Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Mega problem z kątem wtrysku i odpalaniem.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

W tamtym tygodni robiłem kompletne logi i nawet umieściłem je na forum.

Wynikało z nich że mam troszkę niedomagającą przepływkę oraz kąt wtrysku w BS wynosił koło 10 jednostek.

W sobotę przeczyściłem przepływkę .

Ale od poniedziałku pojawiły się problemy z odpalaniem na zimnym i nawet na ciepłym też nie najlepiej zapała.

Podłączyłem dzisiaj vaga i kąt wtrysku w BS wynosił 255 jednostek na rozgrzanym silniku.

Moje pytanie jest czy jest sens próbować ustawiać ten kąt czy od razu wymieniać cały kompletny rozrząd.

Wcześniej nie było takich problemów i zastanawia mnie jak ten kąt wtrysku mógł się przestawić o taką wartość.

Bardzo proszę o sugestie i z góry dziękuje za pomoc.

Opublikowano

Kąt wtrysku powinno sie sprawdzać na rozgrzanym silniku tzn temp 90 na zegarach.

Jeżeli już zbliża sie wymiana rozrządu to możliwe ze pasek sie rozciągnął stąd inny kat.

Może śruba trzymająca pompę sie poluźniła.

Opublikowano

Logi były robione przy temperaturze 90 na zegarach.

Link z logowaniem przed przestawieniem

http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?230341-B5-AFN-Prosz%EA-o-analiz%EA-log%F3w

BS 000 przed przestawieniem

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ec353eb5a9004467.html

BS 000 po przestawieniu kąta

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0c94359d3d8e46cc.html

Zastanawia mnie czy to pasek mógł się jakoś rozciągnąć tak jak kolega pisał czy może coś z klinem na kole pasowym

Opublikowano

Sprawdziłeś znaki na rozrządzie?

Opublikowano

Lepiej nie odpalaj tego auta bo mogą być szkody , pasek przeskoczył na pompie dlatego masz 255 w drugiej kolumnie.

Klin na wale w afn jest bardzo mocny raczej obstawiam na problem z napinaczem paska ,pewnie wywaliło błąd 550

Opublikowano
Lepiej nie odpalaj tego auta bo mogą być szkody , pasek przeskoczył na pompie dlatego masz 255 w drugiej kolumnie.

Klin na wale w afn jest bardzo mocny raczej obstawiam na problem z napinaczem paska ,pewnie wywaliło błąd 550

Na jakiej pompie przeskoczyl pasek...?

Mysle ze jak by pasek byl tak luzny, zeby przeskoczyl to auto juz by nie odpalilo.

Najlepiej sprawdzic to na znakach, wystarczu zdjac tylko oslone.

Koledzy na diagnostyce powiedzieli Ci zebys ustawil kat wtrysku.

Przeciesz to znacznie mniej pracy niz wymiana rozrzadu.

A kiedy wogole byl wymieniany rozrzad...?

Opublikowano
Błędów nie było.

Masz to auto gdzies obok...?

Idz zdejmij oslone i zobacz co jest z paskiem...

Opublikowano

Na rozrządzie jest już jakieś 55tys.Koledzy na diagnostyce pisali żeby ustawić kąt wtrysku ale wtedy był w granicach 1o jednostek.

Kąta wtrysku nie ruszałem i teraz wynosi 255.

Rozrząd idzie do sprawdzenia i pewnie do wymian pójdzie.

Obawiam się jeszcze czy aby coś z klinem na kole pasowym się nie stało bo koszta koła tez nie są małe.

A jeśli już to kpić nowe czy jakąś używkę.

Opublikowano
Na rozrządzie jest już jakieś 55tys.Koledzy na diagnostyce pisali żeby ustawić kąt wtrysku ale wtedy był w granicach 1o jednostek.

Kąta wtrysku nie ruszałem i teraz wynosi 255.

Rozrząd idzie do sprawdzenia i pewnie do wymian pójdzie.

Obawiam się jeszcze czy aby coś z klinem na kole pasowym się nie stało bo koszta koła tez nie są małe.

A jeśli już to kpić nowe czy jakąś używkę.

A AFN-ach... ten problem z kilinem juz praktycznie nie wystepuje. Choc oczywiscie tez moze sie zdarzyc.

Jesli masz juz cos kupowac do rozrzadu to tylko nowe czesci...

A gdzie masz auto...? Nie mozesz sprawdzic paska?

Opublikowano

Właśnie nie mogę teraz tego sprawdzić bo nie mam auta.Na święta szykuje mi się kosztowny prezent od zajączka

Opublikowano
Właśnie nie mogę teraz tego sprawdzić bo nie mam auta.Na święta szykuje mi się kosztowny prezent od zajączka

No to nic juz teraz nie poradzimy. jak nie mozesz nic sprawdzic.

Daj znac jak bedziesz cos wiedzial.

Pozdrawiam

ps. gratuluje, samozaparcia w robieniu sobie prezentow....:thumbup1:

Opublikowano

Jeżeli chodzi o kąt wtrysku to pasek sie rozciąga sam to przerabiałem rozbierając rozrząd i sprawdzając klin na wale i wina była paska ale u ciebie jest kąt po za regulacją trzeba sprawdzic ustawienie rozrządu na początek

Opublikowano

Ja bym wykonał podstawowe czynności:

- sprawdził rozrząd na znaki

- ustawienie napinacza (AFN ma napinacz z "płetwą" więc widać jak jest napięty)

- uruchomił na trochę silnik i rzucił okiem na koło pasowe jak bardzo się gibie

255 to baaaardzo wczesny kąt wtrysku. Również mógł paść czujnik położenia wału bądź daje strasznie złe odczyty przez co ECU głupieje.

Opublikowano

zaczalbym od sprawdzenia bledow silnika -( czujnik polozenia walu, pompa wtryskowa)

Jezeli beda prawidlowe - sprawdz czy pomps nie jest luzna, ew. ustawienie rozrzadu - klin lub napinacz.

Opublikowano

255 to rownie dobrze moze byc pozny zaplon i w 99,999999999999 jest za pozny,bo kto by wyprzedzil na 255 zaplon to on jak transit by chodzil wrecz by klepal.

rozrzad masz do wymiany i tyle.

Opublikowano

przeciez rozrzad moze byc w porzadku.

moglo sie cos stac z wtryskiwaczem lub czujnikiem wzniosu G80 lub samą z pompa wtryskową, zbyt wolno narastające cisnienie VP powodujace zbyt poznie wzniesienie iglicy a wiec w odczytach zbyt pozny kat.

Opublikowano

o dokladnie, i tutaj bym szukal problemu. :good:

Opublikowano

ani wtryskiwacz ani czujnik wzniosu iglicy(wtedy kat wtrysku 38 bez roznicy jaki byl wczesniej)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...