winczako Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2012 wiesz... nie znam sie totalnie na tym, ale moja maglownica jest tak zardzewiala, jakby wiek w morzu przeleżała (tak zaniepokoił mnie ten fakt, ale mechanik powiedział, że nie wie dlaczego tak ona wygląda, bo samochód na 100% nie stał w wodzie sądząć po reszcie komponentów). Uznał też że regeneracja może się nie udać, stąd szukam innej. Nie wiem co to zawór N119, jesli da sie to ode mnie przełożyć plug & play, to niebylby to pewnie problem, bo generalnie ona jest sprawna poza zardzewialym tym drążkiem, ktory wytarł simering i wypuscil olej. ---------- Post dopisany at 10:15 ---------- Poprzedni post napisany at 09:41 ---------- patryl;em na maglownice w intercars i te z sevotronikiem maja u nich takie same numery i ceny, jak w np. 2,5tdi, wiec moze servotronik byl uniwersalny? Bo dobrze rozumiem, zeservotronik to system odpowiedzialny za utwardzanie kierownicy wrac z nabieraniem predkosci?
Bart-S Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Poczytaj sobie tutaj... http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?198811-ALL-B6-B7-Aktywny-układ-kierowniczy-quot-SERVOTRONIC-quot&highlight=servotronic
Wandej Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Opublikowano 14 Kwietnia 2012 wiesz... nie znam sie totalnie na tym, ale moja maglownica jest tak zardzewiala, jakby wiek w morzu przeleżała (tak zaniepokoił mnie ten fakt, ale mechanik powiedział, że nie wie dlaczego tak ona wygląda, bo samochód na 100% nie stał w wodzie sądząć po reszcie komponentów). Uznał też że regeneracja może się nie udać, stąd szukam innej. Nie wiem co to zawór N119, jesli da sie to ode mnie przełożyć plug & play, to niebylby to pewnie problem, bo generalnie ona jest sprawna poza zardzewialym tym drążkiem, ktory wytarł simering i wypuscil olej.---------- Post dopisany at 10:15 ---------- Poprzedni post napisany at 09:41 ---------- patryl;em na maglownice w intercars i te z sevotronikiem maja u nich takie same numery i ceny, jak w np. 2,5tdi, wiec moze servotronik byl uniwersalny? Bo dobrze rozumiem, zeservotronik to system odpowiedzialny za utwardzanie kierownicy wrac z nabieraniem predkosci? katalogi inter carsu trzeba brać z przymrużeniem oka bo często się mylą
winczako Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Może ktoś jest w stanie cos po zdjeciach powiedziec...? Dzięki Bartek za link, niestety numery któe tam podałeś nijak mają się do tych u mnie... . Potrafi ktoś po tych zdjęciach zrobionych kalkulatorem ocenić dramatyczność stanu magla? Albo stwierdzic ze to ten sam servotronik co w innych b6? Moge kupic servotronik z S4 B7 w niezlym stanie (podobno) - fotki bede mial wieczorem... za 1000zl :/. Czy lepiej regenerowac to moje gowieko? ---------- Post dopisany at 23:24 ---------- Poprzedni post napisany at 17:09 ---------- Przy okazji rozebrałem lampy, wyczyscilem soczewki, rozebralem odblysniki i moim oczom ukazał się widok zmęczonych powierzchni odblysników --------> regeneracja.. A tu miło spędzony czas przy paulanerku, komplecik rozłożony czeka na wywiezienie do regeneracji :
Wandej Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Jeżeli planujesz wydać 1000zł na magiel to spokojnie w tej cenie Ci dobrze zregenerują Twoją Ja regenerowałem i już 2 lata śmigam i nic się nie dzieje:good:
winczako Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Samochód złożony. Magiel zregenerowany z gwarancją, odbłyśniki zregenerowane z nową powierzchnią, żarniki philipsa zamontowane. Poprawa w świeceniu o jakies 500%. Oświetlałem drogę X6 )) Polecam każdemu. Wymieniłem też 2 cewki. Zastanawia mnie natomiast fakt, że zaczęło być słychać pompę wspomagania.. Niby niewiele, a jednak. Wszystko-wspomaganie, servotronic działa ładnie, płynnie, bez wzmagania tego dzwięku w żadnej sytuacji. Ale k****wczesniej tego nie było..... A moze jest jakis magiczny sposob na odpowietrzenie samej pompy?? Dodam tylko, ze wspomaganie w trakcie awarii działało do końca (no moze wjezdzajac na stację skąd już dalej pojechał lawetą, lekko przycinało). Ale z niewielką ilością oleju to jechałem moze 2-3minuty (tak krótka jak się dało). Zakładam, że coś takiego nie może uszkodzić pompy. Jakies genialne pomysły, poza wymianą? Dodam tylko, ze zap***a jak dziki .Jest piknie
HiRide Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Opublikowano 20 Kwietnia 2012 No to raczej pompa przytarta juz jest.Ciesz sie ze w ogole chodzi.Wystarczy pare sekund bez oleju i albo sie zatrze albo bedzie wyc jak wilk do ksiezyca.
