malik Opublikowano 17 Maja 2010 Autor Opublikowano 17 Maja 2010 Kierownic z A6 2007 poducha z B7 a nie pasują śruby mocujące poduchę do kierow. Dlaczego? Czy powinno pasować? Co dlaczego? A reflektory z A6 pasują do A4? Kup zestaw (kierownica z poduszką) a nie próbujesz "żenić" elementy z różnych aut.
yaboo Opublikowano 17 Maja 2010 Opublikowano 17 Maja 2010 Kierownic z A6 2007 poducha z B7 a nie pasują śruby mocujące poduchę do kierow. Dlaczego? Czy powinno pasować? Ja zmiksowałem kierę mufu z A5 i poduchę z B7 pasuje bez problemu, wszystko działa :gwizdanie:
Madbar Opublikowano 18 Maja 2010 Opublikowano 18 Maja 2010 U mnie hula Kierownica z B7 i poducha z A6 4F. Nie ma błedow i pasuja sruby bez problemu, wiec chyba na opak tez powinno byc ok.
malik Opublikowano 26 Maja 2010 Autor Opublikowano 26 Maja 2010 U mnie hula Kierownica z B7 i poducha z A6 4F. Życzę Ci żebyś się nigdy nie przekonał o tym czy ta poduszka z A6 rzeczywiście "hula".
Madbar Opublikowano 26 Maja 2010 Opublikowano 26 Maja 2010 Tez sobie tego zycze. Kiedy pisalem, ze hula, mialem na mysli to, ze bez zarzutu pasuje mechanicznie poduszka do kierownicy a takze to, ze sterownik airbagu nie wywala bledow a takze to, ze multifunkcje dzialaja. Natomiast zdaje sobie sprawe z tego, ze istnieje ryzyko, ze ta poduszka moze nie odpali z kilku powodow: 1. Poduszka ma dwa zapalniki, a podpiety jest tylko jeden, bo sterownik airbagu w B6, ktory nie zostal wymieniony, normalnie wspolpracuje z poduszka jednozapalnikowa. Ale taka sama sytuacja mialaby miejsce przy podpieciu kazdej dwuzapalnikowej poduszki do B6, czy to z B7, A6, czy to z R8/TT, czy z A8 ( chyba, ze wiesz cos wiecej na ten temat i wiesz, ze w A6 jest zupelnie inny system niz w B7, R8TT.) 2. Mimo, ze bledy nie wystapily, to jest mozliwosc, ze poduszka nie odpali, bo impuls ze sterownika airbagu B6 nie bedzie kompatybilny z zapalnikiem od poduszki z A6. Ale podobna sytuacja moze byc w przypadku poduszki od B7, R8/TT, A8 Konkludujac, w ogole wstawianie do B6 elektroniki od innego modelu niz B6 powoduje ryzyko, ze cos nie zabangla. I jak na razie to chyba nikt nie podal tu argumentow, ze takie ryzyko jest wieksze w przypadku czesci od A6 niz od R8/TT. Oczywiscie, ze zgadazm sie z Toba, ze najlepiej jest wstawic komplet( kiera+ poducha) wyjete z jednego auta, ale w tym wypadku ( kiera B7, poduszka A6 4F) poduszka pasowala fizycznie do kierownicy a poza mechaniczna interakcja miedzy nimi nie ma zadnych przeslanek na podstawie ktorych mozna by sadzic, ze kierownica zakloci odpalenie poduszki. Chyba, ze miales na mysli to, ze caly komplet z 4F sie nie nada do B6, ale w tym wypadku nie ma znaczenia, czy mam caly komplet z 4F, czy tylko poduche. Jesli masz jakies info na temat kompatybilnosci/niekomatybilnosci poduszek z innych modeli Audi do sterownika airbagow B6, to bez zadnej ironii prosze Cie, zebys sie podzielil ta informacja. Zreszta, juz chyba rzucilem takie pytanie w tym watku wczesniej, ale nikt nic nie wiedzial. Z tym, ze to bylo ponad pol roku temu i moze sie cos zmienilo. Ja jestem zawsze otwarty na nowe wiadomosci i nauke, sczegolnie, jesli moge sie nauczyc czegos od kogos, kto zainspirowal mnie do roznych modow. Szacunek. Pozdrawiam
malik Opublikowano 26 Maja 2010 Autor Opublikowano 26 Maja 2010 Oczywiście dużo jest racji w tym co piszesz. Osobiście jednak nie znam do tej pory przypadku "z życia" kiedy ktoś doświadczył podczas wypadku działania poduszki dwunabojowej ze sterownikiem jednoobwodowym. Mam jednak zapewnienie od bardzo kompetentnych ludzi z Połczyńskiej w Wawie, że taka kombinacja powinna działać. To są kolesie, którzy specjalizują się w modyfikacjach Audi o których nam się nie śniło. Na moich oczach przerabiali seryjne A8 w super luksusowe S8 instalując tak skomplikowane bajery jak siłowniki do elektrycznego domykania drzwi, soundystem Bang & Olufsen z wysuwanymi tweeterami, itp.
