Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Ma ktoś gotowca (chipa) do AFN-a ?


rusektdi

Rekomendowane odpowiedzi

i czy jest jakaś oferta do silników 1.8t

roznica pomiedzy starym dieslem a turbobenzyna jest taka, ze diesla wystarczy podkoksowac i bedzie przyrost (tak dzialaja powerboxy) i co najciekawsze przy braku butowania bez zadnego specjalnego znaczenia na trwalosc (ale bez podniesienia ladowania T i zmiany kata wtrysku ograniczone z definicji wzgledem czipa) ...w przypadku turbobenzyn nie ma tak duzego zakresu wybaczania bledow wiec w loterie bym sie nie bawil

To czy bedzie to gotowiec czy nie nie ma wiekszego znaczenia - wazniejsze jest by byl zrobiony przez kogos kto wie co robi

Stety albo niestety 'technologia czipowania' doszla do mas (wiedza jak zmieniac soft) co oznacza, ze ludzie bez rozumienia co wgrywaja probuja zarabiac na tym pieniadze wiec trzeba wiedziec komu sie daje.... to czy jest to gotowiec czy nie w przypadku takiego piernika jak AFN na zadne znaczenie

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gotowce są do pobrania na torrentach, jest to samo co oferuja wam za 100zł, 200zł czy 900zł:hi: mozecie sobie sami to wgrać, jak traficie na dobre źródło to bedzie dobrze jak traficie na lipe to bedzie odczuwalny przyrost(dojebane koksu przy 2tys) i dobra porażka na trasie(brak mocy powyzej 3tys bo szybko moment opadnie)

A trzeźwo myślących zapraszam do kogoś kto wie co robi, a nie tylko sądzi ze wie

Dla krzyczących uwaga auto po hujofym sofcie nie psuje sie z dnia na dzień:kox:

ps. AFNa też mozna szybko zajepać takim gotowcem:hi:

---------- Post added at 18:08 ---------- Previous post was at 17:53 ----------

Macie żeby było łatwiej manual:decayed: i do dzieła wszystko jest zadarmo:wink: tylko trzeba poswiecic swój samochód:decayed:

https://sites.google.com/site/1810martin/remap-diy-guide

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gotowca wrzuci tylko ten, kto nie miał nigdy robionego profi chipa.

Ja to przetestowałem na własnej skórze. Najpierw miałem gotowca i rzeczywiście auto było mocniejsze, ale jazda była tylko do ok. 3tys.obr/min, potem nic.... Po profi chipie auto dostało skrzydeł i zasuwało jak małe PORSCHE :D prawie do końca obrotomierza-równo i szybko.

Porównanie tych dwóch softów: takie jak wsiadam do mojego B5 po przesiadce ze 126p.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest fajne w odczuciach, a póxniej po miesiacu-5 miesiacach turbo zaczyna przeładowywać, czyścicie turbo dalej zonk, szarpie to ruszacie nastawnik i zaczyna sie historia w dziale diagonostyki:grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale panowie po co te emocje, gość wgrał sobie taniego wirusa no to sobie wgrał. Jest zadowolony no to jest. Natomiast jeśli my chcemy podważać jakość tego softwaru nic prostszego jak zajrzenie w logi dynamiczne z tego auta (grupa 001, 003, 004, 011, 008). Chiptuning to nie filozofia orientu, jest tylko sporo kruczków i trików, które znają co niektórzy którzy sie tym zajmują i nie jest powiedziane że Ci którzy robią to za mniej niż 1500zł robią to źle. Aczkolwiek niestety często tak jest. Sam amatorsko, że tak powiem porobiłem auta znajomych były to stare 90tki i 110tki, jeżdzą do dzisiaj bezproblemowo, jednak kosztowało mnie to sporo spędzonego czasu na zdobywaniu wiedzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby krytykować inne modyfikacje trzeba się bardzo dobrze znać, a nie tylko przechwalać i cwaniakować, w logach może być kiepsko a mod może być ok, każde auto jest indywidualnością ale bez przesady, nie głupią optymalną modyfikacja można zrobić bez auta ale jak chce się zrobić idealnie trzeba prób i korekt, niestety prawie wszystkie tanie modyfikacje nie znanego pochodzenia są na niskim poziomie, mają wiele wad i przyspieszają awarie, co do modyfikacji znanych osób nie ma wad ale czy są dopracowane na tip top.., żeby to ocenić trzeba na danym silniku zjeść zęby, jak ktoś był by zainteresowany moim tworem bazującym wyłącznie na własnych doświadczeniach zapraszam na pw, jak ktoś wszystko nie odkrył sam to nigdy nie osiągnie wysokiego poziomu, będzie zawsze bez zastanowienia kopiował od lepszych, właśnie tacy się najgłośniej przechwalają i drwią z innych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każde auto jest indywidualnością ale bez przesady, nie głupią optymalną modyfikacja można zrobić bez auta ale jak chce się zrobić idealnie trzeba prób i korekt, niestety prawie wszystkie tanie modyfikacje nie znanego pochodzenia są na niskim poziomie, mają wiele wad i przyspieszają awarie, co do modyfikacji znanych osób nie ma wad ale czy są dopracowane na tip top..,

