michnix8 Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Jeszcze raz witam wszystkich. Chciałbym zapytać co sądzicie o zależności między obrotami na danym biegu a prędkością. Mianowicie przed chwilą wróciłem z krótkiego "testu", ponieważ może jestem w błędzie ale wydaje mi się, że stosunkowo wysokie obroty są w moim Audi względem prędkości. Przesiadłem się z Opla Vectry B 1.8 1996 (skrzynia manualna), gdzie obr były nieco niższe. Poniżej moje zestawienie: II bieg 2000 obr/min - 24 km/h 2500 obr/min - 30 km/h 3000 obr/min - 38 km/h III bieg 2000 obr/min - 40 km/h 2500 obr/min - 50 km/h 3000 obr/min - 60 km/h IV bieg 2000 obr/min - 55 km/h 2500 obr/min - 70 km/h 3000 obr/min - 82/83 km/h V bieg 2000 obr/min - 66 km/h 2500 obr/min - 83/84 km/h 3000 obr/min - 100 km/h Pamiętam, że w Vectrze było np: III bieg przy 2000obr/min - 50 km/h, V bieg przy 2100 obr/min - 90km/h, 3000obr/min - 120km/h Czyy takie prędkości przy tym silniku to norma, czy też może mieć to powiązanie z "końcówką" sprzęgła (bieg łapie pod sam koniec)? Dziękuję z góry za odpowiedzi
rafal9119 Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Opublikowano 16 Sierpnia 2012 u mnie przy 3 tys jest 110km/h. a ty zrob szybki test czy sprzegło ci sie nie slizga. wrzuc 3 bieg i powoli puszczaj sprzegło tylko nie dodawaj gazu jak auto zgasnie to znaczy ze sie nie slizga i tak musi byc.
michnix8 Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2012 u mnie przy 3 tys jest 110km/h. a ty zrob szybki test czy sprzegło ci sie nie slizga. wrzuc 3 bieg i powoli puszczaj sprzegło tylko nie dodawaj gazu jak auto zgasnie to znaczy ze sie nie slizga i tak musi byc. Dzięki wielkie za odpowiedź. Szybki test zrobiony. Za pierwszym razem ruszył, prawie zgasł. Jednak za drugim razem na III biegu ruszył normalnie i rozpędził się. Przy okazji kolejna rzecz się pojawiła - wcześniej myślałem że metaliczne delikatne stuki podczas zwykłego ruszania na jedynce są z układu wydechowego, jednak wydaje mi się że pochodzą ze sprzęgła - podczas ruszania na trzecim biegu dźwięki z okolicy skrzyni biegów były głośniejsze. W takim razie pytanie, czy sprzęgło które chwyta bieg "na samym końcu pedała" (przepraszam ale nie wiedziałem jak to inaczej ująć) będzie tylko do naciągnięcia, czy też do naprawy/wymiany? Autko ma gwarantowany i sprawdzony niski przebieg (92000km), pytanie czy to "norma" przy takim przebiegu? Dziękuję z góry za wszelkie wskazówki
sokal Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Zależy jak kto traktował sprzęgło przez te 90kkm Nie wiem czy te prędkości są normalne ale u mnie też jakoś tak mniej więcej wyglądają
ja74687 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 A u ciebie czasami nie ma sprzęgła hydraulicznego ja w swoim ADR mam nie wiem jak jest w 1,6 jeżeli jest to nie jesteś w stanie go podciągnąć jeżeli wysoko łapie to znaczy że się kończy i czeka cię wymiana W moim 1,8 przy ok 3000 obr mam na blacie troszkę więcej niż 110
bediks Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 u mnie na piatym biegu przy 3000 obr mam równo 100km/h przy 4000 ok 135 km/h sprzeglo bierze bardzo wysoko jak zreszta u 90 % posiadaczy b5 , ale nie slizga sie
ja74687 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 u mnie sprzęgło brało wysoko ale po wymianie jest tak jak powinno być czyli odpuszczam trochę pedał i zaraz łapie
rafal9119 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 MICHNIX8 jak słychac stukanie przy ruszaniu to pewnie sie dwumas kaczy.
sokal Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 michnix8 jak słychac stukanie przy ruszaniu to pewnie sie dwumas kaczy. w 1.6?
