afcraku Opublikowano 28 Września 2012 Opublikowano 28 Września 2012 Witam, jakiś czas temu pisałem o problemie z wbijaniem drugiego biegu...propozycji było wiele, wymieniłem dwumas jakiś czas temu z innych względów jednak nie rozwiązało to problemu drugi bieg na zimno nadal bardzo ciężko w chodził w ostatnim czasie makabra...padło na synchronizator i to był dobry traf. oddałem auto do mechanika okazało się ze oprócz synchronizatora poszło jeszcze kilka innych rzeczy, znalazłem używaną skrzynie jeźdze na niej przez 2 dni biegi wchodzą ok, na zimnym silniku itd. ale mój drugi bieg wchodzi jakby trochę tępo (znów drugi), czy to może być czymś jeszcze spowodowane czy? czy znów taką skrzynie trafiłem???
egon@ Opublikowano 28 Września 2012 Opublikowano 28 Września 2012 Pierwsza opcja możesz mieć zużytą poduszkę pod skrzynią a druga to w A4 B6 np. przy 150 tys powinno sie sprawdzic i wyregulowac ustawienie skrzyni biegow. Przykladowo odleglosc miedzy srubami regulacyjnymi powinna byc dokladnie 85mm a drazek odchylony w prawo o 1.5 stopnia od pionu.
afcraku Opublikowano 28 Września 2012 Autor Opublikowano 28 Września 2012 ooo przydatna informacja, nie wiedziałem tego, dzięki
inviz Opublikowano 29 Października 2012 Opublikowano 29 Października 2012 Ja też mam podobny syndrom w B8, tylko na zimnym silniku ciężko wchodzi 2gi bieg. Na postoju lub po około 5 km problemu jak by zupełnie nie było. Żadnych innych objawów, stukania, szarpania czy tarcia nie ma. Wszystko chodzi cudnie. Czy to też będzie sprawa regulacji? Aktualny przebieg 156 tyś. Od razu dalsze pytanie gdzie to najlepiej zrobić, aso czy nie ma takiej konieczności i wystarczy znający się na rzeczy mechanik, np. Pan Janusz z Mokrej 3 w Krakowie???
balonowa Opublikowano 30 Października 2012 Opublikowano 30 Października 2012 Pierwsza opcja możesz mieć zużytą poduszkę pod skrzynią a druga to w A4 B6 np. przy 150 tys powinno sie sprawdzic i wyregulowac ustawienie skrzyni biegow. Przykladowo odleglosc miedzy srubami regulacyjnymi powinna byc dokladnie 85mm a drazek odchylony w prawo o 1.5 stopnia od pionu. o których śrubach mowa?
egon@ Opublikowano 31 Października 2012 Opublikowano 31 Października 2012 Kolego inviz myślę że twoim problemem (nie wchodzącym 2 biegiem) jest to że masz zalaną złym olejem skrzynię i dlatego dzieje się tak (gęsty olej) po rozgrzaniu olej robi się rzadszy i problem znika ja u siebie miałem tak samo.
inviz Opublikowano 14 Grudnia 2012 Opublikowano 14 Grudnia 2012 Kolego inviz myślę że twoim problemem (nie wchodzącym 2 biegiem) jest to że masz zalaną złym olejem skrzynię i dlatego dzieje się tak (gęsty olej) po rozgrzaniu olej robi się rzadszy i problem znika ja u siebie miałem tak samo. Hmm o tym nie pomyślałem, wybieram się do ASO po odbiór kluczyka i przekodowanie, może od razu zmienię olej w skrzyni. Jestem ciekaw ile za to krzykną.. Dzięki za poradę. ---------- Post dopisany 14-12-2012 at 20:46 ---------- Poprzedni post napisany 02-11-2012 at 13:56 ---------- Kolego inviz myślę że twoim problemem (nie wchodzącym 2 biegiem) jest to że masz zalaną złym olejem skrzynię i dlatego dzieje się tak (gęsty olej) po rozgrzaniu olej robi się rzadszy i problem znika ja u siebie miałem tak samo. Chyba czas odświeżyć tema. Jakiś czas temu wymieniłem olej skrzyni tak jak zalecał kolega Egon. Muszę przyznać, skrzynia zaczęła dużo przyjaźniej chodzić, nie ma takich problemów na zimnym jak wcześniej. Jenak nadal doświadczam dziwnego oporu podczas wrzucania 2 biegu, czasami 1-szego. Zastanawiam się co dalej z tym fantem zrobić. Czy ktoś się orientuj czy u mnie też powinno się regulować skrzynię tak jak pisze kolega wyżej? A może powinienem przyjrzeć się poduszce pod skrzynią? Bo jak to nie pomoże to pozostaje mi tylko rozbieranie skrzyni i synchronizator. Według mechanika 3 dni roboty, 900 zł za samą robociznę (400 wymontowanie skrzyni, 500 wymiana synchronizatora). Nie wspomnę że ciężko znaleźć kogoś kto już rozbierał taką skrzynie, trzeba iść na królika doświadczalnego:(
adbur Opublikowano 16 Grudnia 2012 Opublikowano 16 Grudnia 2012 Ja też mam podobny syndrom w B8, tylko na zimnym silniku ciężko wchodzi 2gi bieg. Na postoju lub po około 5 km problemu jak by zupełnie nie było. Żadnych innych objawów, stukania, szarpania czy tarcia nie ma. Wszystko chodzi cudnie.Czy to też będzie sprawa regulacji? Aktualny przebieg 156 tyś. Od razu dalsze pytanie gdzie to najlepiej zrobić, aso czy nie ma takiej konieczności i wystarczy znający się na rzeczy mechanik, np. Pan Janusz z Mokrej 3 w Krakowie??? Ten sam problem mam w Seat EXEO 2,0 tdi CAGA, serwis wymienił olej w skrzyni i jest bez zmian, 2-gi bieg ciężko wchodzi jak auto jest zimne(szczególnie daje się to we znaki podczas ujemnych temperatur), po kliku kilometrach problem znika. ASO kontaktowało się z importerem a ten stwierdził, że to CECHA pojazdu. Przypomina mi się mój GOLF II- 2-gi bieg tak samo wchodził, u mojej mamy w byłym seacie Toledo z 93r ten sam problem występował, więc może to naprawdę niezmienna cecha grupy VAG od kilkudziesięciu lat .
