zizel Opublikowano 10 Marca 2012 Opublikowano 10 Marca 2012 witam mam zamiar wymienic plyn hamulcowy metodą ''deptania'' z pomocą kolegi, i mam pytanie czy przy takiej metodzie układ się odpowietrza sam czy należy przeprowadzic dodatkowo odpowietrzanie? dodam ze mam wrazenie że w tej chwili układ jest delikatnie zapowietrzony.
kamien85 Opublikowano 10 Marca 2012 Opublikowano 10 Marca 2012 wyciągnij strzykawką płyn ze zbiorniczka ile się tylko da, zalej nowy i niech kolega nacisnie pedał hamulca a ty spuść reszte z przewodów a na koniec uzupełnij braki. W ten sposób nie powinien się zapowietrzyć, a jesli był zapowietrzony to się odpowietrzy
lapek85 Opublikowano 10 Marca 2012 Opublikowano 10 Marca 2012 w dziale "warsztat" opisywałem metodę wymiany płynu hamulcowego. poczytaj i będziesz wszystko wiedział
zizel Opublikowano 10 Marca 2012 Autor Opublikowano 10 Marca 2012 no tak, ale opisujesz inna metode ktora mnie nie interesuje a poza tym nie znalazlem tam odpowiedzi na moje pytanie ---------- Post added at 15:10 ---------- Previous post was at 15:08 ---------- w książce sam naprawiam audi a4 pisze zeby wymieniac plyn na uruchomionym silniku, jest taka potrzeba waszym zdaniem?
lapek85 Opublikowano 10 Marca 2012 Opublikowano 10 Marca 2012 ogólnie audi cięzko się odpowietrza, ale jak już chcesz wymieniać płyn metodą "deptania przez kolegę" to proponuję na zgaszonym silniku przepompować cały płyn, ok 1lita, a potem odpalić silnik i po pokolei zaczynając od naddaleszego koła od pomy hamulcowej odpowietrzać układ. za 2-3 dni ponownie, kontrolnie odpowietrzyć układ ogólnie przyjeło się, że odpowietrzanie układu hamulcowego z pompą abs przeprowadza się na odpalonym silniku
bediks Opublikowano 10 Marca 2012 Opublikowano 10 Marca 2012 na odpalonym silniku czy wystarczy zaplon na ON ? i mowisz ze od najdalszego kola, a duzo ludzi pisze ze z abs wlasnie odwrotnie od najblizszego do najdalszego, jak to wkoncu jest?
addassko Opublikowano 10 Marca 2012 Opublikowano 10 Marca 2012 jak wymienialem u siebie to od najblizszego do najdalszego
vauxhall95 Opublikowano 11 Marca 2012 Opublikowano 11 Marca 2012 to zle zrobiles chyba ze od najblizszego kola liczac od baku
Dev Opublikowano 11 Marca 2012 Opublikowano 11 Marca 2012 dobrze zrobił, w autach z układem ABS odpowietrza sie od najbliższego bloku ABS kazda metoda jest dobra aby tylko była skuteczna lepiej na zapalonym silniku, wówczas działamy zdecydowanie wieksza siłą na płyn ktos powyzej pisał o rurce zanurzonej w płynie, owszem to prawidłowa metoda zdarza sie ze w momencie puszczania hamulca powietrze cofa sie do zacisku
addassko Opublikowano 11 Marca 2012 Opublikowano 11 Marca 2012 dobrze zrobił,w autach z układem ABS odpowietrza sie od najbliższego bloku ABS kazda metoda jest dobra aby tylko była skuteczna lepiej na zapalonym silniku, wówczas działamy zdecydowanie wieksza siłą na płyn ktos powyzej pisał o rurce zanurzonej w płynie, owszem to prawidłowa metoda zdarza sie ze w momencie puszczania hamulca powietrze cofa sie do zacisku i na zapalonym dokladnie
zizel Opublikowano 11 Marca 2012 Autor Opublikowano 11 Marca 2012 czyli przy wymianie plynu metoda ''metoda'' deptania uklad sie odpowietrza?
cetyr Opublikowano 11 Marca 2012 Opublikowano 11 Marca 2012 Moje metoda: Na zbiorniczek zakręcam nakrętkę z dołączoną rurką (wentyl ze starej dętki). Do zbiorniczka tłoczę powietrze ze sprężarki pod ciśnieniem 1,5 do 2,0 barów. Więcej nie radzę. Potem schodzę do kanału z oczkowym kluczykiem, czystym słoikiem półlitrowym i wężykiem. Zaczynam od prawy tył itd. Sprężone powietrze wypycha stary płyn i pęcherzyki powietrza znacznie szybciej i pewniej niż tradycyjne "pompowanie". Dlatego należy mocno uważać, żeby nie osuszyć zbiorniczka (najlepiej druga osoba). Gdy jest już mało - dokręcić odpowietrznik, spuścić sprężone powietrze ze zbiorniczka, uzupełnić płyn po korek (świeży, nowy płyn, bo ten spuszczony jest napowietrzony) i dokończyć robotę. Nieuważne zapowietrzenie ABS-u grozi potrzebą użycia VAGa.
Dev Opublikowano 11 Marca 2012 Opublikowano 11 Marca 2012 Nieuważne zapowietrzenie ABS-u grozi potrzebą użycia VAGa. pod warunkiem że ta procedura chodzi w danym aucie
cetyr Opublikowano 11 Marca 2012 Opublikowano 11 Marca 2012 Nieuważne zapowietrzenie ABS-u grozi potrzebą użycia VAGa. pod warunkiem że ta procedura chodzi w danym aucie Jest to metoda stosowana na ogół w SO, w tym do pojazdów z ABS. Urządzenie oczywiście jest bardziej profesjonalne, z dużym zasobem płynu, ale zasada jest taka sama. Od najdalszego koła. Silnik wyłączony.Być może są modele aut, gdzie jej nie można zastosować - takich nie znam. Materiał źródłowy m.in.: "Audi A4 Sam naprawiam" autorstwa H.R. Etzold s. 197 i 198.
dziako Opublikowano 11 Marca 2012 Opublikowano 11 Marca 2012 co jaki czas lub co ile km należy wymieniać płyn?
Dev Opublikowano 12 Marca 2012 Opublikowano 12 Marca 2012 Zwykly DOT4 - 60 000 km lub 2 lata Ate Typ200 - 3 lata Motul RBF600 lub 660 - 1 rok
bediks Opublikowano 12 Marca 2012 Opublikowano 12 Marca 2012 czytalem gdzies ze miedzy kolami podczas deptania w pedal podczas odpowietrzania trzeba robic przerwy kilka minut ze niby pompa abs moze pracowac tylko 2 min i trzeba ja schlodzic, prawda to ?
dziako Opublikowano 12 Marca 2012 Opublikowano 12 Marca 2012 Zwykly DOT4 - 60 000 km lub 2 lataAte Typ200 - 3 lata Motul RBF600 lub 660 - 1 rok dzięki... to chyba już czas
.Pablo. Opublikowano 13 Marca 2012 Opublikowano 13 Marca 2012 Auta z esp i abs przy wymianie płynu muszą mieć odpowiednie ciśnienie w układzie hamulcowym więc metoda na deptanie przez kolegę jest trochę ryzykowna, nie mówię że się nie uda ale często dochodzi do zapowietrzenia układu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się