marcin46tkh Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Opublikowano 24 Kwietnia 2012 ...temat doczytany więc po kolei zacznę się wypowiadać. 1.Gratuluję zakupu. Piękne auto, na bogato Dźwięk silnika V8 jest niesamowity więc rozumiem Twoje zafascynowanie, a wady w zasadzie ma prawie każdy motor, czasem większe czasem mniejsze Wszystkim się nie dogodzi. 2. Co do felg to Nowak_zg ma absolutną rację, Avusy świetnie tu pasują, kiedyś w komisie przy Elanie stała taka S4 avant tyle że czarna to napatrzyć się na nią nie mogłem, Avusy miała chyba srebrne z tego co pamiętam. No ale te czarne nie są takie złe wiec zaoszczędzone $$$ można przeznaczyć na inne mody 3. Ta toruńska RS6 mtm jest naprawdę mega, często ją widzę jak stoi ale jeszcze nie słyszałem jak brzmi i nie widziałem jak jeździ ale pewnie jest grubo. 4. Życzę bezawaryjnej jazdy no i będę zaglądał do tematu patrzyć co tam modzisz...
winczako Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Temat pompy rozwiązany. Wcale nie była do wymiany. Problemem okazało się zupełnie coś innego. Ale od początku. Pompa zaczęła hałasować strasznie. W pewnym momencie servotronic wysiadł - niezależnie od prędkości kierownica chodziła dużo lżej niż przy sprawnym servotroicu na postoju. Mechanik kminił co się dzieje... wraz ze mną. Płukanie układu kilkukrotne. Po każdym takim zabiegu przez kilka km było ok, ale zaraz wracało. Wyciągany był nawet zawór servotroica. Kolejne 5 dni bez samochodu. Jakimś cudem dziś została wykryta przyczyna.... prozaiczna. W zbiorniczku wyrównawczym, na dnie, jest takie sitko z mikroporami mające za zadanie najwyraźniej oddzielać ciśnienia które mają być przed i za pompą. Owe sitko wypadło z zaczepów. Powodowało to zapętlenie się ciśnienia w układzie i doprowadzało do zbyt dużego podciśnienia (które w tym momencie stało się ciśnieniem, bo do tego układ był na łączeniu lekko nieszczelny i łapał powietrza odrobinę). Obecnie pompa jest cicho. Servotronic działa. Mam nadzieję, że to koniec problemów z układem kierowniczym, a kase będę mógł przeznaczyć na coś bardziej pożytecznego np mody
HiRide Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Opublikowano 24 Kwietnia 2012 a te sitko to nie sluzy czasem do tego aby zapobiegac pienieniu sie plynu?*
winczako Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Temat jest raczej rzadki. Mechanik powiedzial ze ze wzgledu na mikropory ono ma powodowac opor. Wydaje sie dosc logiczne.
