Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wałek rozrządu i dziwne dudnienie w obudowie filtra powietrza A4 B6 1.9TDI PD


majster151

Rekomendowane odpowiedzi

jesli nigdy nie widziałes zużytego wałka i szklanek to nie zobaczysz nic poza paroma rysami na walku które nie mówią nic pozatym ze auta ma + 200tysi .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no,tak źle z wiedzą u mnie nie jest.

Pisałem że zastanawiam się nad zrzuceniem.Najpierw jednak zasięgnę porady jakiegoś speca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u4e6yjeb.jpg

Tak wygląda zużyty wałek w moim AVF.

Łatwo poznać bo zjechanym "rancie" krzywki. Powinna być fazka a pod palcem czuć ostrą krawędź.

wysłane z Commodore 64

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego nie pisz o czyms o czym nie masz pojecia..... wałek najpierw wyciera sie na okrągłej stronie a ranty nie maja faski :wink: druga sprawa krzywki wycieraja sie na zaworach wydechowych na dolocie wcieraja sie sporadycznie i praktycznie tylko z przyczyny złego smarowania

Z tego zdjecia nie widac zupełnie nic a napewno nie widac zużytego wałka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego nie pisz o czyms o czym nie masz pojecia..... wałek najpierw wyciera sie na okrągłej stronie a ranty nie maja faski :wink: druga sprawa krzywki wycieraja sie na zaworach wydechowych na dolocie wcieraja sie sporadycznie i praktycznie tylko z przyczyny złego smarowania

Z tego zdjecia nie widac zupełnie nic a napewno nie widac zużytego wałka.

Powiększ sobie zdjęcie jak nie widzisz...

Krawędź łącząca płaszczyznę boczną krzywki z powierzchnią pracującą krzywki ma właśnie minimalną fazke. Zniszczona krzywka ma jakby rozklepany materiał na boki co powoduje lekkie wystawanie poza obrys krzywki i jest to zarówno widoczne jak i namacalne. Robi się ostra krawędź. Innym uszkodzeniem są rysy na krzywce. Na zdjęciu powyżej nie ma rys tylko właśnie zniszczony szczyt/wierzchołek krzywki i właśnie wierzchołek krzywki ulega zniszczeniu bo tam występują największe siły tarcia.

wysłane z Commodore 64

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumacz sobie jak chcesz, widziałem mase wałków z czego ok 10 od AWX/AVF i to co opisujesz praktycznie nie wystepuje, w 80% przypadków rysy/porysowania czyli przetarcia wartwy ciernej wystepuja na krzywkach zaworów wydechowych bardzo żadko na dolocie, przewaznie na czesci okrągłej a nie samej krzywce, najwieksze tarcie powstaja właśnie na czesci okragłej i paczatku krzywki ponieważ wałek musi pokonac sprężanie , gdy poczatek krzywki otworzy zawór cisnienia i tarcie maleje...... takie jest techniczne wyjasnienie które sprawdza sie w 80%. Rozklepania nigdy nie widziałem bo stop który jest używany do wyrobu wałków jest twardy i prędzej pęknie niz sie rozprasuje :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Tarcie maleje" weź proszę przestań...

Wierzchołek krzywki jest najbardziej narażony bo im bardziej zawór jest otwarty tym większy opór daje sprężyna zaworowa. Czyli właśnie wierzchołek krzywki ulega zniszczeniu. Rysy na całej krzywce powstają gdy nie ma właściwego smarowania. Niewłaściwy lub stary olej. Dodam jeszcze że "rozklepane" wierzchołki krzywek mam wszystkie.

wysłane z Commodore 64

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze ze chcesz byc mądrzejszy od faktów .... poszukaj zdjec wymienianych wałków a najlepiej jedz na złom i znajdz choc jeden rozklepany wałek :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłby ktoś napisać co dokładnie trzeba wymienić i podać ewentualne numery. Przymierzam się do tej operacji i próbuje skompletować części?

