Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z diagnozą niesprawnej klimy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim!!! :)

Mam problem z klimą(A4/B6 1,9tdi). W pewnym momencie przestala dzialac i tyle. Jeden mechanik stwierdził, że sprzęgiełko jest zepsute. Byłem weówczas poza wrocławiem i stwierdziłem ze po powrocie do domu oddam auto do mechanika z podpowiedzią przyczyny niesprawnej klimy i co??...... Ten z kolei powiedział mi, ze jest powazny problem z elektryka dlatego klima sie nie załącza (nie chłodzi) zupełnie. Gośc grzebał w niej cały dzień i nie rozwiązał problemu z komentarzem "Pół Wrocławia zapoznałem z tym problemem i nitk nie wie co jest grane". Pytanie który z nich miał racje?? Miał ktos z was podobny problem? Licze na pomoc.

Pozdro

Opublikowano

A podpinales juz Vaga czy sa jakies bledy??

Opublikowano

na panelu sterowania klimą pali się światłem ciągłym ECON ? czy działa 'normalnie' ???

Opublikowano

Kontrolka ECON pali się w momencie wcisiecia przycisku, natomiast po wyłączeniu gaśnie. a klima w żaden sposób nie reaguje. Wentylator przyspiesza....ale nie chłodzi zupełnie. Jest nabita czynnikiem i szczelna.

Opublikowano

Otóż kolego, powodów może być naprawdę wiele dlatego powinien się za to zabrać serwisant z jakimś doświadczeniem i sprzętem. Trzeba sprawdzić czy sprężarka ładuje odpowiednie ciśnienie, czy zawór działa jak trzeba, czy w ogóle dochodzi do niego prąd. Układ może być czymś przytkany i to "coś" podowuje straty ciśnienia które pompuje sprężarka. Może to być osuszacz, jeśli układ był jakiś czas nieszczelny wówczas absorbent w nim nasiąka wilgocią i puchnie ograniczając przepływ. Może to być zatkany dławik/zawór rozprężny, a może poprostu jakiś syf siedzi Ci w parowniku.

Na forum Ci nikt nie pomoże, jedź do sprawdzonego szpeca niech element po elemencie sprawdza czy układ jest przytkany, bo moim zdaniem to jest przyczyną.

---------- Post dopisany at 16:20 ---------- Poprzedni post napisany at 16:20 ----------

Otóż kolego, powodów może być naprawdę wiele dlatego powinien się za to zabrać serwisant z jakimś doświadczeniem i sprzętem. Trzeba sprawdzić czy sprężarka ładuje odpowiednie ciśnienie, czy zawór działa jak trzeba, czy w ogóle dochodzi do niego prąd. Układ może być czymś przytkany i to "coś" podowuje straty ciśnienia które pompuje sprężarka. Może to być osuszacz, jeśli układ był jakiś czas nieszczelny wówczas absorbent w nim nasiąka wilgocią i puchnie ograniczając przepływ. Może to być zatkany dławik/zawór rozprężny, a może poprostu jakiś syf siedzi Ci w parowniku.

Na forum Ci nikt nie pomoże, jedź do sprawdzonego szpeca niech element po elemencie sprawdza czy układ jest przytkany, bo moim zdaniem to jest przyczyną.

Opublikowano

Ja mam podobny problem w mojej A4.Klima nie chlodzi,komputer nie wylapuje zadnych bledow,symulacja przeprowadzona,wiatraki sie wlaczaly,cisnienie gazu 4000 - 5000,moment kompresora 9Nm a potem spada do 4Nm.Po odlaczeniu wiatrak nie dziala,podlaczylem na krotko z akumulatorem,chlodnica klimy zrobila sie zimna ale rurki nadal cieple,bezpieczniki dobre,podlaczylem pod maszyne do nabijania gazu,czynnik ok,po uruchomieniu silnika uslyszalem ze kompresor sie nie wlacza, u dilera audi kupilem czujnik (sensor) do chlodnicy klimatyzacji i wymienilem i dalej to samo.Mechanik powiedzial ze to moze byc kompresor lub panel sterujacy ale nie jest pewien a te elementy sa drogie zeby kupowac na probe.Aha wyjalem jeszcze panel i sprawdzilem polaczenia... Juz skonczyly mi sie pomysly... Jakies wskazowki,cos przeoczylem? Pozdrawiam

