Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana automatycznej szkrzyni biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam A4 B5 z 98r z silnikiem 1,8 125KM ADR z automatyczną skrzynią 4 biegową oznaczoną DMU. Skrzynia uległa uszkodzeniu i jestem na etapie oceny kosztów naprawy ewentualnej wymiany na inny automat lub manual. I tu mam pytanie. Czy mogę moją skrzynię zastąpić innym automatem. Wiem że w starszych rocznikach z tym samym silnikiem były montowane automaty o innym oznaczeniu. Czy takie skrzynie będą pasowały (mogę coś takiego kupić za niewielkie pieniądze ok 1/3 ceny skrzyni DMU)? Głównie chodzi o elektronikę/sterowanie skrzyni. Jeśli tak to jakimi automatami można zastąpić skrzynię DMU.

Druga sprawa, jeśli chciał bym zamienić obecną skrzynię na manualną to jaka skrzynia była łączona z silnikiem ADR. Jaki będzie mniej więcej koszt takiej wymiany w warsztacie (robocizna)

Na forum znalazłem opis takiej wymiany, ale w silniku 1,9tdi, czy w przypadku 1,8 benzyna będzie wyglądało to podobnie?

Czy lista części jakie muszę kupić do wymiany na manual jest kompletna:

- skrzynia man.

- wysprzęglik

- sprzęgło komplet.

- kaseta zmiany biegów z drążkami

- pedały z mocowaniem i pompką (hamulec, sprzęgło)

- wężyk od pompki do wysprzęglika

- półosie 2szt.

- sanki pod manual

- łapy

Czy można zastosować te części z anglika?

Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia z takimi wymianami w silniku benz. 1,8 to proszę o pomoc.

Opublikowano

Witam, nie eksperymentuj z innymi skrzyniami o innym oznaczeniu:) Może nie jechać;) Wrzuć tego manuala-troszkę odmuli tobie auto i bedzie pewniej niz wrzucanie innego automata. Z anglika możesz brać wszystko oprócz przewodu od pompki do wysprzęglika- reszta podejdzie.

Opublikowano

pedały z anglika również nie pasują

Opublikowano

A co z elektroniką silnika? Czy wymiana na manual wymaga jakiś modyfikacji w sterowaniu silnikiem? Czy znacie ewentualnie jakiś warsztat w okolicy Oławy/Wrocławia który by się podjoł takiej wymiany?

I jeszcze jedno jak bym wymieniał na manual to chciał bym założy nowy komplet sprzęgła (tarcza, docisk, łożysko) i w sklepie zapytali mnie czy koło jedno czy dwumasowe. Myślałem, że dwumasowe to tylko disel? A jeśli z tym silnikiem jest dwumas to czy można go zastąpic (róznica w cenie jest ogromna)? W sklepie oferowali mi zamiennik luk na koło jednomasowe.

Opublikowano

co do skrzyni to z silnikiem ADR montowali takie skrzynie:

automat 4 biegowy: DMU, DFG, CUW

manual: CPD, DHM, DHZ, DDU, DDB, DWA, DWH.

Opublikowano

Jeśli chodzi o automaty to czy skrzynie DMU (montowana w 98r) można zastąpi np. skrzynią CUW (montowana w 95r) bez żadnych zmian w elektronice (sterowanie silnika, skrzyni)? czy po takiej zmianie będzie to pracowało własciwie? Bo mechanicznie to powinno jedno do drugiego pasowac.

Natomiast jesli chodzi o manual to czy mogę założyc każdą z wymienionych, a jesli tak to czym one się różnią?

Opublikowano

Jak podliczysz koszty zmiany na manual z nowym sprzęgłem, to pewnie wyjdzie podobnie jak remont starej skrzyni. Ja bym remontował automat. W dobrym warsztacie dostaniesz gwarancję i będziesz się cieszyć komfortową jazdą. to są popularne i stosunkowo nieskomplikowane(jak na automat) skrzynie, więc remont nie powinien być bardzo drogi.

Opublikowano

Dobry warsztat w którym byłem wycenił robocizne na 1500PLN + koszt części który okaże się dopiero po zdjęciu skrzyni. A więc cała naprawa będzie kosztowałe pomiędzy 2500 a 3500 chyba żę okaże się że padło coś droższego np. płyta zaworowa koszt ok. 2800. Więc na razie sprawdzam inne możliwości. Koszt wymiany na manual to: komplet urzywanych części ok. 900PLN + sprzęgło nowe ok. 500PLN + robocizana ok 900PLN co razem daje ok 2300PLN także na starcie wychodzi trochę taniej. Nie wiem tylko czy po przekładce na manual nie będzie głupiał sterownik silnika bo z tego co wiem jest spięty z sterownikiem automatu i tu moą pojawić się komplikacje.

