C4NC3R Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Panowie czy wywalone broki mają wpływ na zużycie wałka i popychaczy?
elmer80 Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Oczywiście. Spada ciśnienie oleju i nie ma odpowiedniego smarowania w awx/avf wypadły???
C4NC3R Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Qrde nie wiem, ale buczy z filtra oraz jak korek wlewu oleju się odkręci to dudni, auto wpada w wibracje w przedziale 1800-2200 obr/min(dwumas wymieniony więc odpada). Zakładam już scenariusz wymiany walka(tylko jaki nowy) i reszty gratów.
elmer80 Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Co wy z tym odkrecaniem korka.... jeszcze napisz że olejem chlapie
C4NC3R Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Opublikowano 12 Kwietnia 2014 @up ... elmer jak czytam niektóre Twoje posty to aż ręce opadają. A jak u Ciebie z dudnieniem po wymianie wałka? Jest, znikło, zmalało? Chyba jest jakieś powiązanie pomiędzy dudnieniem z okolic filtra i wlewu oleju. U mnie takie samo dudnienie po odkręceniu korka jak na filmie w 0:45 Tyle żesilnik nie wydaje żadnych innych niepokojących dźwięków, tylko to dudnienie.
elmer80 Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Opublikowano 12 Kwietnia 2014 To nie czytaj... docisnij puszkę filtra do blotnika i posłuchaj czy dudnienie nie ustalo. Spytales o broki więc odpowiedź uzyskales. W czym problem?
C4NC3R Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 M.i. o post 116 który nic nie wnosi do tematu... Zapytałem też o dudnienie u Ciebie i nadal nie wiem czy znikło. Co mi da dociśnięcie puszki?
elmer80 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Jakbyś trochę poczytal forum to byś wiedział. Jak puszka jest źle założona to robi się przerwa między blotnikiem a puszka i dudni. U mnie nic nie dudnilo. Skąd wiesz że masz wypadniete broki? Sciagales pokrywę?
C4NC3R Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Patrzyłem jakiś czas temu na te broki i sam już nie wiem. Będę w PL za 2 tygodnie i auto będzie reanimowane.
lukaszooo Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Sory kolego ale zbytnio nie zagłębiałem sie w twój temat, po obejrzeniu tego filmiku stwierdzam ze masz problem nie z turbiną ale z górą silnika. Jesli masz mozliwość sprawdz ciśnienie na cylindrach kosztuje nie dużo a powie ci o faktycznym stanie motoru, powinno byc ok 30-35, jesli tyle bedzie w ciemno zwalaj wałek rozrządu bo według mnie masz walnięte hydronapinacze. Dźwięki które dochodzą z tłumnika powstaja zapewne przez problem z nieodpowiednim otwieranie i zamykaniem sie zaworów czyli jeszcze bardziej potwierdza sie teza hydronapinaczy. Dla pewności sprawdz najpierw cisnienie
C4NC3R Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Siedzę na necie i szukam info na temat wałka, a właściwie jakiej firmy włożyć. I to co znalazłem(zapożyczone z vwgolfv.pl): Oprócz ORI wałka mamy jeszcze 3 warianty after-market:Odlewy żeliwne utwardzane na zimno (iron chill cast) ZŁOM, nie wytrzymują obciążeń w TDI PD, taki typ wałków nadaje się tylko do silników z rolkami do zaworów, a nie z płaskimi popychaczami. Takim wałkiem są te wszystkie Camshaft International czy też Federal Mogul CAM672 lub Kolbenschmidt 50006304/1 - ogólnie wszystkie za ~500zł. Odlew żeliwny utwardzany indukcyjnie (iron cast induction hardened) Już lepiej, tutaj wyraźnie się tym chwali tylko Federal Mogul przy wałku CAM914. Wałek stalowy, kuty lub obrabiany od zera (steel, steel alloy, steel billet) Prawdopodobnie tak jest wykonany oryginał. Wyraźnie jest są tak opisane wałki Kolbenschmidt 50006304 (bez /1) i Federal Mogul CAM928. Niestety oba są w tej chwili produktami wirtualnymi, nikt ich nie ma, nikt nic nie wie. Wałki reklamowane także jako stalowe można znaleźć na angielskim ebayu, ale nie są one żadnej typowej marki, prawdopodobnie dystrybutor je sobie zmawia gdzieś w EU pod specyfikację. Na Allegro są dostępne wałki marki NockenTechnik które podobno są stalowe. Jest to produkt Polski, gdzieś czytałem plotę, że produkowane przez znanego Świątka (ŚWIĄTEK - wałki rozrządu, hamownie, tuning, silniki lotnicze Vaxell, oldtimer, projekty indywidualne, obróbka skrawaniem, regeneracja, części zamienne. - Świątek) - choć oni temu zaprzeczają. Sam Świątek oferuje też takie wałki, też niby super twarde, ale nie chcą do końca przyznać czy to jest stal czy żeliwo jakoś fantazyjnie utwardzane. Generalnie o Świątku można znaleźć pozytywne opinie pół na pół, także sobie odpuściłem. Marki takie jak Febi, Ruville, Myele nie produkują wałków - to tylko pakowacze i nie ma w katalogach żadnej informacji w jakiej technologi są wykonane. Dzwoniłem do ASO z pytaniem o ORI wałek - 2580 PLN. Cena lekko zaporowa, już chyba lepiej kupić cały słupek. Wałki NockenTechnik z allegro są za 1300 PLN w komplecie z hydro INA, uszczelniaczem Reinz(chyba w komplecie są również półpanewki Glyco). Tylko pytanie ile taki wałek wytrzyma?
