Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AHU] Auto rozpędza się, a przed 120km/h przestaje przyśpieszać - co jest ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam silnik Tdi 90KM, 270tys na budziku zrobione(udokumentowane), chodzi niby wszystko ok, zbiera sie super, ale przez jakies pól roku mam to odcięcie zapłonu przy 120, (dokładnie miałem wahania bo bywało przy 110, 120, a kiedyś przy 140) poprostu rozpędzam sie a przy osiągniećiu tych 120 ( inne wartości miałem tylko ze 2 razy) poprostu prędkośc się zatrzymuje, nmie można jechać więcej chyba że trzymasz ten pedał to powoli się zbierze ale jak ślimak, wiem że odcina elektronika bo efekt oczywisty, poza tym po włączeniu tej "blokady" samochów traci na mocy jakby włączyłó mu sie tryb oszczędny, wszystko wraca do normy bo ponownym uruchomieniu silnika, więc wpadłem na pomysł i wydusiłem 130, po czy zgasiłem silnik i uruchomiłem go, wszystko sie restetuje jak na postoju tylko jestem ponad blokadą i jeżdzę normalnie i już przy 170 sie nie włącza (oczywiście na codzień tak nie jeżdzę)

...myślałem że to problem z pobraniem paliwa ale dmuchałem w przewody paliwowe sprężarką bo myślałem ze to syfon ale nie pomogóło zupełnie nic to nawet nie podłączałem jakiejś banieczki na krótki obieg, przy czym filtr paliwa oczywiście nowy, co mogę powiedzieć o silniku to jak go kupiłem miał kiepski olej, zalałem, mobila pólsyntetyk i był silniczek brudny bo uszczelką pod głowicą puszcza mi do płaszcza wodnego troche bo widzę oliwę, ale w drugą nie wieć nie jest żle, będę to robił za jakiś czas, a co do ograniczenia to wtryski są do sprawdzenia bo nie pracują za ganialnie, ale czay to moze być to????

tak jeszcze z nowinek to kupiłem Vag ( Viaken KKL-na forum polecano go wie ckupiłem), i właśnie przyszedł więc jaklby co powiedzcie co i jak można sprawdzić a podłącze i zobaczymy czy uda nam się rozwiązać problem, swoją drogą z uszczelką pod głowicę chcę kupić pierścienie żeby silniczek sie odmłodził troche bo już mu sie należy, no i chciałem żeby wszystko grało bo auto super ale naprawiam błędy poprzednich właścicieli :confused4: bo nie dbali wszyscy o niego a jednego nie miał i troche lipa,

nie potrzebne mi to wogóle(prędkości powyżej 120) bo auta jest bardzo dynamiczne chyba za bardzo bo 200 łapie(a raczej łapało) błyskawicznie bo chyba trochę zchipowane, tak sądzę, ale chcę naprawić bo nie można jeżdzić z czymkolwiek nie działającym tym bardziej że nie zna sie żadnej przyczyny...więc chcę ją znaleść...

no oczekuję z niecierpliwością na pomoc kolegów:) pozdrawiam serdecznie :hi:

Opublikowano

Pierwsze co, to powinienes zrobic logi.. :wink4:

Wtedy na pewno ktos Ci pomoze w diagnozie.. :)

Opublikowano

kolego w opisie i tekscie masz dwa rozne silniki wiec sie zdecyduj jaki masz!! :no: ja w swoim AJM tez tak mialem i okazalo sie ze pospadaly mi weze cisnieniowe od doladowania - posprawdzaj weze - parcieja po jakims czasie i trzeba wymieniac - ja za 10 metrow cisnieniowego dalem 40 zlotych i powymienialem wszystkie!!

Opublikowano

Nie wiem dokładnie jaki masz silnik bo w opisie masz 115KM, a w poście piszesz że 90KM. Ja ma 90KM i miałem identyczną sytuację. Po podłączeniu kompa (logi dynamiczne) wyskakiwało błąd ciśnienia doładowania. Wymieniałem czujnik ciśnienia doładowania.

