Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż tempomatu A4 B5


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

biała kostka 4 przewody ja nie miałem pinów więc się dolutowałem do przewodów

12v z bezpieczników(bo w ori miejsce włożyłem bezpiecznik) 1 przewód i działa

Opublikowano

u mnie też już założone i smiga

dzieki za opis i dzięki dla Adadura za wiązkę :)

Opublikowano

u mnie też już założone i smiga

dzieki za opis i dzięki dla Adadura za wiązkę :)

OK jak sobie poradziłeś z wpinaniem pinów i mocowaniem białej kostki - ja pamiętam że się trochę męczyłem ale wkońcu dałem radę. Chodzi o to że kostki nie można sobie za wygodnie ustawić ale jak troszkę podciąłem oplot wiązki to dałem radę ją wciągnąć do wnętrza auta.

Druga kwestia to jak rozwiązałeś zasilanie - dałeś bezpiecznik na przewodzi czy puściłeś przez skrzynkę bezpieczników i masz teraz 100% fabrycznie?

Opublikowano

Na wstępie uprzedzam, że będzie trochę długo – ale być może przydadzą się komuś moje doświadczenia z instalacją tempomatu.

Jeżeli nie chcesz – nie czytaj, przewiń dalej i nie czyń uwag typu – „po jaką cholerę się tak rozpisywać”.

Tempomat uruchomiony według sposobu którego autorem jest Krzyniek – któremu należą się podziękowania za świetnie wykonany poradnik. Jedyną modyfikację jaką zastosowałem to zasilanie manetki, czyli pin 5, podłączyłem pod bezpiecznik nr. 5, czyli podświetlenia zegarów – plus zasilania po kluczyku.

Kompletny przełącznik zespolony do polifta, część lewa z tempomatem i prawa ze sterowaniem do FIS-a zakupiona na lokalnym szrocie za 120 PLN – wiem że trochę drogo, ale nie chciało mi się polować na okazję z Allegro i dodatkowo płacić za przesyłkę.

Problemy, spostrzeżenia, uwagi:

1.Nigdzie na szrotach nie mogłem dostać oryginalnej wiązki kabli do tempomatu, wszyscy stosują technikę: wydrzeć całą instalację, pociąć w drobną kaszkę, spalić, miedź sprzedać na złomie.

2.W związku z tym zmuszony byłem do szukania pinów do białej kostki w ASO. Niestety ten kabel z dwoma pinamim męskimi do białej kostki nie kosztuje tak jak piszecie 7 PLN tylko 23 PLN. Informację tę sprawdziłem w dwu różnych ASO w różnych miastach. Biorąc pod uwagę że trzeba 4 piny, czyli 2 kable – musiałbym zapłacić 46 PLN. Nogi mi się trochę ugięły i z tego wszystkiego nawet już nie pytałem się o cenę kostki do tempomatu.

3.Problem rozwiązałem następująco. Piny do białej kostki mają wymiary 0,75x0,75 mm. W sklepie elektronicznym zakupiłem 4 piny po 10 groszy o wymiarach 0,75x1,5 mm. Następnie mały pilniczek w garść i 20 minut później miałem już piny o odpowiednich wymiarach.

4.Zamiast 6-pinowej kostki do manetki tempomatu zastosowałem 6 wsówek „odzyskanych” ze starej wtyczki typu MOLEX – jest to wtyczka która zastosowana jest w zasilaczach komputerowych ATX. Jak nie macie starego zasilacza, to w sklepach komputerowych można zakupić za 5 PLN rozgałęźnik typu MOLEX. Wsówki wyjąłem z wtyczek, zapakowałem w rurki termokurczliwe – i wyszło jak z fabryki :o)

Tak więc jak widać koszt wiązki do tempomatu wyniósł mnie 40 groszy, trochę gratów i jakaś godzina pracy na polutowanie wszystkiego do kupy – Polak potrafi.

Życzę miłego rezania i pozdrawiam

Opublikowano

u mnie też już założone i smiga

dzieki za opis i dzięki dla Adadura za wiązkę :)

OK jak sobie poradziłeś z wpinaniem pinów i mocowaniem białej kostki - ja pamiętam że się trochę męczyłem ale wkońcu dałem radę. Chodzi o to że kostki nie można sobie za wygodnie ustawić ale jak troszkę podciąłem oplot wiązki to dałem radę ją wciągnąć do wnętrza auta.

