Jump to content
IGNORED

Na zimnym pali, na ciepłym bardzo duże problemy


jacek666b
 Share

Recommended Posts

Witam.

U mojego wujka w passacie z 130 konnym motorem 6 manual po zatankowaniu na pradze w auchan na chwilę zaczął prychać, i od tamtej pory bardzo dziwne objawy: Na zimnym silniku pali tak jak wcześniej bez problemu, natomiast jak jest ciepły to trzeba go bardzo długo kręcic zeby odpalił. W szewczyku nie sa pewni co to, vag nic nie pokazuje, ale za naprawe licza minimum 2000 plnów. O co tu może chodzić? Silnik AWX lub AVF.

Link to comment
Share on other sites

prawdopodobnie mapa startowa do korekcji. Jeżeli macie możliwość to podmieńcie akumulator na inny. Sprawdź rozrusznik. To częsta objawa za małych obrotów podczas odpalania. Rozwiązanie to regeneracja rozrusznika, wymiana akumulatora bądz korekcja mapy, tak aby podawał paliwo przy niższych obrotach.

Link to comment
Share on other sites

Odnośnie aku i rozrusznika to jeżeli by było coś nie tak, to na zimnym by były problemy a tutaj jest odwrotnie. Czy za pomocą Vaga mozna sprawdzić czy dawka paliwa jest załóżmy zbyt niska żeby ją potem skorygować?

Link to comment
Share on other sites

poczytaj o tym w necie. wiele osób ma takie same objawy. Problem jest w tym, że na zimnym silniku paliwo jest podawane przy niższych obrotach, natomiast na ciepłym próg wzrasta. Objawy są takie ze na zimnym pali na dotyk, a jak jest nagrzany to trzeba kręcić 3-4 sekund. Można też na próbę odpiąć czujnik temperatury.

Link to comment
Share on other sites

Kolega ma rację. Słuchaj co Ci radzi.

NA zimnym podgrzwają świece więc musi odpalić i łaski nie robi. Na ciepłym mogą być problemy i tu są różne teorie.

Niektórzy radzą dać nowy rozrusznik czy aku lub jedno i drugie. Może też pomóc zmienić mapy w sofcie ale chyba warto od razu zrobić program bo pieniądze podobne. Ponoć dlatego że podzespoły po latach sie zużywają a mapy są dostosowane do ustawień fabrycznie nowych.

Obie czynności mogą pomóc bo dotyczą jednego i tego samego - wielkości podawanej dawki paliwa.

Link to comment
Share on other sites

Bardzo dziękuję za pomoc, jeszcze takie pytanie od czego to się mogło rozregulować? Problem pojawił się po zalaniu paliwa w auchan..

Link to comment
Share on other sites

pewnie to przypadek, że akurat poi tankowaniu, generalnie coś niedomaga w aucie, zrób pełną diagnozę silnika vag'iem i zrób logi, zobaczy się co wyjdzie...

http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/tdi-diagnostyka-aktualizacja-20-viii-2012-a-12031/

:hi:

Link to comment
Share on other sites

Jeśli sie upierasz że to od paliwa to bym wymienił filtr paliwa po prostu. Nigdy nie zaszkodzi. Ale wątpliwa sprawa.

Link to comment
Share on other sites

U brata miałem podobnie w avf. Był wymieniony filtr paliwa i po 3 miesiącach przestał odpalac na ciepłym. Zmiana aku rozrusznika nie pomogła. Zmieniłem mape startowa też nic. Pomogła głupia wymiana filtra paliwa. Dziwne ze razno jak zimny palił od strzała.

Link to comment
Share on other sites

Ja bym mape startowa w pd zostawil w spokoju. Stare kible na pompach to sie robilo z mapami. Najpierw zaczalbym od filtra paliwa, potem uszczelnienia na pompkach. Jest temperatura to sie rozszczelniaja i paliwo splywa... Jest wiele przyczyn. Trzeba zaczac od najprostrzych rzeczy.

Link to comment
Share on other sites

Kolego adrian998998 -piszesz ze uszczelniacze puszczja jak silnik gorący i przez to może ciężko odpalac...- nie uważasz jeżeli one by puszczały to też ciężko paliłby na zimnym? Zostawiasz gorace auto na parkingu i zanim silnik ostygnie to przecież do całkowitego ostygniecia jest więcej czasu na spłynięcie paliwa do baku... Chyba,że coś zle rozumuje...

Link to comment
Share on other sites

Ja obstawiam paliwo.

Na marketowych stacjach paliwo musi być tanie, kupują od firm "krzak" , o jakość i pochodzenie nie pytając.

Link to comment
Share on other sites

Nie koniecznie musi palic zle na zimnym. Mialem takie przypadki u siebie w aso ze na zimnym palil od kopa a rozgrzal sie to rzucało nim jak starą ku......

Link to comment
Share on other sites

Ja obstawiam paliwo.

Na marketowych stacjach paliwo musi być tanie, kupują od firm "krzak" , o jakość i pochodzenie nie pytając.

i sie znasz a wlasnie maja takiego samegodostawce jak np BLISKA itp tyle ze roznince w cenie maja w marzy ;']

a kolega adrian99 dobrze prawi i wg mnie to napewno nie paliwo ;]

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...