Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana katalizatora w Audi A4 B7 1.8T


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam , pojawil mi sie blad 16804 , czyli katalizator za malo wydajny. Postanowilem go wiec wymienic na inny uzywany z gwarancja . Mam tylko prosbe o jakies rady jak sie wziasc za ta wymiane , nowe uszczelki spoko . Ale jak ja mam go wykrecic , dojscie do srub jest fatalne wiec moze macie jakies sposoby, moze nadkole wymontowac? sam nie wiem prosze o jakies sugestie.

Opublikowano

Witam, co do samej wymiany to Ci nie podwpowiem ale mozesz jeszcze zrobic prosty test, ktory pozwoli ocenic czy katalizator jest zapchany. Potrzebny bedzie Ci do tego jakis wakuometr.

Podlaczasz wakuometr gdzies w dolocie (ja skorzyslatem z przewodu biegnacego to zaworu N80) i odpalasz silnik. Nastepnie zwiekszasz obrony do 2000-2500/min i obserwujesz czy wskazowka jest na podobnym poziomie jak przy wolnych obrotach. Jesli jest podobnie to ok a jesli nie to moze oznaczc zapchany katalizator.

Dodatkowo majac juz podpiety wakuometr mozesz stwierdzic czy nie ma jakis innych nieprawidowsci, a jakich to zerkinj tutaj Engine Vacuum Test and Diagnosis.

A tak swoja droga to czy juz wiesz dlaczego kataliazator sie skonczyl?

Aha, jeszcze w bloku 34 mozna odczytac parametr mowiacy o sprawnosci katalizatora tzw. Dynamic Factor. Jego watrosc powinna byc w przedziale 1.20...1.99.

Pozdarwam

Opublikowano

katalizator zapchany raczej nie jest bo z moca nie ma problemu, ale test napewno przeprowadze . Wypalony tez nie jest bo widzialem , mam dostep do kamery wziernikowej wiec wlozylem kamere przez otwor sondy lambda i sobie obejrzalem katalizator. Wydaje mi sie ze katalizator poprostu stracil swoje wlasciwosci z biegiem czasu . Chociaz badajac sklad spalin wszysko wychodzi no ale blad sie pojawia , robilem testy sondy i wychodza ok. Wiec padlo na kata. Ktory to jest zawor N80 i gdzie on sie znajduje ??

---------- Post dopisany at 20:38 ---------- Poprzedni post napisany at 20:28 ----------

Zastanawia mnie tez ta sonda za katem, bo ten blad jest od niej uzalezniony , test sondy wychodzi ok, patrzac na jej prace to faktycznie faluje od 0,1 do 0,7 V. co wskazywalo by na katalizator. Chetnie bym podmienil sonde by miec pewnosc ale nie mozna miec wszytskiego :)

Opublikowano

Witam sonda szerokopasmowa jest . Miałem ten sam problem jak wyciągnąłem kata to środek wyglądał: jedna cześć była oderwana i sobie latała z jednej strony był oki a z drugiej cześć latała i nie był ceramiczny tylko metalowy . Ja u siebie wywaliłem kata i komputerowo wywaliłem sondę drugą i mam spokój

Opublikowano

kolego predki74 moze powiesz cos wiecej jak komputerowo wywalic ta sonde za katem. Nie tylko ja borykam sie z popsutym katalizatorem i mysle ze wielu by skorzystalo z twojej porady. U mnie katalizator nie brzeczy nic tez w nim nie lata, wiec wydaje mi sie ze jest zatruty jak kolega wyzej to okreslil.

kolego opfikon dzieki za informacje o zaworze.

Opublikowano

ja to robiłem 2 lata temu koło wrocławia cena 400 zł .Kupiłem zamiennik kata ale tez błąd wyskakiwał więc zareklomałem oddali mi kase i kupiłem od pana Gruchota zamiennik na dwie sondy oddalanie sondy nic nie pomogło po 200 km wyskakiwał błąd więc wyciąłem programowo sondę

Opublikowano

znalazlem cos takiego na forum BMW co sadzicie , czy zadzila to w AUDI ????

temat dla tych, którzy usunęli katalizatory mając sondy kontrolne (po 09.1998 roku) i świeci się kontrolka silnika.

Usunięcie problemu okazało się banalne, koszt operacji ok. 3-5PLN

Potrzebne jest:

kanał lub podnośnik, lutownica, koszulki termokurczliwe, dobra taśma izolacyjna, odrobina zdolności manualnych.

