Jump to content
IGNORED

[B7 BDG] Trzęsie na jałowym


Tomeks
 Share

Recommended Posts

jak odpalam zimny silnik (BDG)to wszystko jest ok.,ale jak osiagnie wlasciwa temperature,to trzesie silnikiem (tylko na luzie),

wskazowka obrotomierza nie drzy,obroty nie faluja

myslalem ze to poduszki,ale wtedy powinno trzasc tez na zimnym.

ma ktos jakis pomysl?

Link to comment
Share on other sites

VAG sprawdz bledy i zrob logi.

przedewszystkim zloguj statycznie grupe 013, statyczny i dynamiczny log grupy 003

Link to comment
Share on other sites

ok.

Link to comment
Share on other sites

Przyczyny moga byc rozne... dwumas, wtrysk, cos moglo sie rozregulowac... Zdalnie na forum raczej nikt Ci nie pomoze - znajdz dobrego mechanika od 2.5TDI (nie ma ich wielu), ale logi rowniez mozesz zrobic tak jak pisal Musashi...

Link to comment
Share on other sites

Przyczyny moga byc rozne... dwumas, wtrysk, cos moglo sie rozregulowac... Zdalnie na forum raczej nikt Ci nie pomoze - znajdz dobrego mechanika od 2.5TDI (nie ma ich wielu), ale logi rowniez mozesz zrobic tak jak pisal Musashi...

dwumas-trzeslo by zawsze,zimny czy cieply.

wtrysk-raczej tak samo.

u mnie trzesie tylko jak osiagnie wlasciwa temperature

poniedzialek lub wtorek zrobie VAGa i wzuce logi.

Link to comment
Share on other sites

czesc,

dolacze sie do tematu A4 2.0 TDI 140KM;

mam podobny problem - czasem jak mi silnik wpadnie w drgawki to cala buda sie kolysze jak na falach...

ale tylko i wylacznie po osiagnieciu temperatury roboczej;

dzis zauwazylem ze po chwili telepania motor jakby wszedl na inne oboroty (wskazowka jednak nie drgnela) - zmienil lekko barwe dzwieku i telepanie ustalo....

Vag nie pokazuje zadnych bledow.

Dodam ze znajomy mial podobny problem w A6 z tym samym motorem, ale vag mu "powiedzial" ze ma jeden pompowtrysk do wymiany. Po wymianie "dyganie" troche sie uspokoilo ale nie zniknelo calkowicie.

Moze ktos z Was zna juz przyczyne takiego zachowania?

Slyszalem opinie ze to moze byc kwestia jakosci paliwa (jezdze na shellu) a takze DPF-a....

Czekam na opinie przed udaniem sie do "specjalistow"

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

dwumas-trzeslo by zawsze,zimny czy cieply.

wtrysk-raczej tak samo.

u mnie trzesie tylko jak osiagnie wlasciwa temperature

poniedzialek lub wtorek zrobie VAGa i wzuce logi.

Niekoniecznie. Jeśli to wtrysk to może nie trząść gdy silnik jest zimny bo wtedy dostaje większe dawki paliwa. Gdy silnik osiągnie wymaganą temperaturę dawki paliwa stają się minimalne i wtedy korekcje na pojedynczych, zużytych wtryskiwaczach powodują trzęsienie silnika.

Link to comment
Share on other sites

Niekoniecznie. Jeśli to wtrysk to może nie trząść gdy silnik jest zimny bo wtedy dostaje większe dawki paliwa. Gdy silnik osiągnie wymaganą temperaturę dawki paliwa stają się minimalne i wtedy korekcje na pojedynczych, zużytych wtryskiwaczach powodują trzęsienie silnika.

jak klima chodzi prawie na maxa,to trzesienie ustaje.

Link to comment
Share on other sites

Miałem cos takiego i był pompowtrysk niby popsuty po wymianie drgania ustały .ale na popsutym nawet jak klime właczyłem na minimum to było odrazu ok ale tylko na ciepłym silniku

Link to comment
Share on other sites

Miałem cos takiego i był pompowtrysk niby popsuty po wymianie drgania ustały .ale na popsutym nawet jak klime właczyłem na minimum to było odrazu ok ale tylko na ciepłym silniku

czyli pasowalo by

Link to comment
Share on other sites

No właśnie. Jak pracuje klima to obciążenie silnika wzrasta i pompa daje większe dawki paliwa, a wtedy wielkość korekcji procentowo staje się mniejsza i w związku z tym mniej się je odczuwa.

