marecki_78 Opublikowano 5 Listopada 2006 Opublikowano 5 Listopada 2006 Hej, no więc wczoraj byłem naprawiąc stuki dochodzące z obu stron w zawieszeniu. Moze pare danych: samochód o przebiegu 287 tys (25 w Polsce). Stukalo mocno z prawej strony szczególnie podczas skręcania, jak się okazalo do wymiany (a w zasadzie regeneracji) oba górne wahacze (regeneracja 80 zł prostego i 100zł łukowatego). Co ciekawe oba wahacze górne były oryginalne (rok prod 1997) i dały się zregenerować ;-) Z tego co się dowiedziałem to regeneruje on tylko wahacze oryginalne bo innych nia ma sensu ze zbyt niską trwałość po tym zabiegu Ze strony lewej do wymiany głowny dolny wahacz - 300PLN z wymianą (nowy firmy HP), Ten wahacz powinien byc wymieniony jakieś 20-30 tys temu , sworzeń dolny miał na główce giga luz (ledwo wyczuwalny na badaniu zawieszenia zamontowanego w samochodzie) który spowodował pęknięcia na aluminiowej główce wahacza. :???: Brr, strach pomyśleć co by było gdybym jeżdził dalej ;-( .Do tego jeden wahacz górny (80PLN) Na koniec zbieżność (50PLN) i auto jest jak nowo narodzone. Na testowym bruku wyszło idealnie ;-). Rachunek: 3 x 80PLN - górne 300 PLN - dolny 50PLN - zbieżność 100zł - rozebranie/złożenie zawiechy ----------------------------------------------------- 690PLN Zapoznałem pana Andrzeja Siwca z Naszym klubem i forum, ma poczytać ;-), widziałem że spocikami był zainteresowany ;-) Ogólnie POLECAM. PS> Hugo pan Andrzej cię pamięta ;-) PS2. Myśle że jeśli Hugo pogadasz w Andrzejem to możemy spokojnie wynegocjować zniżkę dla Klubu.
sisi1977 Opublikowano 5 Listopada 2006 Opublikowano 5 Listopada 2006 ciekawe ile by to w aso kosztowało
marecki_78 Opublikowano 5 Listopada 2006 Autor Opublikowano 5 Listopada 2006 ciekawe ile by to w aso kosztowało Pewnie razy 3 lub 4 ale tego nie wiemy ;-) może ktos robił to się dopisze
Hugo Opublikowano 5 Listopada 2006 Opublikowano 5 Listopada 2006 Zapoznałem pana Andrzeja Siwca z Naszym klubem i forum, ma poczytać ;-), widziałem że spocikami był zainteresowany ;-) Ogólnie POLECAM. PS> Hugo pan Andrzej cię pamięta ;-) PS2. Myśle że jeśli Hugo pogadasz w Andrzejem to możemy spokojnie wynegocjować zniżkę dla Klubu. Porządna i sprawdzona firma , więc wszędzie ją polecam Ciesze się , że kolejny klubowicz zadowolony z wizyty :mrgreen:
marecki_78 Opublikowano 5 Listopada 2006 Autor Opublikowano 5 Listopada 2006 Porządna i sprawdzona firma , więc wszędzie ją polecam Ciesze się , że kolejny klubowicz zadowolony z wizyty :mrgreen: Narazie bardzo zadowolony, ciekawe ile wytrzyma mam nadzieje że drugie 280 tys ;-P
ziomek_1 Opublikowano 5 Listopada 2006 Opublikowano 5 Listopada 2006 U mnie podobnie sie tłukło diagnoza w ASO do wymiany 4 górne wahacze koszt ok 1900 <szok> kupilem czesci NK (ktos mial z tym do czynienia?) i wymiana w zaprzyjaznionym warsztacie 80pln i jak narazie bomba zero stukow no i to prowadzenie [ Dodano: 05-11-2006, 19:48 ] aha za całość dałem 650 pln (4 górne wachacze + wymiana)
adadur Opublikowano 6 Listopada 2006 Opublikowano 6 Listopada 2006 Nie życzę ci źle ale ... regeneracja wahaczy nie jest polecana (napisz co ci regenerował dokładnie). Lepiej wydać na coś lepszego. Dolny wahacz jak na ta firme koszmarnie drogi za tyle można oryginał już szukać. Zbierzność - jeśli końcówki drążków nie ruszane to nie ma potrzeby ruszać - chyba żę coś wcześnie nie tak było. Ponaddto kompletnie niedopuszczalne - nie wymienił ci śrub i nakętek. Nie wiem kto tu oszczędza ty czy on ... ale dość szybko do niego wrócisz by wydać ponownie parę stuwek.. Za 2x tyle masz kpl. wahaczy 8 szt. + końcówki drążków 2szt. + 2x stabillizatory i do tego wszystkie śruby wszystko dobrej firmy (lepszej niż HP).
