tucholm Opublikowano 4 Października 2012 Opublikowano 4 Października 2012 Witam, mam a4 b6 130km, przebieg ponoć 190tyś. sytuacja jest dziwna auto śmiga super a czasami jak by sie turbo zwieszało, nie wyskakuje błąd ale dziś wyskoczył błąd 17965 Ciśnienie doładowania - przekroczona granica regulacji brak osprzętu na autostradzie zacząłem dosyć mocno przyspieszać i jak by sie przydławiło i max 110km/h po czym wyłączyłem silnik włączyłem i poszło dalej bez zająknięcia. I moje pytanie czy szukać kogoś do czyszczenia turbo czy od razu wyjmować ją i wysyłać do regeneracji?
Jarek882 Opublikowano 4 Października 2012 Opublikowano 4 Października 2012 po co do regeneracji ? jest pewnie zapieczona. zobaczy czy rusza sie sztanga. Niech Ci ktoś przygazuje a ty sprawdzaj czy chodzi góra dół jesli nie to zapieczona turbina. Jesli chodzi to posprawdzaj czy wszystkie wezyki nie są popękane itd. a i zawór n75 tez do sprawdzenia. Turbo łapie laga i dlatego błąd wyskakuje. Jeszcze mozesz sprawdzić czy turbina nie puszcza oleju zdejmujac dolny wąz od turbiny który idzie do intercoolera. Jesli jest w nim olej ze az sie leje z węża to turbina do wymiany a jesli jest lekka mgiełka olejowa to jest ok
nastradamus Opublikowano 4 Października 2012 Opublikowano 4 Października 2012 zrób kpl logów wtedy będzie wiadomo co tam się dzieje... jak Kolega śmiga po autostradach to nie obstawiam zapieczonego turbo, turbo się regeneruje gdy puszcza olej tu masz wszystko co i jak: http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/tdi-diagnostyka-aktualizacja-20-viii-2012-a-12031/
tucholm Opublikowano 4 Października 2012 Autor Opublikowano 4 Października 2012 logi robiłem 1,5 miesiąca temu i wtedy to może z 2 razy mi sie zdarzyło zmniejszenie mocy a teraz 3 razy dziennie i jeszcze jedno mnie dziwi jak jadę w mieście i przyspieszam i zmieniam bieg wciskam sprzęgło to słychać jakiś dziwny dźwięk jak by coś spowalniało (jakieś koło) (i to bardzo sporadycznie) http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/prosba-analize-logow-243215/
krystian821 Opublikowano 4 Października 2012 Opublikowano 4 Października 2012 Wg mnie po logu 11 widac ze geometria sie przycina,pewnie raz bardziej, raz mniej ale sie przycina.
olek_BB Opublikowano 4 Października 2012 Opublikowano 4 Października 2012 logi robiłem 1,5 miesiąca temui wtedy to może z 2 razy mi sie zdarzyło zmniejszenie mocy a teraz 3 razy dziennie i jeszcze jedno mnie dziwi jak jadę w mieście i przyspieszam i zmieniam bieg wciskam sprzęgło to słychać jakiś dziwny dźwięk jak by coś spowalniało (jakieś koło) (i to bardzo sporadycznie) http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/prosba-analize-logow-243215/ to masz cały wątek jak Twój przypadek z dziwnym dźwiękiem turbiny przy wysprzęgleniu http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/b6-awx-niepokojacy-dzwiek-11005/
peju Opublikowano 8 Października 2012 Opublikowano 8 Października 2012 Mam podobna sytuacje. Turbo potrafi mi sie wylaczyc i pomaga tylko ponowne wlaczenie silnika. Co ciekawe, NIE WYWALA zadnego bledu. Ile razy mi sie to zdarzylo? Jeden raz 4 miesiace temu i trzy razy (trzy dni pod rzad jazdy do pracy) miesiac temu. Tylko tyle. Ale... znow co innego sie dzieje. Od tygfodnia zauwazylem ze mimo iz turbo mam, stracil przyspieszenie dla 4 i 5 biegu miedzy 2 a 3tys obrotow. Na 3 biegu rwie jak szalony a na 4 i 5 nagle zaczyna mulic. I tutaj jest juz norma, czy wlacze ponownie silnik czy nie to tak sie juz zawsze dzieje. Co moze byc tego powodem? Podkreslam raz jeszcze, zadnych bledow i zadnych dzwiekow przy sprzegle nie ma...