Druga kwestia to jak rozwiązałeś zasilanie - dałeś bezpiecznik na przewodzi czy puściłeś przez skrzynkę bezpieczników i masz teraz 100% fabrycznie?

manetkę zakładał mi mechanik, z tego co mi mówił to puścił przez skrzynkę bezpieczników i wlutował się kabelkami do sterownika, podobno nie pasowały mu piny :mysli:

Opublikowano

Tak więc jak widać koszt wiązki do tempomatu wyniósł mnie 40 groszy, trochę gratów i jakaś godzina pracy na polutowanie wszystkiego do kupy – Polak potrafi.

Życzę miłego rezania i pozdrawiam

Sory kolego ale czy przemyślałeś w końcu jaką rzeźbę zrobiłeś...

W ASO kupijesz kostkę do manetki i kable z pinami ale z pinami pasującymi pod kostkę przy manetce. Piny do białej kostki kupujesz luzem. Kabelki 0.35 lub 0.5

Z bezpiecznkiem to też pożałowałeś teraz w razie zwarcia walnie ci więcej urządzeń.

Sorki ale nie podzielam takiego podejścia - jedyne pocieszające jest to że działa a taki miał być efekt.

u mnie też już założone i smiga

dzieki za opis i dzięki dla Adadura za wiązkę :)

OK jak sobie poradziłeś z wpinaniem pinów i mocowaniem białej kostki - ja pamiętam że się trochę męczyłem ale wkońcu dałem radę. Chodzi o to że kostki nie można sobie za wygodnie ustawić ale jak troszkę podciąłem oplot wiązki to dałem radę ją wciągnąć do wnętrza auta.

Druga kwestia to jak rozwiązałeś zasilanie - dałeś bezpiecznik na przewodzi czy puściłeś przez skrzynkę bezpieczników i masz teraz 100% fabrycznie?

manetkę zakładał mi mechanik, z tego co mi mówił to puścił przez skrzynkę bezpieczników i wlutował się kabelkami do sterownika, podobno nie pasowały mu piny :mysli:

No to w moich oczach ten mechanik stracił by maksymalnie zaufanie :bicz::baseball:- rozumiem gdyby ci wytłumaczył że mu się nie chciało itp itd ale mówiąc że nie pasowały to przegiął na maksa :klamie:. Bo przy białej kostce to najlepiej małe chińskie rączki by sobie poradziły ;):)

Zapytaj go jeszcze czy masz bezpiecznik i który to?

Opublikowano

Tak więc jak widać koszt wiązki do tempomatu wyniósł mnie 40 groszy, trochę gratów i jakaś godzina pracy na polutowanie wszystkiego do kupy – Polak potrafi.

Życzę miłego rezania i pozdrawiam

Sory kolego ale czy przemyślałeś w końcu jaką rzeźbę zrobiłeś...

W ASO kupijesz kostkę do manetki i kable z pinami ale z pinami pasującymi pod kostkę przy manetce. Piny do białej kostki kupujesz luzem. Kabelki 0.35 lub 0.5

Z bezpiecznkiem to też pożałowałeś teraz w razie zwarcia walnie ci więcej urządzeń.

Sorki ale nie podzielam takiego podejścia - jedyne pocieszające jest to że działa a taki miał być efekt.

u mnie też już założone i smiga

dzieki za opis i dzięki dla Adadura za wiązkę :)

OK jak sobie poradziłeś z wpinaniem pinów i mocowaniem białej kostki - ja pamiętam że się trochę męczyłem ale wkońcu dałem radę. Chodzi o to że kostki nie można sobie za wygodnie ustawić ale jak troszkę podciąłem oplot wiązki to dałem radę ją wciągnąć do wnętrza auta.

