hoffi81 Opublikowano 30 Czerwca 2012 Opublikowano 30 Czerwca 2012 Witajcie, Mam następujący problem - gdy jadę powyżej 140 km/h, po pewnym czasie zdarza się, że klima zaczyna szwankować. Nawiew kręci jak szalony, a z kanałów wentylacyjnych ledwo leci i to dość ciepłe powietrze (jak na econ). Po pewnym czasie jakby się coś przetyka i znowu jest ok. Jeśli wyłączę silnik i odpalę, to też klima zaczyna znów dobrze działać. Nigdy się to nie zdarza w mieście lub na wolniejszych trasach. Macie jakiś pomysł? Pozdrawiam, Michał
Pepin Opublikowano 1 Lipca 2012 Opublikowano 1 Lipca 2012 podpinam się trochę pod temat, u mnie klima działa w zależności obciążenia, a nie prędkości ... czyli do ok 1800 rpm .. później wyłącza się wrzucam luz i za chwilę znowu ON
hoffi81 Opublikowano 1 Lipca 2012 Autor Opublikowano 1 Lipca 2012 a ten osuszacz i dławik to droga impreza? Dużo roboty?
Dev Opublikowano 1 Lipca 2012 Opublikowano 1 Lipca 2012 osuszacz ok 80-100zł, dławik 8zł najpierw wyciagasz czynnik potem wymiana czesci i napełnianie instalacji
Pepin Opublikowano 2 Lipca 2012 Opublikowano 2 Lipca 2012 @Tomek, jaką firmę osuszacza polecasz .. bo IC ma kilku i rozbieżność w detalu od 92-230PLN Osuszacz klimatyzacji DELPHI HELLA NISSENS NRF TOPRAN VALEO
Tomcast Opublikowano 2 Lipca 2012 Opublikowano 2 Lipca 2012 Widzę temat na czasie, więc też się podczepię. Mnie też to ostatnio zastanowiło, gdy jadę ze stałą prędkością ok 150, 160km/h czyli duże obciążenie to jakby wentylator się wyłączał, coś tam dmucha ale niewiele. Ta sama sytuacja jest na ECON i na AUTO. Co najciekawsze jak włączę spryskiwanie szyb to zaczyna wiać jak oszalały, a potem znowu staje! Zwalniam powiedzmy do 130, 140 i wieje normalnie. Osuszacz i dławik mam wstawione nowiutkie, więc u mnie odpada. Jakieś pomysły? Climatronic jest tak zaprogramowany żeby się wyłączać przy dużych obciążeniach silnika?
mariuszby Opublikowano 4 Lipca 2012 Opublikowano 4 Lipca 2012 Panowie bez pomierzenia wysokiego i niskiego ciśnienia w układzie to każda propozycja rozwiazania problemu to jak wróżenie z fusów.
alarec Opublikowano 6 Lipca 2012 Opublikowano 6 Lipca 2012 To ja tez jeszcze pozwolę się podłączyć pod temat. u mnie jest wręcz odwrotnie: jak stoję w miejscu lub w korku to klima wogole nie chodzi, leci ciepłe powietrze, ale jak jadę powyżej 50-60km/h to zaczyna chlodzic. econ cały czas wyłączony. Mam już osuszacz nrf, dlawik hella i na dniach jadę nabić klime. Czy to może pomoc, czy mam się przygotować aby coś wiecej wymienić?
piotrsob1 Opublikowano 6 Lipca 2012 Opublikowano 6 Lipca 2012 To ja tez jeszcze pozwolę się podłączyć pod temat.u mnie jest wręcz odwrotnie: jak stoję w miejscu lub w korku to klima wogole nie chodzi, leci ciepłe powietrze, ale jak jadę powyżej 50-60km/h to zaczyna chlodzic. econ cały czas wyłączony. Mam już osuszacz nrf, dlawik hella i na dniach jadę nabić klime. Czy to może pomoc, czy mam się przygotować aby coś wiecej wymienić? Jak klimę masz włączoną to elektryczny wentylator pracuje ?
alarec Opublikowano 7 Lipca 2012 Opublikowano 7 Lipca 2012 To ja tez jeszcze pozwolę się podłączyć pod temat.u mnie jest wręcz odwrotnie: jak stoję w miejscu lub w korku to klima wogole nie chodzi, leci ciepłe powietrze, ale jak jadę powyżej 50-60km/h to zaczyna chlodzic. econ cały czas wyłączony. Mam już osuszacz nrf, dlawik hella i na dniach jadę nabić klime. Czy to może pomoc, czy mam się przygotować aby coś wiecej wymienić? Jak klimę masz włączoną to elektryczny wentylator pracuje ? Ten wentylator od klimy jest przy chłodnicy, czy gdzie go znajdę? Jak byłem na darmowej diagnozie klimy, to gość mówił że nie ma ciśnienia gdy klima jest włączona i że wentylator się nie załącza. Tutaj można zobaczyć wartości mierzone VAGiem na postoju: http://a4-klub.pl/klimatyzacja-98/czujnik-klimatyzacji-brak-cisnienia-237675/
Pepin Opublikowano 10 Lipca 2012 Opublikowano 10 Lipca 2012 Widzę temat na czasie, więc też się podczepię.Mnie też to ostatnio zastanowiło, gdy jadę ze stałą prędkością ok 150, 160km/h czyli duże obciążenie to jakby wentylator się wyłączał, coś tam dmucha ale niewiele. Ta sama sytuacja jest na ECON i na AUTO. Co najciekawsze jak włączę spryskiwanie szyb to zaczyna wiać jak oszalały, a potem znowu staje! Zwalniam powiedzmy do 130, 140 i wieje normalnie. Osuszacz i dławik mam wstawione nowiutkie, więc u mnie odpada. Jakieś pomysły? Climatronic jest tak zaprogramowany żeby się wyłączać przy dużych obciążeniach silnika? ELSA, Workshop Manual Overview- Heating, ventilation, air conditionig system - Air conditioning- Reading measured value block i dalej Measured vaule blocks from display group 001 to display group 010 Grupa 2 pola od 1 do 4 pokazują aktualny cuttoff i poprzednie (The last 4four compressor shutoff criteria which were active for more than 20 or 12 seconds. Zdefiniowanych jest ok 13 warunków odłączenia kompresora, a właściwie chłodzenia .. w B6/B7 kompresor kręci się cały czas, choć ELSA mówi o "compressor shutoff criterion" jeden z nich dotyczy obciążenia/momentu "przyłożonego" do kompresora i należy go zmniejszyć aby umożliwić przyspieszanie .. co oznacza wartość 2 w polach 1-4
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się