krystian821 Opublikowano 8 Października 2012 Opublikowano 8 Października 2012 Mam podobna sytuacje. Turbo potrafi mi sie wylaczyc i pomaga tylko ponowne wlaczenie silnika. Co ciekawe, NIE WYWALA zadnego bledu. Ile razy mi sie to zdarzylo? Jeden raz 4 miesiace temu i trzy razy (trzy dni pod rzad jazdy do pracy) miesiac temu. Tylko tyle. Ale... znow co innego sie dzieje. Od tygfodnia zauwazylem ze mimo iz turbo mam, stracil przyspieszenie dla 4 i 5 biegu miedzy 2 a 3tys obrotow. Na 3 biegu rwie jak szalony a na 4 i 5 nagle zaczyna mulic. I tutaj jest juz norma, czy wlacze ponownie silnik czy nie to tak sie juz zawsze dzieje. Co moze byc tego powodem?Podkreslam raz jeszcze, zadnych bledow i zadnych dzwiekow przy sprzegle nie ma... Moze masz zasyfiony katalizator?
peju Opublikowano 9 Października 2012 Opublikowano 9 Października 2012 Niestety, innaczej sie sprawy maja. Do tej pory nie mialem okazji tego przetestowac bo jezdze po miescie dosc spokojnie. Dzis sprawdzilem auto na obwodnicy miejskiej i okazuje ze Turbo wylacza mi sie przy ok 2500obr/min dla 4-5 biegu. Do 3 biegu auto jest dosc dynamiczne i nie ma problemow osiagnac 3tys.
kamilGZB Opublikowano 9 Października 2012 Opublikowano 9 Października 2012 Niestety, innaczej sie sprawy maja. Do tej pory nie mialem okazji tego przetestowac bo jezdze po miescie dosc spokojnie. Dzis sprawdzilem auto na obwodnicy miejskiej i okazuje ze Turbo wylacza mi sie przy ok 2500obr/min dla 4-5 biegu. Do 3 biegu auto jest dosc dynamiczne i nie ma problemow osiagnac 3tys. Pewnie turbo brudne, musisz zrobić logi bo jezdze po miescie dosc spokojnie. PSJ:wink:
peju Opublikowano 9 Października 2012 Opublikowano 9 Października 2012 Ale brudne turbo oznacza tylko jego regeneracje, prawda ?
tucholm Opublikowano 9 Października 2012 Autor Opublikowano 9 Października 2012 Nie, mi mechanik właśnie wyczyścił jutro odbiór
peju Opublikowano 10 Października 2012 Opublikowano 10 Października 2012 Autko juz po naprawie. Uszkodzony byl tam jakis zawor. Teraz jest OK.
tucholm Opublikowano 13 Października 2012 Autor Opublikowano 13 Października 2012 Witam, po czyszczeniu było spoko do dziś i przy ostrym przyspieszeniu pod górę wywala sie błąd? Czy to może być zawór N75
marcinos80 Opublikowano 13 Października 2012 Opublikowano 13 Października 2012 Witam,po czyszczeniu było spoko do dziś i przy ostrym przyspieszeniu pod górę wywala sie błąd? Czy to może być zawór N75 Podmień z N18 (zastosowanie takie samo jak n75,tylko trochę zabawy jest z wtyczkami mają inne kształty)a jak nie to N75 na taki sam zaworek -od 2,0 tdi pasi ,ewentualnie od paska 1,9 b5 FL-a (troszke inna charakterystyka n75 jest w FL-u)ale do sprawdzenia będzie.Jak piszesz turbo było czyszczone, to dziwne żę mechanik nie spojrzał fachowym okiem na zaworek sterujący przed wyciągnięciem turbo.Dla pewności 011 dynamiczne od 1000 do 4000.Obstawiam zaworek,możęsz go przeciścić (temat bym poruszany na forum ewentualnie go sprawdzić). Regeneracja, tuning, projektowanie turbosprężarek oraz systemów turbo Narazie wykluczamy źle wyczyszczone turbo. Albo podepnij wakuometr ,bedziesz widział co się dzieje.pzdr
tucholm Opublikowano 13 Października 2012 Autor Opublikowano 13 Października 2012 Jest po czyszczeniu ---------- Post dopisany at 20:14 ---------- Poprzedni post napisany at 20:13 ---------- Ale blad tylko wywala jak mocno przyspieszam pod gore i to nie zawsze
Bogas Opublikowano 14 Października 2012 Opublikowano 14 Października 2012 A sprawdzales czy nie masz jakiejs nieszczelnosci na drodze turbo-intercooler-egr? jak ci wywala notlauf pod gore to wlasnie taki jest objaw, turbo pompuje wiecej niz zadala fabryka bo jest nieszczelnosc w ukladzie dolotowym i wywala blad
JONNYxPL Opublikowano 14 Października 2012 Opublikowano 14 Października 2012 taki problem mialem teraz w swojej A4B5 i problem tkwił w zaworze N18 od podcisnienia... wiec moze i u ciebie cos podobnego jest
tucholm Opublikowano 5 Listopada 2012 Autor Opublikowano 5 Listopada 2012 Sprawa rozwiązana, czyszczenie wymiana N75 N18 nic nie dała:( regenreacja pomogła autko chodzi jak złoto od 2 tygodni! i nie ma dziwnych dźwięków przy zmianie biegów Pozdrawiam proszę o zamknięcie wątku
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się