winczako Opublikowano 1 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2012 S4 to nie jest samochód dla rozsądnych ludzi...
Plebansk8 Opublikowano 2 Czerwca 2012 Opublikowano 2 Czerwca 2012 S4 to nie jest samochód dla rozsądnych ludzi... dlaczego ??
Kaiser26 Opublikowano 4 Lipca 2012 Opublikowano 4 Lipca 2012 Siemka, jeździ to forumowe cudeńko jeszcze? Winczako daj znać co i jak ostatnimi dniami z eSą się dzieje. Jakieś sukcesy/naprawy/spostrzeżenia? Pozdro
winczako Opublikowano 6 Lipca 2012 Autor Opublikowano 6 Lipca 2012 naprawy? nic. No może była na warsztacie, ale tylko po to zeby jej płyny, filtry i świeczki wymienic . Odżyła zdecydowanie, chociaz w tych temperaturach to jest jakies nieporozumienie.... 80-90KM mniej jak na moje oko. Cos w granicach 6,2-6,4 do setki przy temp w okolicach >30. A jak rozgrzana postoi parenascie minut to przez pierwsze 5km moze miec jeszcze wiekszy spadek mocy. Jak sie spokojnie pojedzie te 5km z v=100km/h to sie na tyle schładza ze pewnie osiąga te swoje 300 kuniów. A wieczorami w temp sporo <<<20 robi się inny samochód i banan na usta powraca wraz z kazdą dziesiętną poniżej 6 sek i kazdym stopniem C w dół . Spadki mocy w doładowanych samochodach ( czy to Pb czy TDI), to pikus przy tym jak to 4.2 reaguje na temp zewn... Jedyny malenki minusik dla tego samochodu.... Przypomne tylko, ze na razie udalo sie 5,5s zrobic, mimo slizgajacego sie sprzegla..., a z rolki to z S5 równo szlismy. .... No tak, sprzeglo.... to jest temat do zrobienia natychmiast po wakacjach, dluzej tego nie moge odkladac, bo sie zemsci. Dwumas tez juz czuc - ale z pełną swiadomością tej "wady" eSe kupowalem LPG sprawuje się tez bez zastrzezen (jakby kto pytal) pozdrówki
variocustoms Opublikowano 6 Lipca 2012 Opublikowano 6 Lipca 2012 pomimo tego, że moja V8 ma więcej miejsca pod maską to jak jest 30+ to też dziwnie czuję zamulenie najlepiej śmiga poniżej 0
Flyer Opublikowano 6 Lipca 2012 Opublikowano 6 Lipca 2012 Kazde auto lepiej smiga w nizszych temp., to chyba oczywiste
variocustoms Opublikowano 6 Lipca 2012 Opublikowano 6 Lipca 2012 wiadomo ale widoczny spadek koni nie jest miły
Flyer Opublikowano 6 Lipca 2012 Opublikowano 6 Lipca 2012 moje 2.7T wystarczy, ze w taki dzien jak dzis stoi na sloncu i po ruszeniu nie ma pelnej mocy... nawet jak sie schlodzi, to postoj na swiatlach wystarczy zeby pod maska zrobilo sie piekielko...
Fr0styyy. Opublikowano 6 Lipca 2012 Opublikowano 6 Lipca 2012 Może pora wyrezać dolot zanurzony w ciekłym azocie...
winczako Opublikowano 7 Lipca 2012 Autor Opublikowano 7 Lipca 2012 panowie, jezdzilem juz paroma mocniejszymi samochodami i zaden z nich nie mial tak olbrzymiegoo spadku. Najmniejsze spadki mialy R6 i v6 tdi. Moze akurat moj 4.2 jest tak wyjatkowo wrazliwy, nie wiem. Moze jest "zepsuty". Juz sie nad tym zastanawialem, ale nie moge znalezc przyczyny... Skadś wynika fama, ze S4 4.2 nie trzymaja mocy... moze problem jest wlasnie w warunkach pomiaru? Nie ma co ironizowac. W kazdym razie temperatury +++20 sa dla niego nie do dragów, bo łatwo go upokorzyć . Niestety. Kusi mnie zeby pojechac na hamownie rozgrzanym samochodem teraz latem, i za pare miesiecy jak bedzie chlodno, tylko jakos żal kasy na coś co i tak czuje pod nogą.
zwierzakfm Opublikowano 7 Lipca 2012 Opublikowano 7 Lipca 2012 bosz... winczako, juz o tym dyskutowalismy w temacie o moim aucie...ludzie, zapoznajcie sie z terminami "sprowadzanie wynikow pomiarow na hamowni do warunkow normalnch" (normy ISO lub DIN). jasne, ze kazdy slinik spalinowy w temp. +30 bedzie kiepski, a w temp. -30 bedzie mial wiecej niz fabryka dala, fizyki nie da sie oszukac!!! (podane temparatury sa czysto przykladowe).