Opublikowano

Witam koledzy, podepne sie pod temat problemu z klima. W tamtym roku nabijałem klime diagnosta nie stwierdził nieszczelności i wszystko było ok. Wczoraj było ok 10C i z ciekawości chciałem właczyć klime a tu pupa nie załancza sie :facepalm: Moze mi ktos powiedzięc jak zrobić jakies nastawy podstawowe i czy vagiem mozna spradzić cisnienie układu. Jest czujnik cisnienia więc powinno się dać odczytać wartości, tylko w której grupie ??

Opublikowano

Kolego jesli wlaczasz klime , wentylatory sie wlaczaja a sprezarka nie chlodzi to obstawiam elektrozawor sterujacy wychyleniem tarczy z tlokami. Jesli wentylatory sie nie zalaczaj to uklad widzi usterke , najprawdopodobniej niskie cisnienie w ukladzie . Bez manometrow i multimetra nie wiele zdzilasz.

Zasada działania sprężarek klimatyzacji sterowanych elektrozaworem | Auto klimatyzacja samochodowa

---------- Post dopisany at 20:53 ---------- Poprzedni post napisany at 20:52 ----------

Uszkodzenie elektrozaworu sprezarki sygnalizowane jest jako blad. Jego zaciecie niestety ale czasem juz nie .

Opublikowano

Jesli nie ma czynnika chłodzącego to nie wyskakuje błąd. Chce sprawdzić czy mam gdzies dziurę i wszystko uciekło czy jest inny problem. Jesli pojade do byle jakiego serwisu za samo podpięcie zapłace 100zł. Jest przecież czujnik cisnienia w układzie, a skoro on tam jest to mozna sprawdzić co pokazuje, tylko która grupa odpowiada za czujnik cisnienia układu klimatyzacji :eusathink:

Opublikowano

08- Auto HVAC nastepnie Meas. Block – 08 (odczytanie bloku z wartościami zmierzonymi). Mozna tez zrobic test climatronica Test Outputs – 03 (diagnozowanie podzespołów wykonawczych)

Opublikowano

Kolego jesteś z Wrocka to wpadnij na spociki wrocławskie... jest u nas jeden gość (szwagier) forumowicza... bardzo dobrze ogarnia klimy a i cena bardzo przyzwoita.

Tak na odległość są nikłe szanse na ustalenie usterki. Jak już będziesz pisał na spocikach wrocławskich to pisz do qrczak91 to jego szwagier ogarnia klimy.

Opublikowano

Beny wiem jak zdiagnozować klimatronik, ale chodzi mi o konkretnie opisanie każdej grupy która od czego. Sam Test chyba nic nie pokaze.

Opublikowano

nie ktorzy co maja klime i im sie nie załancza to moze byc wina czujnika temp zewnetrznej ona temp zaniza i dla to klimy nie idzie uruchomic. u mnie np działa jak jest +8 a powinno +3

Opublikowano

Po przeprowadzeniu testu moga sie pojawic bledy i one moga nakierowac na usterke. Niestety ale nie znam opisu konkretnych blokow pomiarowych. Mysle ze najlatwiej bedzie jak jak odpalisz vaga i bedziesz lecial pokoleji , wtedy kazda komorka jest opisana.

