiewanie się z Ciebie. Napisałem co uważam i że wydaje mi się że jeśli uważasz że róznica w hamowaniu jest nieduża to ablo masz zepsute zaciski, albo chu..we tarcze, albo zle dobrane klocki do tarcz... Jeśli chodzi o hamulce to jako jeden z niewielu użytkowników tego forum przechodziłem chyba przez wszystkie etapy zmian i wiem jakie są róznice. P.S. Następnym razem lepiej odrób zadanie domowe... kierownice mam z RS5 a nie R8 P.S.2 Jeśli będziesz miał kiedyś ochote na rzeczową polemikę to zapraszam do dyskusji
solto1 Opublikowano 5 Lutego 2012 Opublikowano 5 Lutego 2012 Te przykłady nie dotyczyły Twego samochodu, ani mojego ani żadnego-po prostu jedne z wielu modów które tak naprawdę mają charakter estetyczny , a przynajmniej połowa z nich nie ma wpływu na bezpieczeństwo a niektóre wręcz pogarszają komfort jazdy.Sprawa nie dotyczy akurat hamulców. Nigdzie nie pisałem że po zmianie gorzej hamują , bo hamują lepiej, ale niektórzy w swych odczuciach obrazowali to właśnie tak jak by *kotwice wyrzucić za okno*. Temat zgłębiłem w odpowiednim stopniu, choć uważam że cała kwintesencja zmieściła by się na trzech stronach. Po za tym nie wiem jak dla Ciebie ,ale dla mnie obok funkcjonalności względy wizualne też mają znaczenie. Części które kupiłem były naprawdę w super stanie(wszystkie uszczelki ,gumy prowadnice w idealnym stanie). Tarcze były na tokarce tylko zabielone. Wszystko przed zakupem sam wybierałem, a było w czym. Kramex , bo tam kupiłem wszystko to naprawdę duża i porządna firma-na wszystkie części gwarancja. Faktycznie trochę mnie poniosło , za ton wypowiedzi przepraszam.
siemian Opublikowano 5 Lutego 2012 Opublikowano 5 Lutego 2012 hehe i od razu milej, nie? Do hamulców przywiązuje akurat bardzo dużą wagę bo przy moim stylu jazdy przydają się dość często. Przechodziłem przez większość rodzajów o czym możesz sobie poczytać w moim wątku http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=39852.0 Najczęstszą przyczyną słabego hamowania są albo zle dobrane tarcze/klocki albo nieprawidłowo pracujące zaciski. Ile km przejechałeś na tym zestawie? Trzeba troche czasu żeby zestaw się dotarł tym bardziej gdy zastosowałeś używane tarcze. Przy prędkościach miejskich nie zauważysz dużych róznic. Ale przyhamuj sobie w trasie tak z 2 razy z 200 do 50 to poczujesz róznice P.S. Jeśli nie patrzyłeś do mojego wątku to z tą listą prawie trafiłeś Pozdrawiam
AndyN Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 (..) 2.koła 235/35/19 - pewnie dla bezpieczeństwa?! (...) 4.kierownica R8 - pewnie dla bezpieczeństwa?! (...) OT: ad2. jak ktoś lubi wóz drabiniasty, zero komfortu i ocieranie gum o nadkola ad4. przeczytaj temat w mojego podpisu
Dev Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 Przy prędkościach miejskich nie zauważysz dużych róznic. Ale przyhamuj sobie w trasie tak z 2 razy z 200 do 50 to poczujesz róznice na pewno poczuje, jak w coś pier....dolnie wówczas estetyka przestanie byc dla niego wazna
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się