Madbar Opublikowano 27 Maja 2010 Opublikowano 27 Maja 2010 Chetnie bym zobaczyl, jak robia takie fajerwerki :> A na powaznie, czy uwazasz, ze poduszka od A6 4F jest inna niz ta od A4 B7 lub R8/TT i dlatego jest wieksze ryzyko, ze nie odpali, jakby co?
proton2 Opublikowano 28 Maja 2010 Opublikowano 28 Maja 2010 Widzę, że wrócił temat poduszek z B7/TT/C6. Mam taką kierę z B7 (a może z A6 C6), u siebie i też czasem sie zastanawiam, czy ta poducha odpali w razie jakiegoś nieszczęścia (odpukać!!). Naszła mnie taka myśl. Załóżmy, że poświęciłbym taką poduchę. Czy jest ktoś w stanie powiedzieć, jak przeprowadzić eksperyment wystrzelenia takiej poduszki, aby mieć pewność, że będzie to zbliżone warunkami do sytuacji instalacji poduchy dwunabojowej w aucie ze sterownikiem do jednonabojowej ?
malik Opublikowano 29 Maja 2010 Autor Opublikowano 29 Maja 2010 Widzę, że wrócił temat poduszek z B7/TT/C6. Mam taką kierę z B7 (a może z A6 C6), u siebie i też czasem sie zastanawiam, czy ta poducha odpali w razie jakiegoś nieszczęścia (odpukać!!). Naszła mnie taka myśl. Załóżmy, że poświęciłbym taką poduchę. Czy jest ktoś w stanie powiedzieć, jak przeprowadzić eksperyment wystrzelenia takiej poduszki, aby mieć pewność, że będzie to zbliżone warunkami do sytuacji instalacji poduchy dwunabojowej w aucie ze sterownikiem do jednonabojowej ? Tak, kolesie z Połczyńskiej w Wawie robili takie eksperymenty. Podobno popina się bateryjkę 9V Mogę podać do nich telefon.
proton2 Opublikowano 30 Maja 2010 Opublikowano 30 Maja 2010 Jeśli eksperymenty były robione, to chyba nie ma sensu marnować kolejnej poduchy
bartez Opublikowano 5 Czerwca 2010 Opublikowano 5 Czerwca 2010 Witam wszystkich, czy wie ktoś jak mozna sprawdzić VAGiem czy taśma nadaje się do zamontowania poduszki wielofunkcyjnej? Jesli nie VAGiem, to w jaki inny sposób. Pierwotnie miałem moduł z literką F i nie miałem pełnego FISa. Zamontowałem moduł z literka N. Uaktywniłem tempomat i pełnego FISa. Chciałbym teraz zamontować sterowanie radiem z kierownicy. Mam stadadową kierownice czteroramienną. Czy wystarczy, że wymienię samą poduszkę? Jakich jeszcze części mogę potrzebować? Pozdrawiam
Madbar Opublikowano 5 Czerwca 2010 Opublikowano 5 Czerwca 2010 Co, nie chciało sie przeczytać całego wątku? :bicz3: Tasmy nie sprawdzisz VAgiem, bo w niej nie ma żadnego procesora.Taśma to jest tylko zestaw połączeń elektrycznych. Jeśli nie miałes kierownicy multi, to nie bedziesz mial właściwej taśmy. Stara taśma ma tylko sześć pinów, a kiera MUFU bez grzania wykorzystuje ich 8( 2 do Airbagu, 2 do klaksonu i 4 do sterowania ).Wiec taśme musisz wymienić tak czy inaczej.Jeśli bedziesz chciał założyć kiere z multi od B6, to dodatkowo albo zdobędziesz całą kierownicę( i to jest najlepsze rozwiązanie ), albo poduchę z przyciskami i specjalny moduł sterujący do tych przycisków, który nie jest dostępny jako osobno sprzedawany element w ASO i wtedy jeszcze bedziesz musiał wymienić wiązke elektryczną w kierownicy. Ale dostać kierę multi od B6 nie jest łatwo. Jeśli zdecydujesz się na kierę od B7, R8/TT, albo jakiegokolwiek innego modelu z nowym rodzajem sterowania,( tz przyciski i rolki ), to musisz wymienić: taśmę, moduł na R albo Q, no i samą kierownicę.
