Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klimatyzacja w A4 B6 raz działa, a raz nie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ponownie,

Jakiś czas temu pisałem o tym że klima róznie działała (raz działała, a raz nie).

Wiem że było już coraz mniej czynnika, więc umówiłem się na "zimny zabieg" nabijania.

W układzie po spuszczeniu było ok. 250g czynnika (wentylator klimy w ogóle się nie włączał).

Czynnik został nabity do pełna, wymieniony dławik (dysza rozporowa "hella") i osuszacz (NRF).

Teraz klima chłodzi jak powietrze z zamrażarki przy otwarciu drzwiczek, ale tylko jak jest większe ciśnienie w układzie.

Kiedy auto stoi na luzie w miejscu to klima nie działa i wentylator się nie załącza nawet, ale już jak dodam trochę gazu (nawet na postoju, ok. 1.5tys obrotów), to wentylator się załącza i zaczyna dmuchać zimnym powietrzem.

Nie wiem co może być, gość od klimy nie owijał w bawełnę i powiedział szczerze że też nie wie dokładnie co może być że przy niskim ciśnieniu nie załącza się wentylator, zasugerował tylko żeby podłączyć auto pod komputer i może coś wykaże (tyle to ja sam wiedziałem).

Wczoraj miałem chwile czasu więc podłączyłem VAG'a, błąd jaki mi pokazał to:

-------------------------------------------------------------------------------

Address 08: Auto HVAC Labels: 8E0-820-043.LBL

Part No: 8E0 820 043 AD

Component: A4 Klimaautomat 1424

Coding: 00000

Shop #: WSC 63351

1 Fault Found:

00819 - High Pressure Sensor (G65)

07-10 - Signal too Low - Intermittent

Jak klima będzie działać na luzie to mam podjechać do tego samego gościa od klimy na darmowe odgrzybianie, bo mówił że jak teraz nie działa to szkoda tego robić, bo nie będzie efektów.

Pomóżcie koledzy, bo powiem szczerze że denerwujące jest jak w korku klima się wyłącza, bo stoję :kwasny:

Opublikowano

Czy na pewno to jest wina tego czujnika?

Czujnik przecież załącza wentylator, tylko go załącza przy ciut większym ciśnieniu.

Jakieś 2-3 tygodnie temu przeczyszczałem mu styki, ale wtedy pomogło tylko trochę (klima szybciej się włączała).

Opublikowano

Witam. Kolego, miałem taki sam objaw w a4 ale w b5 tdi. Też jeżdziłem po fachowcach od klimy, chcieli kompresor regenerować, wymieniać skraplacz i niewiadomo co jeszcze. Pomogła lekka korekcja wolnych obrotów silnika tzn. miałem około 830-850 obr/min a zrobiłem 900-920 obr/min. i klima działa na postoju bezproblemowo. Oczywiście potrzebujesz do tego vaga ale widzę że masz. Niewiem jak to zadziała w b6 bo to trochę inne auto, ale sprawdź sobie te obroty, może akurat...

Opublikowano

Witam.

Mam ten sam problem. Mechanicy wymienili już wszystko co możliwe (łącznie z kompresorem i osuszaczem), nawet klimatronik prubowałem przełożyć i nic... Na postoju nie chłodzi a w czasie jazdy jest ok...

Prosze dać znać czy pomogło podniesienie obrotów w B6...

Opublikowano

Witam ponownie,

ostatnio zabrałem się znów za ten nieszczęsny czujnik bo zaczyna robić się coraz cieplej.

Zamówiłem nowy i wymieniłem go.

Niestety klima jak nie działała tak dalej nie działa :( ale zniknął błąd 00819 ciśnienia czujnika.

Na starym czujniku powyżej 1200 obrotów wentylator klimy się włączał. Na nowym obojętnie ile to by było obrotów stoi w miejscu.

