Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak mocy, nie wkręca się na obroty


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

te 710 N sa wycofywane i zastewpowane 710 P

Opublikowano

Panowie, po kolei:

Wymieniłem DV i zamontowałem dolot z kwasówki - sprawdzam szczelność i przy 1,5bar puszczał taki trójnik nad kolektorem ssącym.

Trójnik wymieniony - sprawdzona szczelność - 2bary i cisza, słychać tylko bulgotanie oleju.

Sprawdziłem sztangę WG i chodzi płynnie choć nie wiem przy jakim ciśnieniu się uchyla, bo manometr mam od 0,5bar - w sobotę sprawdzę dokładnie.

Wymieniłem świece tak jak pisaliście, ale nadal cofa zapłon...

Podłączam kompa - jedynie błąd sondy:

1 Fault Found:

17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High

P1114 - 35-10 - - - Intermittent

Usunąłem i wyruszyłem na szybki test... nawet nie robiłem nic dokładniej bo nie widzę żadnej zmiany... nadal tnie doładowanie.

Teraz pytania, N75 - wydaje się sprawny, sprawdzałem opór - 30 Ohm, dmuchałem i 2 króćce są "wolniejsze" jeden trzyma.

Sztanga płynie pracuje.

Może to być przez to cofanie się zapłonu? Albo zapchany katalizator?

Logi poglądowe:Log (0 - 002,020,115)

Opublikowano

Masz też zaniżającą przepływkę

Opublikowano

Ale przepływomierz by nie odcinał doładowania... Mógłby mieć wtedy mało mocy, a tutaj widać, że pompuje jak w trybie awaryjnym, tylko gdzie może być problem?

Opublikowano

Przydałoby sie chyba zajrzec do turbiny od strony katalizatora i sprawdzic czy klapka wg jest cała czy nie urwana czasem, przy okazji sprawdzisz na rozszczelnionym układzie czy kat nie przytyka przepływu. Z poprzedniego logu 118 widać że n75 wysterowany prawie na makasa czyli klapka zamknięta a ciśnienia nie ma.

Opublikowano

Katalizator w poniedziałek wylatuje, ale sprawdzę tę klapkę, co prawda nic nie brzęczy i sztanga chodzi płynnie, ale faktycznie może klapa WG jest urwana.

Idę odkręcać katalizator.

Opublikowano

odkrec kata, wsadz telefon i zrób foto

bedzie widac czy coś jest na rzeczy

Opublikowano

Tak to wygląda, chyba nie jest tak źle, jedno małe pęknięcie, klapka na swoim miejscu, jak się uchyla jest luźniejsza, ale nie lata jakoś mocno.

Nie wiem tylko dokładnie przy ilu się otwiera, bo manometr mam od 0,5bar i wtedy się uchyla, w poniedziałek pożyczę taki dokładny manometr i sprawdzę dokładnie.

DSC02297.jpg

<br /><br />

Opublikowano

No to z to z klapką wszystko ok, żeby wykluczyć jeszcze n75 mogłbyś zrobić taki test: odłączyć przewód wchodzący do gruszki turbiny i go zaślepić, i wtedy zrobić próbe auto powinno wyrwać do przodu dopuki nie dojdzie do przeładowania.

W sumie teraz zauważyłem że n75 sprawdzałeś, powinno być tak że bez napięcia powinno być przejście z króćca wychodziącego z turbiny na krócieć do gruszki wg a po podaniu napięcia na zawór, może być prosto z aku, powinien cyknąc i powinno być przejście przez wszystkie trzy króćce.

Opublikowano

Więc sprawdzę z tym napięciem czy cyka i z odpięciem wężyka :)

---------- Post dopisany 25-09-2012 at 21:33 ---------- Poprzedni post napisany 23-09-2012 at 18:01 ----------

Panowie, wywalony katalizator, uszczelniony dolot z kwasówki - tryb awaryjny nie powrócił, nawet korekty na wtryskach się poprawiły :D

Tak wygląda to teraz:

Log (0 - 002,020,031)

Log (1 - 118,115,120)

Wszystko dobrze? Bo chcę teraz wstawić centralny IC i jak się uda turbo i jechać jeszcze przed zimą do GoodHope w Pleszewie i obudzić trochę te kucyki :)

Sam teraz zauważyłem, że przepływka podaje 0,0,0,0,0, - co jest? Może wtyczkę źle wpiąłem :/

---------- Post dopisany 27-09-2012 at 17:31 ---------- Poprzedni post napisany 25-09-2012 at 21:33 ----------

Ratujcie - sprawdzałem teraz wszystkie wtyczki i jest OK, a przepływomierz nadal pokazuje 0, w dodatku zawsze po odpaleniu były wyższe obroty, teraz od razu spadają na 800.

Jak sprawdzić dlaczego nagle przepływomierz podaje 0? Po odpięciu przepływomierza nie widzę różnicy w pracy silnika.

Taki błąd wyskakuje.

16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low

P0102 - 35-00 - -

Opublikowano

sprawdz napiecia na wtycze od przepływki jesli beda ok. to przepływka do wymiany .

Opublikowano

Które piny? I Jakie powinno być napięcie? Jutro sprawdzę.

Dziwi mnie tylko, że odpięcie wtyczki nic nie zmienia, auto jedzie jak szalone.

Opublikowano

w tej chwili nie jestem w stnie ci podac wartosci napieca bo jestem na uropie dopiero w sobote wracam dopiero wtedy bede mugł ci pomuc bo wszystkie materiał zostały w domu .

Opublikowano

Jakbyś mógł podać te wartości i piny to będę wdzięczny, bo jeszcze nie miałem kiedy sprawdzić napięcia.

Opublikowano

ile pinów ma przepływka 4 czy 5 ?

Opublikowano

Przepływka ma 5 pinów, a wtyczka ma 4 piny podłączone bo miejsca ma na 5 pinów. Może tutaj mam coś nie tak?

Opublikowano

ja odłaczysz wtyczke od przepływki to sprawdz na piecie na pinie 4 powino byc 5V i na pinie 2 powino byc 10-14 V wszystko sprawdzasz miedzy tymi pinami a masa i musisz wujac bezpiecznik od pompy paliwa lub przekaznik i napiecie sprawdzasz w czasie krecenia rozrusznikiem . nastepnie jak napiecia beda ok to podpinasz wtyczke do przepływki i sprawdzasz napiecie pomiedzy pinami 3i 5 na wolnych obrotach silnik rozgrzany do temperatury roboczej napiecie 1,4 V jesli napiecie bedzie inne to przepływka do wymiany .

Opublikowano

Mathis czy dobrze zrozumiałem wywaliłeś kata a co z sondą za nim?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...