a jakby posiadacz AFNa polazl na czipa do super tunera i wydalby na niego 1500pln a pozniej wytarglaby kosci z ecu i w pierwszym lepszym punkcie GSM "sciagnie simlockow, wgrywanie dzwonkow" by mu te kosci przeczytali a nastepnie wystawilby pliki na chomikuj aby zbierac punkty to czip bylby juz syfiasty?

Indywidualne jest tylko kasowanie... inaczej po kazdej naprawie okolosilnikowej lacznie z wydechem trzeba by isc na poprawke czipa:)

Tunerzy to nie programisci... i tak przeciez to co robia to modyfikacje kilku mapek bez ruszanaia reszty - bez umiejetnosci wglebiania sie w kod programu to jakby troche za mala wiedza by cos specjalnego wywalczyc...)...

A co do ryzyka - pomijajac cieci co opanowali proces bezrozumnego wgrywania to jednak wiekszosc zmienia te mapy ze zrozumieniem - oczywiscie jedni sie przyloza a inni nie/jak to z uslugami/(moze jestem optymista?) i zasada prosta: wiecej koksu i wieksze ladowanie T to wieksze prawdopodobienstwo ze cos przy bucie kleknie (T, moze sprzeglo itp.) i tuner moglby byc nawet proboszczem - tego nie przeskoczy

To co tuner moze to sprawdzic czy fura nie wymaga najpierw napraw (np "a musisz sobie przeplywomierz wymienic"..."T przeladowuje... wyczysc kierownice") i czy po czipie wsio jest ok (diagnostyka przed i po czipie) - tego parkplatztunerzy nie robia bo musza 10aut po 300PLN zaczipowac na dzien :)

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby krytykować inne modyfikacje trzeba się bardzo dobrze znać, a nie tylko przechwalać i cwaniakować, w logach może być kiepsko a mod może być ok

Dlatego modyfikować powinno się tylko w pełni sprawne auta, wiekoszc tdików ma przelot min 300tys w prawie kazdym zle ustawiony rozrząd, zawalone vnt, padniety termostat...

każde auto jest indywidualnością ale bez przesady, nie głupią optymalną modyfikacja można zrobić bez auta ale jak chce się zrobić idealnie trzeba prób i korekt

dokładnie.

niestety prawie wszystkie tanie modyfikacje nie znanego pochodzenia są na niskim poziomie, mają wiele wad i przyspieszają awarie

dokładnie.

co do modyfikacji znanych osób nie ma wad ale czy są dopracowane na tip top..,

nie da sie tego zrobić na tip top w tak krótkim czasie jak oni to robią...

żeby to ocenić trzeba na danym silniku zjeść zęby, jak ktoś był by zainteresowany moim tworem bazującym wyłącznie na własnych doświadczeniach zapraszam na pw, jak ktoś wszystko nie odkrył sam to nigdy nie osiągnie wysokiego poziomu, będzie zawsze bez zastanowienia kopiował od lepszych, właśnie tacy się najgłośniej przechwalają i drwią z innych

Jeśli ktoś interesuje się diagnostyką i ma do dyspozycji 500zl na taniego czipa, może sprobować na swoim aucie. W najgorszym przypadku suma ta zwiększy się do paru tysiecy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co tuner moze to sprawdzic czy fura nie wymaga najpierw napraw (np "a musisz sobie przeplywomierz wymienic"..."T przeladowuje... wyczysc kierownice") i czy po czipie wsio jest ok (diagnostyka przed i po czipie) - tego parkplatztunerzy nie robia bo musza 10aut po 300PLN zaczipowac na dzien :)

Ten chleb zostaje dla reszty którzy nie liczą sie z autem klienta, a takich jest wiele wiecej, ja jadąc przez wioski u siebie widze co drugi zakład mechaniczny z możliwoscia chiptunnigu, o czym to świadczy???

o wciskaniu lipy powszechnie dostepnej w internecie, pisze tak bo co pewien czas ktoś przyjeżdza do mnie na vaga i widze co te ludzie tam wyczyniają, jak nie boxy z alegro to wydumki z chomika gdzieś tam zgrane badź ściagniete, no ale bizens is biznes, kase robi sie na jeleniach:hi:Skoro ktoś komuś na gadał ze z 90konnego robi sie 150konny golf, bo taki opis softu był no to wiecie:slina:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odradzam eksperymenty na własnym aucie, a polecam sprawdzonych tunerów.