1. Podłączenie kompa + logi dynamiczne, namierzenie usterki

2. Wymiana czujnika + koszt czujnika

3. Podłączenie kompa + logi dynamiczne

Te trzy czynności 300zł.

Ale wcześniej oczywiście padł N75 kupiłem na allegro (110zł w serwisie ponad 450zł, także polecam allegro za tą cenę masz 4 sztuki) i sam wymieniłem no i oczywiście przewody (trzy sztuki (1 metr), groszowa sprawa)

I teraz smaliłem 195km/h i chyba by jeszcze poszedł

Opublikowano

tak jeszcze z nowinek to kupiłem Vag ( Viaken KKL-na forum polecano go wie ckupiłem), i właśnie przyszedł więc jaklby co powiedzcie co i jak można sprawdzić a podłącze i zobaczymy czy uda nam się rozwiązać problem,

tutaj masz wszystko :

http://www.a4-klub.pl/smf/tdi_diagnostyka_aktualizacja_13_x_2007-t18478.0.html

czekamy na wyniki ... :wink4:

Opublikowano

U mnie w AHU przy takich objawach okazało się że padł N75, ale do AHU zapłaciłem w serwisie ok 135,- zł za ori, więc nie ma sensu ryzykować z allegro

Opublikowano

kolego w opisie i tekscie masz dwa rozne silniki wiec sie zdecyduj jaki masz!! :no:

mam 2 audi w domu :decayed: AJM I AHU :naughty: jeśli piszę posta to chyba nie musi on dotyczyć auta wpisanego w profilu :hi: chyba ze mam mieć 2 profile skoro 2 auta :polew: sprawdzę węże i podłącze do kompa

Wielkie dzieki, bo puki co miałem tylko sterownik do inferfejsu :> i tyle bajerów :> ok posprawdzam i będę pisał co się dzieje :) jak znajdę chwilę na test zaraz napiszę co wykryłem :th: do usłyszenia :th:[br]Dopisany: 29 Kwiecień 2008, 12:52 _________________________________________________narazie przejrzałem przewodu i zauważyłemm że jeden z nich ma przerwany ten zmaciany oplot, ale cały wygląda ok, i tak wymienia ale czy nieszczelność musi oznaczać widoczne gołym okiem dziury?? bo jeśli nie to bankowo padł zawór, wieczorem włącze kompa i sprawdzę...[br]Dopisany: 29 Kwiecień 2008, 15:19 _________________________________________________dziś podłączyłem Vaga ale nie zrobiłem żadnych sensownych logów,dopiero się uczyłem obsługi, no i bateria w laptopie mi padła a zasilacz zostawiłem nie u siebie, jutro przetestuję co jest dokładnie, i przedstawie wyniki, pozdrawiam[br]Dopisany: 29 Kwiecień 2008, 22:40 _________________________________________________próbujac zlokalizować problem skoro wszyscy mówią o n75 to ( nie majac baterii w kompe) z nudów wyciągnąłem zaworek i sprawdzam dmuchajac w przewody ładnie przechodzi powietrze, po podłączeniu prądu zaworek zamyka sie i przestawia w inną pozycję zamykajać drogę jednemu a otwierając drugiemu przewodowi, wydaje mi sie że wszystko gra.......wieczorem odpalę komputer bo będę miał baterie i podłącze, a puki co do zaworek psiknąłem ciut WD i dałem prąd by tłoczek pochodził, przewody są całe więć chyba jeśli mam racje że zaworek ok, to trzeba szukać gdzieś indziej, wieczorem zrobię logi i podrzucę wam, do usłyszenia

