Skocz do zawartości
IGNOROWANY

KOSTKA STACYJKI - wymiana, fotostory, manual, zdjęcia.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.
Szukałem opisu i przydatnych fotek ale nie znalazłem na naszym forum więc dodaje. Mam nadzieje, że komuś się przyda.
Objawy uszkodzenia: blokujący się kluczyk, kluczyk wracał sam do położenia off. Po zamontowaniu nowej wszystko działa.

Narzędzia (solidne): torx T30, T25, T20; śrubokręt krzyżak (mały i duży), płaski (szerokość około 3-4mm), nasadka 24, marker.

0. UWAGA! Odepnij akumulator!
1
. Odsunąć kierownice maksymalnie do fotela.
2. Torx T30 do odkręcenia poduchy.
P9290967.jpg
Użyłem uchwytu na bity z magnesem (lepiej żeby klucz nie został w środku :decayed:)

3. Odpinamy delikatnie poduszkę (zawsze trochę strachu) - wtyczka siedzi bardzo mocno.
4. Odkręcamy śruby zaznaczone na czerwono i rozpinamy wtyczkę zaznaczoną na żółto.
P9290965.jpg
Po odpięciu poduszki.

5. Za uchwytem poduszki jest jeszcze podpięta masa.
P9290964.jpg
Do odpięcia.

6. Odkręcamy kierownice.
a) Kluczyk w stacyjkę i sprawdzić czy nie ma blokady włączonej. Nasadka 24 odkręcamy trzymając jednocześnie kierownice :wink:.
B) Torx i dwie śrubki na żółto. Delikatnie ściągamy blaszkę z plastikowego bolca.
c) Cztery śrubki zaznaczone na czerwono uwolnią taśmę.
d) Przed ściągnięciem kierownicy zrobiłem linię na gwincie i kropkę przy wielowypuście kierownicy (markerem). Wolałem mieś pewność że będzie przy składaniu tak jak było na początku.

P9290959.jpg

7. Osłona górna.
a) Wypinamy małą osłonę z pod zegarów.
B) Górna osłona jest na 2 śrubach (krzyżak) - czerwone strzałki.

P9290957.jpg
Demontaż górnej osłony.

8. Osłona dolna.
a) Najpierw rączka od położenia kierownicy - 2 śruby na torx.
P9290960.jpg

B) Taśma delikatnie na górę.
c) Osłona jest na 3 śrubach pod śrubokręt krzyżak (od taśmy) i jedna pod torx (przy dźwigni położenia kierownicy).

P9290955.jpg

P9290956.jpg

9. Kostka.
a) Po zmordowaniu dolnej osłony, odpinamy wtyczkę od kostki.
B) Odkręcamy dwie małe śrubki (czerwone - wąski śrubokręt). Moje były zabezpieczone klejem, ale poszło bez problemu.
c) Wyciągamy kostkę - pęknięta mocno siedzi.

P9290954.jpg
Kostka w stacyjce.

P9290949.jpg
Bez kostki.

10. Montaż.
Przy wkładaniu nowej kostki w gniazdo stacyjki warto włożyć kluczyk i delikatnie nim kręcić o kilka stopni, żeby kąt mechanizmu się zgodził. Kostkę mocno wcisnąć. Wpiąć główną wtyczkę na kostkę.
Przy zakładaniu kierownicy przyda się teraz znak zrobiony markerem.
Reszta tak samo tylko że od końca.
I znów strach przy podpinaniu poduszki :facepalm:
Wyciągnąć kluczyk (jak został) przed podpięciem akumulatora.
Akumulator podpoiłem po tygodniu i nie wyskoczyły żadne błędy na desce typu: kontrolka ABS czy AIRBAG :banan:

Nowa i stara kostka.
P9290953.jpg
Biała pęknięta.

Jeszcze taka rada. Przy zamawianiu kostki podałem dokładnie swój model a i tak w pierwszej przesyłce dostałem kostkę innego typu (tylko z dwoma uskokami a nie z trzema jak ta na zdjęciach). I przez to dużo straconego czasu więc warto sprzedawce uczulić.

