YATES Opublikowano 26 Marca 2012 Opublikowano 26 Marca 2012 Czy u was pasek alternatora też tak chodzi na boki jak u mnie i ten napinacz też ma się tak ruszać ? U mnie z okolic napinacza paska i z samego paska dochodzą jakieś dziwne dzięki. Zobaczcie na filmie i prosiłbym o jakiś komentarz
MASATO Opublikowano 26 Marca 2012 Opublikowano 26 Marca 2012 raczej nie jest to normalne, wygląda jak by napinacz miał bicie i przez to pasek krzywo idzie ?
krzysztof61 Opublikowano 26 Marca 2012 Opublikowano 26 Marca 2012 nie powinien tak latac , cos jest nie tak , moze masz przechylony napinacz
YATES Opublikowano 26 Marca 2012 Autor Opublikowano 26 Marca 2012 Ale jak myślicie - tylko wymiana napinacza czy może być np. ta śruba na napinaczu niedokręcona albo coś innego ? A duże ryzyko jest jeździć z tym jeszcze około tydzień bo w tym tygodniu mój mechanik trochę zajęty tzn. czy w razie jakiegoś pęknięcia paska wielorowkowego lub napinacza jest duże ryzyko wplątania czegoś w rozrząd ?
PRZEEMAS Opublikowano 26 Marca 2012 Opublikowano 26 Marca 2012 Wymiana, miałem to samo tylko nie zauważyłem w porę. Napinacz zrzucał pasek.
mlodyy Opublikowano 27 Marca 2012 Opublikowano 27 Marca 2012 musisz sprawdzić co jest krzywe czy napinacz czy pompa wody ,wspomagania lub alternator któreś z kółek musi byc krzywe ze tak pasek lata krzywo lub juz sie powycierały rowki na pasku
biker110 Opublikowano 27 Marca 2012 Opublikowano 27 Marca 2012 mysle,ze wymiana samego paska powinna pomoc od tego bym zaczal jesli nie pomoze trzeba szukac dalej jak wyzej koledzy pisali
spetsnaz Opublikowano 27 Marca 2012 Opublikowano 27 Marca 2012 Nie zmieniałeś sprzęgła od alternatora? Ile rowków ma koło na alternatorze??
YATES Opublikowano 27 Marca 2012 Autor Opublikowano 27 Marca 2012 Nie zmieniałem. Po pracy policzę te rowki
daniel40 Opublikowano 27 Marca 2012 Opublikowano 27 Marca 2012 Dokładnie, któreś z kół ma bicie i powoduje przesuwanie się paska na rolkach. Im dalej problem będzie się pogłębiał.
YATES Opublikowano 27 Marca 2012 Autor Opublikowano 27 Marca 2012 A jak to sprawdzić które to koło ma bicie bez rozbierania całego przodu ? Czy w rękach to to da się wyczuć ? Tam są tylko dwa koła oprócz napinacza - koło alternatora i pompy wspomagania. Pompa wody idzie na pasku fozrządu
ziby00 Opublikowano 27 Marca 2012 Opublikowano 27 Marca 2012 nie jest tak źle jak Ja miałem kiedyś w innym samochodzie tydzień polatasz na tym napewno koło któreś ma luz i dlatego tak chodzi jak sprawdzić najlepiej ściągnąć pasek bo tak jest wszystko napięte
wiktorsam Opublikowano 27 Marca 2012 Opublikowano 27 Marca 2012 Ale co wy piszecie - moim zdaniem ewidentna wina wyrobionego paska. Przecież koła pasowe alternatora, wału i pompy mają rowki w których chodzi pasek i nie ma możliwości nawet jak jedno koło będzie miało bicie żeby na wszystkich kołach pasek latał jak na filmiku. A na filmiku lata i na altku i na pompie więc widać że przytarty z jednej strony.
YATES Opublikowano 27 Marca 2012 Autor Opublikowano 27 Marca 2012 No też myślę, że to raczej wina paska. Na początku przez dwa miesiące popiskiwał traktowałem go czasami takim sprayem do pasków, a dziś chwyciłem od wewnętrznej strony jeden z jego brzegów to palcami cieniutki 2-3 milimetrowy pasek gumu oderwałem. Teraz pytanie czy wymieniać sam pasek czy wszystko łącznie z rozrządem ? Jeśli dało by się wymienić sam pasek bez zdejmowania przodu to najpierw bym dokonał wymiany samego paska. Ale jak mechanik zdejmie przód to już wolę wymienić wszystkie napinacze i paski.
spetsnaz Opublikowano 27 Marca 2012 Opublikowano 27 Marca 2012 Dasz radę bez zdejmowania przodu. Będziesz musiał tylko najpierw zdjąć pasek od klimy. Do klimy dojście od dołu, do paska osprzętu od góry.
YATES Opublikowano 27 Marca 2012 Autor Opublikowano 27 Marca 2012 Dasz radę bez zdejmowania przodu. Będziesz musiał tylko najpierw zdjąć pasek od klimy. Do klimy dojście od dołu, do paska osprzętu od góry. A żeby zdjąć pasek klimy i wielorowkowy to co muszę popuścić ?
wiktorsam Opublikowano 27 Marca 2012 Opublikowano 27 Marca 2012 Jest taka śruba na imbus przy napinaczu od klimy służąca między innymi do regulacji napięcia paska, popuszczasz ją, przesuwasz napinacz i ściągasz pasek. Żeby to zrobić trzeba osłonę silnika minimum z przodu odkręcić i wysunąć zderzak. Co do paska wielorowkowego to kluczem - chyba 13 łapiesz za rolkę napinacza i odginasz cały napinacz ściągając pasek drugą ręką
YATES Opublikowano 27 Marca 2012 Autor Opublikowano 27 Marca 2012 Jest taka śruba na imbus przy napinaczu od klimy służąca między innymi do regulacji napięcia paska, popuszczasz ją, przesuwasz napinacz i ściągasz pasek. Żeby to zrobić trzeba osłonę silnika minimum z przodu odkręcić i wysunąć zderzak.Co do paska wielorowkowego to kluczem - chyba 13 łapiesz za rolkę napinacza i odginasz cały napinacz ściągając pasek drugą ręką A czy żeby wysunąć zderzak w celu dostania się do tego napinacza paska klimy to trzeba dużo odkręcać ? Rozumiem, że jeśli chodzi o pasek alternatora, odgięcie napinacza to te czynności wykonuję z góry ?
burus2 Opublikowano 27 Marca 2012 Opublikowano 27 Marca 2012 a klime popuszczasz od spodu bez ściągania zderzaka
Jarkost Opublikowano 28 Marca 2012 Opublikowano 28 Marca 2012 Miałem podobnie pasek też popiskiwał i delikatnie latał na boki i co się okazało - pasek praktycznie nie miał rowków , wymiana paska w warsztacie bez zdejmowania przodu jakieś 20min.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się