jaguaro Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Opublikowano 7 Kwietnia 2017 W kwesti klap się nie wypowiem bo nie zaglębiałem się w temat. Ale dlaczego stosujesz WD40 na tworzywo sztuczne to już kompletnie nie rozumiem. Nie pierwszy i nie ostatni przypadek choć tyle się o tym mówi. Przecież WD40 nie smaruje plastiku tylko w starciu z nim zasusza co powoduje po minucie odwrotny efekt od zamierzonego. Smar w spray-u najlepiej silikonowy tudzież inne środki byle "wódy" na tworzywo nie zraszać. Sorki za of, ale jeśli mam pomóc to chociaż tak mogę :-)Tapnięte z iPhone
tom5151 Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Opublikowano 7 Kwietnia 2017 2 minuty temu, jaguaro napisał: Przecież WD40 nie smaruje plastiku tylko w starciu z nim zasusza co powoduje po minucie odwrotny efekt od zamierzonego. Będę pamiętał
m4ever Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Siema. Kolega jaguaro ma rację, WD 40 do plastiku się nie nadaję. Mam nadzieję, że do środka silniczka też tego nie nalałeś. U mnie klapki z założonym silniczkiem nie ruszy tak łatwo (stawia znaczny opór przekładnia ślimakowa w silniczku). Po pierwsze odkręć silniczek, przeczyść go zgodnie z pierwszym postem, ustaw ramiona tak jak na poniższym zdjęciu (przy otwartych klapkach): później wstaw silniczek obrócony o tak (przy otwartych klapkach): Zrób adaptację i napisz czy coś pomogło. Ostatnio też walczę z klimą (u mnie nie grzała w zimie) ustawiłem na grzanie ręcznie i poodłączałem kable więc mam jak na razie samo grzanie. Idzie ciepełko więc muszę to wkrótce naprawić. Dlatego kupiłem całą nagrzewnicę z obudową, chłodnicami, czujnikami i silniczkami, właśnie oględziny zrobiłem wszystkiego jak działa i porobiłem zdjęcia. Wymieniłem też panel klimy. I zobaczymy co wyjdzie. pozdr
radas Opublikowano 28 Maja 2017 Opublikowano 28 Maja 2017 (edytowane) Pozwolicie, że zacytuję sam siebie (z innego forum): Dodam, że jestem posiadaczem VW Passata B6, ale rozwiązania (przynajmniej część z nich ;)) te same. Może Komuś się przyda. Ja mam inny problem. Dotyczy też błędu silniczka w konsoli:VCDS - 00041 - Indirect Ventilation Flap Motor (V213) lub błądWOW Wurth - Sterowanie klimatem - Climatronic Błąd 00041 Silnik klapy wentylacji pośredniejDodam, że wcześniej (parę miesięcy temu) miałem błąd01809 - Actuating Motor for Temperature Flap; Left (V158)Teraz ten błąd zniknął a pojawił się ten 00041. ''''''''''''''''''''''' Problem objawiał się zupełnym brakiem podmuchu powietrza ze środkowych nawiewów. Dzisiaj postanowiłem ruszyć problem.Aby dostać się do nastawnika(-ów) V213, należy wyjąć licznik. Najpierw trzeba zdjąć osłonę radia, następnie osłonę licznika (na zatrzaski). Aby wykręcić licznik należy dostać się do dwóch śrub osłoniętych plastikową obudową (tą podłużną nad kierownicą). Trzeba odpiąć i wyjąć włącznik hamulca awaryjnego, pokręteł siły podświetlenia deski, świateł (aby wyjąć należy wcisnąć przełącznik i przekręcić do pozycji "pion" i wysunąć go. Sam licznik wpięty jest w styk i od góry zabezpieczony "zębem". Po prostu wyciągamy go. Ten opis chyba dotyczy passatów.Z prawej strony ukażą się nastawniki.Dwa : u mnie górny 3C0907511 i zaraz pod nim drugi 3C0907511A. Byłem przekonany, że będzie tam jeden. Ten niższy to V158 ? Chyba, nie ? Ten powinien być niżej. Dostęp do niego pod nogami. Za gatewayem. Nastawników raczej nie można wykręcić. Jeden z trzech wkrętów jest z tyłu, ale oba można rozłożyć. Dwa śrubokręty i odhaczamy zaczepy (u góry puszek). Mamy dostęp do potencjometrów. Aby je wyjąć trzeba się trochę nagimnastykować manualnie. Z górnym mniejszy problem. Należy odłączyć wtyczkę, podważyć sam potencjometr i wyjąć go. Z drugim, tym poniżej jest problem z odpięciem wtyczki. Trzeba jednocześnie odhaczać jej zabezpieczenie i wyciągać ją z wtyku. Analogicznie można wyjąć sam potencjometr.Niestety nie posiadałem "dawcy" nowych potencjometrów. "Odświeżyłem" je preparatem do styków. Nożem do tapet odchylałem białe kółeczko od korpusu potencjometru i psikałem tam kontakt sprayem. Oprócz tego psikałem na te dwa okienka - Kto wyciągnie będzie wiedział o czym mówię. Potem wielokrotnie obracałem kółeczkiem w obie strony. No i tu pojawił się problem. Zapomniałem jak ustawione było kółko potencjometru ? Pozostawiłem je w przypadkowym położeniu. Dalej składanie w odwrotnej kolejności.Odpalenie samochodu i wieje ze środkowego nawiewu ! Sprawdzenie błędów klimy (- jednocześnie ECON+obieg zamknięty i włączyć zapłon). Nie ma krzaczków (błędu) na wyświetlaczu temp. klimy !Krótka przejażdżka aby skasować ikony wspomagania, hamulców (dla tych co nie wiedzą normalne, pokazują się po odłączeniu akumulatora). Podłączyłem VCDSa i ponownie błąd00041 - Indirect Ventilation Flap Motor (V213), ale...... z nawiewów leci zimne powietrze ! Czyli cel osiągnięty !Nie mam pojęcia dlaczego pojawia się dalej błąd. Kilka razy go kasowałem, powraca. .............hmm. Przyjrzałem się teraz jeszcze raz zdjęciu: W/G tego ten niższy to faktycznie V158, ten wyżej to V107 (o którym w ogóle nie słyszałem, byłem już pewny, że to V213) a za nimi jest nieszczęsny V213. Oj do niego to chyba faktycznie nie ma dostępu. Pytanie : Gdy wyjąłem potencjometry nie zwróciłem uwagi na położenie kółka (kierunek strzałki) Jak prawidłowo ustawić to nieszczęsne kółko ? Edytowane 28 Maja 2017 przez radas
lukaszooo Opublikowano 29 Maja 2017 Opublikowano 29 Maja 2017 strzałka ma wskazywać na ramie silniczka.