Opublikowano
:decayed: nowa metoda diagnostyki i naprawy N75.
Opublikowano

NO WSZYSTKO MAM SPOKO TYLKO ŻEBY ZROBIĆ BASIC TEST PRZY POMOCY VAG-Com 311.2 KTÓRY ŚCIĄGNĄŁEM JAK KOLEDZY POLECAJĄ, MUSZE ZAREJESTROWAĆ I AKTYWOWAĆ PROGRAM, A LAPTOPA MI WYWIÓZŁ BRAT, A OGÓLNIE REJESTRACJA POLEGA NA OTRZYMANIU TEGO PLIKU JAK TAM PISZĄ?? NIE MAŻNA SKOPIOWAĆ OD KOGOŚ GO I MIEĆ JUŻ PEŁNEJ WERSJI?? ALBO CAŁY PROGRAM SKOPIOWAĆ I WYSŁAĆ NIE MOŻE KTOŚ PODESŁAĆ??? PROGRAM NIE ZAJMUJE WIELE, PROSZE ODPISAĆ A JĘSLI KTOŚ MÓGŁBY WYSŁAĆ TO PODAJE MAIL: [email protected], CO DO TESTÓW TO ZROBIŁEM ODCZYT BŁĘDÓW Z SILNIKA, WYSŁO COŚ TAKIEGO:

Wednesday, 30 April 2008, 19:30:50

VAG-COM Version: Release 409.1-US

Control Module Part Number: 038 906 018 R

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 00SG 1613

Software Coding: 00002

Work Shop Code: WSC 06335

2 Faults Found:

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-00 - -

00575 - Shareware Version. To Decode all DTCs

17-10 - Please Register/Activate - Intermittent

ALE WRZUCAM DO KOMENTOWANIA W DZIALE DIAGNOSTYKA VAG ŻEBY NIE BYŁO ŻE NIE W TEMACIE, TAKZE JAK TAM MOŻNA ODPOWIEDZIEĆ BO NIE MAJĄ CHYBA ŻWIĄZKU Ż CIŚNIENIEM DOŁADOWANIA.....A CO DO CZUJNIKA TO W PIATEK JEŚLI KOLAGĄ BĘDZIE UPRZEJMY TO PRZEŁOŻE ZAWÓR KTÓRY KOLEGA WYMIANIŁ I BĘDĘ MÓGŁ POWIEDZIEĆ CO NA PEWNO JEST ŻLE, I BĘDĘ WIEDZIAŁ CZY REGENEROWAĆ ZAWÓR BO JAK KOLEGA damcio151 STWIERDZIŁ RÓWNIEŻ WOLĘ ZREGENEROWĄĆ ZAWÓR :wink4: MYŚLE ŻE JESZCZE DA RADĘ PO REMONCIE JEŚLI TO ON:decayed: [br]Dopisany: 01 Maj 2008, 13:04 _________________________________________________

:decayed: nowa metoda diagnostyki i naprawy N75.

NIE KAŻDY WSZYSTKO WIE OD URODZENIE A JEŚLI PRÓBUJESZ COŚ ZROBIĆ KIEDYS WPADNIESZ NA METODĘ KTÓRA BĘDZIE WŁAŚCIWA :tongue4: WIESZ JEDNI PRÓBUJĄ I DOKONUJĄ JAKICHŚ ODKRYĆ A INNI CZEKAJĄ NA EFEKTY ICH PRACY BY ZAZNAĆ JAKIEJŚ WIEDZY :wink4: WIEĆ PROSZĘ BEZ NEGATYWNYCH OCEN PODJĘCIA DZIAŁAŃ JEŚLI W TAKIEJ SYTUACJI INNI NIE ZROBILI BY NIC BO PRZYNAJMNIEJ Z MOJEJ WIEDZY WYNIKA IŻ POPSUTE CZĘSCI NIE ŚWIECĄ W CIEMNOŚCI CZEKAJĄC NA WYMIANĘ DZIĘKI CZEMU WSZYSTKO JEST OCZYWISTE :decayed:

