ŁukaszA4 Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Witam, tak jak w temacie, po dłuższej jeździe autem szarpie gdy ruszam na pół sprzęgle, gdy np.skręcam we wjazd, trzęsie całym samochodem i powoli mnie zaczyna to irytować. Dodam że nie zawsze to występuje, czasem szarpie a czasem nie, i gdy tylko auto jest rozgrzane. Zaczyna się to nasilać, wczoraj co najmniej 2razy tak miałem. I zauważyłem że gdy na luzie delikatnie wcisnę sprzęgło to pojawiają się takie drgania(wibracje) pedału sprzęgła... Po za tym nie ma żadnych stuków, bynajmniej nie słyszę nic takiego. Silnik to 1Z. Szukałem przyczyny na forum ale raczej nic konkretnego nie było, jedynie o dwumasach ale przecież w zeciorze nie ma koła dwumasowego... Co to może być? 1
Lukasz_mk2 Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Opublikowano 23 Kwietnia 2012 miałem u siebie to samo do piątku, w piątek niestety musiałem oddać auto do warsztatu bo pedał sprzęgła cały drgał i było słychać jakieś charczenie (stało się to bez żadnej fazy przejściowej, tzn pierw szarpało jak był nagrzany i nagle w piątek zaczęło chrobotać). U mnie jest dwumas, ale z tego co sobie "wymyśliłem" to chyba wina leży po stronie docisku sprzęgła. Tarcza nie jest do końca dociśnięta w fazie puszczania sprzęgła i stąd te poszarpywania przy ruszaniu. U mnie szarpało tak ok 8m-c, aż się wysrało w piątek . Teraz czekam na diagnozę a moje konto, aż drży ze strachu U ciebie przynajmniej naprawa będzie mniej kosztowna.
A4-Tomek Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Witam, tak jak w temacie, po dłuższej jeździe autem szarpie gdy ruszam na pół sprzęgle, gdy np.skręcam we wjazd, trzęsie całym samochodem i powoli mnie zaczyna to irytować. Dodam że nie zawsze to występuje, czasem szarpie a czasem nie, i gdy tylko auto jest rozgrzane. Zaczyna się to nasilać, wczoraj co najmniej 2razy tak miałem. I zauważyłem że gdy na luzie delikatnie wcisnę sprzęgło to pojawiają się takie drgania(wibracje) pedału sprzęgła... Po za tym nie ma żadnych stuków, bynajmniej nie słyszę nic takiego. Silnik to 1Z. Szukałem przyczyny na forum ale raczej nic konkretnego nie było, jedynie o dwumasach ale przecież w zeciorze nie ma koła dwumasowego... Co to może być? Mam dokładnie to samo i cały czas zachodzę w głowę czy to czasem sprzęgło się nie kończy dobrze ze w 1Z jest jednomas więc może tylko sprzęgło da radę wymienić i będzie dobrze bo docisk jest wraz z tarczą a z tego co gdzieś wyczytałem to mogą też już wysiadać sprężyny docisku a nie sama tarcza no ale fakt faktem wraz z dociskiem idzie nowa tarcza a sprzęgło nie jest tanie i jeszcze do tego wymiana bo jest sporo zabawy z wymianą więc ja się za to raczej nie zabiorę ---------- Post dopisany at 12:39 ---------- Poprzedni post napisany at 12:32 ---------- raczej to nie powinno być koło zamachowe bo na postoju nie telepie a ni nic jedynie przy ruszaniu trzęsie. Przy ruszaniu na wprost to po naprawde bardzo długiej jeździe po mieście ale na skręconych kołach to zawsze bo długiej jeździe. Nie znam się aż tak ale sądzę że to może sprzęgło się kończyć i tak jak napisane jest w pierwszym poście to ja również odczuwam wibracje na półsprzęgle gdy auto jest na luzie tyle że to są delikatne wibracje. Aaaaa właśnie na zgaszonym silniku słychać skrzypienie z okolic sprzęgła gdy wciskam pedał i gdy puszczam bo gdy silnik jest w ruchu jest cisza.
ŁukaszA4 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Też właśnie zauważyłem że gdy silnik jest zgaszony i gdy wciskam pedał sprzęgła to słychać jakieś dżwięki a tego chyba nie powinno być. Zwiększają się te drgania i żeby normalnie ruszyc muszę mocniej dodać gazu, hmm, nie wiem czy czekać aż całkiem padnie czy coś kombinować, muszę zadzwonić do mechaniora ciekawe co powie.
wiktorsam Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Mi tak w ahu szarpało do niedawna na mocno zagrzanym aucie, ale po wymianie wtrysków na 216 i wgraniu nowego softa wydaje mi się że problem minął . Przy okazji wymiany wtrysków musiałem skorygować dawkę bo miałem bardzo dużą i możliwe że to to spowodowało ustanie szarpania.