Opublikowano
Ja mam podobny problem w mojej A4.Klima nie chlodzi,komputer nie wylapuje zadnych bledow,symulacja przeprowadzona,wiatraki sie wlaczaly,cisnienie gazu 4000 - 5000,moment kompresora 9Nm a potem spada do 4Nm.Po odlaczeniu wiatrak nie dziala,podlaczylem na krotko z akumulatorem,chlodnica klimy zrobila sie zimna ale rurki nadal cieple,bezpieczniki dobre,podlaczylem pod maszyne do nabijania gazu,czynnik ok,po uruchomieniu silnika uslyszalem ze kompresor sie nie wlacza, u dilera audi kupilem czujnik (sensor) do chlodnicy klimatyzacji i wymienilem i dalej to samo.Mechanik powiedzial ze to moze byc kompresor lub panel sterujacy ale nie jest pewien a te elementy sa drogie zeby kupowac na probe.Aha wyjalem jeszcze panel i sprawdzilem polaczenia... Juz skonczyly mi sie pomysly... Jakies wskazowki,cos przeoczylem? Pozdrawiam

Mam ten sam problem do jesieni klima działała, co roku była obsługa (odgrzybianie, nabijanie i wymiana filtra kabinowego), teraz dmucha tylko powietrzem o temperaturze zewnętrznej. Swobodnie mogę przełączyć na economy i na automat, ustawiam temperaturę, nadmuch reaguje (dmucha słabiej i mocniej) ale dmucha nieschłodzonym powietrzem. Wczesną jesienią przy uruchomieniu silnika, w czasie załączenia klimy przez parę sekund słychać było pisk (jakby ślizgającego się paska) od momentu jak przestało chłodzić pasek przestał piszczeć (cały czas wszystkie paski się poruszają). W zimie klima grzała a teraz nie chłodzi. Byłem w warsztacie w którym robiłem ostatnią obsługę klimy. Podłączyli agregat, przeprowadzili testy, wymienili cały czynnik i dalej nic. Sprawdzili programem diagnostycznym (nie vagiem), brak jakichkolwiek błędów. Przynajmniej uczciwie, nie wzięli kasy za to. Ale klima dalej nie działa.

Pomocy! Może znacie porządnego specjalistę od klimy w W-wie?

Koledzy temperatury już są wysokie, a klima nie działa, pomóżcie

---------- Post dopisany 21-05-2013 at 20:49 ---------- Poprzedni post napisany 18-04-2013 at 23:48 ----------

Byłem u mechanika, wymienił mi chłodnicę, kompresor, osuszacz i skraplacz, czyli prawie wszystko. Teraz klima działa jak nowa.

Opublikowano
(..)

---------- Post dopisany 21-05-2013 at 20:49 ---------- Poprzedni post napisany 18-04-2013 at 23:48 ----------

[/color]Byłem u mechanika, wymienił mi chłodnicę, kompresor, osuszacz i skraplacz, czyli prawie wszystko. Teraz klima działa jak nowa.

kolego,

gdzie robiles i ile Ciebie to wynioslo?

mecze sie z naprawa mojej klimy od 3 tygodni - dwoch mechanikow, zero konkretow..

Opublikowano

Witam,

Wszedłem przypadkiem ale chyba pomogę.Ja miałem problem z klimą byłem u dwóch "mistrzów od klimatyzacji" pozatym ze straciłem czas i pieniądze za diagnozę nie sprawdzoną nic nie zrobili(oczywiście pełne frajerstwo ostrzegam przed takimi pedałami!!!)Pojechałem do gościa z polecenia nie pamiętam nazwy ale to Wrocław ul.Opolska zaraz przy głównej drodze skrzyżowanie z Tyską(dla zainteresowanych podam nr tel tylko muszę odszukać)Gościu w 3 minuty zrobił diagnozę klimy bo nie działała i zrobił to za grosze!!POLECAM bo sam się główkowałem co się stało z moją klimą!OSTRZEGAM PRZED PSEUDO FACHOWCAMI BO POTRAFI NIEZLE WK.......Ć

Opublikowano

pompi, jak jedziesz na radwanice, zaraz przed tyska po prawej stronie troche za jetronikiem? napisz jaki byl twoj problem z klima i ile za co zaplaciles

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...