Przed chwilą byłem podpiąć kompa, rezultaty:

klima włączona, ustawiona na 16*, nawiew na max, bieg jałowy ok. 850rpm

klimapostoj.jpg

Teraz klima włączona, ustawiona 16*, nawiew na max, bieg jałowy z odrobiną gazu, ok 1100rpm

klima1100obr.jpg

No i najdziwniejsze dla mnie:

klima wyłączona (econ się świeci), temp 16*, nawiew max, bieg jałowy z gazem, ok. 1200rpm

klimaeconom1200rpm.jpg

ciśnienie cały czas rosło, nie próbowałem dalej

metalowa rura/wąż poniżej jest cały czas ciepły (o ile się nie mylę powinien być zimny jak lód)

img20130603195049.jpg

VAGiem obroty można podnieść z 850 na 930 chyba, ale to nic nie daje,

Pomóżcie koledzy bo sam już nie wiem co o tym myśleć.

Kupiłem auto to klima działała i wszystko było ok, ale zdaje mi się że po tym jak oddałem auto do elektryka który zakładał alarm klima przestała prawidłowo chodzić.

Szpecem od klimy nie jestem, ale wiadomo że chciałbym to zrobić po kosztach.

Bo nie sztuka pojechać do serwisu klimy, gdzie po kolei będą mi wszystko wymieniać.

dodam jeszcze że czujnik nowy, klima nabita przed zimą, wymieniony osuszacz, dławik i wentyle.

Opublikowano

Dławik na pewno w dobrą stronę jest założony ? Tam gdzie zaznaczyłeś kółkiem czerwonym. Ciśnienie rośnie bo wentylator się nie załącza i tutaj jest problem. Sprawdź na krótko czy wentylator się załącza. Sprawdź też sterownik który się znajduje powyżej wentylatora klimatyzacji (takie aluminiowe ustrojstwo i w nim czy nie ma zimnych lutów).

Opublikowano

Dławik nie wymieniany przeze mnie więc nie umie powiedzieć czy w dobrą stronę, ale myślę że facet od Klimy źle go nie założył. Po wymianie wentylator się załączał powyżej 1100rpm.

A które piny mam zewrzeć w jakiej kostce by sprawdzić wentylator?

Opublikowano

Ciekawy temat, tymbardziej, że mam podobny przypadek. Na postoju klima dmucha ciepłym a gdy tylko ruszę zwiekszajac obroty zarza jest lodzik :decayed: Myślałem o sprzęgle zrywnym, w sensie takim ze przy malych obrotach nie napedza wału sprezarki a przy wyzszych obrotach napędza spręzarke. Z tym ze teorię troche zawalił mi wiatrak który sie rozpędza i hamuje i tak w kółko :facepalm:

Opublikowano

Lars może być i tak że to sprzęgło trzeba by było zobaczyć czy to one bo guma z czasem się wyrabia i może przeskakiwać.

Opublikowano
Sprawdź też sterownik który się znajduje powyżej wentylatora klimatyzacji (takie aluminiowe ustrojstwo i w nim czy nie ma zimnych lutów).

Duch^ czy chodzi o ten sterownik:

sterownik_wentylatora.jpg

bliżej

sterownik_wentylatora_zoom.jpg

Normalnie go rozebrać, tak? aby sprawdzić czy nie ma zimnych lutów.

Dzisiaj po pracy postaram się posprawdzać wszystko o czym piszesz.

Opublikowano

Wydaje mi sie ze o ten dokladnie chodzilo Duchowi, dzis go ogladalem pobieżnie, zauwazyłem dwie sruby od góry, reszty juz nie grzebalem. pozdro

Opublikowano

Domyślam się że to jest to ustrojstwo:

uge7a2eg.jpg

Wyciągnąłem to prawie na wierzch

qa4utagu.jpg

Ale za cholerę nie mogę odłączyć tych przewodów. Da się w ogóle je odłączyć jakoś czy jedynie wyjęcie z całym wentylatorem?

Jeszcze mam pytanie odnośnie tego silikonu na pokrywce sterownika, był on fabrycznie czy u mnie ktoś już ingerował?

