mari000 Opublikowano 22 Czerwca 2012 Opublikowano 22 Czerwca 2012 Witam panowie mam takie pytanie odnośnie prawidłowej temperatury silnika , a mianowicie chodzi mi o to ile powinno wskazywać ... ? z tego co wiem , chodz nie jestem expertem , ale troche poczytałem na ten temat , i doczytałem że prawidłowa temp. silnika to 90' .. a moim problemem jest to ze w mojej a4 b6 wskaznik pokazuje 70' czasem delikatnie ponad 70' , zauwazylem duze spalanie na niskich biegach bez zadnego szalenstwa podczas jazdy np. gdy ruszam i zmieniam bieg z 2 na 3 przy predkosci 20-30 km\h spalanie pokazuje nawet do 13l ?? Czy mogl sie zepsuć termostat(czy przy usterce wogole nie pokazywal by temp?)
nastradamus Opublikowano 22 Czerwca 2012 Opublikowano 22 Czerwca 2012 Masz do sprawdzenia termostat i czujnik temperatury, prawidłowa temperatura robocza silnika to 90' na zegarach i 80' na Vag'u, duże spalanie może być przyczyną niedogrzania silnika
Rafal_1188 Opublikowano 22 Czerwca 2012 Opublikowano 22 Czerwca 2012 tak jak kolega pisze termaostat lub czujnik... mialem ostatnio w AVF'ie taki przypadek ze z ledwoscia pokazywał 70C ale po chwili trzymania na obrotach na luzie wlaczał sie wentylator a temperatura nadal 70C wiec wymienilem czujnik G2/G62, troche pomoglo ale to nie było jeszcze to, przyszedł nowy termostat WAHLER'a od razu szybciej sie nagrzewa i co najważniejsze wskazowka pokazuje juz 90C
Biszczan Opublikowano 22 Czerwca 2012 Opublikowano 22 Czerwca 2012 Witam panowie mam takie pytanie odnośnie prawidłowej temperatury silnika , a mianowicie chodzi mi o to ile powinno wskazywać ... ? z tego co wiem , chodz nie jestem expertem , ale troche poczytałem na ten temat , i doczytałem że prawidłowa temp. silnika to 90' .. a moim problemem jest to ze w mojej a4 b6 wskaznik pokazuje 70' czasem delikatnie ponad 70' , zauwazylem duze spalanie na niskich biegach bez zadnego szalenstwa podczas jazdy np. gdy ruszam i zmieniam bieg z 2 na 3 przy predkosci 20-30 km\h spalanie pokazuje nawet do 13l ?? Czy mogl sie zepsuć termostat(czy przy usterce wogole nie pokazywal by temp?) Znajdziesz tu jak zdiagnozować czujnik, oraz termostat. Jeśli ten drugi jest walnięty to będzie pokazywał nie więcej niż 80C. http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/tdi-diagnostyka-aktualizacja-30-vii-2008-a-12031/
raffik Opublikowano 22 Czerwca 2012 Opublikowano 22 Czerwca 2012 Termostat do wymiany 30zł,tylko roboty dużo!W AWX często pada.Wskazówka ma stać cały czas równo na 90 stopni,a VAG pokazywać 82 stopnie przy dobry termostacie.A spalanie masz normalne.To pokazuje chwilowe a i tak małe u Ciebie. Pozdrawiam!
danu44 Opublikowano 22 Czerwca 2012 Opublikowano 22 Czerwca 2012 Termostat do wymiany 30zł,tylko roboty dużo!W AWX często pada.Wskazówka ma stać cały czas równo na 90 stopni,a VAG pokazywać 82 stopnie przy dobry termostacie.A spalanie masz normalne.To pokazuje chwilowe a i tak małe u Ciebie. Pozdrawiam! Climatronik, kanal 49... temperatura 90 stopni celsjusza. Nie wiem skad kolegom wzielo sie 80 stopni jako prawidlowa termperatura na VAG-u... Ja mam przy rozgrzanum silniku... 89 do 92. W innych autach ktore maja prawidlowo dzialajacy termostat tez tak jest. VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM
Dev Opublikowano 22 Czerwca 2012 Opublikowano 22 Czerwca 2012 diesel to nie benzyna, spokojnie wystarczy mu 82-85 stopni na wskaznik nie ma co patrzec, to urzadzenie podaje wartosci z dokłądnoscią 10-15 stopni te wartosci sa prawidłowe na klimatroniku lub na VAG-u
vauxhall95 Opublikowano 22 Czerwca 2012 Opublikowano 22 Czerwca 2012 powiem tylko tyle ze majac temperature 80 albo 90 widac minimalna roznice w spalaniu.