HiRide Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Z kolei dla mnie to nie logiczne zeby w ukladzie spowalniac przeplyw plynu. Moze ma racje ten mechanik kto wie*
variocustoms Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Opublikowano 24 Kwietnia 2012 płyn wspomagania się pieni jak jest nieszczelność i dostaje lewe powietrze ew. dostaje higroskopijnie wodę w układ, i jedno i drugie jest złe
winczako Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 25 Kwietnia 2012 sitko powoduje opór. Jak juz jest, to trudno zeby go nie powodowalo. I to jest logiczne. Ale po co to robi.....? Dalej można dywagowac. Np moze tak jest zeby na pompe nie leciało zbyt wysokie cisnienie z układu? (nie wiem). W koncu tam jest 100 czy 200 bar. Wiem ze robi je pompa. Ale przeciez jest ten zawor servotronica, który zmienia przepływ w miare wzrostu prędkości, wiec pewnie tez zmienia sie cisnienie. Sitko moze byc, zeby w miare wyrownac cisnienie ktore idzie na pompe niezaleznie od obciązenia. Takie tam sobie pierwsze pomysly z rana:). MOglby sie jakis szpec wypoweidziec , co się zna na servotronicach . Wiem ze ten element zbyt czesto nie "pada" więc i informacji na jego temat szukac ze swiecą. W ASO też pierwszy raz slyszeli o takim przypadku, jak mój. (nie,nie, nie serwiswalem tam. tam mam kolege). Natomiast najwazniejsze zeby to teraz juz działało bez ekscesów... głęboko w to wierzę. .
Plebansk8 Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Opublikowano 27 Kwietnia 2012 silnik marzenie ! dźwięk obłędny... szczere gratulacje !! oby się sprawowała jak najdłużej
zwierzakfm Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Opublikowano 27 Kwietnia 2012 dopiero teraz wyczailem temat o Twoim aucie jedz na hamownie, chce zobaczyc wykres z Twojego auta. czytajac wczesniej o przyspieszeniach to wygladaja dobrze, tylko ze Ty masz auto o 170kg lzejsze niz moje cabrio szkoda, ze masz LPG ale wiem, wiem nie chcesz tu o tym dyskutowac tak czy inaczej milego uzytkowania, bo ja tez uwazam, ze nie ma bardziej klasycznego silnika jak 4.2 V8
Bart-S Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Opublikowano 27 Kwietnia 2012 tak czy inaczej milego uzytkowania, bo ja tez uwazam, ze nie ma bardziej klasycznego silnika jak 4.2 V8 Amen
winczako Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Oj oj oj, przyszedł czas na sprzęgło.... Udało mi się wystartować z tą kupetą 335i (e90) ze zrobionym wydechem(podobno). W pierwszym starcie sprzęgło się śliznęło, ale jakoś dało radę. do 110 byłem z przodu o długość, ale genialnie nie trafiłem w 3 bieg. Za drugim razem niestety pełen ślizg sprzęgła już od 1 biegu....... pociągnąłem do 100, ale na 3/4 ciągu to sobie mogłem pomarzyć o wygranej z samochodem, który na papierze ma lepsze osiągi niż mój ( 5,5s). Odpuscilem i do momentu wymiany nie będę go tyrał więcej, bo się zupełnie zaraz wysra. . Z ciekawostek, po wymianie żarników najpierw padła jedna przetwornica, wczoraj druga.... Dzis ją kupię. Fajna sprawa jest taka, że na jedną żarówkę świece lepiej niż większość samochodów z dwoma ) A gong V8 kocham
czaki22 Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Opublikowano 28 Kwietnia 2012 powiem CI kolego tak mialem to samo z palnikami niby za***iste orginały philipsa okazalo sie ze jak padla przetwornica jedna a zaraz 2-ga wymienielem przetwornice i co znowu padła nowka !! wypier..... zarniki wstawiłem jakies uzywane orginały i jest ok, zebys nie mial sytuacji podobnej do mojej, ze palnik uszkodza przetwornice , zmeiniaj sprzeglo szkoda lata
winczako Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Dzięki. Ale przetwornice są z 2003 roku. Nowy palnik ma prawo ją zabić. Obyś nie miał racji. Co do sprzęgła to muszę się policzyć bo to z przesyłką ze 6 tysi. ---------- Post dopisany at 09:50 ---------- Poprzedni post napisany at 09:50 ---------- Dzięki. Ale przetwornice są z 2003 roku. Nowy palnik ma prawo ją zabić. Obyś nie miał racji. Co do sprzęgła to muszę się policzyć bo to z przesyłką ze 6 tysi.
Rekomendowane odpowiedzi