edekxp Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Opublikowano 23 Sierpnia 2012 Dla zastanawiających się co to jest ten niebieski czujnik. To nie jest żaden czujnik to jet tylko gniazdo z niego idą dwa kabelki do grzałki umieszczonej w części termostatu. Termostat też można sprawdzić w wodzie, ale trzeba obudowę rozkręcić i zanurzyć tą co jest z termostatem. Do sprawdzenia wystarczy omomierz i sprawdzić czy jest grzałka sprawna, lub podłączyć 12V i ma się zagrzać oraz wysunąć ten mały bolec Przerabiałem już ten temat, aby się dowiedzieć jak to działa, więc ECU na podstawie temp.z czujnika w silniku podaje napięcie 12V na tą właśnie grzałkę (oczywiście jeśli trzeba temp powyżej 90st) i wtedy o się otwiera. Moim zdaniem jest to po to wymyślone aby była mniejsza bezładność temperatury. też urwałem to gniazdo, ale polutowałem do kabelków w środku i termostat działa Sprawdzenie termostatu: 3
NikoA4 Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 27 Sierpnia 2012 kolego gdzie ty byles jak ja wczesniej potrzebowalem tej informacji he he,ale napewno sie jeszcze komus przyda
domjenick Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Opublikowano 28 Sierpnia 2012 kolejna rzecz rozpracowana:wink:
sebool12 Opublikowano 26 Maja 2020 Opublikowano 26 Maja 2020 (edytowane) W dniu 23.08.2012 o 13:28, edekxp napisał: Dla zastanawiających się co to jest ten niebieski czujnik. To nie jest żaden czujnik to jet tylko gniazdo z niego idą dwa kabelki do grzałki umieszczonej w części termostatu. Termostat też można sprawdzić w wodzie, ale trzeba obudowę rozkręcić i zanurzyć tą co jest z termostatem. Do sprawdzenia wystarczy omomierz i sprawdzić czy jest grzałka sprawna, lub podłączyć 12V i ma się zagrzać oraz wysunąć ten mały bolec Przerabiałem już ten temat, aby się dowiedzieć jak to działa, więc ECU na podstawie temp.z czujnika w silniku podaje napięcie 12V na tą właśnie grzałkę (oczywiście jeśli trzeba temp powyżej 90st) i wtedy o się otwiera. Moim zdaniem jest to po to wymyślone aby była mniejsza bezładność temperatury. też urwałem to gniazdo, ale polutowałem do kabelków w środku i termostat działa Sprawdzenie termostatu: Też wczoraj urwałem ten czujnik ... Nie wiem po co włożyli tam zawleczek skoro i tak zalany jest w wosku na stałe Przylutowałem dwa cienkie, krótkie kable, podłączyłem go pod 12v i włożyłem do wrzątku i zgodnie z instrukcja po chwili termostat się otworzył - czyli lutowanie działa, prawda? Swoją drogą można by założyć taki temat apropo termostatu i już w tytule dać "NIE RUSZAĆ NIEBIESKIEGO CZUJNIKA W TERMOSTACIE BO GO WYRWIESZ" czy coś Edytowane 26 Maja 2020 przez sebool12
marewel Opublikowano 9 Czerwca 2021 Opublikowano 9 Czerwca 2021 W dniu 23.08.2012 o 13:28, edekxp napisał: Dla zastanawiających się co to jest ten niebieski czujnik. To nie jest żaden czujnik to jet tylko gniazdo z niego idą dwa kabelki do grzałki umieszczonej w części termostatu. Termostat też można sprawdzić w wodzie, ale trzeba obudowę rozkręcić i zanurzyć tą co jest z termostatem. Do sprawdzenia wystarczy omomierz i sprawdzić czy jest grzałka sprawna, lub podłączyć 12V i ma się zagrzać oraz wysunąć ten mały bolec Przerabiałem już ten temat, aby się dowiedzieć jak to działa, więc ECU na podstawie temp.z czujnika w silniku podaje napięcie 12V na tą właśnie grzałkę (oczywiście jeśli trzeba temp powyżej 90st) i wtedy o się otwiera. Moim zdaniem jest to po to wymyślone aby była mniejsza bezładność temperatury. też urwałem to gniazdo, ale polutowałem do kabelków w środku i termostat działa Sprawdzenie termostatu: http://i3.photobucket.com/albums/y51/edekxp/Audi%20A4%20B6/termostat18T.jpg A takt to działa naprawdę Termostat z regulacja programowa | Poradniki | Inter Cars INTERCARS.COM.PL Inter Cars S.A. - sklep on-line, części do samochodów. >
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się