Kup kabel, weź laptopa, zainstaluj VAG-COM-a i zrób logi korekcji wtrysków (grupy: 013 i 014 dla V6) na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku. Norma to do +/- 1.5. Typowe korekcje to tak ok. -0.5

Trząść może nawet gdy np. na jednym jest 1.5 a na pięciu pozostałych 0.5.

Link to comment
Share on other sites

no wlasnie czekam na pre_pl,ma miec kabel i na najblizszym spocie sprawdze.

Link to comment
Share on other sites

jak bedziesz juz znal wyniki to daj znac w tym temacie

Link to comment
Share on other sites

Miałem tak samo i przyczyną prawdopodobnie były styki elektryczne łączące PD z listwą zasilającą. U mnie trzęsło na wolnych obrotach (z klimą było słabiej) i też diagnoza była p-wtryski do wymiany, ale ku mojemu zaskoczeniu po wymontowani i zamontowaniu PD (w warsztacie) problem zniknął jak ręką odjął.... Jeden koleś z forum też tak miał i powiedział że to właśnie kwestia niestykania elektryki. Z tego co czytałem mogą też mieć na to wpływ oringi pod PD jak nie trzymają dobrze ciścnienia to odbija się to też na korelacjach.

Poczytajcie posty w których uczestniczyłem tam jest to opisane. U mnie od 30 tys jest cisza i nie telepie!

Link to comment
Share on other sites

kabelek dotarł, właśnie chcę wszystko poinstalować, posprawdzam u siebie czy działa :D i można zacząć działać.

mnie trzęsło na wolnych obrotach (z klimą było słabiej) i też diagnoza była p-wtryski do wymiany, ale ku mojemu zaskoczeniu po wymontowani i zamontowaniu PD (w warsztacie) problem zniknął jak ręką odjął

wielokrotnie pisał o tym Musashi :) Czy w BDG pomoże... hmm, wątpię - ale kto wie :)

Link to comment
Share on other sites

kabelek dotarł, właśnie chcę wszystko poinstalować, posprawdzam u siebie czy działa :D i można zacząć działać.

Przemek,jak posprawdzasz,to daj znac,wyleczysz mojego,bo to telepanie mnie dobija :wallbash:

Link to comment
Share on other sites

Tomek, spojrzałem wczoraj co w innym motorku BDG piszczy :naughty: i tak:

korekcje wtrysków nie są najlepsze... Jedna nawet jest na granicy tolerancji.

Według mnie :

- może być lekko zapowietrzony układ, ponieważ przy przyśpieszaniu czaaasem (dość rzadko), zdarza się lekkie drgnięcie

- warto przeczyścić układ dolewając mixolu

Co do ostatniego, logi "przed" już mam. Teraz kupię mixolka i co miesiąc będę sprawdzał korekcje.

Tobie proponuję to samo.

Oczywiście nie wiadomo, czy jest to wtrysk sterujący. Według mnie "jeszcze nie" ponieważ żadnych błedów zarejestrowanych nie ma/ nie było.

Przyjrzałbym się jednak też czy czasem nie ma lekko zapowietrzonego układu.

Acha, zapomniałem sprawdzić ustawienie rozrządu :embarrassed: Bo to też może mieć wpływ.

Także możemy się spotkać i zobaczyć jak to u Ciebie wygląda, może kolega Kocky też by się pojawił bo chciał zmienić coś u siebie :)

Link to comment
Share on other sites

Także możemy się spotkać i zobaczyć jak to u Ciebie wygląda, może kolega Kocky też by się pojawił bo chciał zmienić coś u siebie :)

Jeżeli o mnie chodzi to dajcie znać kiedy i gdzie:)

Jeżeli nic niespodziewanego mi nie wyskoczy to będę na bank.

Link to comment
Share on other sites

Przemek,daj znac kiedy :th:

Link to comment
Share on other sites

Witam, widze że temat upadł wieć chcę go podniść. Moje BPW na jałowym też wpada w telepke. Co ciekawe podczas telepania brzmi inaczej niż wtedy gdy przestanie telepać :mysli:. Wtedy jakby przechodzi na inne obroty a z filta powietrza wydobywa się dudnienie. Całość z tyłu buczy jak amerykańskie V8. Obroty nie falują, spalanie jest na takim samym poziomie. Hafas powiedz co u ciebie bo pisałeś podobnie. Dajce jakiś pomysł co jest grane i co z tym zrobić :wallbash:.