Druga kwestia to jak rozwiązałeś zasilanie - dałeś bezpiecznik na przewodzi czy puściłeś przez skrzynkę bezpieczników i masz teraz 100% fabrycznie?

manetkę zakładał mi mechanik, z tego co mi mówił to puścił przez skrzynkę bezpieczników i wlutował się kabelkami do sterownika, podobno nie pasowały mu piny :mysli:

No to w moich oczach ten mechanik stracił by maksymalnie zaufanie :bicz::baseball:- rozumiem gdyby ci wytłumaczył że mu się nie chciało itp itd ale mówiąc że nie pasowały to przegiął na maksa :klamie:. Bo przy białej kostce to najlepiej małe chińskie rączki by sobie poradziły ;):)

Zapytaj go jeszcze czy masz bezpiecznik i który to?

jak zrobi się cieplej, postaram się sam do tego zajrzeć :wink4:

ewentualnie jeszcze raz tam podjadę, oddawać auta już tam raczej nie będę, bo mechanik " bajkopisarz" :thumbdown:

Opublikowano

trzeba było poczekac ze 2-3 tygodnie i przy piwku i wiosennym słonku sam byś to zrobił :decayed: - wszak wszystko tu jest na tacy podane.

Opublikowano

trzeba było poczekac ze 2-3 tygodnie i przy piwku i wiosennym słonku sam byś to zrobił :decayed: - wszak wszystko tu jest na tacy podane.

też prawda, ale za tydzień jadę do Włoch i bardzo już chciałem mieć tempomat :wink4:

no i niestety nie mam w ogóle narzędzi :confused4:

Może na urodziny zamiast wódki dostanę jakiś mały komplecik...

Ubolewam tylko nad jednym, podczas jazdy na tempomacie, można obniżyć prędkość poprzez naciskanie SET, ale nie można jej zwiększyć. Chyba, że czegoś nie wiem :rolleyes:

Opublikowano

można można ... przypatrz się dobrze manetce masz tam "+" - przyspieszasz za pomocą suwaczka

Opublikowano

można można ... przypatrz się dobrze manetce masz tam "+" - przyspieszasz za pomocą suwaczka

sprawdziałem i jest :good:

Jak przytrzymuję wtedy samochód przyspiesza :kox:

Opublikowano

Tak więc jak widać koszt wiązki do tempomatu wyniósł mnie 40 groszy, trochę gratów i jakaś godzina pracy na polutowanie wszystkiego do kupy – Polak potrafi.

Życzę miłego rezania i pozdrawiam

Sory kolego ale czy przemyślałeś w końcu jaką rzeźbę zrobiłeś...

W ASO kupijesz kostkę do manetki i kable z pinami ale z pinami pasującymi pod kostkę przy manetce. Piny do białej kostki kupujesz luzem. Kabelki 0.35 lub 0.5

Z bezpiecznkiem to też pożałowałeś teraz w razie zwarcia walnie ci więcej urządzeń.

Sorki ale nie podzielam takiego podejścia - jedyne pocieszające jest to że działa a taki miał być efekt.

Kolego adadur.

Nie wiem skąd posiadasz informację o występowaniu pinów do białej kostki luzem. Jak zapewne zauważyłeś, w moim poście napisałem że w kilku ASO uzyskałem informację, że te piny nie występują luzem tylko z kawałkiem zaciśniętego kabelka i to właśnie kosztuje 23 PLN.

Druga sprawa dotyczy zasilania. W opisanym artykule zasilanie manetki podłączone jest do pomarańczowej kostki. To według Ciebie jest lepsze rozwiązanie? Z dwojga złego wybrałem bezpiecznik nr. 5 ponieważ ewentualne zwarcie grozi jedynie tym że nie będę miał przez chwilę podświetlenia tablicy i wskaźników - jak dla mnie ma to niewielki wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Dodatkowo jeżeli instalacja wykonana jest w sposób prawidłowy - to nie ma mowy o jakimkolwiek zwarciu.

Pozdrawiam i życzę sukcesów

Opublikowano

Chrząszczu popatrz na drugi post w tym temacie - poczytaj. Wszystko jest podane na tacy.

W nosie mam jakieś artykuły, na które się powołujesz bo ja proponuje "fabryczne" rozwiązanie, w przypadku kiedy auto ma bialą kostke to zasilanie idzie po stacyjce z +12V a ma przechodzic przez bezpiecznik (chyba nr 11 w skrzynce - jak kto chce może spr. szukając GRA w opisie). Mi się jedynie nie udało namierzyć pinów żeńskich pod bezpiecznik minISO. Teraz podejrzewam jak to może byc ale rozeznanie dla mnie straciło to już sens. A podpinanie w inny obwód - robisz jak uważasz, ale miej świadomość, że obwód bezpiecznika nr 5 odpowiada za:

- zestaw przyrządów

- ogrzewanie siedzeń

- wskaźnik biegów

- wyłącznik lusterka

- światło ostrzegawcze poduszki bezp.

