DareQ Opublikowano 1 Maja 2008 Opublikowano 1 Maja 2008 Chcialem zeby bylo ladnie - wzialem sie wiec za wymiane wytartego przelacznika swiatel (jak to wyglada w B6 wielu pewnie wie). Zasada dzialania swiatel nie byla jednak do tej pory standardowa, tzn. poprzedni wlasciciel za granica cos poprzerabial tak ze swiatla zapalaly sie automatycznie po przekreceniu stacyjki. Po wymianie przelacznika na nowy jest problem poniewaz swiatla postojowe swieca caly czas bez wzgledy na pozycje przelacznika/stacyjki. Zachowanie na starym przelaczniku (pozycja 0 - wyl, pozycja 1 - swiatla postojowe, pozycja 2 - swiatla mijania): Stacyjna wylaczona: 0 - nic nie swieci 1 - postojowki 2 - postojowki Stacyjka wlaczona: 0 - postojowki + mijania 1 - postojowki 2 - postojowki + mijania Zachowanie na nowym przelaczniku: Stacyjna wylaczona - swieca postojowki bez wzgledy na polozenie przelacznika Stacyjka wlaczona - postojowki + mijania bez wzgledu na polozenie przelacznika Stary przelacznik: BK7 8E0 941 531 Nowy: BK7 8E0 941 531C (z roku 2005 to juz od B7) Przelaczniki wygladaja identycznie, tylko to C na koncu nowego.... Jezeli chodzi o instalacje wyglada to tak: Zastanawiajace jest to polacznie grubych zoltych kabli - nie wiem czy tak bylo oryginalnie czy ktos to drutowal. Wraz z przelacznikiem swiatel wymienilem rowniez regulator wysokosci swiatel. Stary i nowy regulator maja te same numery. Przy starym przelaczniku VAG wywalal stale blad ktorego nie dalo sie skasowac. Address 09 ------------------------------------------------------- Controller: 8E0 907 279 Component: int. Lastmodul RDW 0510 Coding: 00001 Shop #: WSC 63351 1 Fault Found: 01800 - Light Switch (E1) 27-00 - Implausible Signal Przy nowym przelaczniku bledu nie ma. Po wymianie przelcznika i regulatora pojawily sie bledy: Control Module Part Number: 8E0 959 433 AM Component and/or Version: Komfortgerát T87 0214 Software Coding: 06720 Work Shop Code: WSC 63351 Additional Info: 8E1959801B Tőrsteuer.FS BRM 4.11 Additional Info: 8E1959802B Tőrsteuer.BF BRM 4.11 4 Faults Found: 01561 - Left Rear Door 59-10 - Can't Unlock - Intermittent 01561 - Left Rear Door 61-00 - Won't De-Safe 01562 - Right Rear Door 59-10 - Can't Unlock - Intermittent 01562 - Right Rear Door 61-10 - Won't De-Safe - Intermittent Nie ma zakodowanych zadnych DRL'i i innych historii. Prosze o pomoc jak to naprawic lub przynajmniej przywrocic standardowe dzialanie. Z gory dzieki za pomoc
dark79 Opublikowano 2 Maja 2008 Opublikowano 2 Maja 2008 wg mnie to rozlacz te dwa zolte przewody i zobacz czy sie cos zmieni, wyglada jakby ten krotki zolty byl dolozony
DareQ Opublikowano 3 Maja 2008 Autor Opublikowano 3 Maja 2008 Rozlaczylem kabel podlaczony do pinu 3. Na starym przelaczniku przestalo dzialac automatyczne zalaczanie swiatel po przekreceniu stacyjki. Na nowym dalej caly czas swieca postojowki, a po przekreceniu stacyjki postojowki + mijania. Czyzby przelacznik od B7 zupelnie inaczej dzialal.. [br]Dopisany: 02 Maj 2008, 11:31 _________________________________________________No niestety z przelacznika od B7 nie udalo mi sie nic zrobic. Zaczalem wiec rezac zmiane samych wytartych platikow Wystarczylo odgiac 4 zatrzaski, rozsunac troche dwie czesci przelacznika i przekrecic w kierunku odwrotnym do ruchu wskazowek zegara. W ten sposob mamy przelacznik w dwoch czesciach Reszta wyglada podobnie - w nowym przelaczniku (na zdjeciu na dole) jest dodatkowa zielona dioda poswietlajaca wskaznik swiatel postojowych Przeszczep sie udal Przy okazji wiadomo jak w prosty sposob zapewnic sobie wlaczanie swiatel mijania automatycznie - polaczyc pin 3 i 4 jak na zalaczonym obrazku W takim rozwiazaniu nie ma tego problemu: http://www.a4-klub.pl/smf/all_b6_swiatla_na_stale_i_nie_moge_wlaczyc_dlugich-t30218.0.html No chyba ze komus nie podoba sie "drutowanie"
elwu Opublikowano 5 Czerwca 2008 Opublikowano 5 Czerwca 2008 Witam, ja też chciałem wymienić włącznik świateł 8E0 941 531, ale na 8E0 941 531 A ( dla pojazdów z FIS-em). Dodam że FISA nie było, aktywowałem go sam. Mam ten sam problem, na wyłączonej stacyjce, w pozycji przełącznika "0" świecą postojówki. Może coś VAG-iem można zmienić? Jeżeli nie, to przełączniki z lit. A i C na końcu nie podchodzą. Ciekawe, czy ten z lit. B na końcu i pozycją AUTO byłby dobry?
