andrew121251212 Opublikowano 12 Lipca 2012 Opublikowano 12 Lipca 2012 Witam. Panowie,mam pytanie: przy jakim przebiegu zaczyna odczuwać się zużycie dwumasa? U mnie przy spokojnym przyspieszaniu jest wszystko OK,ale jak ostro ruszam to szczególnie na 1,2,3 coś stuka,puka,strzela,tak jakby coś pękało,nie wiem jak to określić dokładnie.Dodatkowo między 2500-3000 obrotów czuć drżenie przenoszące się na może nie tak na karoserię,ale bardziej na fotel kierowcy. To samo,czyli te drżenie czuć na biegu jałowym. Pozdrawiam.
wrclaguna Opublikowano 12 Lipca 2012 Opublikowano 12 Lipca 2012 Dwumas i sprzegło można załatwić po 1000 km jak sie postarasz i nie ma reguły
kkam Opublikowano 12 Lipca 2012 Opublikowano 12 Lipca 2012 dokładnie, dwumas możesz załatwić bardzo szybko jak masz zły styl jazdy. Zrób prosty test, rozpędź się do 50km/h, włącz 5 bieg i naciśnij gaz do dechy. Jeżeli silnikiem zacznie szarpać, trząść - dwumas do wymiany. Jeżeli dwumas jest ok to samochód będzie równomiernie, powoli przyspieszać, bez stuków itp.
andrew121251212 Opublikowano 12 Lipca 2012 Autor Opublikowano 12 Lipca 2012 dokładnie, dwumas możesz załatwić bardzo szybko jak masz zły styl jazdy. Zrób prosty test, rozpędź się do 50km/h, włącz 5 bieg i naciśnij gaz do dechy. Jeżeli silnikiem zacznie szarpać, trząść - dwumas do wymiany. Jeżeli dwumas jest ok to samochód będzie równomiernie, powoli przyspieszać, bez stuków itp. Ok,tak zrobie i dam WAM znać co i jak.Dzięki! P.S. Dwumas to pewnie ze 2-3 klocki do wydania...,a zły styl jazdy ,to co to znaczy?
otomsono Opublikowano 12 Lipca 2012 Opublikowano 12 Lipca 2012 P.S. Dwumas to pewnie ze 2-3 klocki do wydania...,a zły styl jazdy ,to co to znaczy? Na przykład "strzelanie" ze sprzęgła, dwumas dostaje wtedy ostro w doope...
kkam Opublikowano 12 Lipca 2012 Opublikowano 12 Lipca 2012 ogólnie dwumas nie lubi niskich obrotów i dużego obciążenia. np jak masz poniżej 2tys obrotów to nie wciskaj gazu na maxa, lepiej zredukować i wtedy gaz do dechy.
andrew121251212 Opublikowano 12 Lipca 2012 Autor Opublikowano 12 Lipca 2012 Dzięki za odpowiedż Panowie,a jeszcze spytam Was,w jakim dziale na forum spytać o VIN auta,żeby ktoś sprawdził?
andrew121251212 Opublikowano 14 Lipca 2012 Autor Opublikowano 14 Lipca 2012 A co chcesz sprawdzić?? Do kiedy był serwisowany w ASO. ---------- Post dopisany 14-07-2012 at 13:57 ---------- Poprzedni post napisany 13-07-2012 at 10:43 ---------- dokładnie, dwumas możesz załatwić bardzo szybko jak masz zły styl jazdy. Zrób prosty test, rozpędź się do 50km/h, włącz 5 bieg i naciśnij gaz do dechy. Jeżeli silnikiem zacznie szarpać, trząść - dwumas do wymiany. Jeżeli dwumas jest ok to samochód będzie równomiernie, powoli przyspieszać, bez stuków itp. Przejechałem się ,rozpędziłem do 50 km/h i gaz doo dechy na 5-tce,szrpań i trzęsienia silnikiem zero,silnik nie szarpie,płynnie przyspieszał, jedynie odczuwalne drgania,ale budy bardziej ,siedzeń i deski,drzwi,takie trzęsienie,wibracje... ---------- Post dopisany at 13:59 ---------- Poprzedni post napisany at 13:57 ---------- Mechanik mi zaśpiewał 3 tyś pln za dwumasa.To dużo ,czy mało? Podobno,że na "pożądnych" częściach.
