domjenick Opublikowano 3 Czerwca 2012 Opublikowano 3 Czerwca 2012 ...do tego gwint, nowe gumy i auto się trzyma w zakrętach, jak bolid F1:wink4:
wtct Opublikowano 5 Czerwca 2012 Opublikowano 5 Czerwca 2012 Przed przeczytaniem tego wątku sam wpadłem na taki pomysł, żeby zmienić sobie tylny stabilizator na grubszy. Szukałem na ten temat informacji, ale nie znalazłem, więc założyłem temat i się dowiedziałem o tym wątku. Sugeruję autorowi zmienić nieco tytuł tak, żeby tacy użytkownicy jak ja mogli łatwo i szybko znaleźć ten temat. Może warto go podwiesić i zaktualizować bad link w FAQ o zawieszeniach? Przeczytałem ten wątek i zastanawia mnie tylko to, po co producent wymyślił aż 4 typy stabilizatorów, skoro nie ma różnicy w komforcie a jedynie w pewności prowadzenia auta? Przecież dobra stabilizacja odnosi się bezpośrednio do bezpieczeństwa. Moim zdaniem chyba nie ma sensu zakładać do seryjnego zawieszenia same stabilizatory od RS6, S4 albo S-Line, bo na pewno ktoś to odpowiednio dobierał wykonując wiele obliczeń i przeprowadzając wiele testów. Przedstawię prosty przykład: Zawieszenia 1BE i 1BV mają mniejszy skok niż 1BA/1BD, więc sam stabilizator musi wytrzymać takie skoki, które są w standardzie. Jeżeli nie wytrzyma to musi pęknąć (w ekstremalnych warunkach) lub na siłę ograniczyć skoki amortyzatora. Tym samym sam stabilizator jest mocno obciążony w przypadku seryjnego zawieszenia, więc prędzej czy później może dojść do zmęczenia materiału samego stabilizatora oraz gum i łączników. W konsekwencji może to prowadzić do przykrych skutków, nad którymi się tutaj chyba nikt nie zastanawia : )
danielom Opublikowano 5 Czerwca 2012 Opublikowano 5 Czerwca 2012 Chyba nikt tu nie wkllada stabilizatora z rs'y do zawiechy 1BA
letallec Opublikowano 5 Czerwca 2012 Opublikowano 5 Czerwca 2012 Mam do sprzedania taki stabilizator (tył) od RS4 + gumy(jesli je znajde). Cena, to jakies 300PLN, ale sie nie upieram. Ktos reflektuje? Odbior osobisty w Wawa, ale moge pokusic sie o wysyłkę. 1
bobikos Opublikowano 21 Czerwca 2012 Opublikowano 21 Czerwca 2012 Polecam tego moda. Auto trzyma się rewelacyjnie po tej zmianie. Dodatkowo okazało się że stary stabilizator (16 mm) był przyczyną stukania zawieszenia. Sam stabilizator ma 16 mm ale w miejscach gdzie trzymają gumy założone są plastikowe tulejki. W wyniku korozji drążka tulejki pękają i odpadają. Warto obejrzeć stary stabilizator i jeśli okaże się uszkodzony to warto od razu założyć grubszy. Ja trafiłem za małe pieniądze 20 mm. Tak na prawdę wystarczy zmienić sam stabilizator i gumy, pozostałem elementy pasują. Wrażenia z jazdy bezcenne.
wtct Opublikowano 21 Czerwca 2012 Opublikowano 21 Czerwca 2012 Polecam tego moda. Auto trzyma się rewelacyjnie po tej zmianie. Dodatkowo okazało się że stary stabilizator (16 mm) Masz zawieszenie seryjne 1BA bez innych modyfikacji?
bobikos Opublikowano 21 Czerwca 2012 Opublikowano 21 Czerwca 2012 Obniżyłem wcześniej na 1BE. Z Twoim wcześniejszym wywodem się nie zgadzam. Dwa centymetry dla tego stabilizatora różnicy zapewne nie robią. Skoki jakie zawieszenie tłumi, są większe. Zawieszenie zaprojektowane jest do pracy w bardzo szerokim zakresie (zmienne warunki) w związku z tym elementy mają duży margines bezpieczeństwa. Oczywiście jeśli stabilizator złamie się, na pewno napiszę. Kupiłem używany więc jest większa szansa że to nastąpi. Swoją drogą złamany stabilizator dramatycznej sytuacji nie robi.
