silver_leon Opublikowano 10 Marca 2009 Opublikowano 10 Marca 2009 tarcza ATE PD z klockami ATE (takie miałem założone) to wielkie nieporozumienie, na początku jest ok ale później nic specjalnego szybko sie przegrzewała a klocki strasznie pyliły jest wykonana z tego samego materiału co zwykła gładka a te nacięcia to pic na wodę, sama tarcza nie nadaje sie do agresywnego hamowania Nie zauważyłem tego ,że ATE PD-ki nie nadają się do agresywnego hamowania. Auta o ktorych pisze miały silniki TDI o mocach (288mm) 145 KM , (312mm) 186 KM i (312mm) 190KM potwierdzone wykresami z hamowni obciążeniowej. Jak każde miały wadę- pierwsze hamowanie na zimnej lub zmarzniętej tarczy (przeważnie rano ) to pedał twardy i mało skuteczny. Ale już kolejne w miarę nagrzewania sie tarczy co raz bardziej skuteczne. Przy dużych prędkosciach rewelacyjne zachowanie. Zauważyłem też ,że jazda po mieście szybciej niszczyła klocek niż trasa Kielce-Monachium-Kielce (1400 km) jak zauważyłeś dobrze sie spisywała tarcza ATE z odpowiednimi klockami w tym przypadku z ASO, a kto jest producentem tych klocków???? Nie pamiętam już kto był producentem ale coś mnie świta że chyab Textar był w środku , ale nie dam za to sobie nawet paznokcia obciąć. jeśli chodzi o zimmermany to tarcza jest jedna z najlepszych tarcz ale ma pewne wady; -nawiercana tarcze trzeba koniecznie czyścić co wielu o tym zapomina !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! -odpowiedni klocek np. ferodo DS lub jakościowo jego odpowiednik wtedy ta tarcza daje frajdę z jazdy i hamowania - jeśli chodzi o agresywne hamowania ta tarcza nie lubi jak jest na min. grubości nominalnej Co do tego nie bede zawierał głosu bo nie mam w tej materii żadnego doświadczenia (Zimmerman ) ale chyba żadna tarcza nie zachowuje sie dobrze przy gruboscicach minimalnych. najważniejsze to jest dobranie odpowiedniego klocka do tarcz Ja myśle ,że Twoje ostatnie zdanie to klucz do sukcesu - czyli kompromisu pomiedzy klockami twardymi i miękkimi , odpowiednio "traktującymi" tarcze.
Cristoforo Opublikowano 10 Marca 2009 Opublikowano 10 Marca 2009 ja testowałem tarcze ATE PD i klocki ATE ( 288mm )w moim byłym aucie 1.8T avant moc około 190KM na poczatku było ok i byłem z nich zadowolony ale po kilku mocnych i czestych hamowań tarcze i klocki nie dawały rady, hamowanie było ale nie na tyle skuteczne co np. za 3 razem, hamowały na tyle żeby sie nie zabić i nikomu nie wjechać w tyłek płyn hamulcowy był świeży , w porównaniu do mojej teraz serii (288mm) klocki na przód ferodo premier i nie wiem jaka tarcza to ate były super, pierwsze hamowania na ferodo bdb ale pozniej to porazka zero hamowania klocek mam pokryty szkliwem dlatego zmieniam na 312mm i bede testował zimmermany gładkie jesli chodzi o wykonanie tarcz (wizualne) ate to bardzo duzy plus do normalnej dynamicznej ale nie agresywnej jazdy tarcze ATE PD będą dobre nie wiem jak z innym klockami sie sprawuja nie spr. tego osobiście z opini innych uzytkowników tarcze ate lepiej współpracuja z klockami sredniej twardości które też dobrze odbieraja temp. to moje doświadczenie i moja opinia[br]Dopisany: 10 Marzec 2009, 22:01_________________________________________________tarcze ATE nie pokrzywiły mi sie nawet jak po butowaniu zapomniałem i pojechałem na myjnie i myjką cisnieniową myłem auto i felgi (tarcza była w tedy po przebiegu 4000) to też na plus ale jak znajomy miał przy takiej mocy jak ja inny zestaw gładkie tarcze (juz nie pamietam jakie ) i klocek ferodo DS to hamowanie było bardziej skuteczne i nie dało sie tego tak szybko zmęczyć[br]Dopisany: 10 Marzec 2009, 22:06_________________________________________________wszystko zalezy od przygotowania podłoża pod tarcze i odpowiednie dotarcie całego zestawu, bo wprzeciwnym razie nawet taroxy czy brembo oro mozna szybko zniszczyć
siemian Opublikowano 11 Marca 2009 Opublikowano 11 Marca 2009 co do tamtych zacisków z aukcji to są one bez mocowań, jak już tkoś napisał i ciężko będzie je zdobyć osobno. Co do tego allegrowicza to ja od niego kupilem kompletne zaciski pod 321 i jestem bardzo zadowolony. Stan super. pozdrawiam
Wąski Opublikowano 11 Marca 2009 Opublikowano 11 Marca 2009 tarcza ATE PD z klockami ATE (takie miałem założone) to wielkie nieporozumienie, na początku jest ok ale później nic specjalnego szybko sie przegrzewała a klocki strasznie pyliły jest wykonana z tego samego materiału co zwykła gładka a te nacięcia to pic na wodę, sama tarcza nie nadaje sie do agresywnego hamowania jak zauważyłeś dobrze sie spisywała tarcza ATE z odpowiednimi klockami w tym przypadku z ASO, a kto jest producentem tych klocków???? jeśli chodzi o zimmermany to tarcza jest jedna z najlepszych tarcz ale ma pewne wady; -nawiercana tarcze trzeba koniecznie czyścić co wielu o tym zapomina !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! -odpowiedni klocek np. ferodo DS lub jakościowo jego odpowiednik wtedy ta tarcza daje frajdę z jazdy i hamowania - jeśli chodzi o agresywne hamowania ta tarcza nie lubi jak jest na min. grubości nominalnej najważniejsze to jest dobranie odpowiedniego klocka do tarcz ciekawe nie zgadzam się z Twoja opinią.Fakt że nacinanie to farmazon ale hamowanie jest OK
