mirek26 Opublikowano 14 Maja 2008 Opublikowano 14 Maja 2008 Witam sedeczne pewnie mnie opieprzycie ale chciałbym się upewnić co jakiś czas zaświeca mi się kontrolka oleju silnik pracuje normalnie kontrolka gaśnie po około 1 km i za 5-10 km znowu zaświeca się na około 20 sek. sytuacja powtarza się po przejechaniu około 100 km. Mam nadzieje, że to jakiś znak inspekcji (wymiany oleju) olej oczywiście wymieniony na 10w40 nie mam FISu. proszę o odpowiedzi bo nie wiem czy mogę jeżdzić.
slaweq Opublikowano 14 Maja 2008 Opublikowano 14 Maja 2008 Z tego co mi wiadomo to swiecenie się kontrolki oleju nie jest informacją o wymianie i nie jest to normalne. Sprawdzałes poziom oleju?
mirek26 Opublikowano 14 Maja 2008 Autor Opublikowano 14 Maja 2008 tak oczywiście stan minimalnie pod max. Skasowałem inspekcje jutro sprawdze mam do przejechania około 400 km może nie zaświeci.
dark79 Opublikowano 14 Maja 2008 Opublikowano 14 Maja 2008 no to ja bym uwazal na trasie, kontrolka od oleju zaswieca sie gdy nie ma cisnienia w ukaldzie smarowania, moze tez byc konczacy sie czujnik, ale i tak bym cisnienie smarowania sprawdzil
Musashi Opublikowano 14 Maja 2008 Opublikowano 14 Maja 2008 tak jest wizyta w serwisie ktory dysponuje manometrem do badania cisnienia smarowania. z reguly to wina czujnika ale...... konsewkencje awarii ukladu smarowania to remont silnika
mirek26 Opublikowano 15 Maja 2008 Autor Opublikowano 15 Maja 2008 wzystko ok po przejechaniu 480 km ani razy nie zaswieciła yślę że skasowanie inspekcji pomogło. jakby coś się zmieniło zaraz napiszę wszystkim dzięki za zainteresownie. Pozdro dla wszystkich :th:
immmortal Opublikowano 15 Maja 2008 Opublikowano 15 Maja 2008 wzystko ok po przejechaniu 480 km ani razy nie zaswieciła yślę że skasowanie inspekcji pomogło. jakby coś się zmieniło zaraz napiszę wszystkim dzięki za zainteresownie. Pozdro dla wszystkich :th: Nie czasem panewy do wymiany?
mirek26 Opublikowano 16 Maja 2008 Autor Opublikowano 16 Maja 2008 jeśli byłyby do wymiany to olej na wolnych obratach rozgrzany świeciłby. Od skasowania inspekcji 1200 km i wszystko ok brak wcześniej opisanych oznak. Może czujnik złapał jikiś brud ale już po kłopocie.
Cysiu Opublikowano 15 Marca 2010 Opublikowano 15 Marca 2010 witam ja mam takie pytanko gdzie są czujniki oleju?? w afn??
Cysiu Opublikowano 16 Marca 2010 Opublikowano 16 Marca 2010 to teoretycznie przy zmianie termostatu niepowinienem tego ruszyc bo zapala mi sie kontrolka przy redukcji z 5 na 4 na wyzszych obrotach czyli chamowanie silnikiem dzisiaj zmienilem pasek wielorowkowy i zobaczymy czy nadal bedzie tak sie dzialo a moze ten pasek miec wogole jakis wplyw na smarowanie??
mirek26 Opublikowano 17 Marca 2010 Autor Opublikowano 17 Marca 2010 nie smarowanie jest przez pompe oleju napedzaną mechaniczme w misce olejowej. Podjedz do mechanika, podepnie VAG i zbada ciśnienie. Musi być powyżej 2 jesli nie to czeka cię remont lub (taniej) wymiana silnika.
Cysiu Opublikowano 17 Marca 2010 Opublikowano 17 Marca 2010 vaga to ja mam tylko ktore bloki mam sprawdzic i czy na rozgrzanym na zimnym w czasie jazdy czy na jalowym??[br]Dopisany: 17 Marzec 2010, 08:52_________________________________________________i tak jak juz pisalem dopuki termostat byl otwarty i grzalo mi sie auto do ok75 C to bylo ok po wymianie termostatu zaczęło się tak dziac
jarek3251 Opublikowano 17 Marca 2010 Opublikowano 17 Marca 2010 Musi być powyżej 2 ale czego nie napisałeś???? atmosfer może ???
Cysiu Opublikowano 5 Lipca 2010 Opublikowano 5 Lipca 2010 mam podobny problem a mianowicie jak jadę powyżej 2 tys obrotów jest ok kontrolka zapala się na poziomie 1,5tys/min i gaśnie powyżej 2 tys problem się zaczął kiedy zmieniłem termostat wcześniej był otwarty i silnik się nie dogrzewał praca na około 70stopni jak zmieniłem termostat temperatura jest Oki ale olej. olej zmieniony z motul 6100 synergi na valvoline max life oba 10w-40 oczywiście wymieniony filtr oleju z filtrona na boscha i wymieniony czujnik oleju jakie powinno być prawidłowe ciśnienie w afn bo u mnie jest na jałowym 0,15 MPa a na obrotach ok 0,5 vag niepokazuje żadnych błędów w silniku co może być nie tak silnik to AFN 110 KM rok 1996 audi A4
Cysiu Opublikowano 6 Lipca 2010 Opublikowano 6 Lipca 2010 ale więcej niż 0,2 na jałowym czy na obrotach??
jarek3251 Opublikowano 6 Lipca 2010 Opublikowano 6 Lipca 2010 tak mowi auto data ja od siebie dodam, tylko ze jeżeli będzie poniżej 0.9 bara na wolnych to nie dobrze z tego co pamiętam w audi jak i Passacie kontrolka nie zapali sie przy mniejszych obrotach silnika jak 1800 ale reki sobie za to uciąć nie dam.[br]Dopisany: 06 Lipiec 2010, 22:38_________________________________________________przepraszam tak mówi autodata o afn-ie
Cysiu Opublikowano 6 Lipca 2010 Opublikowano 6 Lipca 2010 to w takim razie ciśnienie mam ok więc co może być przyczyną takiego stanu rzeczy i jakie czujniki są w afn bo ciśnienia wymieniłem a kontrolka nadal się zapala i to tak jak napisałem w okolicy 1500 obrotów odnośnie oleju mam tylko tą jedną czerwoną kontrolke co ona może oznaczać oprócz braku smarowania czyli ciśnienia oleju w silniku??
wiktorsam Opublikowano 7 Lipca 2010 Opublikowano 7 Lipca 2010 Gdzieś kiedyś czytałem że ktoś miał taki problem ze swoją maszyną i okazało się że winna była panewka na wałku pośrednim. Też właśnie pomiary ciśnienia na jałowym były ok, a podczas jazdy zapalała się kontrolka ciśnienia.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się