fantastic Opublikowano 22 Czerwca 2012 Opublikowano 22 Czerwca 2012 Jak w temacie, kupiłem w zeszłym roku w wakacje, kolo twierdził że jeździ po mieście bardzo wolno, krótko po przyprowadzeniu zaczęły się tryby awaryjne. wyczytałem że turbo może być zasadzone (dziwne słowo) więc zacząłem czyścić, gównie czyszczenie polegało na jeździe na wysokich obrotach na drogach ekspresowych, autostradach. Gdy wchodził w awaryjny po prostu wrzałem na luz, zjechałem na pas awaryjny, gasiłem auto i ponownie odpalałem i wio w drogę. Przez całą zimę był spokój aż do teraz błędy silnika: grupy normalne: Log (0 - 014,018,023) Log (1 - 004,007,013) Log (2 - 000,001,003) basic settings Log (0 - 011) Log (1 - 003) Log (2 - 000) dynamiczne: Log (0 - 000,001,003) Log (1 - 011,011) Log (2 - 004,008,010) ---------- Post dopisany at 23:24 ---------- Poprzedni post napisany at 23:17 ---------- blok 011 w próbie dyn. jest 2x dlatego że załapał NOTLAUFA w 1 próbie. 2 dni temu pękła mi rura odchodząca od turbo do IC, jest już wymieniona Czy ten 2 błąd 17958 mógł być tym spowodowany ? wcześniej raczej go nie było.
fantastic Opublikowano 23 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2012 to czyszczenie można samemu zrobić np. szczotką drucianą i(lub) benzyną ? czy potrzeba jakichś fachowych narzędzi ?
Biszczan Opublikowano 23 Czerwca 2012 Opublikowano 23 Czerwca 2012 http://a4-klub.pl/warsztat-zrob-to-26/all-tdi-czyszczenie-kierownic-vtg-49491/
marcinos80 Opublikowano 23 Czerwca 2012 Opublikowano 23 Czerwca 2012 Jak się nie czujesz na siłach w kwestii(demontażu,prawidłowego złożenie i montażu) to lepiej dać osobie która to dobrze zrobi.Pozdrawiam
vauxhall95 Opublikowano 24 Czerwca 2012 Opublikowano 24 Czerwca 2012 jezeli nie masz dobrych kluczy i kanalu to w borze czy innych wynalazkach typu golf 4 itp. sobie nie poradzisz.
fantastic Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2012 mam kanał i narzędzia, nasadki, torx itp. dam rade z tym czyszczeniem jestem elektromechaniem z wyksztacenia troche grzebie w autach , a reszta jak wygląda ? przepływka jest ok ? po czyszczeniu będe chciał robić program jak nie będzie przeciwskazań. ICEWEED: o których zaworkach piszesz ? ---------- Post dopisany 12-08-2012 at 14:39 ---------- Poprzedni post napisany 25-06-2012 at 08:34 ---------- Panowie pojawił się następny problem. 3-4 dni temu auto przestało ciągnąć z dołu, po przekroczeniu 3k RPM dopiero dostawało kopa i ciągło aż do 4,5k, po przerzuceniu biegu na wyższy (zazwyczaj 4) znów ciąg do 4,5k i notlauf (przy kilku próbach tak samo). Pierwsza myśl : łopatki zacięły się w innym położeniu, turbo na stół i czyszczenie( 3mm sadzy w środku). po dokładnym wyczyszczeniu i założeniu do auta zonk - nie ciągnie w ogóle, wrażenia z jazdy jak SDI ! Czy jeśli podmienię N75 z N18 a jeden z tych zaworków będzie uszkodzony to będe miał takie same objawy ? Jak zlokalizować który zawór może być uszkodzony ? Jest Jakiś inny sposób sprawdzenia zaworków ? Czy możliwe jest złożenie tego pierścienia który porusza kierownice w turbinie w innym położeniu ? jutro wymienię jeszcze wszystkie wężyki podciśnienia. aaa gdy turbo miałem na stole i rozłączyłem gruche to zdziwiło mnie że ona ciężko pracuje, tzn trzeba użyć dosyć sporej siły żeby ją wcisnąć - Czy to normalne. Po dmuchnięciu w wężyk nic się nie dzieje i tak samo po zassaniu, nie wiem czy można dmuchnąć tam kompresorem ? czy coś się nie uszkodzi ? log1- notlauf przy 3k RPM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM log2 powtórka VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM log3 powtórka powtórki VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM
fantastic Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2012 jaki nr ma gruszka ? jak ten zawór sie nazywa fachowo ? (zawór ciśnieniowy sterowania turbiną ) ? etka mi mówi że taka część nie istnieje w katalogu ?