W końcu nie sprawdziłem tego sterownika do końca bo nie mogłem odłączyć akurat akumulatora i nie chciałem dalej grzebać tam łapskami.

Do wtyczki wentylatora nie mogę się dostać od strony chłodnicy bez znacznego rozbierania auta, czy jest jakiś prosty sposób na podłączenie +12V do niego? Gdzieś mi się odbiło że wtyczka jest też za schowkiem pasażera, można to z stamtąd zrobić?

Opublikowano

Zazwyczaj jest gumka nie silikon a ten cały środek (płytkę) wyciągasz po prostu np śrubokrętem. Przewody do wiatraka masz jak dobrze pamiętam przy zbiorniczku od wspomagania 2 piny :)

Opublikowano

Błąd czujnika wysokiego ciśnienia nie musiał wynikać z uszkodzenia czujnika ale powodu tego że na jałowym biegu czynnik nie był wystarczająco schładzany ... ze sprężarki wychodzi para o wysokim ciśnieniu i idzie do skraplacza (potocznie mówiąc chłodnicy klimy), tam zamieniana jest na ciecz o wysokim ciśnieniu. W przypadku błędu wysokiego ciśnieni podstawową sprawą jest sprawdzenie wentylatora - czy w ogóle pracuje na biegu jałowym ... w B6 dodatkowo jest moduł wentylatora sterujący obrotami.

Jak wentylator zajechany polecam zdemontować zawieźć do serwisu elektronarzędzi i tam już wyjmą wirnik - czasem też lekko rowki na wirniku podszlifuja i wymienią szczotki - szczotki i robocizna to koszt od kilkunastu do 50 zł zależy co tam będą robić.

Opublikowano

Ostatnio naprawiałem też passata b5FL w którym klima się załączała i chłodziła ale wiatrak nie dział i ciśnienie też wzrastało. Wymieniłem w nim wiatrak na nowiutki za 120zł z allegro i wszystko cacy. Popatrz jak idzie przewód od wiatraka i dojdziesz nimi jak dobrze pamiętam przy zbiorniczku przy wspomaganiu i tam będzie wtyczka rozłączysz i dasz prąd z akumulatora:wink: tak jest w passacie a w B6 kable lecą nad wiatrakiem do sterownika.

Opublikowano

Byłem dzisiaj po sprawdzać to o czym pisaliscie.

Wtyczkę 2 pinową znalazłem taką:

ere2azuq.jpg

5yrahe7a.jpg

Mierzyłem na niej napiecie i skacze ono od 2V do 9V i tak cały czas. Jak mam nawiew włączony na 1 kreske to wartości są takie same jak mam włączoną Klime na max, wiec bez różnicy.

Obok zbiorniczka płynu do wspomagania znalazłem jeszcze taki przewód:

u4e7yba9.jpg

Więc też na nim zmierzyłem napięcie:

ytasamen.jpg

Wartości takie same dla nawiewu na 1 kresce i takie same dla włączonej klimy na max.

Przy mierzeniu 2 przeciwnych (zewnętrznych) pinów, przy nawie wie na 1 kresce było 13,80V a z Klima na max 14,10V.

Rozebrałem tez sterownik ponownie:

jahy9u4a.jpgubyhagyv.jpg

Ni wygląda jakby tam były jakieś zimne luty, chociaż na siłę można by było wszystko przelutować, oczywiście wole tego uniknąć.

Nie podłączałem wentylatora bezpośrednio do akumulatora, bo nie wziąłem ze sobą rzadnych kabli. Mam podłącząc tam gdzie jest ta żółta wtyczka czy różowa?

Opublikowano

Żółta wtyczka jest raczej od czujnika zderzeniowego poduszek powietrznych.

Opublikowano

Dokladnie. Zolte wtyczki sa od elementow bezpieczenstwa... airbagi, czujniki zderzeniowe itd. Odpale komputer i zerkne to mówi ELSA o tym sterowniku.