Potrzebne części:

kondensator tantalowy 1,0 mikro Farad; 35V; 20% - 2szt

rezystor węglowy 1,0 Mega Ohm; 0,25W; 5% - 2szt

Jak to zrobić?

Wykręcasz sondy kontrolne, wlutowujesz elementy j/w wg schematu:

http://www.paladinmicro.com/images/MILEliminatorBig.jpg

Tak to wygląda:

http://www.paladinmicro.com/images/M...rSeries800.jpg

Izolujesz, wkręcasz sondy, podłączasz i koniec tematu. Analizator spalin wykazał, że samochód przechodzi przegląd nawet bez katalizatorów. Kontrolka gaśnie, błędy nie wyskakują, sterownik "myśli" że z katalizatorami wszystko jest w porządku. Działa to w ten sposób, że zmienia się napięcie i częstotliwość na sygnale wychodzącym z sond kontrolnych i oszukuje sterownik. Sondy cały czas działają, więc nie ma problemu z tym, że sterownik zobaczy że sondy "stoją" i wyskoczy błąd. Przetestowane, 100% skuteczności.

Pomysł i schematy zaczerpnięte ze strony:

PaladinMicro

---------- Post dopisany at 18:09 ---------- Poprzedni post napisany at 18:00 ----------

i jeszcze jedno pytanko w naszych autach sa katalizatory ceramiczne czy metalowe, chodzi mi o wklad oczywiscie ??

Opublikowano

U mnie był metaliczny a to to nie wiem czy zadziała nasze za czułe są i za dużo maja elektroniki .

Opublikowano

Mysle, ze pomysl jak najbardziej godny uwagi. Uklad bedzie dzialal jako filtr dolnoprzepustowy na zamienny sygnal generowany przez sonde lambda. Czyli innymy slowy, sterownik silnika nie zobaczy sygnalu zmiennego przypominajacego sinusoide, a taki sygnal generuje sonda jesli katalizator nie oczyszcza dostatecznie splalin. Tutaj ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting jest wykres napieca sondy za kat. W obszarze zanzaczonym na czerwono zostaly zwiekszone obroty silnikia do okolo 2000 min no i kat przestal sobie radzic z oczyszczaniem gazow. Wszesniej silnik pracowal na wolnych obrotach i bylo ok - wieksze obroty = wiecej gazow do oczyszczenia. Log pochodzi z autka z 1.8T AWT w ktorym tez wykakuje blad odnosnie wydajnosci kata.

Opublikowano

ciekaw jestem czy taki uklad nie wplynie negatywnie na elektronike silnika , niby to tylko filtr ale moze to az filtr ?? ja mam taki sam problem na wolnych obrotach jeszcze sobie radzi, ale mala przygazowka i juz napiecie na sadzie skacze.

Opublikowano

Nie ma takiej opcji, uklad skalada sie z elementow pasywnych a zrodlem napiecia jest sonda (jesli sie myle to niech ktos mnie poprawi). W zaden sposob napiecie ani prad w ukladzie sterownik - sonda nie moze wzrosnac. Trzeba tylko uwazac aby nie pomylic kabelkow ogrzewaniem sondy. Moim zdaniem uklad jest calkowicie bezpieczny.

A co jeszcze pisza na formum BMW, zastosowal to ktos i z jakim wynikiem?

Opublikowano

na forum bmw pisza ze metoda skuteczna w 100% , sam przetestuje ja pod koniec tygodnia i napewno sie pochwale wynikami. Temat tez przedstawilem znajomemu elektronikowi i podzila zdanie iz nie powinno to miec negatywnego wplywu, wspomnial tylko o odpowiednim doborze elementow (kondensator i rezystor).

Opublikowano

benyA4

reyzaj i dawaj wyniki Twojej pracy ,znaczy się czy nic się dzieje :kox:

Opublikowano

Slusznie, koniecznie zwroc uwage aby to byl kontensator tantalowy, tak jak zaznaczyl to pomyslowawca. Wynika to z tego, ze taki kondesator "trzyma" parametry w szerokim zakresie temperetur, a jak wiadomo po maska moze byc bardzo goraco albo zimno.

No to powodzenia!