* kolego VAGCOM jest programem komercyjnym i jego rejestracja jest zwiazana z nabyciem licencji na jego uzytkowaniem. Jako ze na forum nie popieramy piractwa, prosimy nie pytac o sposoby jego nielegalnej aktywacji.

prosze nie pisz postow drukowanymi literami, to niezgodne z regulaminem i zasadami netykiety. drukowany tekst oznacza krzyk [Musashi]

Opublikowano

Ciekawostka śledze :wink4:

Opublikowano

* kolego VAGCOM jest programem komercyjnym i jego rejestracja jest zwiazana z nabyciem licencji na jego uzytkowaniem. Jako ze na forum nie popieramy piractwa, prosimy nie pytac o sposoby jego nielegalnej aktywacji.

prosze nie pisz postow drukowanymi literami, to niezgodne z regulaminem i zasadami netykiety. drukowany tekst oznacza krzyk [Musashi]

zastanawiałem sie po prostu czy rejestracja musi być związna z nabyciem licencji, a o pisaniu postów poprostu zapomniełem z wielkością lister :kwasny: Cals Lock był włączony i sie napisało :gwizdanie: nie zwróciłem uwagi poprostu :wink4:

co do wątku to jak się uda kolegę namówić to jutro przeżucę N75 od niego i sprawdzę jak będzie śmigał, bo przewody są igła, a póżniej jakaś reanimacja zaworu i jedziemy dalej :kox:[br]Dopisany: 01 Maj 2008, 22:56 _________________________________________________

ok panowie teraz prosze o uwagę, umawiam sie z kolegą by sprawdzić n75 i dowiaduje sie zę mówimy o zuupełnie innym, zaworze i prosze powiedzieć co z nimi jest, oraz co ma znaczyć oznaczenie N75 i EGr gdyż na allegro oznaczenia są pomieszane a przecież to nie to samo, i prosż epowiedzieć tylko ze na allegro głupoty gadają...

jeszcz jak kolega polecił temat z reanimacją N75 to oglądam i niech sobie będzie seat ale pokazuje reanimację EGR z tego co mi się wydaje, tylko drugi kolega przykleja się i omawia N75, wiec by było cokolwiek a zarazem wszystko wiadomo proszę o sprecyzowanie by wiadomo było o czym wogóle sie mówi...

...i tak egr jest montowany na rurze od intercoolera naprzeciw przewodów od ogrzewania z tyłu silnika i to jest to:

http://www.allegro.pl/item352316191_zawor_turbosprezarki_tdi_audi_vw_n75_warszawa.html

http://www.allegro.pl/item352624852_zawor_egr_n75_pierburg_audi_vw_seat_059906627.html

http://www.allegro.pl/item356302269_zawor_egr_n75_pierburg_audi_vw_seat_tdi_1h0906627.html

... z kolei n75 znajduje sie z przodu w pobliżu silnika między paskiem rozrządu a filtrem powietrza(mniej wiecej) i to jest to:

http://www.allegro.pl/item356143410_zawor_egr_n75_pierburg_audi_vw_028906283b.html

http://www.allegro.pl/item356115265_zawor_turbosprezarki_turbiny_tdi_vw_audi_n75.html

proszę tylko o potwierzdzenie moich słów czy moze braku kompetencji sprzedających na allegro....

Opublikowano

Ten z ostatniego linka http://www.allegro.pl/item356115265_zawor_turbosprezarki_turbiny_tdi_vw_audi_n75.html, przypomina n75, a tamte egr nie mają nic wspólnego z egr w AHU, po co kombinować z allegro czy regeneracją?, za orginał n75 zapłaciłem w autoryzowanym serwisie audi/vw ok 135, a na allegro 120, pokażesz im vin i będą wiedzieć jaki, albo spiszesz nr części czy wyjmiesz na parkingu pod serwisem, niektórych rzeczy naprawdę nie warto kupować gdzie indziej

