Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problemy z olejem ciąg dalszy ;/ niby go nie ma a jednak jest


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jakiś czas temu pisałem o problemach z braniem oleju w moim avanciku. Problem już jest w zasadzie rozwiązany ale teraz pojawił się drugi. Otóż mam B5 Avant 1,9 TDI AJM z turbina od AWXa i to właśnie po zmianie turbiny olej przestał ubywać. Niestety nie ma lekko i jest inny problem, otóż średnio raz na 100km jazdy w trasie wyskakuje na fisie Min. poziom oleju, sprawdzamy na bagnecie, suchy... Autko postoi jakiś czas (powiedzmy 2-6h) sprawdzamy bagnet olej znowu jest, a na fisie nic się nie świeci, robimy następne 100km ciągłej jazdy i powtórka ;/. Czy po zmianie na większą turbinkę powinienem lać więcej oleju? Trochę nie rozumiem zachowania autka i nie wiem jaka może być tego przyczyna będę więc wdzięczny za każdą poradę.

Z góry Dziękuję i Pozdrawiam

Opublikowano

Kurde nie miałem nigdy doczynienia z turbiną od AWX ale ona jest minimalnie wieksza moze ma minimalnie wieksze smarowanie tzn ze wiecej oleju jest na walku turbiny.

Opublikowano

Po zmianie turbo olej lejesz tak samo jak był. Po założeniu nic sie nie zmienia z pojemnoscia.

Opublikowano

pierwszy raz sie spotkalem ale bede czynnie obserwowal watek:eusathink:

Opublikowano

Silnik po uruchomieniu rozrzuca olej po całym układzie smarowania.

Tak wiec jak stoi jakiś czas to olej spływa i pojawia sie na bagnecie.

Parę razy też przeraziłem sie patrząc na stan poniżej minimum. Po paru godzinach stan wskazywał optimum.

Dziwne tylko że na fisie wyświetla sie błąd :/ może czujnik coś niedomaga.

Opublikowano

Ja wiem że olej się sprawdza trochę po tym jak postoi na płaskim, ale mi chodzi o to że w trasie co jakiś czas wyskakuje na fisie ostrzeżenie, według mnie nie jest to normalne, turbina nie jest też chyba o tyle większe żeby dużo więcej oleju lać, może przysłowiowy kieliszek ale bez przesady. Martwi mnie to że oleju nie ubywa a jednak błąd wyświetla co jakiś czas ;/

Opublikowano
Witam

Jakiś czas temu pisałem o problemach z braniem oleju w moim avanciku. Problem już jest w zasadzie rozwiązany ale teraz pojawił się drugi. Otóż mam B5 Avant 1,9 TDI AJM z turbina od AWXa i to właśnie po zmianie turbiny olej przestał ubywać. Niestety nie ma lekko i jest inny problem, otóż średnio raz na 100km jazdy w trasie wyskakuje na fisie Min. poziom oleju, sprawdzamy na bagnecie, suchy... Autko postoi jakiś czas (powiedzmy 2-6h) sprawdzamy bagnet olej znowu jest, a na fisie nic się nie świeci, robimy następne 100km ciągłej jazdy i powtórka ;/. Czy po zmianie na większą turbinkę powinienem lać więcej oleju? Trochę nie rozumiem zachowania autka i nie wiem jaka może być tego przyczyna będę więc wdzięczny za każdą poradę.

Z góry Dziękuję i Pozdrawiam

a moze masz tak gesty olej ze po 100 km rozsieje ci go po silniku i do tego zaschnie tam puki silnik sie nie ostudzi po czym powoli splywa do miski ?:grin:

a tak serio to naprawde przypadek jest dziwny.. jak wyskoczy blad to bagnet masz calkowicie suchy,tak? z tego co wiem jak sypie bledem to jest juz total error oleju co moze doprowadzic do sam wiesz czego. jak silnik juz sie ostudzi to ile przybywa na bagnecie ? bo tak na moje oko to musialoby sie tracic gdzies okolo 1,5 litra :shock3: moze jakas czarna dziura w silniku ..

Opublikowano

nie ma opcji... to jakis zbieg okolicznosci.... osobiscie zalatwił bym drugi czujnik poziomu oleju na próbe... po wyłaczeniu silnika otworzeniu maski wysisc z auta otworzyc maske wziac szmatke do reki bagnet w góre wytrzec go odrazu bo napewno jest zachlapny włozys spowrotem na 3s (czas calej operacji to załózmy 1min)wyjac i poziom oleju powinien byc w jakims zakresie bez gadania... tam jest prawie 4l oleju wiec nie mozliwe zeby sie wszystko rozbryzgało poprostu niemozliwe...

Opublikowano

No ale tak właśnie się dzieje ;/ tyle że on tego oleju nie przepala bo jak odstoi wszystko jest ok. Aha no i to nie jest wcale 1,5l od poziomu dosłownie kopelki na końcu bagnetu wystarczy dolać 0,5l żeby poziom był taki jak powinien (wiem z czasów przed nową turbiną gdy często dolewałem :P )

Opublikowano

sprawdź ten czujnik. Tak chyba będzie najszybciej i najtaniej

Opublikowano

Przychodzi mi do głowy zapchany powrót oleju z głowicy , ale te kanały mają taki przekrój że to chyba niemożliwe ............

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...