lukaszooo Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Ja mam wałek ruvilla przejechałem na nim 10 tysi i nie ma sladu zużycia. Duża ilosc ludzi wsadza używany ori wałek z niskim przebiegiem, ale niestety trafic taki wałek to istny cud...... Tak jak pisałem wyżej wałki ruvilla dają rade a kosztuja 650zł zobaczymy jak bedzie wyglądał po 40 tysiącach.
C4NC3R Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Tylko że 40k km to ja zrobiłem w rok i nie uśmiecha mi się kolejna wymiana powiedzmy po roku... Na alle brak ori na chwile obecną. Chyba zaryzykuje NockenTechnik jeśli nie trafie na ori w rozsądnej cenie.
bono Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Opublikowano 25 Kwietnia 2014 ...................Odlew żeliwny utwardzany indukcyjnie (iron cast induction hardened) Już lepiej, tutaj wyraźnie się tym chwali tylko Federal Mogul przy wałku CAM914. ....................... tego też nigdzie nie kupisz,ja kupiłem oryginalny, nie mam zamiaru wracać do tematu wałka. Rozmawiałem z kilkoma mechanikami, i każdy powiedział mi to samo. chcesz pojeździć autem wkładasz oryginał, chcesz sprzedać kupujesz zamiennik. Inaczej szkoda roboty . poniżej częsci potrzebne do wymiany wałka rozrządu w 1.9 TDI AVF Walek 038109101R Panewka (zolta) 038103673B (038103673C GLB) 10szt popychacze 038109309C (INA 420020910) 8 szt Pierscien uszczelniajajcy walek 038103085C Uszczelka pokrywy walka rozrzadu 038103483D 038103714 sruba panewki M6x54 - 10szt 038103714A sruba 8szt opcjonalinie 038109293, 038109239A - uszczelnie pompy vacum lub 038145215 w zależności od tego jaką masz pompę Ja do tego jeszcze wymieniam rozrząd
lukaszooo Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Za cenę wymiany wałka mozesz kupić cały drugi silnik ....... Prostując twoją wypowiedz o częściach: -nie popychacz a hydroregulator czyli szklanki (popychacz to zupełnie inna część) -uszczelki pod pokrywą jesli nie jest popękana nie trzeba wymieniać -zapomniałes o bardzo ważnej rzeczy, regulatory i kontry PD (wystepuje w zestawie) -przy każdej operacji przy PD trzeba wymieniać uszczelniacze PD Pokop ten wątek a wydobędziesz całą potrzebna ci wiedzę i nie będziesz musiał słuchać sie słabych mechaników
machina Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Przy wymianie wałka nie trzeba wymieniać uszczelniaczy PD jak są ok:wink:
Chaberiusz Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Jeśli pompki są wyjmowane to uszczelniacze trzeba wymienić Wysłane z Tapatalka
machina Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Opublikowano 25 Kwietnia 2014 No tak, tylko podczas wymiany wałka nie trzeba wyjmować pompek:decayed:
bono Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Za cenę wymiany wałka mozesz kupić cały drugi silnik ....... Prostując twoją wypowiedz o częściach: -nie popychacz a hydroregulator czyli szklanki (popychacz to zupełnie inna część) -uszczelki pod pokrywą jesli nie jest popękana nie trzeba wymieniać -zapomniałes o bardzo ważnej rzeczy, regulatory i kontry PD (wystepuje w zestawie) -przy każdej operacji przy PD trzeba wymieniać uszczelniacze PD Pokop ten wątek a wydobędziesz całą potrzebna ci wiedzę i nie będziesz musiał słuchać sie słabych mechaników mozesz mi powiedziec po co wyjmowac pompki ? kolego , nic więcej oprócz tego co wymieniłem nie potrzeba, chyba że wyjdzie podczas naprawy. Jak nie wierzysz to zobacz sobie w ELSA. Powtarzasz spam forumowy a potem ludzie głupoty gadają . Rób jak chcesz, wymiana uszczelki pod pokrywę jest zalecana. Zawsze możesz kupić drugi silnik tylko po co ? Nigdy nie wiesz na jaki wałek trafisz. Teraz dobrą używkę znaleźć graniczy z cudem. a jeszcze jedno , no sorry powinienem napisać popychacz hydrauliczny, to może byś zrozumiał. Tak z ciekawości co rozumiesz przez słowo popychacz skoro dla ciebie to inna cześć ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się