Lukas Opublikowano 5 Czerwca 2008 Opublikowano 5 Czerwca 2008 kolego własnie o ten przełacznik chodzi musi byc z pozycja Auto ja mialem ten sam problem po zmianie przelacznika na nowy w pozycji 0 mialem mijania zwrocilem przelacznik i powiedzialem ze jest zly dostalem drugi to samo na spocie podmienilem na taki z funkcja Auto i wszystko dziala wiem ze Malik mial tak samo takze dziwna zasada
elwu Opublikowano 26 Czerwca 2008 Opublikowano 26 Czerwca 2008 Zrobiłem próbę z włącznikiem z pozycją AUTO. Teraz w każdej pozycji ( OFF, AUTO, POSTOJOWE, MIJANIA) po przekręceniu zapłonu świecą światła mijania. Długie w każdej z tych pozycji mogę włączyć manetką. Nie mgę natomiast włączyć świateł postojowych po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Może ma ktoś rozwiązanie? Auto jest 8E2.
mikema72 Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Chciałem ożywić ten wątek bo zauważyłem jedną rzecz... Też miałem ten sam problem z niby takimi samymi przełącznikami. Zamiennik piszczał zaraz po włożeniu go w gniazdo. Zacząłem zamieniać przednią część przełącznika (tą podrapaną) i zauważyłem że też mam spalone niektóre diody w starym. Więc zamieniłem tą starą płytkę z diodami na nową i wszystko zadziałało cacy :>. Wygląda na to że problem z podłączeniem jest gdzieś na zaciskach (chyba że z tyłu jest jeszcze jakiś układ elektroniczny). Po mojej wymianie - nowy przód, nowa płytka z diodami, stary tył wszystko działa super :> :> :>
tommylee Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Opublikowano 22 Sierpnia 2009 ja też chcę wymienić ten przełącznik na nowy ale mam banalny problem, za chiny nie mogę go wyciągnąć. W instrukcji napisane jest że go wciskam i przekręcam w prawo i ma wyjść, u mnie to nie działa, czy robię coś źle???
mikema72 Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Też miałem ten problem z nowym przełącznikiem. Strasznie ciężko wychodził. Niestety musisz próbować... Ja sobie pomogłem tym że otworzyłem z boku kasetę z bezpiecznikami i od tyłu trochę mu pomogłem wyjść. Jeżeli robisz tak jak to już tu było opisywane na forum czyli wcisnąć przycisk przekręcić lekko i wyciągnąć to inaczej się raczej nie da. Może się zaklinowało. Spróbuj od tylca...
boban Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Ja mam u siebie zrobione jeszcze inaczej. To znaczy majster na Vagu ustawił mi tak że w pozycji "0" światła mijania i pozycyjne zapalają się i gasną po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Nic nie jest "przerabiane" na poziomie kabli, żadnego drutowania. Z tego co wiem wchodzi się podobno w Vagu w opcje Skandynawia - bo u nich się jeździ przez cały rok na światłach - i z tego poziomu sie to zmienia. Nie wiem co Wy na to?
wyder Opublikowano 11 Listopada 2009 Opublikowano 11 Listopada 2009 Tez tak miałem, przekoduj sterownik http://de.openobd.org/audi/a4_8e.htm#09
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się