pakotomasz Opublikowano 23 Czerwca 2012 Opublikowano 23 Czerwca 2012 Sprawdź vagiem tak jak podpowiedział ci Biszczan i będziesz wiedział co jest.
mari000 Opublikowano 23 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2012 Wielkie dzieki panowie za szybkie info odnosnie tematu , w chwili obecnej jestm na krotkim urlopie w wawie , a wiec nie mam jak podpiac vaga , no chyba ze jest ktos z kolegow z wawy to bym sie odwdzieczyl za podpiecie i zdiagnozowanie co i jak ale poki co dzieki za szybkie info , po powrocie podjade na komputer i przedstawie logi .. POZDRAWIAM :hi:
danu44 Opublikowano 23 Czerwca 2012 Opublikowano 23 Czerwca 2012 Wielkie dzieki panowie za szybkie info odnosnie tematu , w chwili obecnej jestm na krotkim urlopie w wawie , a wiec nie mam jak podpiac vaga , no chyba ze jest ktos z kolegow z wawy to bym sie odwdzieczyl za podpiecie i zdiagnozowanie co i jak ale poki co dzieki za szybkie info , po powrocie podjade na komputer i przedstawie logi .. POZDRAWIAM :hi: Nie musisz az podpinac VAG-a. Włacz klimatronik na kanal 49 i zacznij jezdzic. Mam nadzieje ze wiesz jak to wlaczyc. Obserwuj jak wzrasta temperatura. Po maksymalnie 10 minutach przy obecnej temperaturze zewnetrznej (+20) na klimatronik temperatura przy dobrym termostacie musi wynosic 90 stopni. Jesli tak nie jest, to termostat do wymiany. Pozdrawiam
Rafal_1188 Opublikowano 23 Czerwca 2012 Opublikowano 23 Czerwca 2012 Niestey koleżanko w B6 opcja z kanałami klimatronika nie działa po prostu inżynierowie audi zrezygnowali z tego i niestety nie mozna juz odczytywac takich parametrow, wiec pozostaje tylko VAG Pozdrawiam
hidden22 Opublikowano 23 Czerwca 2012 Opublikowano 23 Czerwca 2012 WItam mialem taki sam problem...termostat wymieniony i wszystko pokazuje jak powinno
danu44 Opublikowano 23 Czerwca 2012 Opublikowano 23 Czerwca 2012 Niestey koleżanko w B6 opcja z kanałami klimatronika nie działa po prostu inżynierowie audi zrezygnowali z tego i niestety nie mozna juz odczytywac takich parametrow, wiec pozostaje tylko VAG Pozdrawiam Dziekuje za podpowiedz, tego nie wiedzialam. No coz czlowiek uczy sie cale zycie. Wiec niestety pozostaje tylko VAG. Ale to fatalnie z tym klimatronik w B6 bez tej opcji... Pozdrawiam
mari000 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 26 Czerwca 2012 Dzis jade po nowy termostat , czy ter. firmy WAHLER'a bedzie najlepszym rozwiazaniem
danu44 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Dzis jade po nowy termostat , czy ter. firmy WAHLER'a bedzie najlepszym rozwiazaniem Nie jest zly, choc ostatnio koledzy pisali na forach, ze firma sie popsula. Generalnie polecaja ORI termostat z ASO.
Dev Opublikowano 26 Czerwca 2012 Opublikowano 26 Czerwca 2012 termostat tylko ori aftermarket nie daje pewnosci że bedzie wszystko grało jak nalezy
mari000 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 26 Czerwca 2012 ehhh juz zakupilem tego WAHLER'a , no i jak narazie wszystko pieknie rowniutko 90' C pokazuje jak w morde strzelil a i nie drogo wyszedl bo po znizkach 35zl , oby tylko dzialal jak najdluzej Wielkie dzieki panowie za pomoc !! :hi:
m1chal Opublikowano 27 Czerwca 2012 Opublikowano 27 Czerwca 2012 termostat tylko ori do mojej dziewczyny auta (golf 4 1.9tdi) kupilem orginalny termostat z aso... pół roku i zepsuł się...wiec nie ma reguły, ale pewnie rzadziej się psuja niż jakies odpowiedniki.... teraz kupilem Behra ...polecane, niby wsadzane na pierwszy montaz ... 3 razy tańsze... wiec mam nadzieje ze wytrzyma wiecej niz ori
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się