Grzybek_CK Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Opublikowano 18 Sierpnia 2012 W silnikach 1.6 stosowane były inne przełożenia w skrzyni biegów. M.in po to, żeby samochód się jakoś zbierał mimo swojej kiepskiej mocy. Efektem tego jest to, że jak na tylko 100KM i swoją masę - auto zbiera się przyzwoicie. Wadą jest to, że ma ograniczoną maksymalną prędkość, niższą prędkość przelotową oraz zwiększone spalanie. U mnie w AHL również na IV biegu przy 3000 obr jest dokładnie 100km/h Pozdrawiam Tomek
cacek89 Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Opublikowano 19 Sierpnia 2012 koledzy a jakie macie obroty na biegu jalowym? u mnie na 27 kanale klimatronika wahają sie pomiędzy 78-84 (wskazówka na blacie stoi rowno) moglby ktos sprawdzic najlepiej w 1.8
bediks Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Opublikowano 19 Sierpnia 2012 U mnie tak samo na klimatroniku i na vagu też, czytając różne posty kiedyś tam ludzie podawali ze tak wahają się dokładnie w tych granicach.
cacek89 Opublikowano 19 Sierpnia 2012 Opublikowano 19 Sierpnia 2012 myslalem ze te obroty są ciut za niskie, w poprzednim aucie mialem 900 w A4 wychodziloby na to ze sa pomiędzy 780-840
michnix8 Opublikowano 8 Września 2012 Autor Opublikowano 8 Września 2012 Chyba narazie wstrzymam się z wymianą sprzęgła, wydaje mi się że najlepiej byłoby dla mnie "odsłuchać" i spróbować podobny model/silnik, żeby uniewrażliwić się na takie rzeczy. Sprzęgło rzeczywiście bierze bardzo wysoko - a te klekoty, stuki od czasu do czasu może od czegoś innego się biorą. Niemniej zrobiłem krótką trasę - ok 230 km - i wszystko bez problemu narazie działa. Ciekaw jestem jak to jest jeszcze ze spalaniem, ile litrów jest w zbiorniku, gdy wskazówka jest dokładnie w połowie?
bediks Opublikowano 8 Września 2012 Opublikowano 8 Września 2012 Podepnij vaga jak będzie w połowie i będziesz wiedzial
MASATO Opublikowano 8 Września 2012 Opublikowano 8 Września 2012 [TABLE=width: 285] [TD=class: headTitle, bgcolor: #D0D0D0, colspan: 2]dla 1.6 benzyna manualna skrzynia biegów[/TD] [/TD][TD]przełożenie Bieg 1 3.500 Bieg 2 2.118 Bieg 3 1.300 Bieg 4 0.943 Bieg 5 0.789 Wsteczny 3.444 Główne 4.556 [/TABLE] tak więc dla opon 195/65 R15 rzeczywista prędkość pojazdu na 5 biegu wynosi: przy 2000obr/min - 66,5 km/h przy 2500obr/min - 83 km/h przy 3000obr/min - 99,7 km/h przy 3500obr/min - 116,4 km/h przy 4000obr/min - 133km/h kolego michnix8 jak widzisz nie masz się czym martwić, twoje prędkości na 5 biegu zgadzają się z tymi wyliczonymi z przełożeń skrzyni biegów
djsayan Opublikowano 9 Września 2012 Opublikowano 9 Września 2012 u mnie przy 6200 rpm mam 245km/h na 5 biegu wiec chyba dobrze <LOL>
bediks Opublikowano 9 Września 2012 Opublikowano 9 Września 2012 Chwalisz się czy zalisz? I co twoja wypowiedz wniosła do tematu ? Dziwie się ze przy tej prędkości masz czas patrzeć na licznik
WhiteBeezy Opublikowano 9 Września 2012 Opublikowano 9 Września 2012 Chwalisz się czy zalisz? I co twoja wypowiedz wniosła do tematu ? Dziwie się ze przy tej prędkości masz czas patrzeć na licznik No przecież to jest celem takiej jego jazdy. Cytując: "<lol>". Te prędkości przy tych obrotach są normalne.
michnix8 Opublikowano 11 Września 2012 Autor Opublikowano 11 Września 2012 Dzięki za odpowiedzi. MASATO - dokładnie na takich kołach jest autko, więc obroty są ok. No to teraz test na paliwożerność i parę innych drobniejszych rzeczy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się