marecki_78 Opublikowano 9 Listopada 2006 Autor Opublikowano 9 Listopada 2006 Nie życzę ci źle ale ... regeneracja wahaczy nie jest polecana (napisz co ci regenerował dokładnie). Lepiej wydać na coś lepszego. Dolny wahacz jak na ta firme koszmarnie drogi za tyle można oryginał już szukać. . 300 PLN to cena z montażem, aczkolwiek wiem że to nie za tanio. CO do regeneracji to regenerował mi przeguby kulowe górnych wahaczy (2 sztuk oryginalnych) i zmienił jeden górny na nowy. Zbierzność - jeśli końcówki drążków nie ruszane to nie ma potrzeby ruszać - chyba żę coś wcześnie nie tak było. Z tego co wiem to po każdym rozebraniu zwiechy trzeba badać chociaż kąty pochylenia (u mnie było 1 stopien na 1 i 0,5 na drugim a po delikatnym odkręceniu śrub i "ponaciąganiu" bylo idealnie 0). Ponaddto kompletnie niedopuszczalne - nie wymienił ci śrub i nakętek. Nie wiem kto tu oszczędza ty czy on ... ale dość szybko do niego wrócisz by wydać ponownie parę stuwek.. Za 2x tyle masz kpl. wahaczy 8 szt. + końcówki drążków 2szt. + 2x stabillizatory i do tego wszystkie śruby wszystko dobrej firmy (lepszej niż HP). Ze srubami to masz rację nie wiem czy zmienił (kurde ) a co do nowych wahaczy: moj kolega w Passacie kupił nowe FEBI i co? 7 tys na trasie wokól Lublina i powybijane. Pożyjemy, zobaczymy ... mam nadzieje że będzie dobrze a jak nie to będziemy robić dalej. PS> Pana Andrzeja i tak polecam.... Pozdr.
adadur Opublikowano 14 Listopada 2006 Opublikowano 14 Listopada 2006 adadur napisał/a:Nie życzę ci źle ale ... regeneracja wahaczy nie jest polecana (napisz co ci regenerował dokładnie). Lepiej wydać na coś lepszego. Dolny wahacz jak na ta firme koszmarnie drogi za tyle można oryginał już szukać. . 300 PLN to cena z montażem, aczkolwiek wiem że to nie za tanio. CO do regeneracji to regenerował mi przeguby kulowe górnych wahaczy (2 sztuk oryginalnych) i zmienił jeden górny na nowy. Z tą ceną to już lepiej nieco jeśli z montażem. Co do regeneracji - w wahaczach górnych jako elmenty oryginalne występują tuleja met-gum i wahacz łacznie ze sworzniem, nie ma osobno samego sworznia do wachaczy. Ale jak ci powiem że za 100-150 zł można kupić oryginały OOOO to pewnie uznasz renerowanie ich za bezsensowne. [ Dodano: 14-11-2006, 11:02 ] Z tego co wiem to po każdym rozebraniu zwiechy trzeba badać chociaż kąty pochylenia (u mnie było 1 stopien na 1 i 0,5 na drugim a po delikatnym odkręceniu śrub i "ponaciąganiu" bylo idealnie 0). Noto trzeba go pochalić że ci to sprawdził i ustawił, ale już wcześniej musiało coś być nie ten tego. [ Dodano: 14-11-2006, 11:07 ] adadur napisał/a:Ponaddto kompletnie niedopuszczalne - nie wymienił ci śrub i nakętek. Nie wiem kto tu oszczędza ty czy on ... ale dość szybko do niego wrócisz by wydać ponownie parę stuwek.. Za 2x tyle masz kpl. wahaczy 8 szt. + końcówki drążków 2szt. + 2x stabillizatory i do tego wszystkie śruby wszystko dobrej firmy (lepszej niż HP). Ze srubami to masz rację nie wiem czy zmienił (kurde ) a co do nowych wahaczy: moj kolega w Passacie kupił nowe FEBI i co? 7 tys na trasie wokól Lublina i powybijane. Pożyjemy, zobaczymy ... mam nadzieje że będzie dobrze a jak nie to będziemy robić dalej. PS> Pana Andrzeja i tak polecam.... Pozdr. Sprawdz przynajmniej ta przy górnych wahaczach (przy sworzniach) bo jeśli zostawił starą to wspólczuje przy kolejnej wymianie - pewnie i tak dość szybko wystąpi. Puki jeszcze nie zapieczona spr. czy jest nowa jeśli nie to kosztuje ok. 3,7-4zł + nakrętka 2,5zł.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się