Link to comment
Share on other sites

To powiedz jaka maja isc :tongue4:

Link to comment
Share on other sites

Guest Trzeniu

http://www.a4-klub.pl/smf/profiles/piotrus-u12475.html :naughty:[br]Dopisany: 22 Lipiec 2008, 23:14 _________________________________________________Teraz na poważnie :wink4:

Tomek, spojrzałem wczoraj co w innym motorku BDG piszczy :naughty: i tak:

korekcje wtrysków nie są najlepsze... Jedna nawet jest na granicy tolerancji.

a więc przydałoby się wymienić , chyba nie muszę mówić co może stać się z tłokiem?

Według mnie :

- może być lekko zapowietrzony układ, ponieważ przy przyśpieszaniu czaaasem (dość rzadko), zdarza się lekkie drgnięcie

- warto przeczyścić układ dolewając mixolu

jeśli układ jest zapowietrzony to jak najszybciej trzeba to wyeliminować bo VP44 brzydko nam się odwdzięczy

mixolem nie czyścisz układu tylko smarujesz i pompkę Vp44 i wtryskiwacze :wink4:

Co do ostatniego, logi "przed" już mam. Teraz kupię mixolka i co miesiąc będę sprawdzał korekcje.

Tobie proponuję to samo.

:good: dobry pomysł , lepszym wyjściem byłoby sprawdzanie co 5,10 tankowań... oczywiście nie piszę ile ma być mixolu na cały bak bo to chyba wiecie :wink4:

Oczywiście nie wiadomo, czy jest to wtrysk sterujący. Według mnie "jeszcze nie" ponieważ żadnych błedów zarejestrowanych nie ma/ nie było.

padnięty wtrysk sterujcy może ale nie musi dać znaku że to własnie on jest do wymiany , chodzi mi o wyskocznie/zarejestrowanie błędu..

Przyjrzałbym się jednak też czy czasem nie ma lekko zapowietrzonego układu.

dobry pomysł

Acha, zapomniałem sprawdzić ustawienie rozrządu :embarrassed: Bo to też może mieć wpływ.

bardzo ważna rzecz , brawo że o tym pomyślałeś przemek :good: od tego zaczynała się też moja naprawa :wink4:

a teraz tak , większość możliwych przyczyn Przemek już ładnie wycytował , radzę tylko pamiętać że to tylko ok 1/2 tego co może powodować narywanie na biegu jałowym...

Radzę tego nie bagatelizować , ja swego czasu chciałem olać tema (a niech sobie buja) i całe szczęscie że tego nie zrobiłem...

auto w samą porę trafiło na fachowaca który je uleczył... chyb nie muszę mówić jak może skończyć się jazda z narywającym silnikiem i jak może być kosztowna...

Link to comment
Share on other sites

padnięty wtrysk sterujcy może ale nie musi dać znaku że to własnie on jest do wymiany , chodzi mi o wyskocznie/zarejestrowanie błędu..

wiec wtrysk sterujacy mozna wymieniac w ciemno?

Link to comment
Share on other sites

Guest Trzeniu
padnięty wtrysk sterujcy może ale nie musi dać znaku że to własnie on jest do wymiany , chodzi mi o wyskocznie/zarejestrowanie błędu..

wiec wtrysk sterujacy mozna wymieniac w ciemno?

w ciemno wymieniają w ASO i w 99% warsztatów... Najpierw sprawdz czy jest zły, są na to sposoby , no chyba że 1000 pln to dla Ciebie drobne to wymieniaj :wink4:

Link to comment
Share on other sites

panowie

po pierwsze nie mieszajcie silnikow V6 oraz R4 :rtfm:

po drugie w R4 PD nie ma mowy o zapowietrzeniu ukladu zasilania paliwem,

zbiore mozliwe przyczyny w R4 PD wg mnie:

1. sprawszenie korekcji, kata synchronizacji oraz kompresji - diagnostyka

2. soft do wymiany (update)

3. konektor sterujacy PD

4. uszczelnienie PD do wymiany

5. PD do wymiany

5. zle ustawione walki wyrownazajace (tylko silniki 2.0TDI)

7. zniszczony wałek rozrzadu

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Musashi za wskazanie prawdopodobnych przyczyn.

Niepokoi mnie jednak to dudnienie z filtra pojawiające się po samoczynnym ustaniu trzęsiawki na jałowym.

Czy to możliwe że zawór dolotowy nie domyka się. Ale dlaczego dopiero wtedy gdy przestanie trąść.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Musashi za wskazanie prawdopodobnych przyczyn.

Niepokoi mnie jednak to dudnienie z filtra pojawiające się po samoczynnym ustaniu trzęsiawki na jałowym.

Czy to możliwe że zawór dolotowy nie domyka się. Ale dlaczego dopiero wtedy gdy przestanie trąść.

moze klapa gaszaca? :mysli:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...