bebe_19 Opublikowano 15 Lipca 2012 Opublikowano 15 Lipca 2012 Zregeneruj dwumas i sprzeglo koszt ok 1tys zł i roczna gwarancja
george17w Opublikowano 15 Lipca 2012 Opublikowano 15 Lipca 2012 Witam,moje auto to audi a4 b6 1,9 tdi 130 km 2001r AWX zastanawiam się nad wymianą sprzęgła bo już bardzo wysoko bierze.wisi na włosku-w takim stanie boję się jechać w trasę:/ Radzicie wymienić od razu dwumasę żeby mieć już spokój i do tego nie zaglądać? objawy: -sprzęgło wysoko bierze -po dłuższej jeździe(dobrze rozgrzany samochód) + komplet pasażerów, albo ruszanie pod górkę- szarpie na 1 -drążek zmiany biegów lekko wibruje, drży -jak przyspieszam i zmieniam bieg z 2 na 3 to wystarczy, że tylko dotknę drążka i dwójka sama wyskakuje
bebe_19 Opublikowano 15 Lipca 2012 Opublikowano 15 Lipca 2012 Witam,moje auto to audi a4 b6 1,9 tdi 130 km 2001r AWXzastanawiam się nad wymianą sprzęgła bo już bardzo wysoko bierze.wisi na włosku-w takim stanie boję się jechać w trasę:/ Radzicie wymienić od razu dwumasę żeby mieć już spokój i do tego nie zaglądać? objawy: -sprzęgło wysoko bierze -po dłuższej jeździe(dobrze rozgrzany samochód) + komplet pasażerów, albo ruszanie pod górkę- szarpie na 1 -drążek zmiany biegów lekko wibruje, drży -jak przyspieszam i zmieniam bieg z 2 na 3 to wystarczy, że tylko dotknę drążka i dwójka sama wyskakuje Wszystko zależy od stanu jego zużycia, przy wymianie sprzęgła zobacz jakie ma luzy. Jakby miało nawet minimalne to wymieniłbym od razu, sam ostatnio przez to przechodziłem Jest firma Avanti w Kielcach i maszynowo sprawdzają dwumas czy nadaje się do jazdy czy tylko do regeneracji.
musti Opublikowano 15 Lipca 2012 Opublikowano 15 Lipca 2012 Witam,moje auto to audi a4 b6 1,9 tdi 130 km 2001r AWXzastanawiam się nad wymianą sprzęgła bo już bardzo wysoko bierze.wisi na włosku-w takim stanie boję się jechać w trasę:/ Radzicie wymienić od razu dwumasę żeby mieć już spokój i do tego nie zaglądać? objawy: -sprzęgło wysoko bierze -po dłuższej jeździe(dobrze rozgrzany samochód) + komplet pasażerów, albo ruszanie pod górkę- szarpie na 1 -drążek zmiany biegów lekko wibruje, drży -jak przyspieszam i zmieniam bieg z 2 na 3 to wystarczy, że tylko dotknę drążka i dwójka sama wyskakuje ja w swojej A4 B6 1.9TDI wymieniałem przy 232tys sprzęgło , od nowości nic nie było robione , a efekt zużycia objawiał mi się na trasie przeważnie gdzie sprzęgło się ślizgało dość często.
darcun 007 Opublikowano 15 Lipca 2012 Opublikowano 15 Lipca 2012 Witam kolegów ja właśnie jestem po testach z nowym kołem dwu masowy, na starym zrobiłem 180tyś wymieniłem tylko dwu mas sprzęgło zostało stare,objawy uszkodzenia były wibracje na całe nadwozie,co mnie drażniło a poza tym mam w planach dalszy wyjazd na wakacje i obawiałem się awarii ,koszt to sam dwu mas z allegro 1420pln plus płyn do zabezpieczenia gwintów chyba 30zł,przejechałem niewiele ale przy gaszeniu silnika słychać taki jęk sprężyny z dwu masy poza tym silnik pracuje dużo ciszej płynnie ,duża różnica przy odpalaniu nie rzuca tak mocno silnikiem ,żeby to było trochę tańsze.
Lukasz_mk2 Opublikowano 16 Lipca 2012 Opublikowano 16 Lipca 2012 u mnie dwumas padł przy 220tys km. Za wymianę sprzęgła i dwumasu zapłaciłem 2450zł (części firmy LUK). Stary dwumas i sprzęgło działało od nowości w aucie - 2001r.
Armi Opublikowano 16 Lipca 2012 Opublikowano 16 Lipca 2012 Jednak moment obrotowy robi swoje. Dwumas w AFNie i AWX-ie jest taki sam. Mój dwumas wytrzymał 350k km, przy czym jakies 70k km przejechał po programie na 170/350Nm. A u dziewczyny przy 213k km (ori przebieg) w ASZ (taki nasz AVF) po pedale sprzęgła już czuć, że dwumas zaczyna się odzywać.
george17w Opublikowano 16 Lipca 2012 Opublikowano 16 Lipca 2012 sam dwu mas z allegro 1420pln jaka firma? nie przepłaciłeś?;/ można znaleźć za 1050pln, a u kolegów na forum ok 1100zł z Luka
darcun 007 Opublikowano 17 Lipca 2012 Opublikowano 17 Lipca 2012 kupiłem LUKA ale do AVF 1395zł plus wysyłka.Jest różnica między awx a avf cenowa i konstrukcyjna.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się