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

---------- Post dopisany at 09:34 ---------- Poprzedni post napisany at 08:06 ----------

Sprawdzanie sterownika wentylatora

Sterownik wentylatora chłodnicy -J293-, poziom „1“ + „2“

Prawidłowe działanie

Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic - J255- wysyła polecenie wysterowania wentylatora chłodnicy -V7- (poprzez magistralę danych) do danego sterownika silnika, w ciągu ok. 10 do 30 sekund zmienia się ono ciągle pomiędzy 0% i 30 ... 100% maksymalnej liczby obrotów (w zależności od danego sterownika silnika).

– Dany sterownik silnika poprzez sterownik wentylatora chłodnicy -J293- włącza przy pracującym silniku wentylator od 0% do 30 ... 100% liczby obrotów wentylatora chłodnicy -V7- (w zależności od sterownika silnika).

– Wentylator(y) chłodnicy -V7- zmienia (ją) swoją liczbę obrotów w zależności od wysterowania (z „Wył“ aż do wymaganej przez sterownik silnika „maksymalnej liczby obrotów“).

Usuwanie usterki

– Odczytać pamięć usterek jednostki obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255-, nie może zostać wyświetlona żadna usterka → Rozdział.

– Odczytać pamięć usterek danego sterownika silnika i sprawdzić wysterowanie wentylatora chłodnicy -V7- przez sterownik silnika poprzez sterownik wentylatora chłodnicy -J293- → Tester VAS 5051 w funkcji ”Poszukiwanie usterek”., → Układ wtrysku i zapłonu; Gr.napraw01 lub → Układ bezpośredniego wtrysku i rozgrzewania świec silnika wysokoprężnego; Gr.napraw01

– Sprawdzić zasilanie napięciowe i połączenie z masą sterownika wentylatora chłodnicy -J293- i wentylatora chłodnicy -V7-. → Schematy elektryczne, Poszukiwanie usterek i Położenie elementówSchematy elektryczne,

Wskazówki

1. Jeżeli ma zostać sprawdzone wysterowanie wentylatora chłodnicy -V7-, należy uruchomić silnik. Dany sterownik silnika włącza wentylator(y) chłodnicy -V7- tylko przy pracującym silniku.

2. W zależności od wersji jednostki obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- podczas pracy układu klimatyzacji wentylator płynu chłodzącego zostaje natychmiast włączony przy włączaniu sprężarki lub wentylator płynu chłodzącego zostaje wysterowany dopiero wtedy, gdy wartość ciśnienia w układzie środka chłodniczego przekroczy ok. 9 bar.

3. Polecenie włączenia wentylatora chłodnicy -V7- przekazywane jest przez magistralę danych Komfort z jednostki obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- do sterownika w zestawie wskaźników tablicy przyrządów -J285-. Sterownik w zestawie wskaźników tablicy przyrządów -J285-(Gateway) przekazuje to polecenie do magistrali danych napędu, do której podłączony jest dany sterownik silnika. Sterownik silnika silnika wysterowuje sterownik wentylatora chłodnicy -J293- sygnałem prostokątnym, a sterownik wentylatora chłodnicy -J293- włącza wentylator(y) chłodnicy -V7-.

4. W zależności od wersji jednostki obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255-wentylator chłodnicy -V7- na poziomie wydajności „1“ i „2“ jest sterowany w jednym etapie sprawdzania bez dalszego przełączania albo do wysterowania poziomu „2“ konieczne jest dalsze przełączenie.

Jak na razie sprawdziłeś zasilanie, które dochodzi do sterownika teraz wypadałoby sprawdzić to co wychodzi ze sterownika na wentylator oraz sam wentylator.

Opublikowano

Będzie prościej ..Do tego sterownika co rozebrałeś idą 2 przewody żółty i zielony i to są przewody najczęściej od wentylatora daj +12 tam i zobacz czy wystartuje wentylator.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...