Skocz do zawartości
IGNOROWANY

/Quattro/ prośba o opinie - LOGI - turbo na AWX + wirus


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam, proszę o analizę logów.

Od razu mówię, że to moje pierwsze logowanie, w dodatku robiłem sam :( Nie do końca wyszło jak trzeba...

Turbo z AWX po regeneracji - przejechane jakieś 3 kkm, kat wywalony, kolektor dolotowy w środku lśni, EGR działający, czyściutki i szczelny, podciśnienia sprawdzone, N75 sprawdzony (czyszczony), filtry nowe.

Auto zaczyna żyć od ok. 2600~2800 rpm... Dół jest słaby, momentu na dole niezawiele. Moc jest, autko buja się spokojnie do 200 km/h. Pomiędzy 2800 a 4000 kręci się pięknie... W czym problem?

Log (1 - 003,010,011)

Log (2 - 008,013,011)

Dzięki za wszelkie uwagi!

Opublikowano

W tym że trzeba go dobrze podlać u tunera i odżyje. Przepływomierz mógłby więcej mierzyć ale okaże się po zmianie softu. Logi nie kompletne i źle zrobione. Następnym razem załatw druga osobę do pomocy dla własnego i czyjegoś bezpieczeństwa:wink:

Opublikowano

wyglada na problem w sprezarce

Opublikowano

dla świętego spokoju zrób komplet logów jak należy, statyczne, basic setting i dynamiczne osobno od 1000obr, powodów może być kilka, lepiej teraz upewnić się gdzie on leży

Opublikowano

oczywiście zrobię w tygodniu komplet logów, muszę tylko kumpla zorganizować do pomocy...

swoją drogą ja też podejrzewam sprężarkę ale cóż z nią może być nie tak?

czysta, sucha, kręci się lekko, kierownice latają leciutko, gruszka pracuje w całym zakresie tj. od zderzaka do zderzaka, sztanga w stanie spoczynku luźna na dźwigni kierownic, nie jestem pewny tylko ustawienia śruby zderzakowej - btw. jak ona powinna być ustawiona?

---------- Post dopisany at 18:55 ---------- Poprzedni post napisany at 16:00 ----------

zrobiłem logi statyczne, zgodnie z opisem na forum, nie wiem tylko czy wszystkie są potrzebne...

blok 000

blok 001

blok 003

blok 004

blok 007

blok 013

blok 023

blok 000 BS

blok 003 BS

blok 004 BS

blok 011 BS

a tak na marginesie, poza silnikiem nie mogę połączyć się z żadnym innym modułem, mam komunikat "no response from controller". Byłem u gościa w warsztacie i on VCDS'em połączył się ze wszystkim, w tym z ABS i Airbagami i pokasował mi błędy... Problem w kablu? Kupiłem pierwszy lepszy na Allegro...

Opublikowano

Sprawdz czy podczas proby basic settings 011 rusza ci sie sztanga turbiny, rownie dobrze mozesz podczas pracy na jalowym odpinac i wpinac przewód gumowy i obserwować jej skok.

Zdaloby sie przed wirusikiem moze kat przyspieszyć.

Opublikowano
Sprawdz czy podczas proby basic settings 011 rusza ci sie sztanga turbiny, rownie dobrze mozesz podczas pracy na jalowym odpinac i wpinac przewód gumowy i obserwować jej skok.

Zdaloby sie przed wirusikiem moze kat przyspieszyć.

tak jak pisałem, sztanga pracuje jak należy w całym zakresie tj. od zderzaka do zderzaka - zarówno przy logowaniu jak i przy zabawie przewodem...

Opublikowano

statyczny kat wtrysku do korekty, zrób resztę logów

Opublikowano

co to znaczy N75 sprawdzony (czyszczony) ?? rozbierales go ?? Moze podczas czyszczenie uszkodziles membrane.., podmien go na poczatek bo cos mi sie zdaje ze masz problemy z podcisnieniem. Jezeli podczas przekladki nie ruszales regulacja sztangi jak i sruba zderzakowa nie ma potrzeby ich regulowac. Przewody podcisnienia tez sprawdz jeszcze raz szczegolnie przy laczeniach czy nie sa popekane.

Opublikowano

dziś wieczorem reszta logów...

N75 podmieniałem z innymi (nawet z nowym) bez żadnych rezultatów, dodatkowo rozebrałem go i wyczyściłem (choć po rozebraniu okazało się, że niepotrzebnie bo był w środku jak nowy). Na pewno go nie uszkodziłem - tego się nie da zrobić - no chyba, że się chce. Zawór jest czysty, sklejony i szczelny. Nie pierwszy tak naprawiany :)

Przewody sprawdzone, wymienione co trzeba, nawet sprawdzałem wakuometrem podciśnienie przy gruszce i zaworkach.