Opublikowano

Na pewno trzeba przekodować na manual i nie wiem, czy nie trzeba przerobić/wymienić stacyjki?

Opublikowano

A co ma do tego stacyjka? Na czym polega przekodowanie sterownika? Czy jest to tylko zmiana jakiegoś perametry po podpięciu się do kompa czy wymiana programu?

Opublikowano

Spróbuj wyjąć kluczyk na pozycji innej, niż P, to się dowiesz.

Kodowanie-jak sama nazwa mówi: wpisanie odpowiedniego kodu w odpowiednie miejsce.

Opublikowano

Nie trzeba stacyjki wywalać- wystarczy wywalić przekaźnik nr 13 (czasem 175) i zastąpić go zworką (chyba pin 2 i 8), jest on odpowiedzialny właśnie za odpalanie w pozycji P lub N.

Opublikowano

Witam ponownie

Podsumowując informacje na temat wymiany na manual jakie udało mi się do tej pory zebrać:

- wymienić należe zestaw części jak opisany na początku

- należy usunąć mechanizm uniemożliwjający wyciagnięcie kluczyka

- należy usunąć przekażnik 13 i wstawić zworkę

- nalezy usunąć sterownik skrzyni

- podpiąć światła wstecznego

- przekodować silnik na manual

Pytania pozostające bez odpowiedzi:

- Czy aktualną skrzynię DMU można zastąpić dowolną z wymienionych (CPD, DHM, DHZ, DDU, DDB, DWA, DWH)

- Co z dwumasem i czy można zastosować sprzęgło jednomasowe

Dodatkową watpliwość zasiał mi elektryk który miał by zrobić przekodowanie silnika i inne prace elektryczne. Mówi on że ofszem wystarzy przekodować sterownik na manual ale robi się to tylko w nowszych silnikach. Tutaj komputer podobno oparty jest na "romach" i wymaga to zmian w programie. (podobno robił już teke żeczy). Za całośc liczy sobie ok 400zł ale nie wiem czy ma racje.

Poniżej zamieszczam sposub kodowania jaki należy ustawić vag-iem (z forum pasata)

pierwsze dwie ??xxx oznaczaja miejsce przeznaczenia

02 poza unia europejską

04 w uni

06 usa

08 chiny

25 japonia

kolejna xx?xx rodzaj napędu

1 przód

2 4x4

dalej to co nas interesuje xxx?x

0 manual 5 biegów

1 manual 6 biegów

3 automat

5 automat

6 automat

i w koncu xxxx? rodzaj nadwozia

1 A4, passat

2 A6

Kodowanie w barmce CAN zmienione na 00001 w dół (z 00005 na 00004) dzięki czemu licznik nie wywala błedu komunikacji ze skrzynią i z FIS zniknęła kreska która odzielała wyświetlanie biegów

Niestety wszystkie te informacje pochodzą od osób które robiły taką wymianę w 1,9 tdi

(Jeśli w 1,9 można przekodować to czemu nie w 1,8)

Jeśli ktoś zna brakujące odpowiedzi, lub robił taką wymianę w 1,8 to bardzo bym prosił o informacje. Napewno pomogło by to wielu osobą stojącym przed podobnym wyborem.

Opublikowano

sterownik silnika lepiej wymienic mi koles spod wroclawia robil przekladke aut na manual nie wymienil sterownika tylko 3 dni sie menczyl z kodowaniem ponoc nikture sterowniki nie przyjmuja kodowania efekt nie wymienionego sterownika lub zle przekodowany to smierdzace spaliny nie palaca lampka od swiec zarowych i brak jakby mocy do 2000 tys obrotow a po wyzej to jakby auto dostalo naglego kopa zamizam wymienic sterownik silnika A4 B6 19TDI AVF:kwasny:

Opublikowano

Jak to sięzastanawiam czy ty to nie są jakieś jaja. Jasne, można rozgrzebać pół samochodu, niech się do kabli i sterowników elektryk dobierze i programuje, w końcu będzie "trochę taniej" i okaleczone auto, zworki zamiast przekaźników, luźne kable itp. bo było robione tanio. Poszukaj drugiego automatu, popatrz czy ktoś nie rozsprzedaje angola na części, kody skrzyń znasz, a jeżeli będzie inne oznaczenie weź też sterownik skrzyni i podmień go za swój. Tych przekładni jest na rynku multum, nie wiem jak w takiej sytuacji można rozważać drutowanei samochodu.

Opublikowano

Jutro rozpoczynam rzeźbę skrzyni z automatu na manual i w zasadzie pzostała mi kwiesia tylko czujnika sprzęgła. Gdzie od niego trzeba kable dać? Gdzie się wpiąć? Chodzi mi potem o poprawne działanie tempomatu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...