Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BDG] Trzęsie na jałowym


Tomeks

Rekomendowane odpowiedzi

http://www.a4-klub.pl/smf/profiles/piotrus-u12475.html :naughty:[br]Dopisany: 22 Lipiec 2008, 23:14 _________________________________________________Teraz na poważnie :wink4:

Tomek, spojrzałem wczoraj co w innym motorku BDG piszczy :naughty: i tak:

korekcje wtrysków nie są najlepsze... Jedna nawet jest na granicy tolerancji.

a więc przydałoby się wymienić , chyba nie muszę mówić co może stać się z tłokiem?

Według mnie :

- może być lekko zapowietrzony układ, ponieważ przy przyśpieszaniu czaaasem (dość rzadko), zdarza się lekkie drgnięcie

- warto przeczyścić układ dolewając mixolu

jeśli układ jest zapowietrzony to jak najszybciej trzeba to wyeliminować bo VP44 brzydko nam się odwdzięczy

mixolem nie czyścisz układu tylko smarujesz i pompkę Vp44 i wtryskiwacze :wink4:

Co do ostatniego, logi "przed" już mam. Teraz kupię mixolka i co miesiąc będę sprawdzał korekcje.

Tobie proponuję to samo.

:good: dobry pomysł , lepszym wyjściem byłoby sprawdzanie co 5,10 tankowań... oczywiście nie piszę ile ma być mixolu na cały bak bo to chyba wiecie :wink4:

Oczywiście nie wiadomo, czy jest to wtrysk sterujący. Według mnie "jeszcze nie" ponieważ żadnych błedów zarejestrowanych nie ma/ nie było.

padnięty wtrysk sterujcy może ale nie musi dać znaku że to własnie on jest do wymiany , chodzi mi o wyskocznie/zarejestrowanie błędu..

Przyjrzałbym się jednak też czy czasem nie ma lekko zapowietrzonego układu.

dobry pomysł

Acha, zapomniałem sprawdzić ustawienie rozrządu :embarrassed: Bo to też może mieć wpływ.

bardzo ważna rzecz , brawo że o tym pomyślałeś przemek :good: od tego zaczynała się też moja naprawa :wink4:

a teraz tak , większość możliwych przyczyn Przemek już ładnie wycytował , radzę tylko pamiętać że to tylko ok 1/2 tego co może powodować narywanie na biegu jałowym...

Radzę tego nie bagatelizować , ja swego czasu chciałem olać tema (a niech sobie buja) i całe szczęscie że tego nie zrobiłem...

auto w samą porę trafiło na fachowaca który je uleczył... chyb nie muszę mówić jak może skończyć się jazda z narywającym silnikiem i jak może być kosztowna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

padnięty wtrysk sterujcy może ale nie musi dać znaku że to własnie on jest do wymiany , chodzi mi o wyskocznie/zarejestrowanie błędu..

wiec wtrysk sterujacy mozna wymieniac w ciemno?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

padnięty wtrysk sterujcy może ale nie musi dać znaku że to własnie on jest do wymiany , chodzi mi o wyskocznie/zarejestrowanie błędu..

wiec wtrysk sterujacy mozna wymieniac w ciemno?

w ciemno wymieniają w ASO i w 99% warsztatów... Najpierw sprawdz czy jest zły, są na to sposoby , no chyba że 1000 pln to dla Ciebie drobne to wymieniaj :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie

po pierwsze nie mieszajcie silnikow V6 oraz R4 :rtfm:

po drugie w R4 PD nie ma mowy o zapowietrzeniu ukladu zasilania paliwem,

zbiore mozliwe przyczyny w R4 PD wg mnie:

1. sprawszenie korekcji, kata synchronizacji oraz kompresji - diagnostyka

2. soft do wymiany (update)

3. konektor sterujacy PD

4. uszczelnienie PD do wymiany

5. PD do wymiany

5. zle ustawione walki wyrownazajace (tylko silniki 2.0TDI)

7. zniszczony wałek rozrzadu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Musashi za wskazanie prawdopodobnych przyczyn.

Niepokoi mnie jednak to dudnienie z filtra pojawiające się po samoczynnym ustaniu trzęsiawki na jałowym.

Czy to możliwe że zawór dolotowy nie domyka się. Ale dlaczego dopiero wtedy gdy przestanie trąść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Musashi za wskazanie prawdopodobnych przyczyn.

Niepokoi mnie jednak to dudnienie z filtra pojawiające się po samoczynnym ustaniu trzęsiawki na jałowym.

Czy to możliwe że zawór dolotowy nie domyka się. Ale dlaczego dopiero wtedy gdy przestanie trąść.

moze klapa gaszaca? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i mnie dopadly trzesawki.

Niedawno byly minimalne, teraz gdy rano odpalam auto sa juz nieco wieksze.

Jak silnik nabierze temperatury, to problem praktycznie znika.

:mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak silnik nabierze temperatury, to problem praktycznie znika.

no to masz na odwrót :)

Hee fajnie,

możesz rozwinąć temat?

ten temat dotyczy V6 przecież - to zupełnie inna konstrukcja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pre_pl ma racje,temat dotyczy V6 :chytry:

panowie,nie robcie balaganu w temacie :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, co prawda moj styl jazdy moze dobijac dwumasa (duzo hamuje silnikiem), ale dwumas raczej napitala caly czas, a nie tylko z samego rańca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cuda,cuda,

u mnie dzisiaj pikneło i zaświeciła się kontrolka awarii filtra cząstek stałych.

teraz już nie wiem od czego zacząć i co najgorsze nie mam czasu za to się zabrać.

co mam robić? podlączyć się pod komputer w ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tylko chciałem dodać że u mnie też trzęslo na jałowym i wspawali mi panowie nową plecionkę (koszt 180 zł) i pozamiatane:)Teraz pięknie ::::)

no i ja miałem dokładnie to samo, po zmianie plecionki - super

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...