Pacjent A4 AVF

Do tej pory mam taką listę:

szklanki x8: INA 420 0209 10

Panewki x10: 038103673B

uszczelka pokrywy: 038103483D

wałek Kolbenschmidt/Ruville ?

Znalazłem jeszcze oryginał wyciągany z niemontowanego silnika. Co o tym myślicie ? (WAŁEK ROZRZĄDU VW 1.9 TDI PD POMPOWTRYSKIWACZE 1,9 (3707225077) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.)

Uszczelniacz wałka 038103085C

Jakieś śruby jeszcze ?

Uszczelniacze PD miałem wymieniane w raz ze śrubami regulacyjnymi. Jedynie śruby mocujące dźwigienki zostały stare, ale PD chyba nie trzeba ruszać ?

Powiedzcie jeszcze czy przy wymianie wałka trzeba wykonać regulacje PD ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

śruby mocujące dzwigienki powinny byc jedno razowe, to samo tyczy sie uszczelniaczy PD :) ale wielu mechaników sie do tego nie stosuje .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że powinny być wymienione, ale kupując w ASO pomyliłem numery i zamiast do B6 kupiłem do B7 :), co okazało się dopiero w trakcie wymiany i nie było już czasu czekać na nowe.

Jakby ktoś chciał mam komplet do sprzedania. WHT 003 179

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze ze chcesz byc mądrzejszy od faktów .... poszukaj zdjec wymienianych wałków a najlepiej jedz na złom i znajdz choc jeden rozklepany wałek :wink:

e9u4y2ym.jpg

y7uqabej.jpg

Oto "fakty" ...

Wszystkie krzywki w moim AVF wyglądają podobnie. Zjechane wierzchołki. Najmniej zużyte są od zaworów ssących na 2 i 3 cylindrze. Mają jeszcze "fazke". Na 1 i 4 już brak. Najbardziej zajechane są wydechowe. Do tego stopnia że utworzył się garb.

Czy używany wałek pasuje od każdego 1.9 TDI PD? AWX, ARL, ASZ?

wysłane z Commodore 64

---------- Post dopisany 01-12-2013 at 23:53 ---------- Poprzedni post napisany 27-11-2013 at 21:46 ----------

Czy ktoś mi odpowie z jakich silników pasują wałki do AVF:confused:

wysłane z Commodore 64

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ajm, asz, atd, atj, avb, awx, axr, bkc, bls, bxe, bew, auy, arl, anu, btb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ajm, asz, atd, atj, avb, awx, axr, bkc, bls, bxe, bew, auy, arl, anu, btb

Brakuje AVF:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, żeby nie zakładać nowego tematu. walcze również z buczeniem i dziś stwierdziłem że po zaslepieniu węzyka egr buczenie z dolotu do filtra ustaje, tylko teraz dlaczego tak się dzieje bo egr pracuje normalnie. Nie chciałbym jezdzic bez egr bo jednak samochód długo się zagrzewa i silnik twardo pracuje.

P.S. może ktoś cos wie dlaczego w niektórych modelach są dodatkowe doloty powietrza z nadkola a w niektórych nie ma tak jak u mnie, a dragon53 pisze, że to była przyczyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak robicie fotki wałka to róbcie tak żeby było widać jego zużycie czyli krzywki z boku a nie z góry tak to se można wróżyć jak wróż Maciej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pomóżcie gdzie mogę dostać tego jednego broka - pewnie któryś wcześniejszy mechanior wywalił jak zobaczył pod pokrywą taki kołeczek. Od strony pompy wakum nie mam broka i nigdzie nie widać, pozostałe 3 są na miejscu.

---------- Post dopisany 19-12-2013 at 14:25 ---------- Poprzedni post napisany 18-12-2013 at 18:44 ----------

Powiedzcie mi teraz mam używkę tych dźwigienek z włożonymi brokami, teraz powiedzcie mi jak mam te broki wyjąć??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...