bartez Opublikowano 5 Czerwca 2010 Opublikowano 5 Czerwca 2010 Dzięki wielkie za odpowiedź, rozjasniło mi to sytuację, ale jeszcze nie do końca. 1. Mam odpowiednią taśmę z 8 PIN (Jak kupowałem moduł do kolumny kierownicy pod tempomat - ten z literką N, to przyszedł razem z taśmą). 2. Wiązkę do kierownicy też mam - mam wiązkę tą która łączy taśmę z AIRBAG i ma jeszcze jedną końcówkę z kostką, taką fioletową na 8 PIN. Problem tkwi w tym, że nie wiem gdzie podłącza się tą małą fioletową kostkę. Druga sprawa, to widziałem w ETCE jeszcze jedną wiązkę kabli z taką szerszą końcówką chyba 12PIN. I nie wiem jak to wszystko połączyć. Mam możliwość kupienia poduszki z przyciskami (do czteroramiennej kierownicy) i właśnie nie wiem czego jeszcze będę potrzebował i czy wogóle będę w stanie to wszystko razem połączyć. Dosyć dużo czytałem tych wcześniejszych wątków, ale nie jednoznacznie mi z nich wynika czego ptrzebuję. W odpowiedzi napisałeś, że potrzebny jest jeszcze jakiś moduł. Chodzi o moduł znajdujący się między poduszką, a kierownicą? Pozdrawiam
Madbar Opublikowano 5 Czerwca 2010 Opublikowano 5 Czerwca 2010 Jesli mowimy o kierze MUFU od B6 to tu masz kopalnie wiedzy o tym: http://www.a4-klub.pl/smf/all_b6_wymiana_modulu_kierownicy_pod_tempomat_kierownice_multifunkcyjna-t23501.15.html. Szczerze mówiąc to nie wiem, ile pinów jest w oryginalnej tasmie od B6 do kiery MUFU B6. Podstawowa tasma bez MUFU ma ich 6. Nie wiem czy występowały 8-pinowe. Natomiast jesli mialbys kiere z MUFU, ogrzewaniem/tiptronikiem, to musi miec 12 pinów i takie były na pewno. A od B7 są albo 6 , albo 12 pinowe, tyle , ze kształt gniazda w taśmie jest inny, niz w tasmie od B6. Modul o ktorym mowie, stanowi standardowe wyposażenie kiery MUFU od B6. on jest pomiedzy poduszka a tasma. Zdjecia i opis w watku pre_pl. Osobiscie nie ryzykowalbym zakupu tej poduszki nie majac tego modulu w reku. Jak pisalem ten modul nie ma numeru i nie mozna go kupic osobno w Audi. Mala szansa, ze bedzie na Allegro. Szukaj calej kiery.
bartez Opublikowano 5 Czerwca 2010 Opublikowano 5 Czerwca 2010 Dzięki wielkie MADBAR. Umoczyłbym parę setek i stracił kupę nerwów gdyby nie Ty. Jeszcze raz dzięki.
alex181266 Opublikowano 6 Czerwca 2010 Opublikowano 6 Czerwca 2010 mam taki moduł od multi. Jak coś to PW
malik Opublikowano 7 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 7 Czerwca 2010 Jeśli zdecydujesz się na kierę od B7, R8/TT, albo jakiegokolwiek innego modelu z nowym rodzajem sterowania,( tz przyciski i rolki ), to musisz wymienić: taśmę, moduł na R albo Q, no i samą kierownicę. Dodatkowo łącznik 4 pin. Niby pierdułka za 12PLN ale bez tego ani rusz. Pełna lista części w pierwszym poście.
mireq Opublikowano 13 Czerwca 2010 Opublikowano 13 Czerwca 2010 mam problem;) jakiś rok temu zamontowałem w mojej b7 kiere mufu i od wczoraj wieczorem przestały działać przełączniki - dzisiaj zauważyłem, że po przekręceniu kierownicy o >100stopni w prawo przełączniki działają, po przekręceniu spowrotem przestają funkcjonować - w drugą stronę to nie działa. Wydaje mi się, że może jakieś styki się zabrudziły/przetarły - ale zanim rozbiorę chciałbym zasięgnąć waszej opinii:) bo może nie da się tego naprawić a jedynie wymienić na nową np taśmę esp więc bez sensu będzie teraz to rozbierać
Maniek Opublikowano 13 Czerwca 2010 Opublikowano 13 Czerwca 2010 mam problem;) jakiś rok temu zamontowałem w mojej b7 kiere mufu i od wczoraj wieczorem przestały działać przełączniki - dzisiaj zauważyłem, że po przekręceniu kierownicy o >100stopni w prawo przełączniki działają, po przekręceniu spowrotem przestają funkcjonować - w drugą stronę to nie działa. Wydaje mi się, że może jakieś styki się zabrudziły/przetarły - ale zanim rozbiorę chciałbym zasięgnąć waszej opinii:) bo może nie da się tego naprawić a jedynie wymienić na nową np taśmę esp więc bez sensu będzie teraz to rozbierać tak jak piszesz, może taśma jest naderwana i raz działa a raz nie :gwizdanie: jak masz możliwość podepnij VAGa
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się