Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Wałek rozrządu i dziwne dudnienie w obudowie filtra powietrza A4 B6 1.9TDI PD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zazdroszcze niektórym kumplom co nie mają bladego pojęcia o motoryzacji... Im tam nigdy nic nie stuka nie puka nie dudni nie skrzypi auta mają bezwypadkowe i niemalowane :) a tu się człowiek musi martwić bo się troche zna :P i zawsze jest problem jak się kupuje :D Dudnienie raz występuje a raz nie. Diabli wiedzą od czego. Niektórym ucichło po wymianie hydrauliki innym nie albo dudni jeszcze bardziej. Ja napewno tego nie tkne póki silniczek pięknie przyspiesza i super odpala :)

Opublikowano

Sprawę olałem z dudnieniem, ale jak czasami mocy brakło to postanowilem zaryzykować i rozbierać, będę pisać o postępach prac narazie samochód u mechanika i czeka na swoją kolej

Opublikowano

Jak już coś się dzieje z mocą, dymi, ciężko odpala.....to już można szukać przyczyny. Ale póki normalnie jeździ, to olac dudnienie.

Opublikowano

Wyrobione gniazda pod szklanki i chyba szykuje się wymiana glowicy

Nowa używana głowica kupiona z zaworami koszt 240 zl

Opublikowano

.

Opublikowano

0a40fa4a7dc2fcbdc96fb20f2e1cab1a.jpg

Tak wygląda wyrobione gniazdo pod szklanke

Opublikowano

Może dlatego niektórym nie ustało dudnienie po wymianie wałka. Wychodzi na to że w niektórych przypadkach aby całkowicie pozbyć się dudnienia trzeba wymienić głowicę :)

Opublikowano

Zobaczym jak się wszystko złoży jaki będzie efekt koncowy

Opublikowano

Nowa, używana?

Opublikowano

Głowica uzywana

Opublikowano

Zgłębiam ten temat dość długo miałem koncepcje, które okazały się nietrafione choć nie do końca nie miałem racji. Gdy ropa przedostawała się do oleju miałem dudnienie po usunięciu problemu po 30tyś gdy olej zgęstniał przestało dudnić. Moja konkluzja jest taka, silnik z przebiegiem powinien mieć gęstrzy olej by uszczelnić wyrobione minimalnie części myślę tu o szklankach, wymiana ich nie pomorze bo pracują one w głowicy i czasem właśnie głowica jest wytarta w tym miejscu dlatego że poprzednicy już wymieniali szklanki a głowica pozostaje ta sama. Większość mechaników sprawdza wałek i wymienia szklanki ale o glowicy nic nie mówi jakby to była część niezużywalna. Moja rada: dobry gęsty olej, ceramizerów nie będę polecał bo nie testowałem.


Dodam jeszcze,,,, z dudnieniem ma związek EGR, przy słabej pracy hydrauliki silnika słychać w dolocie wydech,,,amen

Opublikowano

Przez 30tyś nie wymieniałeś oleju??? :huh:

Opublikowano

Są mechanicy i mechanicy mój zwrócił uwagę na głowice i mam nadzieje ze tam tkwi problem

Opublikowano

gesty olej powoduje zużycie bo przez pierwsze sekundy pracy nie zapewnia smarowania, olej który nie jest zmieniany przez ok 30tysięcy robi sie jak smoła a w misce robi sie błoto. Nie bądz mądzejszy od ludzi którzy projektują silniki od dziesiątek lat. EGR nie ma nic wspólnego z hydrauliką...... Nikt nie zwraca uwagi na głowice bo jest to za droga sprawa, używkę moze i mozna dostać za 250zł ale i tak trzebą ją obrobić a to kosztuje ok 400zł a gdzie reszta gratów....

Trzeba zadać sobie pytanie czy auto warte 16-18tys jest warte inwestycji 1/4 wartości tylko po to aby nie dudniało :eusathink:

Opublikowano

Znajomy ma A4 z przebiegiem bliżej nieokreślonym i widać że była zmieniana tam głowica na jakąś bez znaczka audi i u niego pięknie chodzi, zero najmniejszego dudnienia.

Opublikowano

pomyłka nie 30tyś a 3tyś


EGR z hydrauliką nie ma nic wspólnego ale właśnie przez niego łączy się wydech z dolotem i przy złej pracy zaworów czyli hydrauliki może powodować dziwne dzwięki w dolocie. Nie staram się być mądry tylko opisuje swoje obserwacje.

Opublikowano

Tak, czy siak każdy pomysł może okazać się ciekawy. Ja proponuje, z racji, że jest tu nas pełno ciekawych sprawy ludzi złożyć się na remont jakiegoś silnika i odnaleźć problem. Bo ładować 4 tysiaki w auto warte max 20 tysi, to nie głupota na maxa. Mi dudni, ale już przywykłem i nie robi mi to. Cieszę się, że posłuchałem mądrzejszych i zbagatelizowałem sprawę. Teraz pewnie bym był lżejszy o kilka ładnych tysięcy a auto dalej by dudniło.

Opublikowano (edytowane)

Może zróbmy inaczej złóżmy się na b7 3.0tdi sline dla mnie a ja w ramach wdzięczności zostawię wam moje b6 do testów :D ori wałem zostawie wam gratis :P

Edytowane przez lukaszooo
Opublikowano

Hahaha i to jest myśl ;-)

Opublikowano

Ta b7... A8 d3 4.2TDi

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...