Co do śruby zderzakowej, ponawiam pytanie: ktoś wie jak powinna być ustawiona? Są jakieś parametry regulacyjne?Jakaś wielkość ciśnienia za turbiną na wolnych obrotach czy może skok dźwigni albo ustawienie kierownic?

Opublikowano

Pompka podcisnienia pompujesz gruszke na 1.2 bara i ustawiasz srube ograniczajaca.

Zaworek zwrotny przy podcisnieniu sprawny ??

Opublikowano

prepływka nie domaga, co za tym idzie turbo przez to później wstaje niż powinno, jest możliwość że nawet ze zdrową przepływką turbo będzie wstawać późno ale tego nie dowiemy się bez sprawdzenia z inną przepływką lub po czipie no bo wtedy przepływka będzie skorygowana ok, zbadaj wężyki paliwa bo w logu wszystko wskazuje na nieszczelność i powietrze w paliwe, wstaw przed pompą przezroczysty wężyk, bąbelki w paliwie wiadomo co oznaczają, omijasz filtr paliwa i jak dalej są zaczynasz od czyszczenia baku i smoka, plus likwidacja nieszczelność prawdopodobnie przy smoku

Opublikowano

przepływomierz zamieniałem z innym AVG - sprawnym. U mnie zero różnicy w zachowaniu auta (nie logowałem na podmienionym przepływomierzu a tylko jazdę próbną robiłem). Przyjrzę się tym przewodom ale tak się zastanawiam, czy jakby była jakaś nieszczelność i paliwo się cofało to nie miałbym po dłuższym postoju problemów z odpaleniem? A autko po kilku dniach nawet pali od pierwszego strzału... W każdym razie wycieku na zewnątrz nie ma, spróbuje poobserwować bąbelki...

Byłem w znanym w kotlinie kłodzkiej warsztacie zajmującym się m.in. tuningiem elektronicznym w celu wiadomym ale Pan od tuningu po przejażdżce i logowaniu stwierdził, że jest w tym silniku tyle problemów że nie spamiętałem... Największym jest turbo które trzeba wyjąć i ustawić i roboty jest rzekomo na cały dzień... Dodatkowo zbyt duże są różnice w dawkach na poszczególnych cylindrach więc na pewno sprężanie na niektórych siedzi...

Pewnie się nie znam ale to chyba zbyt czarny scenariusz?

Opublikowano

podlacz bezposrednio przy grodzi wezyk pod sztange turbo i zaloguj do 3tyś obrotow grupe 011 od samego dolu.

Opublikowano
podlacz bezposrednio przy grodzi wezyk pod sztange turbo i zaloguj do 3tyś obrotow grupe 011 od samego dolu.

dziś po pracy to zrobię, zapomniałem wczoraj :(

---------- Post dopisany 02-07-2012 at 21:50 ---------- Poprzedni post napisany 26-06-2012 at 09:38 ----------

no cóż - brakło czasu żeby zająć się tematem jednak w piątek spędziłem z autem kilka godzin u doktora i mam nowy program. Właśnie zrobiłem "na szybko" logi (tylko dynamiczne) - proszę oceńcie jak to widzicie:

Log (0 - 000,001,003)

Log (1 - 011,013,023)

Log (2 - 004,008,010)

Opublikowano

program taki na 70% zrobiony.

Opublikowano
program taki na 70% zrobiony.

vauxhall, gdzie szukać pozostałych 30%?

co można jeszcze poprawić?

dodam tylko, że nie do końca jestem zadowolony gdyż nie udało się turbiny zmusić do wcześniejszego wstawania i przyrost momentu jest łagodny i zaczyna się od ok. 2200~2400 obr/min.

Pewnie ze względu na trwałość układu napędowego to dobrze ale jednak podczas jazdy po mieście przydałby się mocniejszy dół bo płynniej się jeździ...

Gość który mi to robił stwierdził, że winna jest turbina - bo regenerowane są do d..py i mają ciężkie wirniki i dużą bezwładność dlatego nie chcą się rozkręcać... ;)

co do samej turbiny to zajrzałem do niej: luzów ZERO tj. osiowego nie ma a promieniowy może kilka setek więc OK. Lekki film olejowy w dolocie. Wygląda, że OK... Już sam nie wiem czy jeździć i się cieszyć czy szukać dalej...

---------- Post dopisany 10-07-2012 at 07:23 ---------- Poprzedni post napisany 03-07-2012 at 20:28 ----------

heej doradzi ktoś?

Co powiecie na temat turbiny? Słyszał ktoś z Was o teorii "ciężkich wirników"??? ;)

Co można poprawić w tym programie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...