Cristoforo Opublikowano 11 Marca 2009 Opublikowano 11 Marca 2009 jesli mówimy o normalnym hamowaniu to jest rozpędz sie do 160km/h z 4 razy i wychamuj do zera zobaczysz róznice przykład podaje z klockami ATE z innym nie testowałem , byc może rezultat jest inny do zwykłego hamowania tarcza spisuje sie dobrze ale u mnie pozniej po butowaniu klocki sie zeszkliły i efektu nie było
kepasa Opublikowano 11 Marca 2009 Opublikowano 11 Marca 2009 po co mam 4 x z rzędu hamować do zera ze 160... jak ganiamy się nieraz to hamujemy ze 180 do 100 , ale nie do zera... lecąc przez miasto ok.15kilometrów non stop gaz-hampel na pełnej pycie 321 wystarcza w konfiguracji ATE/ATE... wczesniej próbowałem różnorakich miksów i wszystko było do d*py... ostatnio leciałem na a4 ponad dwie paczki i musiałem się zhamować do zera... hamują dalej OK. dla mnie to wystarczający test... ganiamy się z vectrą C 3.2, i jej często brakuje hamulca... także zestawik ATE daje radę do brycznej jazdy... takie jest moje zdanie... jak ktoś ma fantazję to może założyć zestaw z prosiaka, da za klocki 6tysi i będzie zadowolony... ja tak nie mam
maciejski Opublikowano 12 Marca 2009 Opublikowano 12 Marca 2009 321mm zalozone, troche pojezdzone, zobaczymy jak dalej beda sie sprawowac ps. troche offtopicznie, zalozylem tez 17 225/45/17 + 321mm i mam wrazenie jakby do samochodu wsiadly z dwie osoby, ktore waza z 100kg a spalanie skoczylo z 2 litry na 100 ;-p tez mieliscie takie odczucia?
Jarol Opublikowano 17 Marca 2009 Opublikowano 17 Marca 2009 Mam do was pytanie kto ile płacił za przekładke hamulców z 288 na 320??? Bo mnie mechani chce sksować za przód i tył 400zł troszke dużo to mi się wydaje??? Oczywiście mówie o samej robociźnie bez jakichkolwiek części.
jaro4444 Opublikowano 17 Marca 2009 Opublikowano 17 Marca 2009 Jarol za dużo, roboty jest na 2-2.5 h jak dobrze idzie.
Jarol Opublikowano 17 Marca 2009 Opublikowano 17 Marca 2009 Jaro a możesz mi napisać czy może być jeszcze coś potrzebne bo ja mam tak: - zaciski z uchwytami przód - klocki i tarcze przód - przewody elastyczne przód nowe - zaciski z jarzmami tył - osłony metalowe za tarcze tył - klocki i tarcze tył - komplet nowych śrub do przykręcenia przednich i tylnych zacisków - 2 Litry płynu ATE
maciejski Opublikowano 17 Marca 2009 Opublikowano 17 Marca 2009 a ja mam problem bo mam wrazenie, ze na nierownosciach skacze mi tarcza w lewym kole komus tez skakala?
Jarol Opublikowano 17 Marca 2009 Opublikowano 17 Marca 2009 a ja mam problem bo mam wrazenie, ze na nierownosciach skacze mi tarcza w lewym kole komus tez skakala? To cos masz nie tak, tarcza nie może skakać przecież jest skręcona szpilkami z kół. Może coś z zaciskiem jest nie tak.
Wąski Opublikowano 17 Marca 2009 Opublikowano 17 Marca 2009 Mam do was pytanie kto ile płacił za przekładke hamulców z 288 na 320??? Bo mnie mechani chce sksować za przód i tył 400zł troszke dużo to mi się wydaje??? Oczywiście mówie o samej robociźnie bez jakichkolwiek części. sam to robiłem
maciejski Opublikowano 17 Marca 2009 Opublikowano 17 Marca 2009 To cos masz nie tak, tarcza nie może skakać przecież jest skręcona szpilkami z kół. Może coś z zaciskiem jest nie tak. No wlasnie nie jestem pewien czy to tarcza czy moze zawias...
Bieniek Opublikowano 17 Marca 2009 Opublikowano 17 Marca 2009 maciejski Ogladalem wczoraj Twoje hamulce i musze powiedziec,ze wygladaja kozacko :kox: hamuja pewnie tak samo. Kto wie moze i ja pomysle nad tym
Cristoforo Opublikowano 17 Marca 2009 Opublikowano 17 Marca 2009 panowie czy w b5 przejście z 288 na 312mm, tarcza nie będzie kolidować z blachą ochronną która jest wokół tarczy????
Jarol Opublikowano 17 Marca 2009 Opublikowano 17 Marca 2009 Kto wie moze i ja pomysle nad tym Tu nie ma nad czym mysleć same zalety
siemian Opublikowano 17 Marca 2009 Opublikowano 17 Marca 2009 na hamulcach nie ma co oszczedzać. Moim zdaniem jest to jeden z najlepszych modow jakie zrobiłem...
KERCZI Opublikowano 17 Marca 2009 Opublikowano 17 Marca 2009 na hamulcach nie ma co oszczedzać. Moim zdaniem jest to jeden z najlepszych modow jakie zrobiłem... to prawda...juz zbieram graty i to kolejny mod ktory zrobie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się