Opublikowano

Nareszcie jakiś pomysł. Nawet nie trzeba tej sondy wykręcać tylko polutować przy wtyczce. Też czekam aż ktoś przetestuje:kox:

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Dzisiaj udało mi się pogrzebać w sieci i poczytać, jak to rozwiązanie ogólnie się sprawuje. Okazuje się, że metoda na opornik i kondensator się sprawdza w wielu markach i modelach.

Dla wszystkich, którzy są niepewni: ten układ zwyczajnie wygładza przebieg napięcia z sondy, tak jak jest to narysowane na jednym z wykresów z podanego wyżej linku (jak już zauważył kolega opfikon, jest to filtr dolnoprzepustowy).

Dzisiaj zdobyłem opornik (0,5PLN) i "tantal" (1PLN) oraz trochę pogrzebałem w dokumentacji VAG. Modyfikację można zrobić na dwa sposoby: inwazyjny-tańszy oraz bezinwazyjny-droższy.

Przed opisaniem sposobów implementacji, trochę informacji.

Schemat elektryczny dla sond lambda:

sonda_schemat.jpg

Dwa przewody, które są przedmiotem zainteresowania, to szary (masa) oraz czarno-biały (sygnał) w kostce czteropinowej znajdującej się w komorze silnika. Dokładnie, to nr 9 na poniższym obrazku:

komora_silnika.jpg

Układ dla przypomnienia i archiwizacji:

uk_ad.jpg

  1. Wersja inwazyjna jest oczywista :wink: Polega na wypięciu kostki, przecięcia dwóch przewodów i odpowiednie wlutowanie elementów.
  2. Wersja bezinwazyjna:

- potrzebne części (poza opornikiem i kondensatorem):

* Gniazdo: 8K0 973 724 (7PLN) [lub starsza wersja 1J0 973 724 (30PLN)]

* Piny (4):
000 979 026
E (0,5mm2) (24PLN) [lub
000 979 021
(17PLN)]

8_K0973724.jpg

1_J0973724.jpg

000979026.jpg

000979021.jpg

* Wtyk: 1J0 973 824 (10PLN)

* Piny (4):
000 979 022
E (0,5mm2) (17PLN)

1_J0973824.jpg

000979022.jpg

- kostki powinny mieć obsadzone pin 3 (masa) [kondensator -] oraz 4 (sygnał) [opornik oraz kondensator +], a także pin 1 i 2 bezpośrednio

- po zabezpieczeniu - wpiąć pomiędzy kostki w komorze silnika.

- TEST!
:naughty:

Ja się pewnie zdecyduję na wersję drugą.

Opublikowano

Fajny pomysl z ta bezinwazyjna wersja. Jest to dobra opcja dla kogos kto nie chece kombinowac z lutownica pod maska. Mozna sobie ukladzik spokojnie polutowac w domu a potem tylko szybko przepiac wtyczki. Jedynie troche wiekszy koszt ale mysle, ze warto.

Opublikowano

Pomysł super. Problem tylko ze zdobyciem części jak się nie ma blisko serwisu. A po kolorach, to która wtyczka jest od drugiej lambdy? Bo próbowałem z latarką dojść po wiązkach przewodów i nadal nie mam pewności a dobrze żeby ich nie pomylić.

Już kupiłem tą tulejkę i teraz nie wiem czy ją zakładać czy zakładać ten kondensator.

A ta wersja bezinwazyjna jakby działała to niejeden chętny by się na gotowca znalazł:kox:

Opublikowano
Pomysł super. Problem tylko ze zdobyciem części jak się nie ma blisko serwisu.

Wysyłkowo :wink:

A po kolorach, to która wtyczka jest od drugiej lambdy? Bo próbowałem z latarką dojść po wiązkach przewodów i nadal nie mam pewności a dobrze żeby ich nie pomylić.

Myślę, że ciężko pomylić, bo jest to jedyne złącze 4-ro pinowe w tym miejscu :decayed:

Już kupiłem tą tulejkę i teraz nie wiem czy ją zakładać czy zakładać ten kondensator.

Osobiście uważam, że układ RC łatwiej założyć, niż tulejkę i prawdopodobnie jest bardziej skuteczne...

A ta wersja bezinwazyjna jakby działała to niejeden chętny by się na gotowca znalazł:kox:

W sumie, to można by się zająć "produkcją" takich gotowców: ALT MIL Eliminator P'n'P version.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...