- wskaźnik temp. zew.

- system nawigacyjny

- sygnalizacja przy parkowaniu

- układ klimatyzacji

- katalizator

juz lepiej podpiąć pod 14-kę bo dot. oświetlenia wewnętrznego.

Opublikowano

Witam. Mam A4 z silniczkiem AEB tez chcialbym miec tempomat :) manetka jest sterownik ten za schowkiem od strony pasazera jest przy silniku osprzet jest do znaczy ten mieszek cieglo do przepsustnicy pompka podcisnieniowa tez jest. problem polega na tym ze nie ma bezpiecznika w miejscu gdzie powinien byc bezpiecznik od tempomatu nie ma tam tez podprowadzonych pinow. czy to jest tak ze jest wszystko przygotowane z wyjatkiem tej wiazki od manetki do ECU? nie zagladalem tam jeszcze i nie wiem czy jest ta wiazka czy jej nie ma ale skoro bezpiecznika nie ma to wiazki chyba tez nie bedzie. musze to sprawdzic w kazdym razie. gdyby sie okazalo ze nie ma tej wiazki to czy podlaczenie jej jest takie samo samo jak opisane w tym posiec czy do benzyny jest jakis inny schemat podlaczenia?

Opublikowano

Czy ktoś mógłby narysować mi "schemat" manetki tempomatu? Chodzi mi o to jaki przycisk na manetce jest podłączony do którego pinu na wyjściu. Nie mogę znaleźć w miare taniej manetki, a 150 to troche drogo, zwłasszcza że szykuje się do zakupu oponek, więc chce, że tak powiem zrobić własną i gdzieś ładnie ukryć. Koszt o wiele niższy, a póki co spełni funkcję.

Opublikowano

Znam człowieka który wyrezał tak tempomat ale nie jest to aż tak proste jak myślisz. I tak musisz pobawić się z kabelkami (mniej lub więcej) a koszt manetki nie jest kosmiczny od 30 zł można już znaleźć. Poważnie zastanów się czy nie lepiej odżałować miesięcznie flaszkę i 4 piwka i zrobić to później jak należy.

Co do twego pytania to jak nikt ci nie podpowie to pomocny może być VAG tam każde "kliknięcie" pozycja jest rejestrowana i oznaczona.

Opublikowano

Czy ktoś mógłby narysować mi "schemat" manetki tempomatu? Chodzi mi o to jaki przycisk na manetce jest podłączony do którego pinu na wyjściu. Nie mogę znaleźć w miare taniej manetki, a 150 to troche drogo, zwłasszcza że szykuje się do zakupu oponek, więc chce, że tak powiem zrobić własną i gdzieś ładnie ukryć. Koszt o wiele niższy, a póki co spełni funkcję.

Kolego, ja juz pytałem o podobną sprawę, tez chciałem sam zrobić powiedzmy 'manetkę'. Mi nikt nie pomógł ani nie mogłem znaleźć schematu. A VAG nic ci nie pomożę w stworzeniu takiej manetki, musiałbyś ją mieć na stole żeby pomierzyć który pin łączy sie z którym po wciśnięciu danego guzika. Jak dorwę gdzieś manetkę od FIS tanio i będę ściągał kierę, to przy okazji napewno to sprawdzę :>[br]Dopisany: 30 Marzec 2011, 08:56_________________________________________________

..............koszt manetki nie jest kosmiczny od 30 zł można już znaleźć...........

Ktoś kto ma wielkei szczęśćie, albo szukał pół roku albo dłużej może za tyle znajdzie, ale jak przychodzi co do czego, to ceny są około 100zł i tak juz jest.

Opublikowano

Już kupiłem manetkę. Ale jak dojdzie to dla potomnych sprawdzę miernikiem co i jak :)

Mam na sprzedaż manetke fis do polifta. Sorry że tutaj, ale nie mogę jeszcze umieszczać ogłoszeń w dziale sprzedam. Info i foto na PW.

Dzięki za pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...