Rabbi Opublikowano 17 Lipca 2012 Opublikowano 17 Lipca 2012 16mm zwykla zawiecha18mm s-line 20mm s4 22mm rs4 RS4 miały tez 20 mm:wink: czy te średnice dotyczą także przedniego drążka?
Rabbi Opublikowano 18 Lipca 2012 Opublikowano 18 Lipca 2012 nie to w takim razie inaczej.....jak sprawdzić z jakim drążkiem przednim mam do czynienia,jeśli nie ma na nim numeru,wiem tylko tyle że przód od B7?
domjenick Opublikowano 18 Lipca 2012 Opublikowano 18 Lipca 2012 nie to w takim razie inaczej.....jak sprawdzić z jakim drążkiem przednim mam do czynienia,jeśli nie ma na nim numeru,wiem tylko tyle że przód od B7? wizualnie niczym się nie różnią-wszystkie mają 24mm grubości, o ile dobrze pamiętam, z tą różnicą, ze od RSa jest sztywniejszy, jest wszystko opisane gdzieś na początku tego wątka...
H4mm3R Opublikowano 25 Lipca 2012 Opublikowano 25 Lipca 2012 Różnica jest w wadze, seryjny z 2.0tdi waży nie więcej niż kilogram, natomiast z RSa ok 5kg jak nie więcej.
RalphA4 Opublikowano 2 Stycznia 2013 Opublikowano 2 Stycznia 2013 koledzy a ja mam pytanko z inej beczki. Mam wyrezane Q i wiadomo belka z tylu podmieniona byla. Do tej pory jeździłem na 1BV i autko bomba. Teraz jak wsadzilem belke z 2.5TDI to tył mi tak zazuca że masakra, podjerzewa że stabilizator z tylu jest wyjechany wiec pytanko czy do kazdego b6 na tyl jest ten sam stabilizar w sensie czy mój stary z oski podejdzie pod belke z q i czy nowy z rs4 bedzie rownież pod ta konfiguracje pasowal? dodam ze ma Avant
H4mm3R Opublikowano 2 Stycznia 2013 Opublikowano 2 Stycznia 2013 koledzy a ja mam pytanko z inej beczki. Mam wyrezane Q i wiadomo belka z tylu podmieniona byla. Do tej pory jeździłem na 1BV i autko bomba. Teraz jak wsadzilem belke z 2.5TDI to tył mi tak zazuca że masakra, podjerzewa że stabilizator z tylu jest wyjechany wiec pytanko czy do kazdego b6 na tyl jest ten sam stabilizar w sensie czy mój stary z oski podejdzie pod belke z q i czy nowy z rs4 bedzie rownież pod ta konfiguracje pasowal? dodam ze ma Avant Jaka kurna belka, masz B6 a nie B5 w ośce, tam były belki... Skoro stabilizator z RS4 wkładamy P&P do ośki, to jaki miałby być problem z tym u Ciebie?! Pamiętaj tylko że stabilizator jest grubszy, to trzeba inne gumy i ich mocowania.
RalphA4 Opublikowano 2 Stycznia 2013 Opublikowano 2 Stycznia 2013 ok to może źle się wyraziłem nie belka prostu mam wzucone graty z 2.5TDI most itd i dlatego pytam
H4mm3R Opublikowano 2 Stycznia 2013 Opublikowano 2 Stycznia 2013 ok to może źle się wyraziłem nie belka prostu mam wzucone graty z 2.5TDI most itd i dlatego pytam Wkładaj z RSa będziesz zadowolony
RalphA4 Opublikowano 2 Stycznia 2013 Opublikowano 2 Stycznia 2013 A ma ktoś namiary gdzie kupić gratki ? bo do ASO to się boje iść
feniks Opublikowano 3 Stycznia 2013 Opublikowano 3 Stycznia 2013 Rafał, sprawdź w ASO lub getem.pl 8E0411309N STABILISAT 15% 421.2 zł 8E0511409AL STABILISAT 15% 312.58 zł lub gajos.vw.pl chociaż tam cena kosmiczna 8E0411309N STABILIZATOR 559.00
RalphA4 Opublikowano 3 Stycznia 2013 Opublikowano 3 Stycznia 2013 thnx przyda się do tego jeszcze obejmy i gumy dokupić i a laczniki podejda od s-linowych mam nadzieje
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się