grzechhh Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Opublikowano 30 Kwietnia 2012 U mnie w ATJ takie właśnie objawy które zaczęły się z czasem potęgować były powodem zjechanej praktycznie do nitów tarczy sprzegła.
rookie Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Wymiana kompletu sprzęgła pomoże, Wasz tzw. KANGUR spowodowany jest zużyciem sprzęgła. Polecam wam Sachs'a, wymieniałem u siebie i po wymianie pedał sprzęgła chodził jak masło. Tylko wymieńcie docisk, tarczę i łożysko. ---------- Post dopisany at 12:07 ---------- Poprzedni post napisany at 12:07 ---------- Wymiana kompletu sprzęgła pomoże, Wasz tzw. KANGUR spowodowany jest zużyciem sprzęgła. Polecam wam Sachs'a, wymieniałem u siebie i po wymianie pedał sprzęgła chodził jak masło. Tylko wymieńcie docisk, tarczę i łożysko.
A4-Tomek Opublikowano 2 Maja 2012 Opublikowano 2 Maja 2012 Wymiana kompletu sprzęgła pomoże, Wasz tzw. KANGUR spowodowany jest zużyciem sprzęgła.Polecam wam Sachs'a, wymieniałem u siebie i po wymianie pedał sprzęgła chodził jak masło. Tylko wymieńcie docisk, tarczę i łożysko. to trzeba będzie rozeznać się w cenach w okolicy żeby nie przepłacić. Polecasz Sachs'a chociaż ja myślałem nak LUK'iem no ale pomyśle nad tym
gumis855 Opublikowano 2 Maja 2012 Opublikowano 2 Maja 2012 ktos juz tutaj pisał na forum ze miał podobne obiawy i ktorego pieknego dnia poprostu sprzęglo mu weszlo w podloge i sie skonczylo.
Killer1984 Opublikowano 2 Maja 2012 Opublikowano 2 Maja 2012 Ja miałem identyczny problem w moim 1Z wyczyściłem nastawnik - nic nie dało... też myślałem, że to sprzęgło, poduszki silnika albo skrzyni... Okazało się, że pojawiło się powietrze w paliwie udało mi się zlikwidować miejsce w którym ciągnął powietrze i do tej pory jest spokój ( około pół roku ) a przejechałem już z 10tyś/km... nawet ostatnio(w poniedziałek jak były upały) jechałem trasę 2x 500km i nic nie szarpało... U was może być faktycznie sprzęgło, ale sprawdzenie czy macie powietrze nic nie kosztuje
jakob Opublikowano 4 Maja 2012 Opublikowano 4 Maja 2012 Ja miałem identyczny problem w moim 1Z wyczyściłem nastawnik - nic nie dało... też myślałem, że to sprzęgło, poduszki silnika albo skrzyni... Okazało się, że pojawiło się powietrze w paliwie udało mi się zlikwidować miejsce w którym ciągnął powietrze i do tej pory jest spokój ( około pół roku ) a przejechałem już z 10tyś/km... nawet ostatnio(w poniedziałek jak były upały) jechałem trasę 2x 500km i nic nie szarpało... U was może być faktycznie sprzęgło, ale sprawdzenie czy macie powietrze nic nie kosztuje Opiszesz konkretnie jak to zrobic? ---------- Post dopisany at 10:52 ---------- Poprzedni post napisany at 10:52 ---------- Ja miałem identyczny problem w moim 1Z wyczyściłem nastawnik - nic nie dało... też myślałem, że to sprzęgło, poduszki silnika albo skrzyni... Okazało się, że pojawiło się powietrze w paliwie udało mi się zlikwidować miejsce w którym ciągnął powietrze i do tej pory jest spokój ( około pół roku ) a przejechałem już z 10tyś/km... nawet ostatnio(w poniedziałek jak były upały) jechałem trasę 2x 500km i nic nie szarpało... U was może być faktycznie sprzęgło, ale sprawdzenie czy macie powietrze nic nie kosztuje Opiszesz konkretnie jak to zrobic?