inviz Opublikowano 17 Grudnia 2012 Opublikowano 17 Grudnia 2012 Z tego co piszesz wynika że nic się z tym nie da zrobić. Jedyne co może teoretycznie pomóc to wymiana całej skrzyni i to na taką która nie ma tego defektu. Tylko jak to sprawdzić przed założeniem. Też miałem wcześniej w A3 podobny opór, ale auto miało 360 tyś a i opór był dużo mniej uciążliwy. Jak mi się nie uda tego naprawić to sprzedam ten samochód. Zaczynam solidnie żałować że nabrałem się na to oszustwo zwane audi nowej generacji.. Czy ktoś rozumie w ogóle z czego ten opór wynika? Skoro skrzynia nie chrząka to nie synchronizator, skoro nie przenosi drgań na drążek poduszka jest ok, skoro olej zmieniony też nie może być przyczyną. Sprzęgło z dwumasem chyba nie ma nic do rzeczy ale nawet gdyby to jedno i drugie ma dopiero niecałe 60 tyś.
Tobike Opublikowano 18 Grudnia 2012 Opublikowano 18 Grudnia 2012 Drugi bieg jest najbardziej narażony na zmianę przy wyższych obrotach jak się dynamicznie rusza i to zużywa synchronizator, na płynność zmiany biegów ma też duże znaczenie docisk, jeśli jest słaby to nie rozłącza skrzyni a to powoduje szybsze zużywanie synchronizatorów i kolo się zamyka. W skrzyniach VAG synchronizatory są z jakiegoś stopu mosiądzu i nie są trwałe.
inviz Opublikowano 28 Grudnia 2012 Opublikowano 28 Grudnia 2012 Zatem, mimo że nie chrząka to może być wina synchronizatora. Potwierdza się to z uwagami alternatywnego mechanika u którego byłem. Po nowym roku wyciąganie skrzyni i wymiana. Mam nadzieje że ten drogi i czasochłonny zabieg przyniesie 100% rozwiązani mojego problemu. Zresztą napisze po..
chmura_lukasz Opublikowano 14 Lutego 2013 Opublikowano 14 Lutego 2013 INVIZ opisz jak zmieniła sie praca skrzyni po naprawie i ile to kosztowało, mam ten sam problem.
trzmi3lu Opublikowano 14 Lutego 2013 Opublikowano 14 Lutego 2013 Witam!!! Ja mam to samo i tez nie wiem co jest grane. Wymieniłem poduchy pod silnikiem bo olej juz pusciły i jest troche lepiej ale 2 bieg jak haczył tak haczy dalej i nie mam pojecia co moze byc. A jeszcze co zauwazyłem przy naciskaniu lewarka w prawo, w lewo lub dociskając np na 2 biegu z dół słychac przy lewarku jakby szum/syczenie tak jakby cos ocierało o wał. pozdrawiam
adbur Opublikowano 14 Lutego 2013 Opublikowano 14 Lutego 2013 Jak pisałem powyżej - CECHA- grupy VW, w google dużo o tym piszą.
trzmi3lu Opublikowano 17 Lutego 2013 Opublikowano 17 Lutego 2013 Witam!!! Ja juz sie uporałem z moim 2 biegiem, wyjąłem cały wybierak wymyłem go dokładnie i nasmarowałem swiezym smarem, a pozniej jak go składałem skrecając wybierak do ciegna przesunąłem ok 3mm na regulacji srubę. Teraz biegi mozna wrzucac jednym palcem, dokładniej opisze jak przejade troche km. pozdrawiam
goldi Opublikowano 17 Lutego 2013 Opublikowano 17 Lutego 2013 ja mam tak samo problem z drugim biegiem wymieniłem olej wcześniej wymieniłem kompletne sprzęgło z dwumasem ponieważ szarpało przy ruszaniu teraz jest ok także [pewnie jak u większośći z was pada synchronizator drugiego biegu.Najgorzej jest w duże mrozy narazie przytrzymuje dłużej sprzęgło przy zmianie na dwójkę
trzmi3lu Opublikowano 19 Lutego 2013 Opublikowano 19 Lutego 2013 Po przejechaniu około 60km km moge powiedziec tyle ze po tym zabiegu napewno jest lepiej, ale jak samochód postoi 8h na parkingu na mrozie to dalej jest problem z 2 biegiem, blokuje sie tak ze praktycznie nie da sie go wcisnąc, trzeba 2x próbowac, a jak juz silnik złapie temp. to wchodzi coraz lzej az w koncu wchodzi niemal normalnie. pozdrawiam
wampir Opublikowano 19 Lutego 2013 Opublikowano 19 Lutego 2013 Czyli nie da sie tego wyeliminowac? A moze sprobowac jakiegos oleju innego? Moze jakies magiczne ceramizery?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się