Pozdrawiam :hi:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
EDYT: 13.12.2012

NIE POLECAM tańszych zamienników. Kupiłem taniochę i mam za swoje. :thumbdown:
Kilka dni temu zaczęły się problemy między innymi podświetlony przycisk świateł awaryjnych.
Tutaj opis tego co nastąpiło po niecałych 3 miesiącach użytkowania bublowatej kostki:
http://a4-klub.pl/uklad-elektryczny-16/problem-podswietleniem-przycisku-awaryjnych-wyciagnieciu-kluczyka-254480/
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Z tego co pamietam idzie bez sciagania kiery,ale nie dam sobie reki sciac.

Dobry opis :thumbup1:

Opublikowano
Z tego co pamietam idzie bez sciagania kiery,ale nie dam sobie reki sciac.

Dobry opis :thumbup1:

Jak byś dał, to byś nie miał teraz ręki

Opublikowano

nie da sie bez sciagania kiey :decayed: spoko fotostory.

Opublikowano

bez sciagania kiery da sie ale w a6 c5 bo obudowa kolumny nie jest blokowana przez kiere. super opis napewno sie kiedys przyda. swoja droga audi nie pomyslalo o takich drobnych rzeczach jak zrobic korpus takiej kostki metalowy napewno juz by haczyc od sprezynki tego nie polamal. ale aut doskonalych nie ma zawsze cos trzeba pogrzebac i czlowiek lepiej sie czuje jak cos samemu naprawi. pozdro

Opublikowano

wymienialem to ustrojstwo 2tyg,temu powod kluczyk za daleko sie przekrecal i wtedy brak byl swiatel,wycieraczek,nawiewu trzeba bylo go cofnac delikatnie.....efektem nie wycofywania kluczyka byl kompletnie rozwalony rozrusznik x2(1 mi rozwalilo- kupilem uzywke i po okolo 3 miesiacach rozwalilo 2) okazalo sie ze kostka byla peknieta....w sklepie nawet po num.VIN dali mi zla kostke musialem wymienic na druga(naszczescie sa tylko 2 typy) dobry opis powodzenia w wymianach

Opublikowano
brak byl swiatel,wycieraczek,nawiewu trzeba bylo go cofnac delikatnie.....

Hmm miałem podobnie, tez wymieniłem kostke, raczej profilaktycznie, i nic to nie dało... winny okazał się przekaźnik odciążający, wymieniłem i jak ręką odjął :wink:

Bardzo dobre foto story, na pewno się komuś przyda :thumbup1:

Opublikowano

Hehehe...miałem dziś założyć temat ()fotki w telefonie) bo niestety dziś rano stało się u mnie to samo co u kolegi. A propos kostki my mamy identyczną jak w 80 a ta z dwoma skokami jest dla A4 (nie mam pojęcia czemu tak jest). Do tematu dodałbym tylko tyle, że ja wskazane kabelki odpinałem po zdjęciu osłony górnej z kostek znajdujących się tuż pod zegarami (mniej rozkręcania w kierownicy).

Opublikowano
czy jak kluczyk nie wraca z pozycji rozruchu do pozycji zapłonu to jest wina tej kostki czy czegś innego ?

Tak :wink:

Opublikowano

Ja rozebrałem bez zdejmowania kiery. Odciołem ten plastik co kolumna przez niego przechodzi od dolnej osłony za pomoca lutownicy i teraz mam łatwy dostęp:decayed:. Mnie też dali złą kostke i musiałam dwa razy z buta do sklepu chodzić:kwasny:

Opublikowano
Z tego co pamietam idzie bez sciagania kiery,ale nie dam sobie reki sciac.

Dobry opis :thumbup1:

Jak byś dał, to byś nie miał teraz ręki

Ja rozebrałem bez zdejmowania kiery. Odciołem ten plastik co kolumna przez niego przechodzi od dolnej osłony za pomoca lutownicy i teraz mam łatwy dostęp. Mnie też dali złą kostke i musiałam dwa razy z buta do sklepu chodzić

---------- Post dopisany at 19:12 ---------- Poprzedni post napisany at 19:11 ----------

Prosze a jednak reka cala :JC_fan:

Opublikowano

Koledzy ta kostka (zamiennik) nie wytrzymała trzech miesięcy.