Mam auto zrobione przez Spanky'ego, wraz z hamowaniem (jest też tańsza opcja bez hamowni - możliwość przesłania ECu pocza po wcześniejszym dokladnym zVAGowaniu auta) programy robi z głową pod dane auto przed koksu.

Będę mial następnego diesla i też pojade do Otwocka do niego bo warto!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps. AFNa też mozna szybko zajepać takim gotowcem:hi:

---------- Post added at 18:08 ---------- Previous post was at 17:53 ----------

Macie żeby było łatwiej manual:decayed: i do dzieła wszystko jest zadarmo:wink: tylko trzeba poswiecic swój samochód:decayed:

https://sites.google.com/site/1810martin/remap-diy-guide

... czy zdarzylo Ci sie w zyciu zrobic przynajmniej jednego czipa? - zrobic to znaczy samemu swiadomie modyfikujac mapy? (Zrobic to nie znaczy zaplacic czy ukrasc)?

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

ten tutorial dotyczy silnikow PD i jezeli chodzi o AFNa to jest jedna zasadnicza roznica... zamiast mapek "duration" w AFNie bedzie mapka "pump tension/voltage" :)

Przy okazji brak wlasnie tych mapek w w ECU 2,5v6tdi jest przyczyna dlaczego ze np 2.5 180konny jest praktycznie aczipowalny...(nie grzebie sie w sterownikach pomp wtryskowych - technologia nie wyplynela...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak czegos nie umie to sie tego nie dotykam na siłe

Przyjmuje zasade której sie z góry trzymam, na tunningu nie oszczędzam:wink: za każdą próbą oszczednosci związanej z modyfikacją auta przejechałem sie(były 3), a błędów jak każdy nie lubie poprawiać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takiego AFN-a ciezko zajechać, aczkolwiek oczywiscie da się jeśli faktycznie wszystko robi się na głupiego jasia, kopiujac bezmyslnie modyfikując co się da i gdzie się da. To są motorownie z tamtego wieku, trwałe :) gorzej z osprzętem takim jak turbo, pompa, nie wspominając o napędzie.

Znajomy jezdzil na bardzo tragicznym sofcie przez około 100tys km, auto palilo gumy przy delikatnym naciśnieciu pedału gazu już przy 1600obr do 4500 ciagnelo z przerwami xD w zakresie. Po pięciu latach, jedyne co jest nei tak to problem z pompą (nie jestem pewny czy od wirusa czy od lania opału) i trzesię budą bo wszystkie poduchy uszkodzone od wysokiego momentu, ale to pocziwy 90km, co by się z stalo z nowszymi? pewnie dwumas i wiele innych problemów: ala sadza w vnt, przeładowania, może upalenie tłoka ;)

Jeśli ktoś sie bierze amatorsko za takie zabawy, to bardzo prawdopodobne że na dzień dobry uwali sobie sterownik silnika :) i nie odpali auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam 1.9 tdi 90 km ahh. Mam pompę 11 niby podatną na tuning. Nie chciałbym aż tak mocno ingerować, żeby wymieniać wtryski na 216, chciałbym, zeby moja pszczółka została w orginale, mam org 1700000km . Czy wgranie samego nowego softa coś da o ile ponieść może moc, jakie minusy takiego zabiegu, dymienie, sprżegło itp. Będe bardzo wdzięczny za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam 1.9 tdi 90 km ahh. Mam pompę 11 niby podatną na tuning. Nie chciałbym aż tak mocno ingerować, żeby wymieniać wtryski na 216, chciałbym, zeby moja pszczółka została w orginale, mam org 1700000km . Czy wgranie samego nowego softa coś da o ile ponieść może moc, jakie minusy takiego zabiegu, dymienie, sprżegło itp. Będe bardzo wdzięczny za odpowiedź

1700000km, nieźle nalatane ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do robienia samemu czipow, do takich kibli jak afn czy ahu to zaden problem. po zglebieniu choc troche wiedzy, wychodzi,ze to nie jest zadna filozofia i te kruczki jak svbl czy ogr momentu to zadna filozofia:) no ale tu zostaje wybor, albo placic tunerowi ,albo sie uczyc i pic bro za zaoszczedzone pieniadze :).

---------- Post dopisany at 22:44 ---------- Poprzedni post napisany at 22:43 ----------

Jeśli ktoś sie bierze amatorsko za takie zabawy, to bardzo prawdopodobne że na dzień dobry uwali sobie sterownik silnika :) i nie odpali auta.

true, rada dla potomnych omijajcie koszyki jak tylko sie da, potrafią zrobic psikusa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...