DragonGTI Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Ten zawór to N75, to jest właśnie ten od sterowania łopatkami w turbinie przy pomocy gruchy i sztangi
fantastic Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2012 już znalazłem - N75 jest do góry na ścianie grodziowej a mi chodziło o ten na turbinie. to jest aktuator chyba tak ?
DragonGTI Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Opublikowano 12 Sierpnia 2012 tak, aktuator czyli potocznie ta grucha
fantastic Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2012 wymieniłem wszystkie wężyki podciśnienia na nowe i niestety nie przyniosło to efektu, po tym zabiegu zacząłem obserwować gruszkę i ona w ogóle się nie porusza, ani przy odpalaniu auta ani przy wciśnięciu pedału gazu. zrobiłem też prosty test - przewód który wchodzi w gruche podłączyłem bezpośrednio do filtra powietrza omijając zaworek podciśnienia i też żadnych zmian przy czym notlauf już przy 2,5k RPM a nie przy 3k jak wszystko mam podłączone dzisiaj zamawiam gruche i tu pytanie : którą ? Zawór Turbiny AKTUATOR VW AUDI SEAT 1.9 2.0 TDI (2534276854) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. czy tą AKTUATOR ZAWOR TURBINY TURBO VW SKODA SEAT GRUSZKA (2532860956) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. nie ukrywam że wolałbym tą tańszą nie widzę miedzy nimi różnicy. doradźcie coś bo nie lubie przepłacać ale też nie chiałbym 2 raz siano wywalać jak ta tańsza nie będzie właściwa aaaa Ponowię pytanie - Czy jest możliwość złożenia tego pierścienia który steruje kierownicami w turbinie odwrotnie lub w innej pozycji ? bo tylko tego nie jestem pewien.
DragonGTI Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Z tego co wiem to jest możliwość, ale wtedy łopatki mogą ocierać o wirnik, a dodanie gazu spowoduje głośny i przeraźliwy pisk..
fantastic Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2012 to na szczęście u mnie nic takiego sie nie dzieje, tzn zobaczymy jak założę gruchę co będzie słychać ale teraz poza tym że jest mułowaty i nie ciągnie to żadnych innych odgłosów nie ma
DragonGTI Opublikowano 14 Sierpnia 2012 Opublikowano 14 Sierpnia 2012 U Ciebie nie ma bo sztanga stoi w miejscu, jak założysz nową gruchę to się wtedy wszystko okaże
fantastic Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2012 zrobiłem dzisiaj krótki test - wymusiłem maksymalne wciągnięcie sztangi mechanicznie, tzn nacisnąłem stalową rurką na sztangę przy czym rurkę dociąłem na taki wymiar aby zapierała się o kolektor ssący i żeby można sprawdzić podczas jazdy, auto zaczęło ciągnąć z dołu, w końcu uspokoiłem swoje zszargane nerwy , co prawda złapałem notlauf ale przy 3,3k RPM ale to już formalność - jutro ma przyjść grucha ale wygląda na to że po jej założeniu koniec problemów. ---------- Post dopisany 17-08-2012 at 18:50 ---------- Poprzedni post napisany 16-08-2012 at 21:59 ---------- Po założeniu gruchy nie mogę poprawnie jej wyregulować. Za 1 razem ustawiłem tą samą odległość co na starej i nic - dalej brak ciągu Za 2 razem podkręciłem troszeczkę i już turbo wstaje ale przy 3k rpm za 3 razem podkręciłem mocniej i ciągnie ładnie od 2k rpm ale.....łapie notlauf log 1 na 3 biegu tylko grupy 11 log 2 na 4 biegu VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM zapomniałem dodać że ciąg kończy się notlaufem na 3 biegu przy 3,9-4k rpm na 4 biegu przy 3,3k rpm Czy możliwe że grucha jest coś nie tego ? kupiłęm tą ZAWÓR TURBINY GRUSZKA OCTAVIA BORA GOLF IV 1.9 TDI (2500920966) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. i nie spodobała mi się, Po 1 to mocowanie nie pasowało (inny rozstaw pomiędzy otworami) przełożyłem ze starej Po 2 to sztanga była za długa i nie można było wyregulować i też musiałem przełożyć z tej starej.
vauxhall95 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 nie to nei wina gruchy,tutaj jeszcze problem z zaluzjami u Ciebie na 99%
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się