Miałem sporą rozmięknę z tym problemem ale chyba się udało.

W podanym linku wszystko opisane + fotki zamiennika-kostki od wewnątrz :decayed:

http://a4-klub.pl/uklad-elektryczny-16/problem-podswietleniem-przycisku-awaryjnych-wyciagnieciu-kluczyka-254480/

Opublikowano
Z tego co pamietam idzie bez sciagania kiery,ale nie dam sobie reki sciac.

Dobry opis :thumbup1:

Jak byś dał, to byś nie miał teraz ręki

Ja rozebrałem bez zdejmowania kiery. Odciołem ten plastik co kolumna przez niego przechodzi od dolnej osłony za pomoca lutownicy i teraz mam łatwy dostęp. Mnie też dali złą kostke i musiałam dwa razy z buta do sklepu chodzić

---------- Post dopisany at 19:12 ---------- Poprzedni post napisany at 19:11 ----------

Prosze a jednak reka cala :JC_fan:

A jednak coś zostało zniszczone, ciekawe kiedy zaczną się u ciebie trzaski itp.

Opublikowano
Z tego co pamietam idzie bez sciagania kiery,ale nie dam sobie reki sciac.

Dobry opis :thumbup1:

Jak byś dał, to byś nie miał teraz ręki

Ja rozebrałem bez zdejmowania kiery. Odciołem ten plastik co kolumna przez niego przechodzi od dolnej osłony za pomoca lutownicy i teraz mam łatwy dostęp. Mnie też dali złą kostke i musiałam dwa razy z buta do sklepu chodzić

---------- Post dopisany at 19:12 ---------- Poprzedni post napisany at 19:11 ----------

Prosze a jednak reka cala :JC_fan:

A jednak coś zostało zniszczone, ciekawe kiedy zaczną się u ciebie trzaski itp.

Dobra Dobra jak zrobione z głowa to bedzie dobrze - nie on pierwszy.

Opublikowano

brak byl swiatel,wycieraczek,nawiewu trzeba bylo go cofnac delikatnie.....

Hmm miałem podobnie, tez wymieniłem kostke, raczej profilaktycznie, i nic to nie dało... winny okazał się przekaźnik odciążający, wymieniłem i jak ręką odjął :wink:

Bardzo dobre foto story, na pewno się komuś przyda :thumbup1:

Kolego mógłbys powiedzieć gdzie ten przekaznik odciążający sie znajduje ? Jakiś czas temu wymieniałem u siebie kostke i temat powrócił . moze winny jest własnie ten przekażnik ? sam juz nie wiem . Fakt ze kostke kupiłem firmy febi za 40 zl wiec wydaje mi sie ze kostka powinna być ok . winy dopatruje sie w czyms innym . moze to własnie o ten przekażnik chodzi ?

Opublikowano

W aucie ojca mialem kostke o nrze: 4A0 905 849. Zalozylem kostke Valeo, od oryginalu rozni sie brakiem loga oooo. Dalem 150zl.

Opublikowano

nie da sie bez sciagania kiey :decayed: spoko fotostory.

A właśnie że się da. Sam wymieniałem.

Opublikowano

Sluchajcie a jesli raz mi pali na strzal a czasem jakby chcial ale cos mu odcina prad i po przekreceniu wydaje dzwiek jakby gdzies ten prad uciekl ale na pewno nie w strone rozrusznika ;) i musze przekrecic ale nie odpalac jakbym swiece grzal i znowy wylaczyc wlaczyc i idzie na raz. Akumulator 2 miesięczny. Z tego co czytam to mniej wiecej wyglada wlasnie jak awaria kostki tylko ze dzialaja wszystkie rzeczy typu swiatla i nawiew. Moze cos z immobiliserem ? Audi a4 b5 1.9tdi 96r afn.

Opublikowano

Gdyby to było imo to byś miał kontrolkę na liczniku.To raczej kostka stacyjki nie zawsze łączy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...