Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stabilizatory z RS4 B7 do zwykłej A4 B6 B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

...do tego gwint, nowe gumy i auto się trzyma w zakrętach, jak bolid F1:wink4:

Opublikowano

Przed przeczytaniem tego wątku sam wpadłem na taki pomysł, żeby zmienić sobie tylny stabilizator na grubszy. Szukałem na ten temat informacji, ale nie znalazłem, więc założyłem temat i się dowiedziałem o tym wątku. Sugeruję autorowi zmienić nieco tytuł tak, żeby tacy użytkownicy jak ja mogli łatwo i szybko znaleźć ten temat. Może warto go podwiesić i zaktualizować bad link w FAQ o zawieszeniach?

Przeczytałem ten wątek i zastanawia mnie tylko to, po co producent wymyślił aż 4 typy stabilizatorów, skoro nie ma różnicy w komforcie a jedynie w pewności prowadzenia auta? Przecież dobra stabilizacja odnosi się bezpośrednio do bezpieczeństwa.

Moim zdaniem chyba nie ma sensu zakładać do seryjnego zawieszenia same stabilizatory od RS6, S4 albo S-Line, bo na pewno ktoś to odpowiednio dobierał wykonując wiele obliczeń i przeprowadzając wiele testów. Przedstawię prosty przykład:

Zawieszenia 1BE i 1BV mają mniejszy skok niż 1BA/1BD, więc sam stabilizator musi wytrzymać takie skoki, które są w standardzie. Jeżeli nie wytrzyma to musi pęknąć (w ekstremalnych warunkach) lub na siłę ograniczyć skoki amortyzatora. Tym samym sam stabilizator jest mocno obciążony w przypadku seryjnego zawieszenia, więc prędzej czy później może dojść do zmęczenia materiału samego stabilizatora oraz gum i łączników. W konsekwencji może to prowadzić do przykrych skutków, nad którymi się tutaj chyba nikt nie zastanawia : )

Opublikowano

Chyba nikt tu nie wkllada stabilizatora z rs'y do zawiechy 1BA :wink:

Opublikowano

Mam do sprzedania taki stabilizator (tył) od RS4 + gumy(jesli je znajde). Cena, to jakies 300PLN, ale sie nie upieram. Ktos reflektuje? Odbior osobisty w Wawa, ale moge pokusic sie o wysyłkę.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Polecam tego moda. Auto trzyma się rewelacyjnie po tej zmianie. Dodatkowo okazało się że stary stabilizator (16 mm) był przyczyną stukania zawieszenia. Sam stabilizator ma 16 mm ale w miejscach gdzie trzymają gumy założone są plastikowe tulejki. W wyniku korozji drążka tulejki pękają i odpadają. Warto obejrzeć stary stabilizator i jeśli okaże się uszkodzony to warto od razu założyć grubszy. Ja trafiłem za małe pieniądze 20 mm. Tak na prawdę wystarczy zmienić sam stabilizator i gumy, pozostałem elementy pasują. Wrażenia z jazdy bezcenne.

Opublikowano
Polecam tego moda. Auto trzyma się rewelacyjnie po tej zmianie. Dodatkowo okazało się że stary stabilizator (16 mm)

Masz zawieszenie seryjne 1BA bez innych modyfikacji?

Opublikowano

Obniżyłem wcześniej na 1BE.

Z Twoim wcześniejszym wywodem się nie zgadzam. Dwa centymetry dla tego stabilizatora różnicy zapewne nie robią. Skoki jakie zawieszenie tłumi, są większe. Zawieszenie zaprojektowane jest do pracy w bardzo szerokim zakresie (zmienne warunki) w związku z tym elementy mają duży margines bezpieczeństwa.

Oczywiście jeśli stabilizator złamie się, na pewno napiszę. Kupiłem używany więc jest większa szansa że to nastąpi.

Swoją drogą złamany stabilizator dramatycznej sytuacji nie robi.

Opublikowano
16mm zwykla zawiecha

18mm s-line

20mm s4

22mm rs4

RS4 miały tez 20 mm:wink:

czy te średnice dotyczą także przedniego drążka?

Opublikowano
nie

to w takim razie inaczej.....jak sprawdzić z jakim drążkiem przednim mam do czynienia,jeśli nie ma na nim numeru,wiem tylko tyle że przód od B7?

Opublikowano
nie

to w takim razie inaczej.....jak sprawdzić z jakim drążkiem przednim mam do czynienia,jeśli nie ma na nim numeru,wiem tylko tyle że przód od B7?

wizualnie niczym się nie różnią-wszystkie mają 24mm grubości, o ile dobrze pamiętam, z tą różnicą, ze od RSa jest sztywniejszy, jest wszystko opisane gdzieś na początku tego wątka...
Opublikowano

Różnica jest w wadze, seryjny z 2.0tdi waży nie więcej niż kilogram, natomiast z RSa ok 5kg jak nie więcej.

Opublikowano

koledzy a ja mam pytanko z inej beczki. Mam wyrezane Q i wiadomo belka z tylu podmieniona byla. Do tej pory jeździłem na 1BV i autko bomba. Teraz jak wsadzilem belke z 2.5TDI to tył mi tak zazuca że masakra, podjerzewa że stabilizator z tylu jest wyjechany wiec pytanko czy do kazdego b6 na tyl jest ten sam stabilizar w sensie czy mój stary z oski podejdzie pod belke z q i czy nowy z rs4 bedzie rownież pod ta konfiguracje pasowal? dodam ze ma Avant

Opublikowano
koledzy a ja mam pytanko z inej beczki. Mam wyrezane Q i wiadomo belka z tylu podmieniona byla. Do tej pory jeździłem na 1BV i autko bomba. Teraz jak wsadzilem belke z 2.5TDI to tył mi tak zazuca że masakra, podjerzewa że stabilizator z tylu jest wyjechany wiec pytanko czy do kazdego b6 na tyl jest ten sam stabilizar w sensie czy mój stary z oski podejdzie pod belke z q i czy nowy z rs4 bedzie rownież pod ta konfiguracje pasowal? dodam ze ma Avant

Jaka kurna belka, masz B6 a nie B5 w ośce, tam były belki... Skoro stabilizator z RS4 wkładamy P&P do ośki, to jaki miałby być problem z tym u Ciebie?! Pamiętaj tylko że stabilizator jest grubszy, to trzeba inne gumy i ich mocowania.

Opublikowano

ok to może źle się wyraziłem nie belka :D prostu mam wzucone graty z 2.5TDI most itd i dlatego pytam

Opublikowano
ok to może źle się wyraziłem nie belka :D prostu mam wzucone graty z 2.5TDI most itd i dlatego pytam

Wkładaj z RSa będziesz zadowolony :thumbup1:

Opublikowano

A ma ktoś namiary gdzie kupić gratki ? bo do ASO to się boje iść :kwasny:

Opublikowano

Rafał, sprawdź w ASO lub getem.pl

8E0411309N STABILISAT 15% 421.2 zł

8E0511409AL STABILISAT 15% 312.58 zł

lub gajos.vw.pl chociaż tam cena kosmiczna :wink:

8E0411309N STABILIZATOR 559.00

Opublikowano

thnx przyda się do tego jeszcze obejmy i gumy dokupić i a laczniki podejda od s-linowych mam nadzieje

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...