czechu81 Opublikowano 21 Września 2012 Opublikowano 21 Września 2012 Hej Auto normalnie się rozgrzewa. Temperatura dochodzi do 90 i leci zimne. Jak go pogonie na min 3000 obr to temperatura silnika spada i leci cieplejsze powietrze. Potem sytuacja się powtarza. Zmęczyłem juz kilka wątków tutaj i ustaliłem , że jeśli przewody od nagrzewnicy są : Wejście ciepłe - wyjście zimne - to nagrzewnica. Wejście zimne - to może pompa ? Wejście ciepłe - wyjście ciepłe - jakaś klapka przy nagrzewnicy ? Coś ważnego przegapiłem ? I co najważniejsze - które to są przewody .... 1
barrowiec1 Opublikowano 21 Września 2012 Opublikowano 21 Września 2012 A może to termostat,albo czujnik temp? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
czechu81 Opublikowano 21 Września 2012 Autor Opublikowano 21 Września 2012 Pomyślałem , że to mogę najłatwiej sprawdzić samemu. Zapomniałem dodać - chłodnica nie robi się gorąca zanim dojdzie to 90st.
Piter.d 2 Opublikowano 27 Września 2012 Opublikowano 27 Września 2012 Nie masz przypadkiem instalacji gazowej ?Pytam bo może całe ciepło idzie do źle zamontowanego reduktora gazu tzn na podgrzanie go .
Stichy Opublikowano 29 Września 2012 Opublikowano 29 Września 2012 A plynu dolewales? moze masz za malo, zapowietrzony?
czechu81 Opublikowano 29 Września 2012 Autor Opublikowano 29 Września 2012 Hej Plyn jest. Musze sie za to zabrac w koncu bo zimno sie robi :/
wesz82 Opublikowano 29 Września 2012 Opublikowano 29 Września 2012 Podłacz pod kompa powinno scoś wypluć. Klapka od nagrzewnicy odpada bo wątpie zeby to miało coś do temp roboczej. Nie dolewasz płynu,moze nagrzewnica już siada???
aiwer Opublikowano 20 Października 2012 Opublikowano 20 Października 2012 Witam, Podłączę się pod temat. Ojciec w swojej A4 B6 1.8T 2002r. ma dokładnie takie same objawy. Na wolnych obrotach dmucha zimnym a przy wyższych zaczyna coś tam ciepłego się pojawiać, z tym, że wskazówka cały czas pokazuje 90 st. Zaraz jak dojdzie do tych 90 st. to sprawdził przewody od nagrzewnicy i jeden ciepły drugi nie. Czy to zapchana nagrzewnica? Jak dłużej pojeździ to oba przewody robią się ciepłe. Podejrzewam, że przy wyższych obrotach pompa jednak przepchnie trochę tego płynu przez nagrzewnice i dla tego oba przewody są ciepłe. Poprawcie mnie jeśli się mylę.
gizmus2006 Opublikowano 20 Października 2012 Opublikowano 20 Października 2012 Panowie dla mnie diagnoza jest jedna... Nagrzewnica. To, że oba węże ciepłe jej nie eliminuje. Nie wymieniałeś przypadkiem płynu? Ja borykałem się z tym problemem od roku jak wymieniłem płyn. syf w układzie ją troszkę przytkał i stopniowo coraz zimniej jak się przegoniło było ok aż padło totalnie. w tym roku płukanie na wodzie z octem kilka razy. Zalałem płynem g12 i ciepło było dzień. Potem znów zimno. Oba węże ciepłe ale jak zdjeliśmy wylotowy to nic a nic płynu nie leciało i myślimy pompa wody ( ale auto nigdy się nie przegrzewało zawsze równe 90). przy płukaniu nagrzewnicy (wątek o tym na forum) na wodzie było super więc drożna. Nie wiem jakim prawem ale ze złości zamieniliśmy węże i grzeje. Rozwiązanie mało profesjonalne, ale działa ( mam nadzieje, że nagrzewnica się nie uszkodzi). Wniosek mam jeden. Jak nie wiesz / nie masz pewności co masz zalane, a auto parę lat ma, nie wymieniaj płynu ew dolej koncentratu. Albo porządnie wypłukaj cały układ przed takim zabiegiem