Opublikowano

ok panowie teraz prosze o uwagę, umawiam sie z kolegą by sprawdzić n75 i dowiaduje sie zę mówimy o zuupełnie innym, zaworze i prosze powiedzieć co z nimi jest, oraz co ma znaczyć oznaczenie N75 i EGr gdyż na allegro oznaczenia są pomieszane a przecież to nie to samo, i prosż epowiedzieć tylko ze na allegro głupoty gadają...

jeszcz jak kolega polecił temat z reanimacją N75 to oglądam i niech sobie będzie seat ale pokazuje reanimację EGR z tego co mi się wydaje, tylko drugi kolega przykleja się i omawia N75, wiec by było cokolwiek a zarazem wszystko wiadomo proszę o sprecyzowanie by wiadomo było o czym wogóle sie mówi...

...i tak egr jest montowany na rurze od intercoolera naprzeciw przewodów od ogrzewania z tyłu silnika i to jest to:

http://www.allegro.pl/item352316191_zawor_turbosprezarki_tdi_audi_vw_n75_warszawa.html

http://www.allegro.pl/item352624852_zawor_egr_n75_pierburg_audi_vw_seat_059906627.html

http://www.allegro.pl/item356302269_zawor_egr_n75_pierburg_audi_vw_seat_tdi_1h0906627.html

... z kolei n75 znajduje sie z przodu w pobliżu silnika między paskiem rozrządu a filtrem powietrza(mniej wiecej) i to jest to:

http://www.allegro.pl/item356143410_zawor_egr_n75_pierburg_audi_vw_028906283b.html

http://www.allegro.pl/item356115265_zawor_turbosprezarki_turbiny_tdi_vw_audi_n75.html

proszę tylko o potwierzdzenie moich słów czy moze braku kompetencji sprzedających na allegro....

to nie tak ... są n75 plastikowe które sterują turbiną podciśnieniowo ... takich n75 używa się do turbin VNT

metalowe n75 sterują turbiną ciśnieniowo

przy zaworze do VNT ( plastikowym ) można podmieniić go z zaworem n18 od EGR ... n18 wygląda jak n75 do VNT tylko ma inny łepek ... można go użyć zamiennie , lecz u Ciebie jest n75 metalowy i tu trzeba go reanimować , lub wymieniać . Często zdarza się , że łamią się w nich sprężynki blokując jego pracę

w temacie którym podałem jest pokazana reanimacja obydwu zaworów n75 ...

po co kombinować z allegro czy regeneracją?

prosta odpowiedź ... po to by zaoszczędzić :P

pierwsze pytanie powinno być ... po co kupować skoro można naprawić ;) :?:

Opublikowano

ok panowie teraz prosze o uwagę, umawiam sie z kolegą by sprawdzić n75 i dowiaduje sie zę mówimy o zuupełnie innym, zaworze i prosze powiedzieć co z nimi jest, oraz co ma znaczyć oznaczenie N75 i EGr gdyż na allegro oznaczenia są pomieszane a przecież to nie to samo, i prosż epowiedzieć tylko ze na allegro głupoty gadają...

jeszcz jak kolega polecił temat z reanimacją N75 to oglądam i niech sobie będzie seat ale pokazuje reanimację EGR z tego co mi się wydaje, tylko drugi kolega przykleja się i omawia N75, wiec by było cokolwiek a zarazem wszystko wiadomo proszę o sprecyzowanie by wiadomo było o czym wogóle sie mówi...