Dev Opublikowano 7 Lipca 2012 Opublikowano 7 Lipca 2012 ...a w temp. -30 bedzie mial wiecej niz fabryka dala, fizyki nie da sie oszukac!!! (podane temparatury sa czysto przykładowe ) dobrze że napisałes że to są dane przykłądowe bo musiałbyś sobie jeszcze doczytac dokładnie chodzi tutaj o jeden z wielu działów fizyki, jakim jest termodynamika :decayed::decayed:
winczako Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2012 zwierzakfm, rozmawialismy i przeciez to jest oczywiste co piszesz. Ja tylko zaznaczam ze w (prznajmniej moim) S4 B6 ubytek jest nieporównywalnie większy niż w innnych samochodach (inaczej: niż powinien być). Wynika to w duzej mierze z "źle" zaprojektowanej komory silnika (lub inaczej: jest po prostu za mała) i niestety nikt nie potrafi na to znalezc idealnego lekarstwa, chociaz wiele firm stara się coś wydumać (tak jak Ci pisalem m.in. JHM ma jakąś tam termoizolacyjną uszczelką, od 2 lat pracują nad cold air intake. Takich firm jest kilka). Co do norm to tez juz pisalismy, ze silniki sa najczesciej hamowane poza samochodami jeszcze, a moc wyliczana jest matematycznie. Nie bierze sie pod uwage warunkow termicznych jakie ma potem silnik zamontowany.... a eSy mają kiepskie. Hamując caly samochód u kazdego "pana Stasia" stosuje się normy usrednione dla wszystkich samochoodow biorące pod uwagę warunki atmosferyczne w pomieszczeniu hamowanym. W przypadku eSy powinno się brac po uwagę temperaturę dolotu i/lub kolektora ssącego, bo tam temperatury na postoju są idiotyczne i zaden wiatraczek tego nie zmieni. Z tym ze w takim wypadku powinno sie tez brac pod uwage temp pow dolotowego innych samochodow. Tak naprawde dopiero taki wynik moglby byc przeliczany na wg DIN itp. No ale to bylby za duzy problem dla hamowni, wiec bierze sie pod uwage temp i inne czynniki ktore panują akurat w pomieszczeniu hamowni. Nie zmiania to faktu, ze silnik w mojej buni uwazam za genialny. W koncu takie temperatury w pl są przez 2 m-ce. Potem samochod wraca do swoich sił. Zostałem zapytany jak sie sprawuje moje s4, jakie mam spostrzezenia, to napisalem o tych najswiezszych (wczesniej w takich temperaturach eSą nie jezdzilem). To tyle. ---------- Post dopisany 11-08-2012 at 13:27 ---------- Poprzedni post napisany 08-07-2012 at 09:51 ---------- okazuje się, że bestyjka potrafi zaskoczyć po dytrybutorem - 37zł/100km z baku ))))
HiRide Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Opublikowano 11 Sierpnia 2012 zwierzakfm, rozmawialismy i przeciez to jest oczywiste co piszesz. Ja tylko zaznaczam ze w (prznajmniej moim) S4 B6 ubytek jest nieporównywalnie większy niż w innnych samochodach (inaczej: niż powinien być). Wynika to w duzej mierze z "źle" zaprojektowanej komory silnika (lub inaczej: jest po prostu za mała) i niestety nikt nie potrafi na to znalezc idealnego lekarstwa, chociaz wiele firm stara się coś wydumać (tak jak Ci pisalem m.in. JHM ma jakąś tam termoizolacyjną uszczelką, od 2 lat pracują nad cold air intake. Takich firm jest kilka). Co do norm to tez juz pisalismy, ze silniki sa najczesciej hamowane poza samochodami jeszcze, a moc wyliczana jest matematycznie. Nie bierze sie pod uwage warunkow termicznych jakie ma potem silnik zamontowany.... a eSy mają kiepskie. Hamując caly samochód u kazdego "pana Stasia" stosuje się normy usrednione dla wszystkich samochoodow biorące pod uwagę warunki atmosferyczne w pomieszczeniu hamowanym. W przypadku eSy powinno się brac po uwagę temperaturę dolotu i/lub kolektora ssącego, bo tam temperatury na postoju są idiotyczne i zaden wiatraczek tego nie zmieni. Z tym ze w takim wypadku powinno sie tez brac pod uwage temp pow dolotowego innych samochodow. Tak naprawde dopiero taki wynik moglby byc przeliczany na wg DIN itp. No ale to bylby za duzy problem dla hamowni, wiec bierze sie pod uwage temp i inne czynniki ktore panują akurat w pomieszczeniu hamowni. Nie zmiania to faktu, ze silnik w mojej buni uwazam za genialny. W koncu takie temperatury w pl są przez 2 m-ce. Potem samochod wraca do swoich sił. Zostałem zapytany jak sie sprawuje moje s4, jakie mam spostrzezenia, to napisalem o tych najswiezszych (wczesniej w takich temperaturach eSą nie jezdzilem). To tyle. ---------- Post dopisany 11-08-2012 at 13:27 ---------- Poprzedni post napisany 08-07-2012 at 09:51 ---------- okazuje się, że bestyjka potrafi zaskoczyć po dytrybutorem - 37zł/100km z baku )))) gazu czy beny ?*
winczako Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2012 beny to niemożliwe . Ale zaskoczony jestem bo staralem sie jechac w miare spokojnie, co nie zmienilo faktu ze nie trafil sie śmiałek, który by mnie wyprzedzil przez 250km Komputer pokazal natomiast ze PB wziąłby 9,9 Co tez byloby slusznym wynikiem
HiRide Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Opublikowano 11 Sierpnia 2012 napisalem "gazu czy beny?" tak dla zartu bo nie wiedzialem ze masz tez lpg*:decayed:no ale mozna sie bylo domyslec przy takim koszcie za przejechane 100 km *
Fr0styyy. Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Zazdraszczam po raz kolejny Też muszę sobie trzasnąć listwy zewnętrzne w taki grafitowy kolor:naughty:
Tomcast Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Opublikowano 11 Sierpnia 2012 No to S4 wzmocniła Toruń, super sprawa, dopiero teraz znalazłem Twój wątek Jeszcze Cie na mieście nie widziałem ale będę się rozglądał, wstyd się przyznać ale eSy na żywo jeszcze nie słyszałem Zrób coś z tymi czarnymi felami, najlepiej daj coś konkretnego spod znaku OOOO Bezawaryjności życzę!
Rekomendowane odpowiedzi