Killer1984 Opublikowano 4 Maja 2012 Opublikowano 4 Maja 2012 U mnie był kawałek przeźroczystego wężyka przed nastawnikiem i tam było widać powietrze w tej chwili zlikwidowałem ten wężyk bo w zimę okazało się, że ten przeźroczysty wężyk zrobił się twardy jak skała i na nim ciągnął powietrze... w tej chwili (odpukać) z silnikiem wszystko OK
luknewa Opublikowano 21 Maja 2012 Opublikowano 21 Maja 2012 Witam Mam podobne objawy, wczoraj zauwazylem ze jak troche pojezdzilem to przy cofaniu ale tylko przy ruszaniu trzesie autem, pozniej jak juz rusze to jest Ok. Rano jak odpalilem i ruszalem to bylo ok ale jak juz troche pojezdzilem to znowu sie zaczelo trzesienie budą. Piszecie ze to przez sprzeglo lub dwumas i ze w "1Z" nie ma dwumasu czy kto mi napisze co to 1Z? Czy ja mam dwumas w 1.9 tdi 110 KM z 1997 r? Czy ktos wie jaka moze byc u mnie przyczyna? Dodam ze sprzeglo wysoko bierze. ---------- Post dopisany at 15:24 ---------- Poprzedni post napisany at 15:24 ---------- Witam Mam podobne objawy, wczoraj zauwazylem ze jak troche pojezdzilem to przy cofaniu ale tylko przy ruszaniu trzesie autem, pozniej jak juz rusze to jest Ok. Rano jak odpalilem i ruszalem to bylo ok ale jak juz troche pojezdzilem to znowu sie zaczelo trzesienie budą. Piszecie ze to przez sprzeglo lub dwumas i ze w "1Z" nie ma dwumasu czy kto mi napisze co to 1Z? Czy ja mam dwumas w 1.9 tdi 110 KM z 1997 r? Czy ktos wie jaka moze byc u mnie przyczyna? Dodam ze sprzeglo wysoko bierze.
luknewa Opublikowano 21 Maja 2012 Opublikowano 21 Maja 2012 jesli masz afn to na bank 2-mas.chyba ze ktos uz wymienial i moze wsadzil 1 masa z 1z Skad mam wiedziec czy mam AFN? ---------- Post dopisany at 21:43 ---------- Poprzedni post napisany at 21:43 ---------- jesli masz afn to na bank 2-mas.chyba ze ktos uz wymienial i moze wsadzil 1 masa z 1z Skad mam wiedziec czy mam AFN?
lutas Opublikowano 22 Maja 2012 Opublikowano 22 Maja 2012 Zajrzyj do bagażnika i sprawdź nalepkę pod kołem zapasowym - tam odczytasz kod silnika (o ile buda i silnik nie są od innych dawców).
goldi Opublikowano 22 Maja 2012 Opublikowano 22 Maja 2012 Miałem idęntycznie szarpało na rozgrzanym silniku podczas ruszania wymieniłęm sprzęgło z dwumasem i po sprawie nie to autko teraz koszt 1650 zł robicizna moja
ŁukaszA4 Opublikowano 22 Maja 2012 Autor Opublikowano 22 Maja 2012 czy kto mi napisze co to 1Z? Czy ja mam dwumas w 1.9 tdi 110 KM z 1997 r? 1Z to oznaczenie silnika, w 110 konnych wersjach jest dwumas. Tez tego na początku nie wiedziałem ale pobyt na forum rozwiał wątpliwości Nie dawno nasz kolega Masato podpowiedział mi że to mogą być poduszki silnika lub skrzyni i dlatego tak trzęsie. Bo gdy gaszę auto to po prostu zatrzęsie budą. Mnie to tylko zastanawia czemu występuje to nieregularnie i gdy zrobię sporo kilometrów. Myślę czy może by tak nie zaprowadzić do mechanika i niech sprawdzi co to może być.
woj-o Opublikowano 22 Maja 2012 Opublikowano 22 Maja 2012 Poduszki mogą to być ale być to czuł podczas jazdy - u mnie efekt był jakby amorków nie było (silnik latał góra dół, bo jedna poduszka poległa w boju). Też mam efekt szarpania sprzęgła po nagrzaniu auta - stawiam na zużyte okładziny i/lub docisk. Niestety to że każde 110km miało dwumas nie oznacza że 90 km nie miało (np część silników AHU (90km) ma dwumasy a cześć nie ). ---------- Post dopisany at 10:34 ---------- Poprzedni post napisany at 10:34 ---------- Poduszki mogą to być ale być to czuł podczas jazdy - u mnie efekt był jakby amorków nie było (silnik latał góra dół, bo jedna poduszka poległa w boju). Też mam efekt szarpania sprzęgła po nagrzaniu auta - stawiam na zużyte okładziny i/lub docisk. Niestety to że każde 110km miało dwumas nie oznacza że 90 km nie miało (np część silników AHU (90km) ma dwumasy a cześć nie ).
Hipo Opublikowano 22 Maja 2012 Opublikowano 22 Maja 2012 niestety, ale moim skromnym zdaniem sprzęgło do wymiany - miałem tak w poprzednim aucie i jak wycjągnęli dwumasę to się zaczeli zastanawiać,jak to jeszcze mogło funkcjonować - latała we wszystkie strony
ŁukaszA4 Opublikowano 22 Maja 2012 Autor Opublikowano 22 Maja 2012 Niestety to że każde 110km miało dwumas nie oznacza że 90 km nie miało (np część silników AHU (90km) ma dwumasy a cześć nie ). Fakt, sorki, całkiem zapomniałem. Cóż, jeździć aż odmówi posłuszeństwa lub wymieniać od razu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się