barrowiec1 Opublikowano 6 Stycznia 2013 Opublikowano 6 Stycznia 2013 Panowie dla mnie diagnoza jest jedna... Nagrzewnica. To, że oba węże ciepłe jej nie eliminuje. Nie wymieniałeś przypadkiem płynu? Ja borykałem się z tym problemem od roku jak wymieniłem płyn. syf w układzie ją troszkę przytkał i stopniowo coraz zimniej jak się przegoniło było ok aż padło totalnie. w tym roku płukanie na wodzie z octem kilka razy. Zalałem płynem g12 i ciepło było dzień. Potem znów zimno. Oba węże ciepłe ale jak zdjeliśmy wylotowy to nic a nic płynu nie leciało i myślimy pompa wody ( ale auto nigdy się nie przegrzewało zawsze równe 90). przy płukaniu nagrzewnicy (wątek o tym na forum) na wodzie było super więc drożna. Nie wiem jakim prawem ale ze złości zamieniliśmy węże i grzeje. Rozwiązanie mało profesjonalne, ale działa ( mam nadzieje, że nagrzewnica się nie uszkodzi).Wniosek mam jeden. Jak nie wiesz / nie masz pewności co masz zalane, a auto parę lat ma, nie wymieniaj płynu ew dolej koncentratu. Albo porządnie wypłukaj cały układ przed takim zabiegiem i jak tam nagrzewnica?? działa dalej?? u mnie właśnie to samo się dzieje. tzn najpierw leciało ciepłe tylko przy wyższych obrotach, później dawało gorące od str. pasażera a od kierowcy zimne ( pomimo różnych ustawień na klimatroniku ), a teraz w ogóle nie grzeje... pom[pa wody wymieniana parę miesięcy temu, termostat parę tygodni temu, na wejściu wąż ciepły do nagrzewnicy, na wejściu zimy...
Dev Opublikowano 6 Stycznia 2013 Opublikowano 6 Stycznia 2013 najpierw VAG i Nastawy podstawowe prawdopodobnie zawiesza sie klapa od nagrzewnicy
Tosik Opublikowano 6 Stycznia 2013 Opublikowano 6 Stycznia 2013 Miałem to samo przyczyną jest częściowo zakamieniona nagrzewnica. Problem rozwiązałem dość drastycznie ale pomogło. Mianowicie przepłukałem nagrzewnicę wodą z węża ogrodowego i środka do udrożniania rur (np.kret). Walczyłem z problemem przez 3 weekendy. 1 weekend płukanie nagrzewnicy wodą pod ciśnieniem nic nie pomogło. 2 weekend płukanie całego układu środkiem firmy k2 do czyszczenia układu i wymiana płynu oczywiście była lekka poprawa ale znikoma. 3 weekend doszedłem do wniosku że użyję środka do udrożniania rur do płukania nagrzewnicy, posiada chlorowodorek sodu - sodę kaustyczną, która reaguję z aluminium (można użyć samej sody kaustycznej ale środki do udrażniani rur mają około 20% sodu kaustycznej więc nie jest tak żrący) więc albo przeżre nagrzewnicę (szczerze wątpię robiąc to ostrożnie) albo ją przeczyści . U mnie to pomogło
barrowiec1 Opublikowano 6 Stycznia 2013 Opublikowano 6 Stycznia 2013 najpierw VAG i Nastawy podstawoweprawdopodobnie zawiesza sie klapa od nagrzewnicy Vag - 0 błędów Nastawy zrobione i wszystkie 6 silniczkow ladnie sie ustawia i chodzi (sprawdzone tez wizualnie ) Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Dev Opublikowano 6 Stycznia 2013 Opublikowano 6 Stycznia 2013 wiec zdejmij weże od nagrzewnicy i tak jak napisał Kolega zapodaj wąż ogrodniczy i sprawdz przepływ
barrowiec1 Opublikowano 6 Stycznia 2013 Opublikowano 6 Stycznia 2013 wiec zdejmij weże od nagrzewnicy i tak jak napisał Kolegazapodaj wąż ogrodniczy i sprawdz przepływ Mechanior co ja plukal, mowil ze jest drozna... pompa wody ? Ponownie? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 ---------- Post dopisany at 17:39 ---------- Poprzedni post napisany at 17:16 ---------- Najlepsze jest to, że wymylem bryke i juz działa Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się