...i tak egr jest montowany na rurze od intercoolera naprzeciw przewodów od ogrzewania z tyłu silnika i to jest to:

http://www.allegro.pl/item352316191_zawor_turbosprezarki_tdi_audi_vw_n75_warszawa.html

http://www.allegro.pl/item352624852_zawor_egr_n75_pierburg_audi_vw_seat_059906627.html

http://www.allegro.pl/item356302269_zawor_egr_n75_pierburg_audi_vw_seat_tdi_1h0906627.html

... z kolei n75 znajduje sie z przodu w pobliżu silnika między paskiem rozrządu a filtrem powietrza(mniej wiecej) i to jest to:

http://www.allegro.pl/item356143410_zawor_egr_n75_pierburg_audi_vw_028906283b.html

http://www.allegro.pl/item356115265_zawor_turbosprezarki_turbiny_tdi_vw_audi_n75.html

proszę tylko o potwierzdzenie moich słów czy moze braku kompetencji sprzedających na allegro....

to nie tak ... są n75 plastikowe które sterują turbiną podciśnieniowo ... takich n75 używa się do turbin VNT

metalowe n75 sterują turbiną ciśnieniowo

przy zaworze do VNT ( plastikowym ) można podmieniić go z zaworem n18 od EGR ... n18 wygląda jak n75 do VNT tylko ma inny łepek ... można go użyć zamiennie , lecz u Ciebie jest n75 metalowy i tu trzeba go reanimować , lub wymieniać . Często zdarza się , że łamią się w nich sprężynki blokując jego pracę

w temacie którym podałem jest pokazana reanimacja obydwu zaworów n75 ...

po co kombinować z allegro czy regeneracją?

prosta odpowiedź ... po to by zaoszczędzić :P

pierwsze pytanie powinno być ... po co kupować skoro można naprawić ;) :?:

zamaru na allegro nie miałem nic kupować:) narazie, a z regeneracją jak kolega mówi oszczędnosć, wszystko ma jakąs budowę i jeśli ją zgłębimy to okazuje sie ze to prościzna:)

po co kupowąć tu czy tam jeśli można zrobić w kilka minut, a tak wyrzucasz coś co nie jest zypełnie odpadem, a przynajmniej tego nie sprawdziłeś... :) jak znajdę chwilę coś poremontujemy:) narazie urawnie głowy mam,

PS dzięki za wyjaśnienie co i jak z N75 i EGR bo inaczej bym sie nie domyślił, nie tylko ja zresztą:) pozdrawiam :hi:[br]Dopisany: 05 Maj 2008, 23:12 _________________________________________________ :hi: ZROBIONE :tongue4: wieć tak, prszystąpiłem do reanimacji, zgodnie z instrukcją którą podsuną kolega :notworthy:damcio151 :notworthy: wieć wszystko zrobione, a do tego zużyłem:

czas: 10minut :decayed:

prąd: trzeba było włączyć sprzężarkę bo pistoletem do ropowania wyczyściłem, :decayed:

inne koszty: 6 kropelek kleju kropelka + połowa sprężynki z długopisa :decayed:

więć jeśli ktoś lubi kupować takie rzeczy to proszę bardzo ale dziwne to troche:)

jeśli ktoś zarzuci ze sprężynka z długopisu to głupi pomysł, odpowiem, można kupić sprężynkę typowo do zastosowań w motoryzacji bądz poszukać w starych urządzeniach w garażu, nie miałem czasu wieć sprężynka taka jaka jest, napewno nic nie uszkodzi nawet jeśli sie zatnie:) bo problem w psuciu sie n75 to łamanie sprężynki tłoczka, :kox: poza tym jeśli się popsuje niczego nie uszkadza a napewno kilkqa na zmianę macie w domu :cool:

dodatkowo jesli mamy problem typu post w którym pisze, sprawdzamy szczelnosć tylko przewodów niebieskiego i czerwonego, jesli są szczelne padł n75, :gwizdanie:

jeśli natomiast mamy problem po naprawie jakiejś bądz ogólnie z prędkością pojazdu, tzn auto nie odlatuje jak samolot tylko jest wolniejsze niż zwykle, przerwa jest na przewodzie czarnym wychodzącym od n75, :gwizdanie:

tyle mogę powiedzieć, dziękuję za pomoc oraz służe pomocą za sprawą nowych doświadczeń :) pozdrawiam :hi:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...