slowik1 Opublikowano 26 Marca 2012 Opublikowano 26 Marca 2012 Witam, planuję założyć takie cudo u siebie i mam kilka pytań 1. czy ktoś już przerabiał taki temat? 2. jak jest podłączony, skąd bierze spaliny, czy wtedy jest np. inny kolektor wydechowy 3. jak/czym jest sterowany 4. na ile jest sprawny, czy dużo szybciej wieje ciepłym/nagrzewa się silnik
slowik1 Opublikowano 26 Marca 2012 Autor Opublikowano 26 Marca 2012 prosiłem o odpowiedzi anie pytania. Jak czegoś nie widziałeś/nie rozumiesz to nie znaczy, że jest to nie możliwe: np. http://moto.allegro.pl/wymiennik-podgrzewacz-spalin-audi-i2194914557.html
Musashi Opublikowano 28 Marca 2012 Opublikowano 28 Marca 2012 prosiłem o odpowiedzi anie pytania. Jak czegoś nie widziałeś/nie rozumiesz to nie znaczy, że jest to nie możliwe: np. http://moto.allegro.pl/wymiennik-podgrzewacz-spalin-audi-i2194914557.html na fabrykę mi to nie wygląda zapewne montujesz zamiast egra Przecież to jest fabryczna chłodnica spalin, układu recyrkulacji spalin z silnka BLB,BRE lyb BRD czyli 2.0 tdi 16V
seba1-2 Opublikowano 29 Marca 2012 Opublikowano 29 Marca 2012 Marcin zapomniałeś napisać slowik1-owi że w ajm czyli w jego silniku jest już taki bajer i nie musi go zakładać
kadam Opublikowano 29 Marca 2012 Opublikowano 29 Marca 2012 W moim AJM avant z 09.2000r. też jest. Ktoś już na forum tłumaczył że w późnych wersjach silnikowych dodawano tę chłodnicę ponieważ wpływa to na czystość spalin i pozwalało na spełnienie przez ten silnik kolejnej normy EURO. W moim silniku nie mam z tej okazji układu podgrzewania płynu chłodzącego (trzech świec) który zastępuje ta chłodnica. Wracając do pytań zadanych przez autora, niestety nie wiem czym to jest sterowane a nagrzewanie silnika przy niedawnych mrozach ok -20 ruszało po przejechaniu ok 5km (trasa z prędkością 70-90km/h) i osiągało 90 stopni przed 10 km.
slowik1 Opublikowano 30 Marca 2012 Autor Opublikowano 30 Marca 2012 u mnie chłodnicy spalin niema, ale podgrzewacz jest z trzema świecami. Co do szybkości rozgrzewania się silnika, to u mnie jest podobnie (pod warunkiem, że nastawiam nawiew na i bieg, bo w innym przypadku rozgrzewa się znacznie dłużej ). Wracając do tej chłodnicy, to myślałem, że jest to podgrzewacz płynu, ale rozjaśniliście mi sytuację.
jasam Opublikowano 30 Marca 2012 Opublikowano 30 Marca 2012 prosiłem o odpowiedzi anie pytania. Jak czegoś nie widziałeś/nie rozumiesz to nie znaczy, że jest to nie możliwe: np. http://moto.allegro.pl/wymiennik-podgrzewacz-spalin-audi-i2194914557.html na fabrykę mi to nie wygląda zapewne montujesz zamiast egra Przecież to jest fabryczna chłodnica spalin, układu recyrkulacji spalin z silnka BLB,BRE lyb BRD czyli 2.0 tdi 16V usuwam swój głos w dyskusji jako nie merytoryczny mea culpa
comar_pl Opublikowano 10 Października 2012 Opublikowano 10 Października 2012 Slowik powiedz mi gdzie ty masz ten podgrzewacz z swiecami. Ja mam AJM z konca 2000r i nie mam tej chlodniczki ani tez o zadnym podgrzewaczu mi nie wiadomo (?) Kiedys sam zastanawialem sie nad instalacja tej chlodniczki ale lepszym rozwiazaniem okazalo sie zaslepienie EGR i nie ma juz nad czym sie zastanawiac.
adrian998998 Opublikowano 10 Października 2012 Opublikowano 10 Października 2012 Podgrzewacz powinienes miec pod vacu pompą gdzie są podłaczone wezyki od ukladu chłodzenia. Powinny byc 3 świeczki. U mnie są w AJM-ie.
grzegorzmen Opublikowano 11 Października 2012 Opublikowano 11 Października 2012 Slowik powiedz mi gdzie ty masz ten podgrzewacz z swiecami. Ja mam AJM z konca 2000r i nie mam tej chlodniczki ani tez o zadnym podgrzewaczu mi nie wiadomo (?) Kiedys sam zastanawialem sie nad instalacja tej chlodniczki ale lepszym rozwiazaniem okazalo sie zaslepienie EGR i nie ma juz nad czym sie zastanawiac. jak zaślepisz EGR to się wolniej silnik nagrzewa
Banan Opublikowano 11 Października 2012 Opublikowano 11 Października 2012 Przejrzałem Else i Etke i wygląda na to że ta chłodnica spalin występuje w AJM wraz z automatem i nie ma wtedy tych 3 świec do podgrzewania płynu chłodniczego - czyli wszystkie posty się zgadzają kolega bo kadam tez ma Tiptronika
comar_pl Opublikowano 11 Października 2012 Opublikowano 11 Października 2012 jak zaślepisz EGR to się wolniej silnik nagrzewa Ale zdrowszym powietrzem oddycha a w zimie wylaczam nawiew na chwile i wtedy szybciej lapie temp
lukaszlsw Opublikowano 12 Października 2012 Opublikowano 12 Października 2012 u mnie w ARLu siedzi podgrzewacz i chłodnicza, od dłuższego czasu zastanawiam jak go usunę to co zrobić z wężami od płynu chłodzącego, można to pozalepiać? usuwam fizycznie egra to i chodniczka nie ma sensu aby tam siedziała..
comar_pl Opublikowano 13 Października 2012 Opublikowano 13 Października 2012 po mojemu polacz wyjscie z wejsciem jakims elastycznym wezykiem i powinno byc ok. z tym ze nie wiem jak u ciebie sa krocce umieszczone.
slowik1 Opublikowano 15 Października 2012 Autor Opublikowano 15 Października 2012 comar_pl u mnie świece są z tyłu silnika (po przeciwnej stronie rozrządu), a można je zobaczyć jak zajrzysz pod czarną plastikową rurę od intercooleera. U mnie pomysł z podgrzewaczem padł z uwagi na to ,że EGR poszedł się czesać i go odłączyłem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się