matbros. Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Witam. W tamtym tygodni robiłem kompletne logi i nawet umieściłem je na forum. Wynikało z nich że mam troszkę niedomagającą przepływkę oraz kąt wtrysku w BS wynosił koło 10 jednostek. W sobotę przeczyściłem przepływkę . Ale od poniedziałku pojawiły się problemy z odpalaniem na zimnym i nawet na ciepłym też nie najlepiej zapała. Podłączyłem dzisiaj vaga i kąt wtrysku w BS wynosił 255 jednostek na rozgrzanym silniku. Moje pytanie jest czy jest sens próbować ustawiać ten kąt czy od razu wymieniać cały kompletny rozrząd. Wcześniej nie było takich problemów i zastanawia mnie jak ten kąt wtrysku mógł się przestawić o taką wartość. Bardzo proszę o sugestie i z góry dziękuje za pomoc.
wesz82 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Kąt wtrysku powinno sie sprawdzać na rozgrzanym silniku tzn temp 90 na zegarach. Jeżeli już zbliża sie wymiana rozrządu to możliwe ze pasek sie rozciągnął stąd inny kat. Może śruba trzymająca pompę sie poluźniła.
matbros. Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Logi były robione przy temperaturze 90 na zegarach. Link z logowaniem przed przestawieniem http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?230341-B5-AFN-Prosz%EA-o-analiz%EA-log%F3w BS 000 przed przestawieniem http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ec353eb5a9004467.html BS 000 po przestawieniu kąta http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0c94359d3d8e46cc.html Zastanawia mnie czy to pasek mógł się jakoś rozciągnąć tak jak kolega pisał czy może coś z klinem na kole pasowym
pawelone28 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Lepiej nie odpalaj tego auta bo mogą być szkody , pasek przeskoczył na pompie dlatego masz 255 w drugiej kolumnie. Klin na wale w afn jest bardzo mocny raczej obstawiam na problem z napinaczem paska ,pewnie wywaliło błąd 550
danu44 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Lepiej nie odpalaj tego auta bo mogą być szkody , pasek przeskoczył na pompie dlatego masz 255 w drugiej kolumnie. Klin na wale w afn jest bardzo mocny raczej obstawiam na problem z napinaczem paska ,pewnie wywaliło błąd 550 Na jakiej pompie przeskoczyl pasek...? Mysle ze jak by pasek byl tak luzny, zeby przeskoczyl to auto juz by nie odpalilo. Najlepiej sprawdzic to na znakach, wystarczu zdjac tylko oslone. Koledzy na diagnostyce powiedzieli Ci zebys ustawil kat wtrysku. Przeciesz to znacznie mniej pracy niz wymiana rozrzadu. A kiedy wogole byl wymieniany rozrzad...?
danu44 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Błędów nie było. Masz to auto gdzies obok...? Idz zdejmij oslone i zobacz co jest z paskiem...
matbros. Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Na rozrządzie jest już jakieś 55tys.Koledzy na diagnostyce pisali żeby ustawić kąt wtrysku ale wtedy był w granicach 1o jednostek. Kąta wtrysku nie ruszałem i teraz wynosi 255. Rozrząd idzie do sprawdzenia i pewnie do wymian pójdzie. Obawiam się jeszcze czy aby coś z klinem na kole pasowym się nie stało bo koszta koła tez nie są małe. A jeśli już to kpić nowe czy jakąś używkę.
danu44 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Na rozrządzie jest już jakieś 55tys.Koledzy na diagnostyce pisali żeby ustawić kąt wtrysku ale wtedy był w granicach 1o jednostek.Kąta wtrysku nie ruszałem i teraz wynosi 255. Rozrząd idzie do sprawdzenia i pewnie do wymian pójdzie. Obawiam się jeszcze czy aby coś z klinem na kole pasowym się nie stało bo koszta koła tez nie są małe. A jeśli już to kpić nowe czy jakąś używkę. A AFN-ach... ten problem z kilinem juz praktycznie nie wystepuje. Choc oczywiscie tez moze sie zdarzyc. Jesli masz juz cos kupowac do rozrzadu to tylko nowe czesci... A gdzie masz auto...? Nie mozesz sprawdzic paska?
matbros. Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Właśnie nie mogę teraz tego sprawdzić bo nie mam auta.Na święta szykuje mi się kosztowny prezent od zajączka
danu44 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Właśnie nie mogę teraz tego sprawdzić bo nie mam auta.Na święta szykuje mi się kosztowny prezent od zajączka No to nic juz teraz nie poradzimy. jak nie mozesz nic sprawdzic. Daj znac jak bedziesz cos wiedzial. Pozdrawiam ps. gratuluje, samozaparcia w robieniu sobie prezentow....
goldi Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Jeżeli chodzi o kąt wtrysku to pasek sie rozciąga sam to przerabiałem rozbierając rozrząd i sprawdzając klin na wale i wina była paska ale u ciebie jest kąt po za regulacją trzeba sprawdzic ustawienie rozrządu na początek
trepek Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Ja bym wykonał podstawowe czynności: - sprawdził rozrząd na znaki - ustawienie napinacza (AFN ma napinacz z "płetwą" więc widać jak jest napięty) - uruchomił na trochę silnik i rzucił okiem na koło pasowe jak bardzo się gibie 255 to baaaardzo wczesny kąt wtrysku. Również mógł paść czujnik położenia wału bądź daje strasznie złe odczyty przez co ECU głupieje.
Musashi Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Opublikowano 5 Kwietnia 2012 zaczalbym od sprawdzenia bledow silnika -( czujnik polozenia walu, pompa wtryskowa) Jezeli beda prawidlowe - sprawdz czy pomps nie jest luzna, ew. ustawienie rozrzadu - klin lub napinacz.
vauxhall95 Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Opublikowano 5 Kwietnia 2012 255 to rownie dobrze moze byc pozny zaplon i w 99,999999999999 jest za pozny,bo kto by wyprzedzil na 255 zaplon to on jak transit by chodzil wrecz by klepal. rozrzad masz do wymiany i tyle.
Musashi Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Opublikowano 5 Kwietnia 2012 przeciez rozrzad moze byc w porzadku. moglo sie cos stac z wtryskiwaczem lub czujnikiem wzniosu G80 lub samą z pompa wtryskową, zbyt wolno narastające cisnienie VP powodujace zbyt poznie wzniesienie iglicy a wiec w odczytach zbyt pozny kat.
przemik Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Moze ten temat Basketa cos pomoze http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=27&t=94390
Musashi Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Opublikowano 5 Kwietnia 2012 o dokladnie, i tutaj bym szukal problemu.
vauxhall95 Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Opublikowano 6 Kwietnia 2012 ani wtryskiwacz ani czujnik wzniosu iglicy(wtedy kat wtrysku 38 bez roznicy jaki byl wczesniej)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się