Bieniek Opublikowano 6 Czerwca 2017 Opublikowano 6 Czerwca 2017 Czyt przy awarii siłowników zawsze jest błąd? Moje żyją po swojemu. Adaptacja pomaga na jakiś czas. Błędów brak.
nitroo Opublikowano 6 Czerwca 2017 Opublikowano 6 Czerwca 2017 Jeszcze się nie spotkałem, żeby błędów nie było.
Adam562 Opublikowano 26 Grudnia 2017 Opublikowano 26 Grudnia 2017 Panowie czy zasyfiony ten mechanizm moze powodować że np po wyjeciu kluczyka ze stacyjki klimatronic bez dobre kilka minut jeszcze ( skrzypi ) . Wygląda to tak jak by te klapy nie miały siły sie zamykać i skrzypią ostro.
siluk Opublikowano 16 Stycznia 2018 Opublikowano 16 Stycznia 2018 Bardzo przydatny manual ale u mnie czyszczenie nie pomogło. Z pomocą przyszło allegro i udało mi się kupić cały sprawny komplet.
Jarek882 Opublikowano 1 Lutego 2018 Opublikowano 1 Lutego 2018 Musze wymienic dwa silniczki u siebie. Z jakich szukać aut żeby pasowały do b6? Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka
Jarek882 Opublikowano 2 Lutego 2018 Opublikowano 2 Lutego 2018 B7Moge kupić obojętnie jaki czy nie będzie pasować? Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka
Jarek882 Opublikowano 3 Lutego 2018 Opublikowano 3 Lutego 2018 Obojętnie i przekładasz ramię.Dzięki[emoji106]Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka
Adam562 Opublikowano 3 Lutego 2018 Opublikowano 3 Lutego 2018 W jakiej pozycji należy ustawić potencjometry w silniczku od dźwigni zielonej i fioletowe?
Voucher Opublikowano 13 Lutego 2018 Opublikowano 13 Lutego 2018 Panowie, Jak sprawnie odkrecic czerwony silniczek? Bo dostep tam to poezja...
MICHU KP Opublikowano 14 Lutego 2018 Opublikowano 14 Lutego 2018 Za co odpowiedzialny jest potencjometr w tych siłowników bo mi czasem się otwiera ale czasem nie. I nie jestem do końca pewien ale wydaje mi się że silniczek reaguje dopiero jak temp. silnika osiągnie 90 dodam jeszcze że brak ciepłego powietrza po stronie pasażera
MaTeo85 Opublikowano 14 Lutego 2018 Opublikowano 14 Lutego 2018 Potencjometr w dużym uproszczeniu daje zwrotną informację o położeniu klapy tak żeby sterownik wiedział w którym dokładnie położeniu znajduje sie klapa i czy ma ją zamykać czy otwierać.
MICHU KP Opublikowano 17 Lutego 2018 Opublikowano 17 Lutego 2018 W dniu 14.02.2018 o 16:25, MaTeo85 napisał: Potencjometr w dużym uproszczeniu daje zwrotną informację o położeniu klapy tak żeby sterownik wiedział w którym dokładnie położeniu znajduje sie klapa i czy ma ją zamykać czy otwierać. Wymieniłem panel klimatronik ale ten tylny i działa jak powinno :-D w końcu dzięki wszystkimi
Adam562 Opublikowano 8 Kwietnia 2018 Opublikowano 8 Kwietnia 2018 W dniu 8.05.2013 o 13:46, bobikos napisał: Do powyższego opisu dodam tylko że należy uważać na położenie potencjometru. Generalnie kręci się on w kółko i można go zamontować na dwa sposoby - nawet na zdjęciu widać że na jednym potencjometrze strzałka na białym ringu jest do dołu a na drugim do góry - jeśli silniczki są w tej samej pozycji to jeden z potencjometrów prawdopodobnie jest źle zamontowany i będzie zgłaszał błąd przekroczonego zakresu w klimatroniku. bobikos a w jakich pozycjach powinny byc strzałeki na potencjometrach ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się