Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Zapalająca się kontrolka oleju w czasie jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam sedeczne pewnie mnie opieprzycie ale chciałbym się upewnić co jakiś czas zaświeca mi się kontrolka oleju silnik pracuje normalnie kontrolka gaśnie po około 1 km i za 5-10 km znowu zaświeca się na około 20 sek. sytuacja powtarza się po przejechaniu około 100 km. Mam nadzieje, że to jakiś znak inspekcji (wymiany oleju) olej oczywiście wymieniony na 10w40 nie mam FISu. proszę o odpowiedzi bo nie wiem czy mogę jeżdzić. :hi:

Opublikowano

Z tego co mi wiadomo to swiecenie się kontrolki oleju nie jest informacją o wymianie i nie jest to normalne. Sprawdzałes poziom oleju?

Opublikowano

tak oczywiście stan minimalnie pod max. Skasowałem inspekcje jutro sprawdze mam do przejechania około 400 km może nie zaświeci. :notworthy:

Opublikowano

no to ja bym uwazal na trasie, kontrolka od oleju zaswieca sie gdy nie ma cisnienia w ukaldzie smarowania, moze tez byc konczacy sie czujnik, ale i tak bym cisnienie smarowania sprawdzil

Opublikowano

tak jest wizyta w serwisie ktory dysponuje manometrem do badania cisnienia smarowania. z reguly to wina czujnika ale......

konsewkencje awarii ukladu smarowania to remont silnika

Opublikowano

wzystko ok po przejechaniu 480 km ani razy nie zaswieciła yślę że skasowanie inspekcji pomogło. jakby coś się zmieniło zaraz napiszę wszystkim dzięki za zainteresownie. Pozdro dla wszystkich :th:

Opublikowano

wzystko ok po przejechaniu 480 km ani razy nie zaswieciła yślę że skasowanie inspekcji pomogło. jakby coś się zmieniło zaraz napiszę wszystkim dzięki za zainteresownie. Pozdro dla wszystkich :th:

Nie czasem panewy do wymiany? :thumbdown:
Opublikowano

jeśli byłyby do wymiany to olej na wolnych obratach rozgrzany świeciłby. Od skasowania inspekcji 1200 km i wszystko ok brak wcześniej opisanych oznak. Może czujnik złapał jikiś brud ale już po kłopocie.

Opublikowano

to teoretycznie przy zmianie termostatu niepowinienem tego ruszyc bo zapala mi sie kontrolka przy redukcji z 5 na 4 na wyzszych obrotach czyli chamowanie silnikiem dzisiaj zmienilem pasek wielorowkowy i zobaczymy czy nadal bedzie tak sie dzialo a moze ten pasek miec wogole jakis wplyw na smarowanie??

Opublikowano

nie smarowanie jest przez pompe oleju napedzaną mechaniczme w misce olejowej. Podjedz do mechanika, podepnie VAG i zbada ciśnienie. Musi być powyżej 2 jesli nie to czeka cię remont lub (taniej) wymiana silnika.

Opublikowano

vaga to ja mam tylko ktore bloki mam sprawdzic i czy na rozgrzanym na zimnym w czasie jazdy czy na jalowym??[br]Dopisany: 17 Marzec 2010, 08:52_________________________________________________i tak jak juz pisalem dopuki termostat byl otwarty i grzalo mi sie auto do ok75 C to bylo ok po wymianie termostatu zaczęło się tak dziac

Opublikowano

mam podobny problem a mianowicie jak jadę powyżej 2 tys obrotów jest ok kontrolka zapala się na poziomie 1,5tys/min i gaśnie powyżej 2 tys problem się zaczął kiedy zmieniłem termostat wcześniej był otwarty i silnik się nie dogrzewał praca na około 70stopni jak zmieniłem termostat temperatura jest Oki ale olej. olej zmieniony z motul 6100 synergi na valvoline max life oba 10w-40 oczywiście wymieniony filtr oleju z filtrona na boscha i wymieniony czujnik oleju jakie powinno być prawidłowe ciśnienie w afn bo u mnie jest na jałowym 0,15 MPa a na obrotach ok 0,5 vag niepokazuje żadnych błędów w silniku co może być nie tak silnik to AFN 110 KM rok 1996 audi A4

Opublikowano

3ac7d08a01ccef4bm.jpg

tak mowi auto data ja od siebie dodam, tylko ze jeżeli będzie poniżej 0.9 bara na wolnych to nie dobrze

z tego co pamiętam w audi jak i Passacie kontrolka nie zapali sie przy mniejszych obrotach silnika jak 1800 ale reki sobie za to uciąć nie dam.[br]Dopisany: 06 Lipiec 2010, 22:38_________________________________________________przepraszam tak mówi autodata o afn-ie

262f3752a98984bdm.jpg

Opublikowano

to w takim razie ciśnienie mam ok więc co może być przyczyną takiego stanu rzeczy i jakie czujniki są w afn bo ciśnienia wymieniłem a kontrolka nadal się zapala i to tak jak napisałem w okolicy 1500 obrotów odnośnie oleju mam tylko tą jedną czerwoną kontrolke co ona może oznaczać oprócz braku smarowania czyli ciśnienia oleju w silniku??

Opublikowano

Gdzieś kiedyś czytałem że ktoś miał taki problem ze swoją maszyną i okazało się że winna była panewka na wałku pośrednim. Też właśnie pomiary ciśnienia na jałowym były ok, a podczas jazdy zapalała się kontrolka ciśnienia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...