Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Przy wyższych prędkościach climatronic nie daje rady


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

Mam następujący problem - gdy jadę powyżej 140 km/h, po pewnym czasie zdarza się, że klima zaczyna szwankować. Nawiew kręci jak szalony, a z kanałów wentylacyjnych ledwo leci i to dość ciepłe powietrze (jak na econ). Po pewnym czasie jakby się coś przetyka i znowu jest ok. Jeśli wyłączę silnik i odpalę, to też klima zaczyna znów dobrze działać. Nigdy się to nie zdarza w mieście lub na wolniejszych trasach. Macie jakiś pomysł?

Pozdrawiam,

Michał

Opublikowano

osuszacz i dławik do wymiany

Opublikowano

podpinam się trochę pod temat,

u mnie klima działa w zależności obciążenia, a nie prędkości ... czyli do ok 1800 rpm .. później wyłącza się

wrzucam luz i za chwilę znowu ON

Opublikowano

a ten osuszacz i dławik to droga impreza? Dużo roboty?

Opublikowano

osuszacz ok 80-100zł, dławik 8zł

najpierw wyciagasz czynnik potem wymiana czesci i napełnianie instalacji

Opublikowano

Czyli nie ma tragedii.. Dzięki!

Opublikowano

@Tomek, jaką firmę osuszacza polecasz .. bo IC ma kilku i rozbieżność w detalu od 92-230PLN

Osuszacz klimatyzacji

DELPHI

HELLA

NISSENS

NRF

TOPRAN

VALEO

Opublikowano

najlepiej Hella

Opublikowano

Widzę temat na czasie, więc też się podczepię.

Mnie też to ostatnio zastanowiło, gdy jadę ze stałą prędkością ok 150, 160km/h czyli duże obciążenie to jakby wentylator się wyłączał, coś tam dmucha ale niewiele. Ta sama sytuacja jest na ECON i na AUTO. Co najciekawsze jak włączę spryskiwanie szyb to zaczyna wiać jak oszalały, a potem znowu staje!:) Zwalniam powiedzmy do 130, 140 i wieje normalnie. Osuszacz i dławik mam wstawione nowiutkie, więc u mnie odpada. Jakieś pomysły? Climatronic jest tak zaprogramowany żeby się wyłączać przy dużych obciążeniach silnika?

Opublikowano

Panowie bez pomierzenia wysokiego i niskiego ciśnienia w układzie to każda propozycja rozwiazania problemu to jak wróżenie z fusów.

Opublikowano

To ja tez jeszcze pozwolę się podłączyć pod temat.

u mnie jest wręcz odwrotnie: jak stoję w miejscu lub w korku to klima wogole nie chodzi, leci ciepłe powietrze, ale jak jadę powyżej 50-60km/h to zaczyna chlodzic.

econ cały czas wyłączony.

Mam już osuszacz nrf, dlawik hella i na dniach jadę nabić klime. Czy to może pomoc, czy mam się przygotować aby coś wiecej wymienić?

Opublikowano
To ja tez jeszcze pozwolę się podłączyć pod temat.

u mnie jest wręcz odwrotnie: jak stoję w miejscu lub w korku to klima wogole nie chodzi, leci ciepłe powietrze, ale jak jadę powyżej 50-60km/h to zaczyna chlodzic.

econ cały czas wyłączony.

Mam już osuszacz nrf, dlawik hella i na dniach jadę nabić klime. Czy to może pomoc, czy mam się przygotować aby coś wiecej wymienić?

Jak klimę masz włączoną to elektryczny wentylator pracuje ?

Opublikowano
To ja tez jeszcze pozwolę się podłączyć pod temat.

u mnie jest wręcz odwrotnie: jak stoję w miejscu lub w korku to klima wogole nie chodzi, leci ciepłe powietrze, ale jak jadę powyżej 50-60km/h to zaczyna chlodzic.

econ cały czas wyłączony.

Mam już osuszacz nrf, dlawik hella i na dniach jadę nabić klime. Czy to może pomoc, czy mam się przygotować aby coś wiecej wymienić?

Jak klimę masz włączoną to elektryczny wentylator pracuje ?

Ten wentylator od klimy jest przy chłodnicy, czy gdzie go znajdę?

Jak byłem na darmowej diagnozie klimy, to gość mówił że nie ma ciśnienia gdy klima jest włączona i że wentylator się nie załącza.

Tutaj można zobaczyć wartości mierzone VAGiem na postoju: http://a4-klub.pl/klimatyzacja-98/czujnik-klimatyzacji-brak-cisnienia-237675/

Opublikowano
Widzę temat na czasie, więc też się podczepię.

Mnie też to ostatnio zastanowiło, gdy jadę ze stałą prędkością ok 150, 160km/h czyli duże obciążenie to jakby wentylator się wyłączał, coś tam dmucha ale niewiele. Ta sama sytuacja jest na ECON i na AUTO. Co najciekawsze jak włączę spryskiwanie szyb to zaczyna wiać jak oszalały, a potem znowu staje!:) Zwalniam powiedzmy do 130, 140 i wieje normalnie. Osuszacz i dławik mam wstawione nowiutkie, więc u mnie odpada. Jakieś pomysły? Climatronic jest tak zaprogramowany żeby się wyłączać przy dużych obciążeniach silnika?

ELSA, Workshop Manual

Overview- Heating, ventilation, air conditionig system - Air conditioning- Reading measured value block

i dalej

Measured vaule blocks from display group 001 to display group 010

Grupa 2 pola od 1 do 4 pokazują aktualny cuttoff i poprzednie (The last 4four compressor shutoff criteria which were active for more than 20 or 12 seconds.

Zdefiniowanych jest ok 13 warunków odłączenia kompresora, a właściwie chłodzenia .. w B6/B7 kompresor kręci się cały czas, choć ELSA mówi o "compressor shutoff criterion"

jeden z nich dotyczy obciążenia/momentu "przyłożonego" do kompresora i należy go zmniejszyć aby umożliwić przyspieszanie .. co oznacza wartość 2 w polach 1-4

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...